Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Evil Genius - poradnik do gry

Evil Genius - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Evil Genius: Sterowanie - świat poradnik Evil Genius

W tym rozdziale znajduje się opis wszystkiego, co związane jest ze sterowaniem na świecie i oknem światowej dominacji. To drugie najważniejsze okno, zaraz po głównym, opisanym w poprzednim rozdziale. W oknie światowej dominacji dowodzisz podwładnymi na całym świecie, wysyłając ich na misje, po "zarobek" (czyli kradzież - twoje główne źródło dochodu) lub po to, by szerzyli twoje złowrogie imię. Główne okno z opcjami wygląda następująco:

1 - nazwa wybranego regionu - Evil Genius: Sterowanie - świat - Evil Genius - poradnik do gry

1 - nazwa wybranego regionu

2 - podaje nazwę organizacji antyprzestępczej, która chroni wybrany region. Organizacji tych jest pięć:

  • P.A.T.R.I.O.T. o kolorze niebieskim kontroluje Północną Amerykę i Japonię;
  • S.A.B.R.E. o kolorze zielonym kontroluje Indie, Europę, Australię i Południową Afrykę;
  • S.M.A.S.H. o kolorze żółtym kontroluje Północną Afrykę, Środkowy Wschód, Amerykę Południową i Antarktykę;
  • H.A.M.M.E.R. o kolorze czerwonym kontroluje Rosję, Syberię, Kubę i wschodnią Europę;
  • A.N.V.I.L. o kolorze pomarańczowym kontroluje północne Chiny, Polinezję, centralną i południowo wschodnią Azję;

3 - wskaźnik "gorąca" w danym regionie, tj. im wyższy, tym bardziej twoi podwładni rozrabiają, więc tym większe są szanse na unieszkodliwienie ich przez siły dobra i na przybycie agentów lub super-agentów na twą wyspę;

4 - pasek rozpoznania twojej złej osoby;

5 - opis i stopień rozpoznawalności (punkty złej sławy);

6 - zamyka okno światowej dominacji;

7 - tu znajdują się informacje o pieniądzach. Na górze jest stan twojego konta, na dole po lewej ilość pieniędzy, jaka przychodzić ci będzie w czasie podanym po prawej;

8 - tutaj znajduje się lista twoich podwładnych. Przewijasz ich strzałkami po prawej i lewej, natomiast jeśli chcesz któregoś wysłać do jakiegoś regionu, to najpierw wybierz region, a potem klikaj na odpowiednie ikonki podwładnych. Jeśli chcesz ich z powrotem przemieścić do bazy na wyspie, to klikaj na te ikonki, które pojawią się w prawym górnym rogu ekranu;

9 - te trzy przyciski pokazują lub ukrywają konkretne obiekty na mapie: zielony - twoje oddziały, czerwony - informację o regionie (kasa i policja), żółty - możliwe do wykonania akty niesławy.

Dane obszaru

Każdy obszar posiada mały biały kwadrat z policyjną odznaką i dolarem oraz liczbami przy nich. Te liczby wahają się od 0 do 9 i oznaczają stopień zagrożenia i aktywności sił dobra w danym regionie (odznaka) oraz pieniędzy, jakie możesz z danego regionu uzyskać (dolar). Jeśli zamiast tego pokazują się znaki zapytania, oznacza to, że musisz w pomieszczeniu kontrolnym (Control Room) wybudować więcej stanowisk. Jeśli klikniesz na dany obszar, uzyskasz jego zbliżenie. Pojawi się także na górze pasek - widoczny on jest poniżej.

Po lewej znajduje się opis danego regionu - Evil Genius: Sterowanie - świat - Evil Genius - poradnik do gry

Po lewej znajduje się opis danego regionu. Ikony odznaki policyjnej i dolara oznaczają to samo. Pod "Region income" pokazane jest ile pieniędzy jeszcze możesz uzyskać z danego regionu. Jeśli pasek się wypełni, oznacza to, że z danego regionu nie wyciągniesz żadnych dodatkowych pieniędzy, nawet zwiększając liczbę podwładnych. Niższy pasek - "Complete" oznacza ile aktów niesławy dokonałeś. Jeśli pasek się wypełni, nic nie będziesz już mógł tu zrobić (ani aktów niesławy, ani zdobywania łupów, o tym szerzej za chwilę), prócz kradzieży pieniędzy. Jeśli zamiast tych wszystkich wskaźników będą widoczne tylko panele (podświetlone lub nie) oznacza to, że za mało ludzi siedzi w twoim pokoju kontrolnym. Najedź myszką na te panele, a po chwili pokaże się informacja ile paneli musisz dobudować i ilu ludzi przy nich posadzić. Pamiętaj - nawet jeśli będziesz miał ogromne pomieszczenie kontrolne, to jeśli twoi podwładni pójdą np. spać, informacje o regionach znikną.

Po prawej, pod "Operatives in this region" znajduje się liczba i rodzaj podwładnych, jacy są w danym regionie. Jeśli klikniesz na nich, to wrócą oni z powrotem do bazy. Jeśli klikniesz na ich ikony na dolnym pasku (został już opisany wcześniej), to wyślesz tych podwładnych do wybranego regionu. Trwa to jednak chwilę - podwładni muszą przybiec do helikoptera lub łódki, a potem przebyć drogę do regionu.

Na środku znajdują się trzy przyciski, rozkazujące co podwładni mają robić w danym regionie:

Plotting - twoi podwładni będą spiskować, czyli odkrywać możliwe do wykonania misje (akty niesławy);

Stealing - twoi podwładni będą kraść pieniądze z danego regionu;

Hiding - podwładni będą kryli się w regionie. Będą niewidoczni dla władz, lecz nic nie będą jednocześnie robić. Po chwili jednak z powrotem zaczną kraść lub spiskować. Ukrywaj się przede wszystkim wtedy, jak na danym regionie pojawi się figurka władz policyjnych lub super-agenta.

Statystyki podwładnych

Kliknij lewym przyciskiem na figurkę swojego podwładnego, a ujrzysz poniższe okno:

Większości rzeczy nie trzeba chyba wyjaśniać - Evil Genius: Sterowanie - świat - Evil Genius - poradnik do gry

Większości rzeczy nie trzeba chyba wyjaśniać. Rodzaje specjalnych umiejętności znajdują się w rozdziale opisujących podwładnych. Statystyki natomiast opisują jak podwładni są dobrzy w kradzieży (ikona dolara), spiskowaniu (ikona chmurki) i ile mają zdrowia (ikona umięśnionego faceta). Służą ku temu opisy, jest ich sześć: Incapable (niemożliwy do wykonania), Terrible (beznadziejny), Poor (słaby), Fair (średni), Good (dobry) i Excellent (wyśmienity).

Okno misji (aktów niesławy)

Jeśli wybierzesz "Plotting" wdanym regionie, twoi podwładni będą odkrywać akty niesławy. Są to czyny, które przynoszą ci złą reputację, pieniądze lub nowe technologie, jednostki itp. Warto więc wykonywać te misje. Gdy odkryjesz misję, pokaże się jej figurka - flaga, obiekt (który musisz ukraść) lub postać (którą musisz porwać). Po kliknięciu na nią ukaże ci się poniższe okno.

Objaśnień nazwy i opisu misji nie trzeba chyba tłumaczyć - Evil Genius: Sterowanie - świat - Evil Genius - poradnik do gry

Objaśnień nazwy i opisu misji nie trzeba chyba tłumaczyć. W 1 znajduje liczba i rodzaj podwładnych, jacy są potrzebni do wykonania misji, natomiast w 2 widać liczbę podwładnych, która już znajduje się w danych regionie. 3 oznajmia ryzyko wykonania misji, a 4 czas, jaki potrzebny jest na wykonanie. 5 zamyka okno misji, 6 - o ile "gorąco" wzrośnie, jeśli wykonasz daną misję, z 7 jest to samo, ale chodzi u to złą sławę (Notoriety). 8 to przycisk którym rozkazujesz podwładnym rozpocząć misję (GO) lub ją przerwać (Abort). Lista wszystkich misji znajduje się w rozdziałach o tej samej nazwie.

Mapa świata

Poniżej znajduje się mapa świata i nazwy wszystkich obszarów, na które została ona podzielona w grze. Przyda się ona podczas szukania i wykonywania misji (czyli aktów niesławy). Prócz nazw napisane są także punkty pieniędzy (PP - czyli ile kasy można zebrać kradnąc w danym regionie) oraz punkty niebezpieczeństwa (PN - jak bardzo niebezpieczny jest region).

Numer - Evil Genius: Sterowanie - świat - Evil Genius - poradnik do gry

Numer

Nazwa angielska

Nazwa polska

PP

PN

1

West Coast

Zachodnie wybrzeże

4

4

2

Mid West

Środkowy zachód

9

7

3

East Coast

Wschodnie wybrzeże

2

4

4

Cuba

Kuba

2

2

5

South Africa

Afryka Południowa

6

6

6

Antarctica

Antarktyka

0

0

7

Europe

Europa

9

9

8

North Africa

Północna Afryka

4

3

9

Southern Africa

Południowa Afryka

6

6

10

Eastern Bloc

Wschodnia Europa

6

6

11

Middle East

Środkowy Wschód

9

7

12

Central Russia

Środkowa Rosja

5

5

13

The Indian Subcontinent

Indie

4

4

14

Central Asia

Azja centralna

4

4

15

Southeast Asia

Azja południowa

9

9

16

North China

Północne Chiny

6

6

17

Siberia

Syberia

4

4

18

Pacific Allies

Japonia i wyspy Pacyfiku

6

6

19

Polynesia

Wyspy Polinezyjskie

1

1

20

Australia

Australia

2

2