Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Thief - poradnik do gry

Thief - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Podstawowe informacje w Thief | Wizyty w mieście poradnik Thief

Ostatnia aktualizacja: 2 sierpnia 2019

Podstawowe informacje

Przejścia pomiędzy sąsiednimi dzielnicami miasta nie zawsze są oczywiste - Podstawowe informacje w Thief | Wizyty w mieście - Thief - poradnik do gry
Przejścia pomiędzy sąsiednimi dzielnicami miasta nie zawsze są oczywiste

Garrett po raz pierwszy odwiedza Miasto (City) po zakończeniu pierwszego rozdziału gry (dotarcie do wieży zegarowej). Od tego momentu główny bohater będzie powracał do miasta po zaliczeniu każdego kolejnego głównego rozdziału oraz po wykonaniu każdego większego pobocznego zadania (mowa tu o zleceniach otrzymywanych od Ectora i Vittoriego). Gra pozwala ponadto na zdecydowanie się na opcję powrotu do miasta jeszcze w trakcie wykonywania danej misji. Na taki krok nie radzę się jednak decydować, albowiem stracisz w takiej sytuacji wszystkie aktualne postępy. Wyjątek możesz uczynić jeśli jest to poboczne zlecenie i jeśli zauważyłeś, że do zaliczenia go w 100 procentach brakuje ci strzał czy dodatkowych elementów ekwipunku (np. brzytwy).

Miasto składa się z dwóch bardzo dużych części - Targu Kamieniarzy (Stonemarket) oraz Południowej Dzielnicy (South Quarter). W skład każdego z tych obszarów wchodzi wiele mniejszych lokacji i ich nazwy tradycyjnie wyświetlane są zawsze na mapie okolicy oraz w lewym dolnym rogu ekranu. Główny bohater może swobodnie poruszać się w trakcie pobytu w mieście (uwaga: kilka mniejszych dzielnic jest odblokowywanych dopiero w dalszej części kampanii), bez konieczności podążania jedyną ustaloną odgórnie ścieżką. Niestety, podróżowanie pomiędzy sąsiednimi lokacjami nie zawsze jest łatwe i przyjemne. Niektóre dzielnice miasta są oddzielone od siebie łatwym do zlokalizowania tunelem czy dłuższą uliczką, ale zdarzają się też sytuacje, w których we własnym zakresie musisz odnaleźć punkt przejścia i może to być na przykład okiennica wymagająca podważenia czy miejsce, w którym Garrett musi przecisnąć się między skrzyniami. Lokalizacje przejść zaznaczone zostały na mapach znajdujących się w dalszej części tego rozdziału i powinny one znacząco pomóc w bezproblemowym poruszaniu się po całym mieście.

Kolejne wizyty w mieście mają nie tylko na celu odbycie rozmów z postaciami niezależnymi i posunięcie głównego wątku fabularnego do przodu. Garrett może też wykonywać wiele innych czynności, a mianowicie:

  • Zajmować się eksploracją miasta i wnętrz wybranych budynków w poszukiwaniu nowych standardowych przedmiotów (Loot), znajdziek (Collectibles) i dokumentów (Documents)
  • Podejmować się wykonywania zadań pobocznych (więcej na ich temat w dalszej części rozdziału)
  • Spotykać się z handlarzami celem uzupełniania zapasów i nabycia nowych elementów ekwipunku (więcej na ich temat w dalszej części rozdziału)
  • Korzystać z punktów odpowiedzialnych za powtarzanie ukończonych już wcześniej misji
  • Zajmować się podsłuchiwaniem rozmów postaci niezależnych - bardzo często dotyczą one poukrywanych w okolicy skarbów