Gothic: Strażnicy portalu (2)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
1 - Strażnicy portalu (2) | Rozdział 5 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Po lewej od wejścia znajduje się drugi portal z zamkniętą bramą oraz uszkodzonym przełącznikiem (obrazek z lewej) - Strażnicy portalu (2) | Rozdział 5 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Po lewej od wejścia znajduje się drugi portal z zamkniętą bramą oraz uszkodzonym przełącznikiem (obrazek z lewej). Posiadając posążek podejdź do przełącznika i otwórz bramę.

Dalej udaj się drogą, aż pokaże się obraz wczytywania gry. Witamy w świątyni Śniącego.

Idź dalej przed siebie. Zobaczysz urwisko, ale po prawej jest przewrócona kolumna po której bez problemu powinieneś przedostać się na drugą stronę. Dalej znajduje się pomieszczenie główne.

Proponuję udać się przed siebie, koło dwojga drzwi z kratami jest szkielet maga. Pozbądź się go i zabierz zwoje z przyzwaniem szkieletów. Teraz, jeśli chcesz podnieś sobie poziom to przyzwij szkielety i zlikwiduje je, każdy wart jest 250 PD, a co lepsze nie odniesiesz żadnych obrażeń.

Jest tutaj możliwość, że nie zdążysz pozbyć się szkieletu maga, zanim ten przyzwie pomocników. Jeśli tak się stanie to mimo wszystko w pierwszej kolejności pozbądź się maga, a dopiero później całej reszty.

2 - Strażnicy portalu (2) | Rozdział 5 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Przyjrzyj się malowidłu z obrazka po lewej - Strażnicy portalu (2) | Rozdział 5 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Przyjrzyj się malowidłu z obrazka po lewej. Zwróć uwagę na kolejność pojawiających się kolorów: czerwony, żółty i purpurowy.

Odwróć się i podejdź do zamkniętych drzwi po prawej. Tutaj przy kolumnie wejściowej znajdziesz przycisk (obrazek z prawej), naciśnij go, a drzwi staną przed tobą otworem

Jednak w chwili gdy wejdziesz do środka zaatakuje cię dwóch szkieletów.

3 - Strażnicy portalu (2) | Rozdział 5 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Pozbądź się ich - Strażnicy portalu (2) | Rozdział 5 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Pozbądź się ich. W celach w których przebywali znajdziesz kolejne dwa przyciski (obrazek z lewej) użyj ich i otwórz przejście z ostatnim szkieletem.

Likwidujesz go i używasz przełącznika (obrazek z prawej). Scenka ukaże, jak brama za malowidłem otwiera się.

4 - Strażnicy portalu (2) | Rozdział 5 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Za bramą czeka na ciebie mała grupa szkieletów z magiem (obrazek z lewej) - Strażnicy portalu (2) | Rozdział 5 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Za bramą czeka na ciebie mała grupa szkieletów z magiem (obrazek z lewej). Oczywiście mijasz szkieletów i podbiegasz do maga na schodach. Pozbywasz się go i na spokojnie możesz pozbyć się całej reszty.

Podobało się?

1

Gothic

15 marca 2001

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2009-08-11
19:56

zanonimizowany643370 Centurion

Dzięki jacksonheyes.

Komentarz: zanonimizowany643370
2010-02-12
19:31

zanonimizowany648808 Centurion

😐

Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?

Komentarz: zanonimizowany648808
2010-02-14
18:12

pepe ziom Centurion

ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza

Komentarz: pepe ziom
2014-08-21
23:09

RaceyPL Pretorianin

RaceyPL

Dzięki. Chciałem przejść bez poradnika ale świątynia śniącego to jakaś masakra

Komentarz: RaceyPL
2015-06-07
14:35

zanonimizowany1098197 Junior

TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze

Komentarz: zanonimizowany1098197
2016-04-16
18:29

kuweta18 Junior

Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos

Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
18:45

kuweta18 Junior

1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)

1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)

1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)

1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)

Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
19:46

kuweta18 Junior

Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg

Komentarz: kuweta18
2016-05-06
19:54

patryk666666 Junior

propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)

Komentarz: patryk666666
2021-11-11
03:42

Man From The Moon Pretorianin

Man From The Moon

Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?

Komentarz: Man From The Moon

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl