Gothic: Starożytna magia (3)
Aktualizacja:
44. Ziółka dla Y'Beriona
Zadanie zleca Cor Angar. Musisz zdobyć pięć najsilniejszych ziół uzdrawiających.
Jaśnie Oświecony czuje się coraz gorzej i jedyne co mu może pomóc to zioła lecznicze z czterema pomarańczowymi listkami, czyli te najsilniejsze. Potrzeba ich, aż 5 sztuk.
![]() | ![]() |
Są dwa miejsca, gdzie możesz zdobyć zioła. Pierwsze znajduje się przed obozem, idąc w górę przeszukaj prawą stronę, powinieneś tam znaleźć 3 sztuki, ale to niestety za mało. Drugie miejsce, bardzo niebezpieczne miejsce znajduje się na bagnie. Niestety będziesz blisko bagiennych węży, gdzie łatwo ich sprowokować do walki.
Pamiętasz jeszcze grupę zbieraczy Virana? Udajesz się w tamto miejsce, a następnie odbijasz w prawo do środkowej części jeziora. Są tutaj małe wysepki (obrazki), a na nich sporo ziółek, niestety bronią ich krwiopijcy, jednak przy 35 punktach zręczności i długim łuku, nie powinny stanowić wyzwania. Uważaj tylko na węże, jak są blisko to lepiej nie podchodź.
Zwróć uwagę na to co zbierasz, ponieważ łatwo tutaj o pomyłkę. Występują trzy rodzaje ziółek z zielonymi listkami, z dwoma pomarańczowymi, aż w końcu z czterema pomarańczowymi. Zawsze lepiej sprawdź ile posiadasz tych najsilniejszych w ekwipunku i gdy nazbierasz wymaganą ich ilość wróć do Cor Angara, gdzie dostaniesz kolejne 1,5 tys. PD
Z rozmowy wyniknie, że Cor Kalom zdradził obóz i uciekł z grupą fanatycznych sprzymierzeńców. Co gorsza Śniący okazuje się być demonem, a nie żadnym bóstwem. Co robić?
45. Magowie Wody
Zadanie zleca Cor Angar. Pora odwiedzić Nowy Obóz i dostać się do magów. (6 i 9 na mapie nowego obozu)
Okaże się, że Y'Berion pokładał największą ufność w magów wody. Toteż w ramach ostatniej przysługi Cor Angar postanowił przekazać im kamień ogniskujący oraz almanach, jednak sam nie może nic zrobić ponieważ czuwa nad Jaśnie Oświeconym. I tutaj pojawiasz się ty.
Dostaniesz runę teleportacyjną do Obozu Bractwa oraz kluczyk do skrzyni Cor Kaloma.
Udajesz się do pracowni alchemicznej i otwierasz skrzynię po prawej stronie. Zabierasz kamień oraz almanach. Jesteś teraz gotów wyruszyć do Nowego Obozu.
![]() | ![]() |
Zaraz za chatką Ryżowego Księcia, na drodze czeka na ciebie Gorn z najświeższymi wieściami (obrazek z lewej). Wypytaj się go o wszystko i dowiedz się, że aby dostać się do magów musisz posiadać bardzo istotne informacje.
Teraz udajesz się w okolice kopca rudy (obrazek z lewej) i zagadujesz Cronosa. Mówisz mu, że Śniący okazał się monsterem z piekła rodem, a mag wyjawia ci hasło dostępu do magów.
Idziesz teraz na sam szczyt i strażnikom mówisz hasło. Droga do magów stoi przed tobą otworem. Widzisz maga bawiącego się fajerwerkami na samym środku placu? To Nefarius, zagadnie cię, jak tylko się do niego zbliżysz.
Porozmawiaj z nim chwilę i zapytaj o Sturaka. Okaże się, że chata za jego plecami należy do arcymaga. Bez chwili zwłoki udajesz się we wskazane miejsce.
![]() | ![]() |
Porozmawiaj z Saturasem (obrazek z lewej) i oddaj mu kamień ogniskujący i almanach. Dostaniesz 500 PD i zadanie wraz z mapą i zwojem teleportacyjnym.
Komentarze czytelników
Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?
Nie tyle jednocześnie co najpierw musisz przytrzymać lewy przycisk myszy co podświetla przedmiot, a następnie wcisnąć klawisz odpowiedzialny za ruch do przodu.
Polecam manual dla starych gier bo się czasami można zdziwić :) A Gothic na marginesie jest zajebisty.
propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)
Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg
1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)
1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)
1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)
1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)
Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)
Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos
Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną
TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze
ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza
Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?
Dzięki jacksonheyes.
Szaman powinien być niedaleko niedaleko mostu w stronę kamiennej fortecy, a dokładniej w zniszczonej wieży.
Mam problem z odnalezieniem szamana orków którego kazał mi znaleźć Xardas kompletnie nie wiem gdzie on jest.Pomuszcie mi plis.
lub kiedy lewus rozkaże nam dawac wode robolom to od ryża można brac wode w nieskończonośc albo w tez NO mozna robic se miecze bez ostrzy i stali wogóle
dobra sory boolseye ja tyż grac nie umie za bardzo,, bardziej w 2 i 3 ale mogłes do poradnika dac pare innych rzeczy też np to ze idąc wraz z mordragiem do NO mozna se expic
poradnik zal dupe sciska ty grac nie umisz boolseye,,,,,,,,,, sirairwolf ja wiekszy nawet wbilem
Boolseye - Jak ty wbiłeś ten 47 poziom ?! Na kodach jakiś ? :D
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






