Gothic: Witamy w Koloni (7)
Aktualizacja:
![]() | ![]() |
Przyszła najwyższa pora wykonać dwa przedostatnie zadania, które doskonale można ze sobą połączyć, a mianowicie załatwienie sprawy z Mordragiem oraz test zaufania Diega. Po pierwsze udaj się w okolice południowej bramy (obrazek z lewej), gdzie znajdziesz Mordraga. Rozmowę z nim zacznij od powiedzenia mu, że chłopak ma kłopoty, a dokładniej problemy.
Następnie zapytaj o Nowy Obóz, po czym każ mu zaprowadzić się do Nowego Obozu. Mordrag nie będzie robił problemów i z przyjemnością cię zaprowadzi na miejsce. Wszystko co musisz zrobić to podążać za nim, jak Cień.
Pamiętaj o kilku ważnych rzeczach związanych z NPC. Po pierwsze nie musisz nic robić, aby doświadczenie spłynęło na ciebie z zabitych stworów. Co to oznacza? Kiedy Mordrag zabije potwora, to ty zyskasz PD, nawet jeśli będziesz się chował i nie zadasz ani jednego ciosu. Toteż najlepiej trzymaj się z daleka od walki i tylko rabuj zwłoki.
Po drugie to NPC prowadzi, czyli nie wychylaj się i trzymaj się z boku. Jeśli się zdarzy, że będziesz wyprzedzał lidera, to po prostu zwolnij, bo potwory zaatakują ciebie zamiast NPC.
Na końcu podróży, a więc przed wejściem do Nowego Obozu Mordrag odda ci swój pierścień i powiadomi cię, że na razie nie zamierza wracać z powrotem. Innymi słowy wspomniany pierścień to wystarczający dowód dla Thorusa. Oczywiście nie musisz oddawać pierścienia Thorusowi, wystarczy jak go mu pokażesz. Pierwsza część zadania wykonana.
![]() | ![]() |
Teraz powinieneś się znajdować mniej więcej w miejscu zaznaczonym na mapie z lewej zielonym iksem, celem jest kopalnia zaznaczona czerwonym iksem. Nic prostszego jak tylko udać się do kopalni. Jednak nadal czyha na ciebie pułapka. W pobliżu mostu jest stado krwiopijców na które musisz uważać.
Najlepiej trzymaj się od nich z dala i pędź ile tchu w piersiach do kopalni. Nie zważaj na nic, dopóki nie dotrzesz w miejsce pokazana na obrazku z prawej. Na miejscu wejdź w jedyne wejście na wprost.
![]() | ![]() |
Pokaże się okno wczytywania gry, poczym na twojej drodze stanie Drake (obrazek z prawej) porozmawiaj z nim, a dowiesz się jak trafić do Jana. Po prostu trzymaj się rusztowania i nie wchodź w żadne zakamarki, ani odnogi korytarza.
Kilka poziomów niżej jest Jan, wystarczy, że mu powiesz, iż przysyła cię Diego, a otrzymasz list. Z listem udaj się pozwiedzać pobliskie tereny.
![]() | ![]() |
Na początek możesz zajrzeć do chatki Aidana (żółty iks na mapce) oraz Cavalorna (zielony iks na mapce i zbliżenie z prawej) Cavalorn zajmuje się nauką łucznictwa, skradania się oraz sprzedażą łuków i strzał. Toteż jeśli zdobyłeś poziom i posiadasz 10 PU, to dobrze by było nauczyć się łucznictwa i zainwestować w łuk. Ta broń znacznie ułatwi ci polowania na grubsze stwory. Natomiast Aidan nuczy cię za małą opłatą oprawiania i pozyskiwania futer, skór, pazurów i kłów, każda umiejętność to wydatek rzędu 1 PU. Razem 4 PU oraz 300 bryłek rudy. Zupełnie tak samo jak Drax w okolicach Starego Obozu.
- Gothic - poradnik do gry
- Gothic: Poradnik do gry
- Gothic: Rozdział 1
- Gothic: Witamy w Koloni (1)
- Gothic: Witamy w Koloni (2)
- Gothic: Witamy w Koloni (3)
- Gothic: Witamy w Koloni (4)
- Gothic: Witamy w Koloni (5)
- Gothic: Witamy w Koloni (6)
- Gothic: Witamy w Koloni (7)
- Gothic: Witamy w Koloni (8)
- Gothic: Witamy w Koloni (9)
- Gothic: Witamy w Koloni (10)
- Gothic: Witamy w Koloni (11)
- Gothic: Witamy w Koloni (12)
- Gothic: Witamy w Koloni (13)
- Gothic: Witamy w Koloni (14)
- Gothic: Rozdział 1
- Gothic: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?
Nie tyle jednocześnie co najpierw musisz przytrzymać lewy przycisk myszy co podświetla przedmiot, a następnie wcisnąć klawisz odpowiedzialny za ruch do przodu.
Polecam manual dla starych gier bo się czasami można zdziwić :) A Gothic na marginesie jest zajebisty.
propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)
Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg
1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)
1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)
1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)
1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)
Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)
Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos
Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną
TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze
ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza
Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?
Dzięki jacksonheyes.
Szaman powinien być niedaleko niedaleko mostu w stronę kamiennej fortecy, a dokładniej w zniszczonej wieży.
Mam problem z odnalezieniem szamana orków którego kazał mi znaleźć Xardas kompletnie nie wiem gdzie on jest.Pomuszcie mi plis.
lub kiedy lewus rozkaże nam dawac wode robolom to od ryża można brac wode w nieskończonośc albo w tez NO mozna robic se miecze bez ostrzy i stali wogóle
dobra sory boolseye ja tyż grac nie umie za bardzo,, bardziej w 2 i 3 ale mogłes do poradnika dac pare innych rzeczy też np to ze idąc wraz z mordragiem do NO mozna se expic
poradnik zal dupe sciska ty grac nie umisz boolseye,,,,,,,,,, sirairwolf ja wiekszy nawet wbilem
Boolseye - Jak ty wbiłeś ten 47 poziom ?! Na kodach jakiś ? :D
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








