Railroad Tycoon 3: Mosty i tunele

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Mosty i tunele

Osobną sprawą pozostaje również kwestia tworzenia tuneli i mostów. Program sam zaoferuje Ci opcję budowy tych konstrukcji, Ty jedynie możesz wpływać na częstotliwość tych propozycji, manipulując ustawieniami po kliknięciu na odpowiednie ikony. W przypadku mostów ma to także znaczenie w górach, gdyż podczas projektowania trasy w trudnych warunkach gra będzie dążyła do przerzucenia przepraw nad głębokimi wąwozami. Jeśli zamierzasz wytyczać trasę w takim terenie zgodnie z jego ukształtowaniem, najlepiej w ogóle zrezygnuj z propozycji konstrukcji mostów.

Budowa przepraw przez rzeki wymaga pewnej wyobraźni. Najlepiej, aby mosty przecinały akweny wodne w pozycji prostopadłej, gdyż wiąże się to z minimalizacją kosztów związanych z ich tworzeniem. Niestety nie zawsze jest to możliwe, jako że z obu stron konstrukcji potrzeba sporo miejsca na ewentualne dopasowanie jej do istniejącej trasy. Dlatego też staraj się nie wytyczać torów wzdłuż rzeki i w jej bliskim sąsiedztwie, jeśli zamierzasz niedługo potem konstruować przeprawę, gdyż może okazać się to niemożliwe do wykonania.

W grze dostępne są trzy rodzaje przepraw przez akweny wodne: kamienne, drewniane i stalowe (po 1865 roku). Najlepsze, ale też i najdroższe są mosty kamienne - nie wymuszają na pociągach ograniczeń prędkości, w dodatku umożliwiają położenie toru podwójnego. O wiele tańsze są mosty drewniane, niestety również bardziej kłopotliwe w eksploatacji. Nie dość, że skład musi znacznie zwolnić przed wjazdem na przeprawę, to jeszcze program zabrania używania w tym przypadku toru pojedynczego. Wypośrodkowaniem wad i zalet obu typów mostów są wspomniane już wyżej konstrukcje stalowe. Pociąg wjeżdżający na taką przeprawę musi co prawda nieznacznie zmniejszyć prędkość, ale gracz może skorzystać z toru podwójnego, który nie spowoduje zatorów, jeśli dwa składy spotkają się w tym samym miejscu.

Budowa tuneli ma dwa olbrzymie plusy - znacznie skraca długość trasy, jeśli porównać ją z ilością torów potrzebnych na ominięcie góry, a także sprawia, że tory są płaskie, co z kolei nie powoduje utrudnień w ruchu składów. Niestety, koszt tworzenia tego typu przeprawy jest tak duży, że znacznie wykracza poza możliwości początkującego inwestora. Na tunele lepiej zdecydować się w późniejszej fazie gry, kiedy dysponujemy odpowiednim kapitałem.

Pociąg zmierza do wieży serwisowej i zakładu remontowego - Mosty i tunele | Infrastruktura w Railroad Tycoon 3 - Railroad Tycoon 3 - poradnik do gry

Pociąg zmierza do wieży serwisowej i zakładu remontowego.

Railroad Tycoon 3

27 października 2003

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl