Gothic: Witamy w Koloni (14)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

30. Transport ziela do Gomeza

Zadanie zleca Cor Kalom. Należy dostarczyć Gomezowi w wewnętrznym pierścieniu Starego Obozu 30 sztuk ziela.

* Jeśli chcesz dołączyć do Starego Obozu, to :

Udaj się do Diego porozmawiaj z nim na temat twojej opini. Ten deleguje cię do Thorusa, który z kolei udziela ci pozwolenia na wejście do wewnętrznego pierścienia obozu.

1 - Witamy w Koloni (14) | Rozdział 1 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
W wewnętrznym pierścieniu udaj się do Miltena (obrazek z lewej, 10 na mapie obozu) i przekaż mu list od Pyrokara - Witamy w Koloni (14) | Rozdział 1 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

W wewnętrznym pierścieniu udaj się do Miltena (obrazek z lewej, 10 na mapie obozu) i przekaż mu list od Pyrokara. I to bez względu na to do jakiego obozu dołączyłeś oddajesz list, bo to zadanie główne. W nagrodę będziesz mógł sobie wybrać pierścień mocy (+5 do siły), zręczności (+5 do zręczności), zwój uzdrowienia lub esencję many (max mana +5) od Torreza.

Torrez znajduje się zaraz po prawej od Miltena. Ja wybrałem pierścień mocy, ponieważ wydaje mi się najlepszym wyborem w tej chwili.

Dalej idziesz do wejścia do Sali tronowej (obrazek z prawej) rozmawiasz chwilę ze strażnikami, a następnie wchodzisz do środka na spotkanie z Krukiem. Ten zaprowadzi cię przed oblicze Gomeza.

2 - Witamy w Koloni (14) | Rozdział 1 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Zagadujesz Gomeza i składasz mu ofertę swoich usług, ale co to - Witamy w Koloni (14) | Rozdział 1 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Zagadujesz Gomeza i składasz mu ofertę swoich usług, ale co to? Okazuje się, że to przez co przeszedłeś to za mało. Dlatego wybierasz kwestię o znajomościach, a następnie klikasz wszystkie możliwe odpowiedź, prócz jednej Y'Berion. Jeśli ją wybierzesz Gomez cię skasuje.

Ponadto nie odzywaj się do Gomeza, że będziesz musiał mu udowadniać, że potrafisz się posługiwać mieczem. Po tej odpowiedzi Gomez zaatakuje cię bez słowa. Najlepiej zapisz sobie grę przed rozmową i na spokojnie pokombinuj.

Po wszystkim Gomez przyjmie cię na służbę i każe porozmawiać z Krukiem. Rozmowa z Krukiem zakończy się otrzymaniem lekkiego pancerza Cienia oraz niebagatelne 1000 PD. Gratuluje właśnie zostałeś Cieniem, szeregowym członkiem Starego Obozu.

31. Co się dzieje na bagnach.

Zadanie zleca Kruk. Należy udać się do obozu na bagnach i wywąchać co jest grane. (5 na mapie głównej).

Warto tutaj dodać, iż od tej pory Diego ma dla ciebie ciężki pancerz Cienia, ale życzy sobie za niego 1200 BR. Tak, więc nie pozostaje ci nic więcej, jak tylko udać się do obozu na Bagnach.

Na miejscu porozmawiaj z Lesterem, opowie ci o specjalnym zadaniu od Y'Beriona. Gratuluję, właśnie przeszedłeś pierwszy Rozdział. Zapraszam do drugiego.

***miejsca ekstremalne!

3 - Witamy w Koloni (14) | Rozdział 1 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Zadanie zleca Bezimienny (czyli ty sam) - Witamy w Koloni (14) | Rozdział 1 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

*32 Młot Orków

Zadanie zleca Bezimienny (czyli ty sam). Jest to zadanie na zdobycie broni młot orków (obrażenia 50 wymagana siła 22). (okolice 10 na mapie głównej).

