Gothic: Starożytna magia (3)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

44. Ziółka dla Y'Beriona

Zadanie zleca Cor Angar. Musisz zdobyć pięć najsilniejszych ziół uzdrawiających.

Jaśnie Oświecony czuje się coraz gorzej i jedyne co mu może pomóc to zioła lecznicze z czterema pomarańczowymi listkami, czyli te najsilniejsze. Potrzeba ich, aż 5 sztuk.

1 - Starożytna magia (3) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Są dwa miejsca, gdzie możesz zdobyć zioła - Starożytna magia (3) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Są dwa miejsca, gdzie możesz zdobyć zioła. Pierwsze znajduje się przed obozem, idąc w górę przeszukaj prawą stronę, powinieneś tam znaleźć 3 sztuki, ale to niestety za mało. Drugie miejsce, bardzo niebezpieczne miejsce znajduje się na bagnie. Niestety będziesz blisko bagiennych węży, gdzie łatwo ich sprowokować do walki.

Pamiętasz jeszcze grupę zbieraczy Virana? Udajesz się w tamto miejsce, a następnie odbijasz w prawo do środkowej części jeziora. Są tutaj małe wysepki (obrazki), a na nich sporo ziółek, niestety bronią ich krwiopijcy, jednak przy 35 punktach zręczności i długim łuku, nie powinny stanowić wyzwania. Uważaj tylko na węże, jak są blisko to lepiej nie podchodź.

Zwróć uwagę na to co zbierasz, ponieważ łatwo tutaj o pomyłkę. Występują trzy rodzaje ziółek z zielonymi listkami, z dwoma pomarańczowymi, aż w końcu z czterema pomarańczowymi. Zawsze lepiej sprawdź ile posiadasz tych najsilniejszych w ekwipunku i gdy nazbierasz wymaganą ich ilość wróć do Cor Angara, gdzie dostaniesz kolejne 1,5 tys. PD

Z rozmowy wyniknie, że Cor Kalom zdradził obóz i uciekł z grupą fanatycznych sprzymierzeńców. Co gorsza Śniący okazuje się być demonem, a nie żadnym bóstwem. Co robić?

45. Magowie Wody

Zadanie zleca Cor Angar. Pora odwiedzić Nowy Obóz i dostać się do magów. (6 i 9 na mapie nowego obozu)

Okaże się, że Y'Berion pokładał największą ufność w magów wody. Toteż w ramach ostatniej przysługi Cor Angar postanowił przekazać im kamień ogniskujący oraz almanach, jednak sam nie może nic zrobić ponieważ czuwa nad Jaśnie Oświeconym. I tutaj pojawiasz się ty.

Dostaniesz runę teleportacyjną do Obozu Bractwa oraz kluczyk do skrzyni Cor Kaloma.

Udajesz się do pracowni alchemicznej i otwierasz skrzynię po prawej stronie. Zabierasz kamień oraz almanach. Jesteś teraz gotów wyruszyć do Nowego Obozu.

2 - Starożytna magia (3) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Zaraz za chatką Ryżowego Księcia, na drodze czeka na ciebie Gorn z najświeższymi wieściami (obrazek z lewej) - Starożytna magia (3) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Zaraz za chatką Ryżowego Księcia, na drodze czeka na ciebie Gorn z najświeższymi wieściami (obrazek z lewej). Wypytaj się go o wszystko i dowiedz się, że aby dostać się do magów musisz posiadać bardzo istotne informacje.

Teraz udajesz się w okolice kopca rudy (obrazek z lewej) i zagadujesz Cronosa. Mówisz mu, że Śniący okazał się monsterem z piekła rodem, a mag wyjawia ci hasło dostępu do magów.

Idziesz teraz na sam szczyt i strażnikom mówisz hasło. Droga do magów stoi przed tobą otworem. Widzisz maga bawiącego się fajerwerkami na samym środku placu? To Nefarius, zagadnie cię, jak tylko się do niego zbliżysz.

Porozmawiaj z nim chwilę i zapytaj o Sturaka. Okaże się, że chata za jego plecami należy do arcymaga. Bez chwili zwłoki udajesz się we wskazane miejsce.

