Gothic: Starożytna magia (2)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

43. Pomoc Lukorowi.

Zadanie zleca Baal Lukor. Zadanie złożone, chodzi o przedostanie się do ukrytego pomieszczenia, w tym celu musisz zdobyć dwie połówki zwoju teleportacyjnego i przedostać się do pomieszczenia.

1 - Starożytna magia (2) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Rozejrzyj się po pomieszczeniu, powinieneś znaleźć tutaj kilka ciał strażników świątynnych (obrazek z lewej), jak również troje drzwi prowadzących do różnych części jaskini - Starożytna magia (2) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Rozejrzyj się po pomieszczeniu, powinieneś znaleźć tutaj kilka ciał strażników świątynnych (obrazek z lewej), jak również troje drzwi prowadzących do różnych części jaskini.

Tutaj żadnych rewelacji, wybierasz pierwsze drzwi z prawej i schodzisz niżej. Likwidujesz wszystko co się rusza i idziesz cały czas przed siebie, aż dotrzesz do przełącznika w wnęce (obrazek z prawej).

Wciskasz przełącznik i otwierasz pobliską kratę. W środku znajdziesz połówkę pergaminu i kilka bonusów. Zabierasz wszystko i rozmawiasz o swoim znalezisku z Baalem.

Chłopak opowie ci, że mu to wygląda na jakiś starożytny pergamin i że gdzieś musi być druga połówka. Naturalnie nie trzeba być Sherlockiem, żeby się domyśleć, że chodzi o korytarz na wprost od wejścia. Może trochę zamieszałem. Wracasz do głównej komnaty z czterema wejściami i wybierasz pierwsze z prawej.

2 - Starożytna magia (2) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Taktyka ta sama, idziesz cały czas przed siebie - Starożytna magia (2) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Taktyka ta sama, idziesz cały czas przed siebie. Uważaj tylko w końcowej części, bo czeka na ciebie mała pułapka (obrazek z lewej). Ta dziura wygląda niepozornie, ale stracisz dużo PŻ, jeśli w nią wpadniesz, a wpadniesz jak nie będziesz uważał. Wspominam o tym, bo sam w nią wpadłem. Po prostu szedłem odważnie przed siebie i jej nie zauważyłem i dostałem zonka.

W środku leży sobie na środku druga połówka pergaminu, zabierasz ją i rozmawiasz z Baalem Lukorem. Dajesz mu obie połówki. Niestety tekst jest nie zrozumiały.

Wychodzisz z komnaty do komory głównej i wybierasz, zgadnij!? Pierwsza z prawej! (obrazek z prawej) Gdzieś koło połowy drogi zagadnie cię Baal Lukor, który właśnie rozszyfrował zaklęcie.

Zapisz teraz stan gry i przejdź przez piękny portal gotycki. Na końcu drogi jest coś a la świątynia, ostatnia brama w drodze na tamten świat. W samym środku tej budowli znajduje się Ork Żołnierz, natomiast dookoła kręcą się patrole Orków Zwiadowców, są cztery takie grupy, co razem daje niezłą sumkę 4 Orków plus szeryf.

Są dwa sposoby załatwienia tego problemu. Pierwszy lurujesz Orków na Baala, dość niebezpieczne ponieważ Lukor będzie stronił od walki i sam z siebie nie zaatakuje choćby jednego Orka, jeśli jednak szybko się oddalisz i Baal zostanie sam na sam z Orkami, to tamci będą woleli zaatakować jego, niż gonić ciebie. Sztuczna Inteligencja. Może się jednak okazać, że przeciwnicy przerzucą się na ciebie, ale wtedy poprawka i po sprawie.

Drugi sposób, to jak najszybsze dotarcie do żołnierza i eliminacja go. Niestety jego nazwa, wcale nie jest przypadkowa i da ci popalić. Może być tak nawet, że zabierze ci 75%, a nawet 90% energii życiowej. Pozostanie ci wtedy tylko odwrót taktyczny i regeneracja. Niestety nie ma żadnych klawiszy skrótów do napojów uzdrawiających przez co mając na ogonie zwiadowców ciężko się uleczyć.

