Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 12 lutego 2016, 12:15

autor: Adrian Werner

Grand Theft Auto: Liberty City Stories nie bez zgrzytów zadebiutowało na Androidzie

Do sprzedaży w usłudze Google Play trafiła mobilna konwersja Grand Theft Auto: Liberty City Stories. Z okazji premiery jej cena została obniżona o 40%.

Mobilna konwersja Grand Theft Auto: Liberty City Stories zadebiutowała na iOS-ie pod sam koniec roku 2015. Obiecywano wtedy, że wersja na Androida ukaże się już wkrótce. To „wkrótce” okazało się oznaczać prawie dwa miesiące, ale teraz produkcja wreszcie trafiła do sprzedaży w Google Play.

Z okazji premiery autorzy zorganizowali promocję z 40% obniżką ceny. Dzięki temu grę można kupić obecnie w Google play za 20 zł. Podobną przecenę wprowadzono na App Store.

Niestety, premiera na Androidzie nie obyła się bez zgrzytów. Użytkownicy donoszą o poważnych problemach technicznych – na wielu urządzeniach gra nie uruchamia się wcale albo szybko wyrzuca do systemu. Warto więc rozważyć wstrzymanie się z zakupem do czasu premiery patcha. Niestety, choć jest to produkcja wymagająca, studio Rockstar nie opublikowało listy kompatybilnych urządzeń. Musicie więc zalogować się w Google Play i tam sprawdzić, czy Wasz smartfon lub tablet da radę udźwignąć grę.

Przypomnijmy, że głównym bohaterem Grand Theft Auto: Liberty City Stories jest Toni Cipriani – cyngiel rodziny Leone, który po odsiedzeniu wyroku za zabójstwo powraca do swojego miasta, aby zastać je w kompletnym chaosie. Wszystkie organizacje mafijne są w stanie wojny, ulice codziennie spływają krwią, skorumpowana policja nie jest w stanie pomóc nikomu, a do tego za sprawą strajków związków zawodowych lokalna ekonomia została sparaliżowana. Naszym zadaniem staje się zaprowadzenie porządku w mieście.

Grand Theft Auto: Liberty City Stories podąża ścieżkami wytyczonymi przez inne odsłony cyklu. Otrzymujemy więc duży otwarty świat i masę misji, które wykonujemy zarówno pieszo, jak i korzystając z pojazdów. Gra ukazała się pierwotnie na konsolę przenośną PlayStation Portable, dlatego zadania są krótsze i tym samym dobrze pasują do specyfiki urządzeń mobilnych. W porównaniu z pierwowzorem autorzy przygotowali liczne poprawki grafiki, w tym lepsze tekstury, nowy system oświetlenia, animację w 60 klatkach na sekundę oraz większą odległość renderowania swiata.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej