Gothic: Gniazdo Pełzaczy (3)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

36. Zaginiony klucz do składziku.

Zadanie zleca Ulbert. Należy odnaleźć klucz, odciągnąć Ulberta i zaopiekować się przedmiotami ze składziku.

Rozmawiasz z Ulbertem, a następnie wręczasz napój "bezalkoholowy". Jego język magicznie się rozplątuje, a ty dowiadujesz się, że gdzieś zapodział się klucz do skrzyń. Nawet powie ci, że to Aleph mógł mieć coś z tym wspólnego.

Oczywiście, pamiętasz jeszcze tunel, który miałeś zapamiętać? Wracasz tam i schodzisz na dół. Odnajdujesz Alepha (obrazek z prawej) i rozmawiasz z nim.

Za 10 BR poda ci informacje o położeniu mikstury leczniczej oraz naturalnie będzie wiedział co nieco o kluczu, ale to zależy ... od ilości bryłek, jakie jesteś w stanie zapłacić ... 30 BR w zupełności wystarczy, abyś dostał klucz.

Teraz wracasz do Ulberta i odciągasz go od składzika. Jak tylko się oddali penetrujesz wnętrze skrzyń i znajdujesz 200 BR, kilka zwojów oraz trochę jedzenia.

1 - Gniazdo Pełzaczy (3) | Rozdział 2 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Udajesz się na dół i rozmawiasz z Janem - Gniazdo Pełzaczy (3) | Rozdział 2 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Udajesz się na dół i rozmawiasz z Janem.

37. Koło zębate.

Zadanie zleca Jan. Musisz znaleźć i przynieść Janowi koło zębate.

Okazuje się, że nie pomoże ci dopóki dopóty nie zdobędziesz koła zębatego. Nie pozostaje nic innego jak rozejrzeć się po kopalni.

Na początek zejdź niżej w okolice dwóch świątynnych strażników obstawiających wejście do tunelu. W tunelu spotkasz 4 pełzacze, możesz je bez problemu ściągnąć na strażników i wyjść z walki bez szwanku. Następnie wkręcasz w pierwszą ścieżkę w prawo i idziesz na górę. Tam znajdziesz na ziemi pierścień (obrazek z lewej), ale uważaj ponieważ dalej jest dziura i jeśli w nią wpadniesz to mogiła.

Teraz wychodzisz i idziesz dalej w dół, aż napotkasz samotnego strażnika broniącego wejścia do tunelu (obrazek z prawej). Mijasz strażnika i wchodzisz w głąb jaskini.

2 - Gniazdo Pełzaczy (3) | Rozdział 2 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Na dole czekają na ciebie 3 pełzacze - Gniazdo Pełzaczy (3) | Rozdział 2 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Na dole czekają na ciebie 3 pełzacze. Możesz je wyeliminować na dwa sposoby. Po pierwsze starać się trafić je z łuku z daleka lub po drugie zejść na dół i szybko pobiec kawałek w prawo.

Teraz nie zaatakują cię wszystkie na raz, a więc będziesz miał większe szanse wyjść z tego z mniejszymi obrażeniami. Po wszystkim zabierasz leżące w pobliżu maszyny koło zębate (obrazek z lewej) i wychodzisz po drabinkach na górę.

Wychodzisz, łatwo powiedzieć (obrazek z prawej) trudniej zrobić. Tutaj pojawia się mały błąd twórców, ale można go łatwo pokonać. Otóż drabinki są za krótkie, żeby się wspiąć i iść dalej, dlatego musisz skoczyć, kiedy będziesz na ostatnim stopniu. To dość trudne, ale po kilku próbach powinieneś przeskoczyć.

Teraz wracasz do Jana i wręczasz mu część. Otrzymujesz pozwolenie na otwarcie bramy prowadzącej do gniazda pełzaczy.

3 - Gniazdo Pełzaczy (3) | Rozdział 2 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Na samym dole znajdziesz Węża (obrazek z lewej) posiada on sporą ilość rudy, którą chętnie wymieni na wszystko co ci jest nie potrzebne - Gniazdo Pełzaczy (3) | Rozdział 2 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Na samym dole znajdziesz Węża (obrazek z lewej) posiada on sporą ilość rudy, którą chętnie wymieni na wszystko co ci jest nie potrzebne. Idziesz dalej korytarzem, gdzie zobaczysz kopaczy w oddali.

Na końcu znajdziesz bramę, a przed nią Ashgana. Porozmawiaj z nim.

Podobało się?

0

Gothic

15 marca 2001

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2009-08-11
19:56

zanonimizowany643370 Centurion

Dzięki jacksonheyes.

Komentarz: zanonimizowany643370
2010-02-12
19:31

zanonimizowany648808 Centurion

😐

Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?

Komentarz: zanonimizowany648808
2010-02-14
18:12

pepe ziom Centurion

ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza

Komentarz: pepe ziom
2014-08-21
23:09

RaceyPL Pretorianin

RaceyPL

Dzięki. Chciałem przejść bez poradnika ale świątynia śniącego to jakaś masakra

Komentarz: RaceyPL
2015-06-07
14:35

zanonimizowany1098197 Junior

TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze

Komentarz: zanonimizowany1098197
2016-04-16
18:29

kuweta18 Junior

Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos

Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
18:45

kuweta18 Junior

1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)

1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)

1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)

1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)

Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
19:46

kuweta18 Junior

Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg

Komentarz: kuweta18
2016-05-06
19:54

patryk666666 Junior

propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)

Komentarz: patryk666666
2021-11-11
03:42

Man From The Moon Pretorianin

Man From The Moon

Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?

Komentarz: Man From The Moon

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl