Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jak zarabiać pieniądze? | FAQ | Wiedźmin 3 Dziki Gon Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Pytania i odpowiedzi (FAQ)

Jak zarabiać pieniądze?

Zlecenia wiedźmińskie to jeden z lepszych sposobów na szybkie wzbogacenie się - Jak zarabiać pieniądze? | FAQ | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Zlecenia wiedźmińskie to jeden z lepszych sposobów na szybkie wzbogacenie się

Wiedźmini w prozie Sapkowskiego nigdy nie grzeszyli dużą ilością gotówki i Dziki Gon dość dobrze oddaje ten stan rzeczy. W początkowej fazie gry Geralt ma ogromne problemy z utrzymaniem płynności finansowej, gdyż wydatki są bardzo duże, a źródeł zdobywania pieniędzy jest dla odmiany niewiele, przynajmniej tych związanych z profesją likwidatora potworów. Jeśli marzymy o regularnej naprawie ekwipunku, lepszych zbrojach i mieczach, musimy wykorzystywać wszystkie szanse na zwiększanie dochodu. Niniejszy rozdział poradnika koncentruje się na wskazówkach, które mogą Rivowi w tym pomóc.

  • W grze występują aż trzy różne rodzaje waluty: temerskie oreny, nilfgaardzkie floreny i novigradzkie korony. Obowiązującym środkiem płatniczym są te ostatnie, dlatego pozostałe monety są w standardowych transakcjach z handlarzami kompletnie bezużyteczne. Na szczęście autorzy pomyśleli o kantorze. Wymiany nieakceptowanych pieniędzy na właściwe można dokonać w banku Vivaldich, który zlokalizowany jest na rynku w wolnym mieście Novigrad.
  • Bank Vivaldich udzieli Geraltowi jednorazowej pożyczki, jeśli ten w rozmowie z jego właścicielem wyrazi takie życzenie. Suma do zawrotnych nie należy (100 novigradzkich koron), ale w początkowej fazie zmagań nawet ona wydaje się cenna. Mimo ostrzeżeń niziołka o konieczności zwrotu uzyskanej kwoty, nie należy się tym przejmować. Żyrantem pożyczki jest Yennefer, nie trzeba się więc spodziewać żadnych zbirów, którzy spróbują ściągnąć dług siłą.
  • Najbardziej intratnymi zadaniami są wszelkiej maści zlecenia wiedźmińskie. Jeśli gra daje taką możliwość, przed przyjęciem kontraktu należy się targować. Ustawienia suwaka mniej więcej w połowie stawki pozwala wyczuć, ile pieniędzy będziemy w stanie wyszarpać dodatkowo. Po zlikwidowaniu stwora uzyskamy unikatowe trofeum, które jest dowodem na zaliczenie misji, a co za tym idzie, uzyskanie gotówki od zleceniodawcy. Trofeum można potem sprzedać, jeśli jego współczynniki nam nie pasują. Wszystkie unikatowe przedmioty w grze są sporo warte.
  • Dobrym pomysłem na początek jest zbieranie wszystkich przedmiotów z zabitych wrogów, a następnie sprzedawanie ich handlarzom - tyczy się to głównie używanego przez bandziorów oręża. Można też pobawić się w zielarza - co prawda pospolite rośliny do cennych nie należą, a ich kolekcjonowanie pochłania czas, ale są za to dostępne w ogromnych ilościach.
  • Warto sprawdzić wartość przedmiotów u poszczególnych handlarzy w okolicy. Płatnerz zapłaci nam za bezużyteczny napierśnik nieznacznie więcej niż zwykły kupiec, oferujący typowy chłam w swoim kramie.
  • Jak najszybciej skompletuj składniki niezbędne do uwarzenia podstawowych wiedźmińskich eliksirów, przede wszystkim Jaskółki, która regeneruje punkty życia. Raz stworzonej mikstury nie trzeba robić ponownie, przynajmniej do czasu uzyskania receptury pozwalającej wyprodukować jej mocniejszą wersję. Mikstury uzupełniane są automatycznie podczas każdej medytacji, jeżeli Geralt ma w posiadaniu alkohol o nazwie Alkehest (jest on powszechnie dostępny, więc z jego gromadzeniem nie powinno być żadnych problemów). Po zdobyciu Jaskółki możemy bez skrupułów sprzedawać praktycznie każdy rodzaj jedzenia i słabszego alkoholu (wszelkiej maści wina i piwa).
  • Handlarze nie mają sakiewki bez dna i dysponują tylko określoną sumą - zasób portfela regenerowany jest z czasem. Obrót pieniędzy można dość sprawnie stymulować u płatnerzy, zlecając im wykonanie przedmiotów lub odzyskiwanie składników. Ofiarowane im w ten sposób pieniądze da się odzyskać, sprzedając im kolejne klamoty.
  • Jak najszybciej postaraj się wyposażyć Płotkę w lepsze juki, które pozwalają przenosić większą liczbę przedmiotów, a co za tym idzie, skrócić wędrówki do handlarzy.
  • W początkowej fazie gry dobrze jest sobie wyrobić nawyk przeszukiwania wszystkich kontenerów (skrzynek, paczek, beczek) - interaktywne pojemniki oznaczone są żółtym kolorem po odpaleniu wiedźmińskiego zmysłu. Unikaj kradzieży jeśli w okolicy znajdują się strażnicy, bo ta może doprowadzić do konfliktu. Jeśli w wyniku takiego starcia Geralt zostanie pokonany, mamy do czynienia z sytuacją podobną jak w serii Gothic - bohater może wstać, ale straci część gotówki.
  • Składniki alchemiczne różnią się pod względem dostępności - im trudniej je zdobyć, tym większa jest ich wartość. Miej to na uwadze podczas handlu. Czasem lepiej zostawić sobie przedmioty niezbędne do wyprodukowania lepszej zbroi, niż sprzedać je za konkretną sumkę. Warto często przeglądać dostępne schematy i planować kucie na zapas.
  • Sprzedawaj raz przeczytane książki i dokumenty, nawet te, które uzyskałeś w zadaniach fabularnych. Po lekturze są one kompletnie bezużyteczne, a zajmują cenne miejsce w panelu ekwipunku.