Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPSPPS2
Okładka Grand Theft Auto: Vice City Stories (PSP)

Grand Theft Auto: Vice City Stories

Poboczna odsłona legendarnej serii sandboksowych gier akcji firmy Rockstar Games. Jak sugeruje tytuł gry, jej akcja powiązana została z GTA: Vice City, a opowiedziana historia toczy się w roku 1984, czyli dwa lata przed ukazanymi tam wydarzeniami.

Akcji | TPP | samochodowe | gangsterskie | sandbox | TPS | lata 80. | tytuły ekskluzywne PlayStation

Okładka Grand Theft Auto: Vice City Stories (PSP)

producent: Rockstar Games

wydawca: Rockstar Games

wydawca PL: Cenega S.A.

Strona oficjalna

data premiery gry:

1lis2006

PSP

6mar2007

PS2
Rekomendacja GRYOnline.pl

Grand Theft Auto: Vice City Stories jest drugą grą, opracowaną przez Rockstar Games początkowo specjalnie z myślą o PlayStation Portable, ale później skonwertowaną też na platformę PlayStation 2. Przygotowując poprzedniczkę niniejszej pozycji, czyli Grand Theft Auto: Liberty City Stories, developerzy zdobyli sporo doświadczenia, w związku z czym ich nowe kieszonkowe dzieło wydaje się wyraźnie lepsze od pierwszego.

Tytuł sugeruje, że GTA: Vice City Stories powiązano z GTA: Vice City. Akcję osadzono w roku 1984, czyli dwa lata przed wydarzeniami, znanymi z tej ostatniej gry. W roli głównego bohatera występuje Victor Vance – gangster i były żołnierz piechoty morskiej zarazem. Podobnie, jak w pozostałych produktach z serii GTA, protagonista porusza się po wielkim mieście, kradnąc samochody, wykonując zabójstwa na zlecenie etc.

Autorzy pozwolili nam nie tylko na korzystanie z pojazdów, ponieważ dostępne są również helikoptery, skutery wodne itp. Jeśli zachodzi konieczność, to Victor może nawet samodzielnie przepłynąć odpowiedni dystans. Podczas kierowania rozmaitymi maszynami towarzyszą nam zwykle stacje radiowe, doskonale znane z GTA: Vice City (jednakże z nowym repertuarem). Ponownie słyszymy więc m.in. mocne rockowe uderzenie w V-Rock, rapowe brzmienia w Wildstyle Pirate Radio i gorące latynoskie rytmy w Radio Espantoso.

Rzecz jasna bohater używa wielu rodzajów broni (chociażby pistolet i karabin szturmowy), aczkolwiek wykorzystuje też szereg gadżetów z lornetką na czele. Warto zauważyć, że twórcy pozwolili nam na wchodzenie do całkiem sporej ilości budynków, a także np. na zwiedzenie ogromnego parku rozrywki w Ocean Beach i przejechanie się na tamtejszym diabelskim młynie (standardowa perspektywa TPP ulega zmianie na FPP, aby można było komfortowo podziwiać widoki). Ponadto wprowadzono ciekawe efekty pogodowe, uwzględniające nawet huragany. Do tego dochodzi jeszcze system fizyczny, opierający się m.in. na modelach postaci a la szmaciana lalka.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   sieć lokalna     Liczba graczy: 1-6  

Nośnik: 1 UMD

Ocena czytelników: 8,1 / 10 na podstawie 3994 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 259,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Grand Theft Auto: Vice City Stories

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Grand Theft Auto: Vice City Stories

PlayStation Portable

PlayStation Portable

Wykorzystuje: karta pamięci 32 MB

Sony PlayStation 2

Sony PlayStation 2

Wykorzystuje: karta pamięci 8 MB

Recenzja gry Grand Theft Auto: Vice City Stories - kolejna fatalna konwersja
Recenzja gry Grand Theft Auto: Vice City Stories - kolejna fatalna konwersja

Recenzja 26 marca 2007, 14:57

Tym, co jest znakiem rozpoznawczym całej serii i przyciąga ludzi do GTA jak magnes, to niesamowita swoboda działań głównego bohatera. Jeśli chcesz, wykonujesz kolejne zadania popychające fabułę do przodu, jeśli nie – robisz masę innych ciekawych rzeczy. Możesz rzucić się na całą masę misji pobocznych, zwiedzać sobie z lądu, powietrza i wody okolicę, odwiedzać sklepy i knajpy, włazić w najróżniejsze zakamarki miasta w poszukiwaniu bonusów, wziąć udział w jednym z licznych wyścigów czy też obić paszczę przypadkowemu przechodniowi. Pełna, nieskrępowana wolność. No, może tak nie do końca. Faktem jest, że duża część atrakcji odsłania się przed tobą dopiero po przejściu kolejnego kawałka gry, dlatego misji fabularnych całkiem odstawić na boczny tor nie możesz.

PSP
PS2