3 - Starożytna magia (2) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Po wszystkim udajesz się w okolice, gdzie znajdował się szeryf, czyli w samą dziesiątkę - Starożytna magia (2) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Po wszystkim udajesz się w okolice, gdzie znajdował się szeryf, czyli w samą dziesiątkę. Zagadnie cię Lukor i pobiegnie pod ścianę. Idź za nim i porozmawiaj z nim pod ścianą. Dostaniesz zaklęcie teleportacyjne orków (koszt użycia 5 mana).

Teraz z ekwipunku zaznaczasz zwój (domyślnie powinna pojawić się 4 w górnym, prawym rogu). Wychodzisz z ekwipunku i wciskasz klawisz 4 z klawiatury alfanumerycznej, bo z numerycznej ci nie wejdzie, a to dlatego, że w tej części jest automatycznie wyłączana podczas startowania gry.

Używasz czaru po przez przytrzymanie LPM i strzałki w górę.

Po drugiej stronie, najpierw zwiedzasz jaskinię, aż dotrzesz do ołtarza (obrazek z prawej) ze szkieletu zabierasz Miecz Śmierci (48 atk), to bardzo ważne, abyś go miał. Powód? Z ludźmi jest tak, że każdą bronią możesz ich pobić, ale uwaga pobić, nie zabić.

Pobicie kończy się zemdleniem przeciwnika na jakieś 20-30 sek. Następnie delikwent wstaje i znowu walczy. Aby zabić człowieka musisz posiadać broń kłującą, a nie obuchową, jaką jest młot. Innymi słowy miecze są kłująco - tnące, czyli możesz nimi dźgać i ciąć. I tak po pobiciu, kiedy przeciwnik leży wbijasz w niego miecz, koniec z gościem, a ty dostajesz doświadczenie. Możesz również od razu zabić gościa strzałami lub bełtami, ale to trochę potrwa i wiąże się z kilkoma komplikacjami.

4 - Starożytna magia (2) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Gdy zabierzesz miecz wyekwipuj się weń i wróć na początek - Starożytna magia (2) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Gdy zabierzesz miecz wyekwipuj się weń i wróć na początek. Po prawej znajdziesz kołowrót (obrazek z lewej) użyj go i otwórz ukryte drzwi.

Teraz zaprowadź Lukora do ołtarza. Nic tu nie ma. Chłopak się przejął całą tą sprawą, aż się załamał (obrazek z prawej). Cały ten stres przyczynił się, że kolejnemu członkowi sekty odbiła palma, a może to wina tych wszystkich skrętów?

Mniejsza o większość, jak tylko okaże się, że to tylko kolejna pusta relikwia z dawnych czasów Lukowa zaatakuje cię. Naturalnie tutaj błąd gry nie będzie już występował, bo dalszą częścią rozgrywki jest pokonanie Baala.

Likwidujesz go i możesz spokojnie wracać do obozu na bagnach, do Cor Angara. Za wykonanie zadania otrzymasz 2 tys. PD

Podobało się?

0

Gothic

15 marca 2001

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2009-08-11
19:56

zanonimizowany643370 Centurion

Dzięki jacksonheyes.

Komentarz: zanonimizowany643370
2010-02-12
19:31

zanonimizowany648808 Centurion

😐

Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?

Komentarz: zanonimizowany648808
2010-02-14
18:12

pepe ziom Centurion

ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza

Komentarz: pepe ziom
2014-08-21
23:09

RaceyPL Pretorianin

RaceyPL

Dzięki. Chciałem przejść bez poradnika ale świątynia śniącego to jakaś masakra

Komentarz: RaceyPL
2015-06-07
14:35

zanonimizowany1098197 Junior

TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze

Komentarz: zanonimizowany1098197
2016-04-16
18:29

kuweta18 Junior

Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos

Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
18:45

kuweta18 Junior

1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)

1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)

1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)

1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)

Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
19:46

kuweta18 Junior

Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg

Komentarz: kuweta18
2016-05-06
19:54

patryk666666 Junior

propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)

Komentarz: patryk666666
2021-11-11
03:42

Man From The Moon Pretorianin

Man From The Moon

Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?

Komentarz: Man From The Moon

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl