Gothic: Starożytna magia (6)
Aktualizacja:
![]() | ![]() |
Zanim pójdziesz dalej pod górę proponuję rozprawić się z trzema zębaczami po lewej (obrazek z lewej). Żeby niebyło nieporozumień zębacze są od strony kopalni. Teraz, kiedy masz już oczyszczone tyły możesz spokojnie ruszyć pod górę.
Dojdziesz do rozdroża (obrazek z prawej). Jeśli pójdziesz w lewo dojdziesz do Diego, jeśli zaś skręcisz w prawo dojdziesz do obozu bandytów, którzy oczywiście zaatakują cię z miejsca.
Jest ich sporo i strzelają z łuków. Dobry łup i trochę doświadczenia, ale zmajaczone trochę czasu.
![]() | ![]() |
Idąc w lewo dotrzesz do Diego (obrazek z lewej). Opowie ci o pewnym problemie, a dokładniej to o całych trzech tonach problemu.
Chodzi oczywiście o Trolla, który broni pobliskiego kamienia ogniskującego. Mało tego, sporo tutaj jest czarnych gobelinów. Oczywiście Diego z przyjemnością się nimi zajmie, a następnie ściągnie uwagę potwora na siebie.
Ty w między czasie oczyść pobliski szkielet, szczególnie zwracając uwagę na zwój (obrazek z prawej). Jest to czar zmniejszenia potwora.
![]() | ![]() |
Naturalnie używasz czaru na Trollu (obrazek z lewej) i z trzech ton problemu robi się jakieś 30 kg, czyli bułka z masłem. Dostajesz 2 tys. PD oraz skórę trolla.
Teraz Diego pomoże ci z zaciętym kołowrotem. Jeśli złapałeś w międzyczasie poziom to podnieś siłę u Diego.
Po wszystkim udaj się do jaskini, czeka cię tam walka z Harpiami. Nie są to wymagający przeciwnicy, ale latają i w grupie potrafią porządnie cię uszkodzić, toteż uważaj.
![]() | ![]() |
Po walce zabierasz kamień z ołtarza (obrazek z lewej) i idziesz porozmawiać z Diego. Pojawią się czarne gobliny. Diego się szybko nimi zajmie a ty będziesz mógł teraz użyć zwoju teleportacyjnego do Nowego Obozu.
Gdybyś nie miał many odnów ją odpowiednią żywnością lub eliksirem. Oddaj kamienie Saturasowi, a dostaniesz za każdy 3,5 tys. PD oraz zwój teleportacyjny.
Teraz najszybciej dotrzesz do górskiej fortecy (2) używając teleportu do Bractwa, a następnie stąd prosto w okolice mostu prowadzącego do cmentarzyska. Naturalnie pomijasz most i idziesz do góry.
Pamiętasz? W prawo szedłeś po młot orków, a teraz idziesz prosto. Znajdziesz się w okolicy mostu (obrazek z prawej). Niestety mostu pilnuje kamienny golem. Te wredne kupy kamieni są podatne jedynie na młoty. Każda inna broń nic tutaj nie wskóra.
Dlatego używasz młota orków i kasujesz delikwenta. 500 PD
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany643370 Centurion
Dzięki jacksonheyes.
zanonimizowany648808 Centurion
Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?
pepe ziom Centurion
ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza
RaceyPL Pretorianin
Dzięki. Chciałem przejść bez poradnika ale świątynia śniącego to jakaś masakra
zanonimizowany1098197 Junior
TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze
kuweta18 Junior
Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos
Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną
kuweta18 Junior
1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)
1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)
1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)
1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)
Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)
kuweta18 Junior
Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg
patryk666666 Junior
propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)
Man From The Moon Pretorianin
Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








