Gothic: Strażnicy portalu (2)
Aktualizacja:
![]() | ![]() |
Po lewej od wejścia znajduje się drugi portal z zamkniętą bramą oraz uszkodzonym przełącznikiem (obrazek z lewej). Posiadając posążek podejdź do przełącznika i otwórz bramę.
Dalej udaj się drogą, aż pokaże się obraz wczytywania gry. Witamy w świątyni Śniącego.
Idź dalej przed siebie. Zobaczysz urwisko, ale po prawej jest przewrócona kolumna po której bez problemu powinieneś przedostać się na drugą stronę. Dalej znajduje się pomieszczenie główne.
Proponuję udać się przed siebie, koło dwojga drzwi z kratami jest szkielet maga. Pozbądź się go i zabierz zwoje z przyzwaniem szkieletów. Teraz, jeśli chcesz podnieś sobie poziom to przyzwij szkielety i zlikwiduje je, każdy wart jest 250 PD, a co lepsze nie odniesiesz żadnych obrażeń.
Jest tutaj możliwość, że nie zdążysz pozbyć się szkieletu maga, zanim ten przyzwie pomocników. Jeśli tak się stanie to mimo wszystko w pierwszej kolejności pozbądź się maga, a dopiero później całej reszty.
![]() | ![]() |
Przyjrzyj się malowidłu z obrazka po lewej. Zwróć uwagę na kolejność pojawiających się kolorów: czerwony, żółty i purpurowy.
Odwróć się i podejdź do zamkniętych drzwi po prawej. Tutaj przy kolumnie wejściowej znajdziesz przycisk (obrazek z prawej), naciśnij go, a drzwi staną przed tobą otworem
Jednak w chwili gdy wejdziesz do środka zaatakuje cię dwóch szkieletów.
![]() | ![]() |
Pozbądź się ich. W celach w których przebywali znajdziesz kolejne dwa przyciski (obrazek z lewej) użyj ich i otwórz przejście z ostatnim szkieletem.
Likwidujesz go i używasz przełącznika (obrazek z prawej). Scenka ukaże, jak brama za malowidłem otwiera się.
![]() | ![]() |
Za bramą czeka na ciebie mała grupa szkieletów z magiem (obrazek z lewej). Oczywiście mijasz szkieletów i podbiegasz do maga na schodach. Pozbywasz się go i na spokojnie możesz pozbyć się całej reszty.
1
Komentarze czytelników
zanonimizowany643370 Centurion
Dzięki jacksonheyes.
zanonimizowany648808 Centurion
Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?
pepe ziom Centurion
ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza
RaceyPL Pretorianin
Dzięki. Chciałem przejść bez poradnika ale świątynia śniącego to jakaś masakra
zanonimizowany1098197 Junior
TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze
kuweta18 Junior
Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos
Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną
kuweta18 Junior
1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)
1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)
1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)
1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)
Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)
kuweta18 Junior
Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg
patryk666666 Junior
propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)
Man From The Moon Pretorianin
Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








