Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPS2PSPANDiOS
Okładka Grand Theft Auto: Liberty City Stories (PSP)

Grand Theft Auto: Liberty City Stories

Spin-offowa odsłona kultowej serii Grand Theft Auto. Akcja gry toczy się na kilka lat przed wydarzeniami ukazanymi w GTA 3, na ulicach tej samej metropolii Liberty City.

Akcji | TPP | samochodowe | gangsterskie | sandbox | TPS

Grand Theft Auto: Liberty City Stories to następna część słynnego cyklu gier akcji, zapoczątkowanego w 1998 roku i obecnego na wielu rozmaitych platformach sprzętowych (m.in. PC, PS2 i Xbox). Omawiany tytuł jest zarazem pierwszą odsłoną wspomnianej serii, dostępną zarówno dla użytkowników kieszonkowego systemu PlayStation Portable, posiadaczy stacjonarnej konsoli PlayStation 2, jak i urządzeń mobilnych z systemami Apple iOS oraz Android. Oczywiście za całość odpowiadają programiści z firmy Rockstar Games, doskonale znani entuzjastom elektronicznej rozrywki.

Fabuła

Zgodnie z nazwą niniejszego produktu, ponownie odwiedzamy miasto Liberty City, które przemierzaliśmy już w GTA3. Przybywamy do metropolii kilka lat przed wydarzeniami z „trójki” jako Toni Cipriani i powoli jesteśmy wciągani w bagno mafijnych porachunków, korupcji, handlu narkotykami etc. Generalnie pracujemy dla rodziny Leone i aby zapewnić jej wpływy musimy radzić sobie nie tylko z wrogimi gangsterami, ale także z politykami, biznesmenami, a nawet z własną matką. Kolejne zadania otrzymujemy zarówno osobiście od konkretnych zleceniodawców, jak i np. za pośrednictwem budek telefonicznych. Rzecz jasna możemy przy okazji „zaliczać” misje dodatkowe (wykonywanie skoków kaskaderskich, zbieranie ukrytych paczek itp.) oraz dorobić w charakterze taksówkarza, policjanta, kierowcy ambulansu i strażaka.

Mechanika

Standardowo deweloperzy przygotowali mnóstwo odmiennych samochodów, które prowadzimy w trakcie zabawy. Ponadto dostępne są jeszcze motocykle, szybkie łodzie, a także kolej i promy. Nie zapomniano oczywiście o zaimplementowaniu szeregu rozmaitych typów uzbrojenia (pistolet, granaty, karabin szturmowy itd.) rodem ze słynnych sklepów Ammu-Nation, abyśmy nie byli bezbronni w licznych konfrontacjach z przeciwnikami. Warto zauważyć, że Liberty City składa się naturalnie z trzech obszernych dzielnic, rozmieszczonych na wyspach. Bez problemu dostrzegamy też pewne różnice architektoniczne, mające odzwierciedlać czasowy dystans pomiędzy wydarzeniami z Liberty City Stories i Grand Theft Auto 3.

Kwestie techniczne

Na potrzeby omawianej pozycji opracowano od podstaw graficzny silnik (poprzednio ludzie z Rockstar Games używali technologii Renderware), celem maksymalnego wykorzystania możliwości platform PSP i PS2 w dziedzinie generowania oprawy wizualnej w trzech wymiarach. Postarano się również o nastrojową warstwę audio, składającą się z wielu licencjonowanych utworów muzycznych, sugestywnych efektów dźwiękowych i znakomicie dobranych głosów postaci - w roli głównego bohatera występuje Michael Madsen, znany chociażby z filmu Reservoir Dogs (Wściekłe psy) w reżyserii Quentina Tarantino.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   sieć lokalna     Liczba graczy: 1-6  

Nośnik: 1 UMD

Ocena gry 8,2 / 10 na podstawie 5804 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 259,90 PLN

Gry podobne do Grand Theft Auto: Liberty City Stories

Klasyfikacja PEGI Grand Theft Auto: Liberty City Stories

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Grand Theft Auto: Liberty City Stories

PlayStation Portable

Wykorzystuje: karta pamięci 32 MB

Sony PlayStation 2

Wykorzystuje: karta pamięci 8 MB

Grand Theft Auto: Liberty City Stories - recenzja gry

Recenzja 19 lipca 2006, 12:50

Poszczególne zadania mają strukturę typową dla serii i wymagają zarówno sporych umiejętności za kółkiem, jak i pewnego palca na spuście. Co ciekawe, nie mamy tu raczej powtarzania w kółko tych samych schematów. Każda misja ma w sobie coś odróżniającego ją od reszty – czy to konieczność użycia konkretnego rodzaju pojazdu czy broni, czy nieprzewidziany zwrot akcji, czy też jakieś zupełnie inne udziwnienie, niekiedy urastające wręcz do rangi mini-gierki (np. konieczność ekspresowego ustrzelenia kilkunastu biegnących na nas osiłków z piłami mechanicznymi). Jest ciekawie i trudno. Zwłaszcza na początku, gdy od razu rzucani jesteśmy na głęboką wodę. Nawet zlecenia zbierane w pierwszej odwiedzanej przez nas dzielnicy, Portland, potrafią odesłać z kwitkiem, o ile nie zadbamy o odpowiednie zaplecze sprzętowe. Warto w pierwszej kolejności opracować sobie lokalizacje poukrywanych tu i ówdzie broni, zbroi i gwiazdek policyjnych. Bez tego ani rusz.

PSP
PS2
iOS
AND