Zadanie dla maniaków takich, jak ja. Na początek powinieneś dysponować długim łukiem i przynajmniej 35 zręczności inaczej nie podołasz potworom. To dość wysokie wymagania, ale warte zachodu. Ponadto powinieneś mieć sowity zapas strzał, powiedzmy 300 sztuk.

Musisz dotrzeć do miejsca zaznaczonego czerwonym iksem na mapie z lewej strony. Dokładniej to jakbyś szedł do obozu sekty z prawej strony jest most prowadzący do licznej grupy czarnych goblinów. Mijasz ten most i zaraz za nim jest droga na górę, udajesz się nią. Teraz powinieneś się znajdować gdzieś nad czarnymi goblinami.

I tutaj pojawiają się schody, twoim przeciwnikiem są ogary. Bardzo silne, a w dodatku wytrzymałe i zadają sporo obrażeń, ale najgorsze to, to że są dość szybkie. Jedyna twoja szansa to odciąganie ich pojedynczo i strzelanie do nich. Zaznaczam tutaj, że próbowałem ze statystykami 25 zręczność i długi łuk, to zdążyłem jedynie zadać trzy ciosy i odebrałem tylko połowę energii ogara, dalej chyba nie muszę mówić co się stało ze mną, kiedy doszedł do mnie ogar?

Droga jest stosunkowo prosta, skręcasz w prawo i dalej w pierwszą drogę jaka pojawi się po lewej, tam znajdziesz drzwi (obrazek z prawej). Za nimi znajdziesz skrzynię z drogocennym orężem. Najlepsza broń dla magów, którzy nie inwestują dużej ilości PU w siłę.

Warto tutaj jeszcze dodać, iż w sumie jest około 8 - 10 ogarów, a każdy daje 200 PD. W sumie powinieneś na spokojnie złapać tutaj poziom.

4 - Witamy w Koloni (14) | Rozdział 1 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Drugie mniej ekstremalne miejsce to ukryta jaskinia w okolicach starej kopalni - Witamy w Koloni (14) | Rozdział 1 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Drugie mniej ekstremalne miejsce to ukryta jaskinia w okolicach starej kopalni. Za wodospadem (obrazek z lewej) znajduje się wspomniana jaskinia (obrazek z prawej). A w niej czar telekinezy, eliksir i inne cenne rzeczy.

Jeśli dobrze się przypatrzysz zobaczysz, że w oddali za wodospadem ciągnie się droga do Nowego Obozu, to powinno przybliżyć zlokalizowanie wodospadu.

Problemy? Owszem, dojście do wodospadu jest strzeżone. Od strony kopalni trzy gobliny oraz pomniejsze stwory, natomiast z przeciwnej strony jaszczury i trochę silniejszych stworów. Jeśli dysponujesz odpowiednimi umiejętnościami oraz ekwipunkiem dodatkowo możesz zyskać sporo doświadczenia, a może nawet zdobyć poziom.

Podobało się?

0

Gothic

15 marca 2001

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2009-08-11
19:56

zanonimizowany643370 Centurion

Dzięki jacksonheyes.

Komentarz: zanonimizowany643370
2010-02-12
19:31

zanonimizowany648808 Centurion

😐

Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?

Komentarz: zanonimizowany648808
2010-02-14
18:12

pepe ziom Centurion

ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza

Komentarz: pepe ziom
2014-08-21
23:09

RaceyPL Pretorianin

RaceyPL

Dzięki. Chciałem przejść bez poradnika ale świątynia śniącego to jakaś masakra

Komentarz: RaceyPL
2015-06-07
14:35

zanonimizowany1098197 Junior

TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze

Komentarz: zanonimizowany1098197
2016-04-16
18:29

kuweta18 Junior

Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos

Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
18:45

kuweta18 Junior

1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)

1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)

1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)

1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)

Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
19:46

kuweta18 Junior

Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg

Komentarz: kuweta18
2016-05-06
19:54

patryk666666 Junior

propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)

Komentarz: patryk666666
2021-11-11
03:42

Man From The Moon Pretorianin

Man From The Moon

Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?

Komentarz: Man From The Moon

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl