Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePC
Okładka Sam & Max: Season 1 - Culture Shock (PC)

Sam & Max: Season 1 - Culture Shock PC

Sam & Max: Season 1 to produkcja, która została przygotowana przez zespół Telltale Games, znany m.in. ze stworzenia gry Bone. Podobnie jak wspomniany tu tytuł, Sam & Max jest grą epizodyczną.

Przygodowe | point-and-click | humorystyczne

PC Windows
Okładka Sam & Max: Season 1 - Culture Shock (PC)

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

17października2006

Sam & Max: Season 1 to produkcja, która została przygotowana przez zespół Telltale Games, znany m.in. ze stworzenia gry Bone. Podobnie jak wspomniany tu tytuł, Sam & Max jest grą epizodyczną. Już sam podtytuł sugeruje pewne podobieństwo do seriali telewizyjnych, i nie bez powodu. Otóż klienci, którzy nabędą grę (czy to poprzez subskrypcję na Turner’s Game Tap, czy poprzez ściągnięcie bezpośrednio ze strony Telltale), co miesiąc otrzymują kolejny jej odcinek. Co więcej, razem z każdą częścią dostają również krótkie przypomnienie wydarzeń z poprzedniej odsłony, a także zapowiedź następnej.

Całość zrobiona jest w konwencji klasycznej przygodówki z interfejsem point & click, podlanej dużą dawką humoru. Po raz kolejny spotykamy się z legendarną parą detektywów: ubranym w garnitur psem Samem i zwariowanym białym królikiem Maksem. Sam & Max: Season 1 spełnia rolę czegoś w rodzaju pilota serialu, wprowadzającego główną intrygę i czarny charakter, stojący za negatywnymi wydarzeniami. Owa intryga ma łączyć w całość pojedyncze odcinki, z których każdy opowiada oddzielną historię.

Jednym z głównych zamierzeń autorów jest stworzenie postaci, które przypadną do gustu nie tylko fanom komiksów o Samie i Maxie (bo na nich bazuje gra), lecz także osobom dotychczas nie zaznajomionym z dwójką zwariowanych bohaterów. Nasi detektywi, prowadząc śledztwo (szukanie dowodów i rozwiązywanie intrygi urozmaicone jest takimi zręcznościowymi elementami jak prowadzenie pojazdów, lub strzelanie z pistoletów), ściśle współpracują z Bosco i Sybil. Ten pierwszy jest mocno wyrośniętym, posiadającym podejrzanie owłosione przedramiona, kolesiem, zaopatrującym Sama i Maksa w różnorodne gadżety ułatwiające przeżycie w ekstremalnych sytuacjach (podobieństwo do znanego z serii filmów o superszpiegu Jamesie Bondzie, Q nieprzypadkowe). Z kolei Sybil to drobna, niewysoka terapeutka i tatuażystka w jednej osobie. Autorzy serii zamierzają bacznie przyglądać się temu jak bohaterowie są postrzegani przez społeczność graczy. Zwiększeniu lub zmniejszenie częstotliwości występowania postaci pobocznych jest więc niewykluczone.

Dla tych, którzy nie przepadają za rozgrywką prowadzoną na raty, przewidziane jest wydanie całej serii na jednej płycie DVD.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena czytelników: 8,1 / 10 na podstawie 58 głosów czytelników.

Gry podobne do Sam & Max: Season 1 - Culture Shock

Wymagania wiekowe Sam & Max: Season 1 - Culture Shock

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe Sam & Max: Season 1 - Culture Shock

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.5 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 32 MB (GeForce 2 lub lepsza), Windows XP

Sam & Max: Season 1 – Culture Shock - recenzja gry
Sam & Max: Season 1 – Culture Shock - recenzja gry

Recenzja 2 listopada 2006, 12:27

Jak przystało na rasową przygodówkę, wszystkie trudności pokonamy za pomocą naszego intelektu, rozwiązując zagadki wymagające odpowiedniego przeprowadzenia rozmów z napotkanymi postaciami czy też zastosowania znalezionych przedmiotów. Nie napotkamy jednak na znane z innych tego typu produkcji skomplikowane mechanizmy, których rozwiązanie wymaga przekręcenia w odpowiedniej kolejności dwudziestu pokręteł i przesunięcia siedmiu dźwigni, by otworzyć skrzynkę, w której ukryty jest niezbyt wartościowy, ale niezbędny dla pchnięcia fabuły do przodu przedmiot. Wszystkie zagadki są przyjemnie logiczne, wewnętrznie spójne, a jednocześnie zabawne. Niestety, dla starych wyjadaczy nie będą stanowiły większego wyzwania.