Gothic: Starożytna magia (8)
Aktualizacja:
![]() | ![]() |
W głębi znajdziesz wejście (obrazek z lewej). Niestety nie obejdzie się bez lurowania. Wyciągasz broń i wchodzisz do środka, trzepiesz pierwszego lepszego i uciekasz na powierzchnię do sprawy powinien się włączyć Milten ściągając na siebie nieumarłych. Teraz ty wykańczasz szkielety i na koniec niszczysz strażnika czarem od kolegi Miltena.
Ze zwłok strażnika zabierasz klucz i talizman. Otwierasz skrzynię. Zabierasz wszystko, a następnie oddajesz Miltonowi wisiorek. Pokaźna pula doświadczenia zasila twoje konto oraz tysiąc bryłek rudy.
Teraz teleportujesz się do Saturasa i wręczasz mu ostatni kamień. Dostaniesz 4 tys. PD oraz nagrody od Riordriana i Cronosa. Ten pierwszy da ci kolejne 20 przedmiotów, tym razem dostaniesz między innymi wyciągi życia (+10 max PŻ), many (+10 max mana) oraz napój potęgi (+4 siła i zręczność). Natomiast od Cronosa otrzymasz tysiąc bryłek.
W następnej kolejności udaj się do wilka (obrazek z prawej) znajdziesz go niedaleko kopca rudy na drugim pierścieniu. Wymień u niego zbędny ekwipunek i trofea na BR.
Teraz wróć do Saturasa po zadanie.
47. Przekonaj magów ognia.
Zadanie zleca Saturas. Musisz udać się do Starego Obozu i przekonać do sprawy magów ognia.
Dostaniesz od Saturasa runę teleportacyjną do Nowego Obozu, jako znak dobrej woli magów wody dla magów ognia.
Tego zadania niestety nie skończysz. Udaj się w okolice Starego Obozu przy głównej bramie znajdziesz Miltena, zaś przy południowej stoi Diego. Obojętnie z której strony przychodzisz, obaj powiedzą ci co się stało.
Stara kopalnia jest już wspomnieniem, a Stary Obóz stał się bandą rabusiów gotowych na wszystko. Brzydko to pachnie, ale taka jest rzeczywistość.
48. Spotkanie.
Zadanie zleca Diego lub Milten (kto pierwszy ten lepszy). Porozmawiaj z Gornem i Lesterem. Powiedz im, że spotkanie jest tam gdzie zawsze. Musisz udać się do górskie fortecy do Laresa i do Gorna w Nowym Obozie.
![]() | ![]() |
Bardzo proste zadanie, wystarczy się teleportować do magów wody, tam już czeka na ciebie Gorn (obrazek z lewej). Porozmawiaj z nim. Następnie zwróć się do Saturasa.
***zadanie ekstremalne - tylko dla orłów. (błąd gry)
Atak na Stary Obóz!
![]() | ![]() |
Dokładnie tak, możesz bez problemu obrobić Stary Obóz i zyskać na tym krocie. Jednak uważaj ponieważ w obozie nadal są postaci kluczowe, a więc nieśmiertelne i nie możesz ich zabić, za to oni mogę ciebie skasować i to bez większych problemów.
A więc tak, na początek likwidujesz Fletchera z dystansu (obrazek z lewej). Niestety do gry włączą się pozostali strażnicy. Jednak są to zwykli strażnicy wyposażeni jedynie w lekką zbroję, nie wyrządzą ci poważniejszych kłopotów poza tym, że będziesz zmuszony ich dobijać.
Problem pojawić się może ze strażnikiem przy bramie, który posiada ciężki pancerz, chociaż on akurat strzela do ciebie z kuszy i w dodatku bardzo wolno. Jeśli będziesz się streszczał pokonasz go raz dwa.
Teraz najważniejsze, wejście! Jaki widać na obrazku z prawej główna brama jest zamknięta na amen, ale czy aby na pewno? Otóż nie! Widocznie błąd gry. Musisz podejść do jednej z krawędzi bramy i przecisnąć się przez szczelinę. Nie powiem konkretnie, która to będzie ponieważ ja wielokrotnie tego próbowałem i wejście przeskakiwało, że tak powiem.
Komentarze czytelników
Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?
Nie tyle jednocześnie co najpierw musisz przytrzymać lewy przycisk myszy co podświetla przedmiot, a następnie wcisnąć klawisz odpowiedzialny za ruch do przodu.
Polecam manual dla starych gier bo się czasami można zdziwić :) A Gothic na marginesie jest zajebisty.
propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)
Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg
1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)
1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)
1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)
1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)
Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)
Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos
Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną
TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze
ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza
Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?
Dzięki jacksonheyes.
Szaman powinien być niedaleko niedaleko mostu w stronę kamiennej fortecy, a dokładniej w zniszczonej wieży.
Mam problem z odnalezieniem szamana orków którego kazał mi znaleźć Xardas kompletnie nie wiem gdzie on jest.Pomuszcie mi plis.
lub kiedy lewus rozkaże nam dawac wode robolom to od ryża można brac wode w nieskończonośc albo w tez NO mozna robic se miecze bez ostrzy i stali wogóle
dobra sory boolseye ja tyż grac nie umie za bardzo,, bardziej w 2 i 3 ale mogłes do poradnika dac pare innych rzeczy też np to ze idąc wraz z mordragiem do NO mozna se expic
poradnik zal dupe sciska ty grac nie umisz boolseye,,,,,,,,,, sirairwolf ja wiekszy nawet wbilem
Boolseye - Jak ty wbiłeś ten 47 poziom ?! Na kodach jakiś ? :D
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






