Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Evil Genius - poradnik do gry

Evil Genius - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Evil Genius: Podwładni poradnik Evil Genius

Ostatnia aktualizacja: 6 maja 2020

Twój geniusz sam by niczego nie zrobił - potrzebni mu są podwładni. W tym rozdziale wszyscy zostali dokładnie opisani (ich funkcje, umiejętności), a także omówione zostało okno służące do rekrutacji podwładnych. W grze dostępnych jest trzynaście rodzajów podwładnych, podzielonych na trzy rodzaje (prócz robotników): podwładni militarni, naukowi i cywilni.

Okno rekrutacji

Litery oznaczają poszczególnych podwładnych, którzy zostali opisani dalej - Evil Genius: Podwładni - Evil Genius - poradnik do gry

Litery oznaczają poszczególnych podwładnych, którzy zostali opisani dalej. Teraz natomiast zostaną wytłumaczone zasady sterowania oknem rekrutacji.

1 - klikając na tą strzałkę zwiększasz liczbę podwładnych. Liczba lewa pokazuje, ilu podwładnych masz w aktualnym momencie, a ta po prawej - ilu zamówiłeś;

2 - ta strzałka zmniejsza liczbę podwładnych danego typu;

3 - "Total minions", czyli liczba wszystkich podwładnych (każdego rodzaju);

4 - "Capacity", czyli ilu możesz mieć maksymalnie podwładnych. Jeśli liczba jest czerwona, to znaczy że przekroczyłeś limit;

5 - pasek pozwalający na szybszą rekrutację robotników (tylko ich możesz rekrutować w taki sposób). Przesuwając pasek w prawo, płacisz więcej, ale i robotnicy szybciej przybywają;

6 - to okienko pokazuje, ile płacisz za robotnika i co ile on się pojawia. Związane jest to z wyżej opisanym suwakiem. Najtaniej można rekrutować robotników za darmo (co minutę), najdrożej - za 4000 $ (co sekundę).

Jeśli chcesz wytrenować bardziej zaawansowanych podwładnych, musisz wybudować salę treningową (Training Room) i postawić odpowiednie obiekty. Za pierwszym razem, aby zdobyć zaawansowanego podwładnego, będziesz musiał go porwać ze świata (czyli wykonać odpowiednią misję). Potem robotnik, przekształcony np. w żołnierza najemnego, będzie mógł szkolić innych podwładnych. Zwróć uwagę na to, że np. na fizyka kwantowego awansować może tylko naukowiec (na naukowca technik, a na technika - robotnik). Jednak jest też druga strona medalu - fizyk kwantowy nie szkoli tylko fizyków kwantowych, ale może też wyszkolić robotnika na technika i technika na naukowca, naukowiec może szkolić naukowców i techników, a technik - tylko techników (analogicznie w przypadku pozostałych zaawansowanych podwładnych).

Lista misji

Tutaj znajduje się lista misji, jakie należy wykonać aby zdobyć odpowiedni rodzaj podwładnego. Nie ma żadnych misji dotyczących robotników. Misje te można wykonywać nieskończoną ilość razy. Po więcej informacji na temat wymagań co do misji zapraszam do działu "Misje". Dla każdego rodzaju podwładnego dostępne są dwie misje.

Biochemik (Biochemist): Europe - Seize a Biochemist

Biochemik (Biochemist): South America - Kidnap a Biochemist

Dyplomata (Diplomat): Eastern Bloc - Kidnap Diplomatic Envoy

Dyplomata (Diplomat): Middle East - Capture Diplomatic Envoy

Fizyk kwantowy (Quantum Physicist): Europe - Kidnap Quantum Physicist

Fizyk kwantowy (Quantum Physicist): Mid West - Abduct Quantum Physicist

Lokaj (Valet): Middle East - Seize Hotel Head Maid

Lokaj (Valet): Polynesia - Kidnap Hotel Head Maid

Mistrz sztuk walki (Marksman): Southeast Asia - Capture Martial Arts Master

Mistrz sztuk walki (Martial Artist): West Coast - Kidnap Ancient Martial Artist

Mówca (Spin-Doctor): Europe - Abduct Spin-Doctor

Mówca (Spin-Doctor): Mid West - Take Spin-Doctor Hostage

Naukowiec (Scientist): Antarctica - Snatch Science Specialist

Naukowiec (Scientist): Central Russia - Take Scientist Hostage

Playboy (Playboy): Europe - Snatch Riviera Playboy

Playboy (Playboy): West Coast - Seize Hollywood Playboy

Strażnik (Guard): Central Russia - Take Guard Hostage

Strażnik (Guard): South America - Capture Guard

Strzelec wyborowy (Marksman): Europe - Seize a Military Sniper

Strzelec wyborowy (Marksman): Siberia - Capture Marksman Specialist

Technik (Technician): North China - Capture Technician

Technik (Technician): Pacific Allies - Abduct Repairman

Żołnierz najemny (Mercenary): Mid West - Kidnap Militia Leader

Żołnierz najemny (Mercenary): South America - Capture Mercenary Soldier

Limit podwładnych

Możesz mieć maksymalnie setkę podwładnych. Jednak nie masz ich tylu na początku - musisz zwiększać limit poprzez budowanie szafek (Locker) lub składów ekwipunku (Equipment Storage Rack). To jeden ze sposobów - drugi to zdobywanie złej sławy. Poniżej znajduje się lista przedstawiająca stosunek złej sławy do darmowych podwładnych:

0 - 10 podwładnych (po wybudowaniu szafki i łóżka)

5 - 15 podwładnych

10 - 20 podwładnych

25 - 25 podwładnych

50 - 35 podwładnych

100 - 45 podwładnych

150 - 55 podwładnych

200 - 65 podwładnych

250 - 75 podwładnych

300 - 80 podwładnych

350 - 85 podwładnych

400 - 90 podwładnych

450 - 100 podwładnych (limit)

Statystyki podwładnych

Jeśli podwójnie klikniesz na któregoś z podwładnych, to pokaże się takie okno, jakie widać po lewej - Evil Genius: Podwładni - Evil Genius - poradnik do gry

Jeśli podwójnie klikniesz na któregoś z podwładnych, to pokaże się takie okno, jakie widać po lewej. W zielonym polu napisane jest imię podwładnego.

Poniżej znajdują się jego statystyki (opis za chwilę): Health (zdrowie - kolor czerwony), Loyalty (lojalność - kolor niebieski), Smarts (spryt - kolor żółty), Attention (uwaga - kolor fioletowy) i Endurance (wytrzymałość - kolor zielony).

Pod współczynnikami widać nazwę rodzaju podwładnego, a poniżej pokazane jest czym on się stanie lub może się stać - zależne od tego, ilu podwładnych z danego rodzaju zamówiłeś. Jeśli pasek się wypełni, to podwładny awansuje (pasek wskazuje, ile jeszcze nauki potrzeba zostało do awansu).

Jeszcze niżej widać ikony oznaczeń. Po dokładniejszy opis udaj się do działu "Sterowanie na wyspie", tutaj po prostu zostały wymienione funkcje ikon: a) anulowanie ikony, b) zabicie podwładnego, c) zabranie podwładnego do więzienia, d) osłabienie podwładnego.

Pod ikonami na zielonym polu napisane jest, co w danej chwili twój podwładny robi lub w jakim jest stanie.

Krzyżyk po lewej zamyka opisywane okno, natomiast kwadrat po prawej otwiera encyklopedię, gdzie można uzyskać informacje na temat podwładnych.

Health (Zdrowie) - określa, ile ciosów podwładny może wytrzymać, zanim umrze;

Loyalty (Lojalność) - określa, jak bardzo podwładny przywiązany jest do twojej złej osoby. Jeśli tej współczynnik spadnie do zera, podwładny ucieknie z wyspy;

Smarts (Spryt) - określa stan umysłowy podwładnego, jeśli spadnie do zera, podwładny będzie stał, gapił się bezczynnie i drapał po głowie;

Attention (Uwaga) - określa zdolność do zauważania różnych rzeczy (np. sensorów uruchamiających pułapki, gdyż pamiętaj, że twoi podwładni też je mogą uruchomić). Jeśli spadnie do zera, to stanie się to samo, co ze sprytem;

Endurance (Wytrzymałość) - określa kondycję podwładnych. Jeśli spadnie do zera, podwładny upadnie nieprzytomny - wtedy trzeba będzie go zabrać na odpoczynek.

Pamiętaj, że statystyki regenerują się pod wpływem obecności geniusza, a jeszcze szybciej - jeśli postawisz w pobliżu jakiś skradziony, drogocenny przedmiot. Poniżej znajdują się tabela ze statystykami podwładnych.

Nazwa angielska i polska

Zdrowie

Lojalność

Spryt

Uwaga

Wytrzymałość

Construction Worker (Robotnik)

40

40

40

40

40

Guard (Strażnik)

50

35

30

30

60

Technician (Technik)

30

50

50

40

30

Valet (Lokaj)

40

50

50

60

40

Mercenary (Żołnierz najemny)

60

30

30

30

70

Scientist (Naukowiec)

40

60

60

50

40

Spin-Doctor (Mówca)

50

60

60

70

40

Marksman (Strzelec wyborowy)

60

40

30

50

45

Martial Artist (Mistrz sztuk walki)

80

60

30

50

70

Biochemist (Biochemik)

50

50

80

90

50

Quantum Physicist (Fizyk kwantowy)

50

60

90

70

40

Playboy (Playboy)

60

60

70

60

50

Dyplomata (Diplomat)

50

80

70

80

40