Gothic: Gniazdo Pełzaczy (5)
Aktualizacja:
39. Awans
Zadanie zleca Thorus. Wybierasz ścieżkę.
W przypadku, gdy chcesz zostać magiem mówisz Thorusowi, że wolisz ścieżkę magii i udajesz się do Corristo (obrazek z lewej). Znajdziesz go zaraz za Miltenem. Wprowadzi Cię on w arkana magii. Uwaga, to wcale nie takie proste, jak się wydaje. Będziesz potrzebował pokaźnej liczby PU oraz bryłek rudy, dla lepszego ekwipunku.
Druga opcja to dołączenie do straży. Mówisz Thorusowi o tym, a ten wysyła cię do Stone'a (obrazek z prawej). To on da ci miecz i zbroję (45 ochrony przed obrażeniami, 5 przed strzałami i 20 przed ogniem) w sumie za wiele się nie różni od ciężkiego pancerza cienia poza 5 pkt. ochrony przed obrażeniami.
Niestety kolejne zbroje to już wydatek, ale co gorsza musisz dodatkowo wykonać kilka zadań głównych, zanim dostąpisz zaszczytu włożenia czegoś poważniejszego. Ale wszystko przed tobą, na razie zajmij się powiększaniem majątku.
![]() | ![]() |
Idziesz do wieży magów, tam za Miltonem. Teraz nikt ci nie zwróci uwagi, że tam wchodzisz. Dokładniej za Corristo są dwie pary drzwi. Wybierasz te z lewej strony i wchodzisz do pokoju. W środku znajdują się 3 skrzynie (obrazek z lewej).
Trzeba by je opróżnić, więc stosujesz taktykę zapisz/wczytaj (Z/W). I tak zapisujesz grę poznajesz kombinację otwierającą skrzynię, wczytujesz grę i opróżniasz jedną skrzynię. Podchodzisz do drugiej i robisz to samo, zapisujesz, wczytujesz i opróżniasz. Na koniec ostatnią.
Powinieneś zyskać dość cenny towar. Warto go wymienić u Torresa. Możesz sobie wybrać specjalne przedmioty, jak amulety i pierścienie, ale pamiętaj, że możesz nosić na sobie tylko jeden amulet i dwa pierścienie, więc warto zastanowić się przed zakupem. Trochę bryłek również nie zaszkodzi.
Po wszystkim udaj się do Obozu na Bagnie, a dokładniej do Cor Kaloma. Daj mu 3 jaja pełzaczy i otrzymasz 2500 PD oraz nagrodę do wyboru: 100 BR; łomotacz (39 atak; 69 -70 BR w sklepie); Runę Światło (150 BR w sklepie); Esencję ducha (max mana +5; 250 BR w sklepie); Esencja życia (max PŻ +5; 250 BR w sklepie). Wybór należy do ciebie. Ja zdecydowałem się na esencję ducha i powiększyłem swoją pulę many o 5.
40. Almanach starożytnych.
Zadanie zleca Cor Kalom. Musisz zdobyć almanach z łap czarnych gobelinów. Przygotuj się na pokonanie około 15-20 goblinów.
Okazuje się, że jaja to za mało. Kalom potrzebuje jeszcze almanachu, który przez przypadek został skradziony jednemu z nowicjuszy. Teraz jest w posiadaniu czarnych goblinów.
Udajesz się na plac świątynny i rozmawiasz z Talasem. Dodatkowo, możesz mu zaoferować swoje usługi za drobną opłatą (30 BR). Talas zgodzi się bez problemów i zaprowadzi cię na miejsce.
![]() | ![]() |
Na miejscu nie musisz od razu tańczyć z Talasem smętnych piosenek (obrazek z lewej) wystarczy przytulić go na pożegnanie i udać się na most (obrazek z prawej).
Z długiego łuku powinno łatwo pójść z pierwszą linią oporu. Niestety to pryszcz w porównaniu z tym co się będzie za chwilę działo.
W kopalni jest bardzo dużo tych małych wrednych stworzonek i łatwo o deda, znaczy zgon. Nie wiem, czy to błąd gry, czy celowe utrudnienie rozgrywki, ale po zaatakowaniu choćby jednego goblina cała reszta przybiegnie mu z pomocą. Razem około 15 -20 goblinów na raz.
Co gorsza te małe potworki będą biegały w kółko i atakowały. To dość trudne wcelowanie w nie dlatego w bezpośredniej walce nie za wiele zdziałasz. Dlatego proponuję taktyczny odwrót i atak z dystansu. Niestety musisz się streszczać, bo te potworki są szybkie.
Najlepiej zapisz grę przed wejściem do jaskini, na pewno ci się to przyda.
![]() | ![]() |
Jak już wytłuczesz wszystkie potworki. Udaj się pierwszym korytarzem w prawo i cały czas się trzymaj prawej strony, a dojdziesz do dwóch skrzyń (obrazek z lewej). We wnętrzu jednej z nich odnajdziesz almanach.
Oczywiście możesz również pozwiedzać pozostałą część jaskini. Gdy skończysz wróć do Talasa i razem udajcie się do obozu.
Na miejscu oddaj almanach Kalomowi.
41. Przywołanie Śniącego
Zadanie zleca Cor Kalom. Wystarczy, jak udasz się na plac świątynny w godzinach wieczornych (czytaj 23:00).
Przygotowania do przyzwania gotowe. Teraz pozostaje już tylko wstrzelić się w odpowiednią godzinę i rozpocznie się scenka przyzwania. Mimo, iż to wygląda na dość proste to wcale takie nie jest.
Nie wystarczy zdrzemnąć się do północy i wyjść na plac, bo to nic nie da. Najlepiej zrób sobie przerwę poza placem świątynnym. Zapal papierosa albo zrób sobie herbaty, czy kawy. Gdy zapanuje zmrok, taki pełniejszy to wejdź na plac. Jeśli nie odniesiesz skutku, to opuść plac i poczekaj jeszcze trochę.
Gdy ci się uda rozpocznie się scenka (obrazek z prawej). Tym samym przejdziesz rozdział 2, gratuluję.
Komentarze czytelników
Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?
Nie tyle jednocześnie co najpierw musisz przytrzymać lewy przycisk myszy co podświetla przedmiot, a następnie wcisnąć klawisz odpowiedzialny za ruch do przodu.
Polecam manual dla starych gier bo się czasami można zdziwić :) A Gothic na marginesie jest zajebisty.
propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)
Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg
1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)
1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)
1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)
1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)
Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)
Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos
Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną
TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze
ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza
Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?
Dzięki jacksonheyes.
Szaman powinien być niedaleko niedaleko mostu w stronę kamiennej fortecy, a dokładniej w zniszczonej wieży.
Mam problem z odnalezieniem szamana orków którego kazał mi znaleźć Xardas kompletnie nie wiem gdzie on jest.Pomuszcie mi plis.
lub kiedy lewus rozkaże nam dawac wode robolom to od ryża można brac wode w nieskończonośc albo w tez NO mozna robic se miecze bez ostrzy i stali wogóle
dobra sory boolseye ja tyż grac nie umie za bardzo,, bardziej w 2 i 3 ale mogłes do poradnika dac pare innych rzeczy też np to ze idąc wraz z mordragiem do NO mozna se expic
poradnik zal dupe sciska ty grac nie umisz boolseye,,,,,,,,,, sirairwolf ja wiekszy nawet wbilem
Boolseye - Jak ty wbiłeś ten 47 poziom ?! Na kodach jakiś ? :D
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