3 - Starożytna magia (3) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Porozmawiaj z Saturasem (obrazek z lewej) i oddaj mu kamień ogniskujący i almanach - Starożytna magia (3) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Porozmawiaj z Saturasem (obrazek z lewej) i oddaj mu kamień ogniskujący i almanach. Dostaniesz 500 PD i zadanie wraz z mapą i zwojem teleportacyjnym.

Gothic

15 marca 2001

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2021-11-11
03:42

Man From The Moon Pretorianin

Man From The Moon

Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?

Komentarz: Man From The Moon
2021-11-11
04:00

UrBan_94 Senator

UrBan_94

Musisz jednocześnie kliknąć na klawiaturze W, lub górną strzałkę i lewy przycisk myszy.

Komentarz: UrBan_94
2021-11-11
07:47

Krwiopijca Generał

Krwiopijca

Nie tyle jednocześnie co najpierw musisz przytrzymać lewy przycisk myszy co podświetla przedmiot, a następnie wcisnąć klawisz odpowiedzialny za ruch do przodu.

Komentarz: Krwiopijca
2021-11-11
08:35

Arkajf Pretorianin

Arkajf

Polecam manual dla starych gier bo się czasami można zdziwić :) A Gothic na marginesie jest zajebisty.

Komentarz: Arkajf
2016-05-06
19:54

patryk666666 Junior

propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)

Komentarz: patryk666666
2016-04-16
19:46

kuweta18 Junior

Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
18:45

kuweta18 Junior

1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)

1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)

1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)

1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)

Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
18:29

kuweta18 Junior

Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos

Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną

Komentarz: kuweta18
2015-06-07
14:35

zanonimizowany1098197 Junior

TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze

Komentarz: zanonimizowany1098197
2014-08-21
23:09

RaceyPL Pretorianin

RaceyPL

Dzięki. Chciałem przejść bez poradnika ale świątynia śniącego to jakaś masakra

Komentarz: RaceyPL
2010-02-14
18:12

pepe ziom Centurion

ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza

Komentarz: pepe ziom
2010-02-12
19:31

zanonimizowany648808 Centurion

😐

Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?

Komentarz: zanonimizowany648808
2009-08-11
19:56

zanonimizowany643370 Centurion

Dzięki jacksonheyes.

Komentarz: zanonimizowany643370
2009-08-11
17:34

zanonimizowany637514 Konsul

Szaman powinien być niedaleko niedaleko mostu w stronę kamiennej fortecy, a dokładniej w zniszczonej wieży.

Komentarz: zanonimizowany637514
2009-08-11
17:18

zanonimizowany643370 Centurion

Mam problem z odnalezieniem szamana orków którego kazał mi znaleźć Xardas kompletnie nie wiem gdzie on jest.Pomuszcie mi plis.

Komentarz: zanonimizowany643370
2009-07-11
17:42

zanonimizowany619836 Generał

lub kiedy lewus rozkaże nam dawac wode robolom to od ryża można brac wode w nieskończonośc albo w tez NO mozna robic se miecze bez ostrzy i stali wogóle

Komentarz: zanonimizowany619836
2009-07-11
17:40

zanonimizowany619836 Generał

dobra sory boolseye ja tyż grac nie umie za bardzo,, bardziej w 2 i 3 ale mogłes do poradnika dac pare innych rzeczy też np to ze idąc wraz z mordragiem do NO mozna se expic

Komentarz: zanonimizowany619836
2009-05-30
14:53

zanonimizowany619836 Generał

👎

poradnik zal dupe sciska ty grac nie umisz boolseye,,,,,,,,,, sirairwolf ja wiekszy nawet wbilem

Komentarz: zanonimizowany619836
2009-05-30
14:52

zanonimizowany619836 Generał

👎

.... boolseye

Komentarz: zanonimizowany619836
2008-10-20
19:04

zanonimizowany580717 Legionista

Boolseye - Jak ty wbiłeś ten 47 poziom ?! Na kodach jakiś ? :D

Komentarz: zanonimizowany580717

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl