Gothic: Witamy w Koloni (11)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

19. List magów wody

Zadanie zleca Cronos. Należy dostarczyć list do magów ognia w Starym Obozie, otrzymasz amulet kurierski, czyli przepustkę do wewnętrznego pierścienia w Starym Obozie. (polan Starego Obozu 10)

Przyszła teraz pora na powrót do Starego Obozu.

1 - Witamy w Koloni (11) | Rozdział 1 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Po powrocie do starego obozu kierujesz się do targowiska i rozmawiasz z Dexterem (obrazek z lewej) - Witamy w Koloni (11) | Rozdział 1 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Po powrocie do starego obozu kierujesz się do targowiska i rozmawiasz z Dexterem (obrazek z lewej)

20. Receptura Cor Kaloma.

Zadanie zleca Dexter. Należy udać się do obozu sekty i zdobyć recepturę ze skrzyni w chacie Cor Kaloma, a następnie dostarczyć ją Dexterowi. Kaloma znajdziesz na mapie Obozu na Bagnach w miejscu oznaczonym 3.

Następnie zagadujesz Baal Parveza (obrazek z prawej) i prosisz go o wskazanie ci drogi do obozu Bractwa. Po czym pozostaje ci tylko podążać za NPC. Naturalnie nie robisz żadnych głupstw i trzymasz się z tyłu, a Baal nabija ci doświadczenie.

2 - Witamy w Koloni (11) | Rozdział 1 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Na miejscu strażnikom mówisz, że chcesz się przyłączyć do obozu - Witamy w Koloni (11) | Rozdział 1 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Na miejscu strażnikom mówisz, że chcesz się przyłączyć do obozu. Dodatkowo możesz zagadnąć ich na temat pancerza. Zaoferują ci stylową sukienkę bractwa (ochrona 15 ogień 10) za jedyne 500 BR. Oczywiście jest to zupełna strata pieniędzy, ale cóż zawsze inny wygląd. Dalej zagadujesz Lestera (obrazek z lewej) i pytasz go, żeby wskazał ci drogę do laboratorium alchemicznego.

Bez problemu zaprowadzi cię wprost pod chatkę Cor Kaloma. Teraz po drabinkach wchodzisz na górę. Tam zobaczysz strażnika, ale on nawet nic ci nie powie. Wchodzisz do środka (obrazek z prawej). Upewniasz się czy nie ma pomocnika Kaloma, jeśli jest to musisz przyjść o innej porze.

Cor Kalom jest bardzo zajęty eksperymentami i nie ma czasu pilnować skrzyń, ale jego pomocnik może cię przyłapać. Toteż zalecam zapis gry. Następnie idziesz prosto pod ścianę i otwierasz wytrychem skrzynię z lewej strony. (jeśli rozwalisz kilka wytrychów to wczytujesz grę i otwierasz skrzynię bez strat, musisz tylko zapamiętać właściwą kombinację). W jej wnętrzu znajduje się recepturę, zabierasz ją i rozmawiasz z Cor Kalomem.

Po rozmowie schodzisz na dół i rozmawiasz z Lesterem, o ile jeszcze czeka na dole, jak nie to wróć na początek i odciągnij go od guru, a następnie porozmawiaj z nim na temat członkostwa.

21. Członkostwo w sekcie, znaczy Obozie Bractwa.

Zadanie zleca Cor Kalom (3 na mapie obozu). Ponieważ to bardzo zajęty człowiek, to weryfikację nowicjuszy pozostawił Guru, którzy będą sprawdzali twoje możliwości.

22. Śniący bogiem, jednym i jedynym.

Zadanie zleca Baal Namib. Okazuje się, że Baal Namib bardzo nie lubi innych bogów, niż Śniący. A więc jeśli głośno powiesz, że wyrzekasz się starej religii to możesz liczyć na przychylność Namiba.

Wszystko dokładnie powie ci na stronie Lester, toteż po powrocie wystarczy trzymać się wskazówek przyjaciela. I jeden głos wędruje na tak.

3 - Witamy w Koloni (11) | Rozdział 1 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
*Teraz udaj się na plac świątynny i odnajdź Baala Tyona (obrazek z lewej) - Witamy w Koloni (11) | Rozdział 1 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

*Teraz udaj się na plac świątynny i odnajdź Baala Tyona (obrazek z lewej)

Podobało się?

0

Gothic

15 marca 2001

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2009-08-11
19:56

zanonimizowany643370 Centurion

Dzięki jacksonheyes.

Komentarz: zanonimizowany643370
2010-02-12
19:31

zanonimizowany648808 Centurion

😐

Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?

Komentarz: zanonimizowany648808
2010-02-14
18:12

pepe ziom Centurion

ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza

Komentarz: pepe ziom
2014-08-21
23:09

RaceyPL Pretorianin

RaceyPL

Dzięki. Chciałem przejść bez poradnika ale świątynia śniącego to jakaś masakra

Komentarz: RaceyPL
2015-06-07
14:35

zanonimizowany1098197 Junior

TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze

Komentarz: zanonimizowany1098197
2016-04-16
18:29

kuweta18 Junior

Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos

Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
18:45

kuweta18 Junior

1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)

1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)

1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)

1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)

Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
19:46

kuweta18 Junior

Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg

Komentarz: kuweta18
2016-05-06
19:54

patryk666666 Junior

propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)

Komentarz: patryk666666
2021-11-11
03:42

Man From The Moon Pretorianin

Man From The Moon

Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?

Komentarz: Man From The Moon

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl