Gothic: Xardas (4)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

56. Orkowe Lekarstwo.

Zadanie zleca Tarrok. Musisz odnaleźć lekarstwo dla Tarroka.

Na twoje nieszczęście Ork będzie cały czas biadolił, że zaraz zejdzie, jeśli mu nie przyniesiesz lekarstwa. Nie ma rady, musisz się rozejrzeć po kopalni.

Zejdź z platformy na prawo od miejsca z którego przyszedłeś i dalej idź cały czas prosto, aż dotrzesz do miejsca pokazanego na obrazku z prawej. Naturalnie wyeliminuj pełzacze po drodze.

1 - Xardas (4) | Rozdział 4 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Wespnij się na górę, a odnajdziesz wspomniane lekarstwo (obrazek z lewej) - Xardas (4) | Rozdział 4 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Wespnij się na górę, a odnajdziesz wspomniane lekarstwo (obrazek z lewej). Teraz na spokojnie możesz wrócić do Orka i z nim porozmawiać o Ulu Mulu.

57. Części na Ulu Mulu

Zadanie zleca Tarrok. W celu wykonania Ulu Mulu będziesz potrzebował rogu cieniostwora, zębów trolla oraz węża błotnego i języka ognistej jaszczurki.

Naturalnie powinieneś wykorzystać wszystkie możliwości rozmowy z orkiem, jeśli chodzi o części na Ulu Mulu. Jeśli tego nie zrobisz, to będziesz musiał do niego wracać, a tak to załatwisz wszystko za jednym zamachem.

A więc tak, zacznij od opuszczenia kopalni i przyjęcia podziękowań od Gorna (PD). Następnie skieruj się do obozu i oddaj płytki pełzaczy Wilkowi. Niestety zbroja będzie gotowa dopiero w następnym rozdziale. Nie przejmuj się tym i rusz zbierać trofea na broń.

2 - Xardas (4) | Rozdział 4 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

 

Na mapie zaznaczyłem czerwonym X, występowanie wszystkich potworów, które zostawiają potrzebne ci trofea.

Pamiętasz, gdzie walczyłeś z Torllem z Diego? Idziesz w to samo miejsce i używając zwoju zmniejszenie potwora rozwalasz trolla sam. Zabierasz mu ząb i idziesz dalej.

Teraz w okolicach Starego Obozu, a dokładniej w stronę starego klasztoru, znajduje się las. Przeszukaj go, a odnajdziesz w nim cieniostwora. W tej chwili nie powinien być dla ciebie problemem. Zabij go i zdobądź róg.

Dalej możesz teleportować się do Obozu na Bagnie i udać się na polowanie na węże. Oczywiście 100 siły to tak obowiązkowo. Likwidujesz pierwszego lepszego węża i zabierasz ząb.

Teraz brakuje ci tylko języka ognistej jaszczurki. Teleportuj się do wieży Xardasa i stamtąd udaj się do wejścia do wioski orków (x) na miejscu będzie się kręcił Ur-Shak. Niedaleko niego znajdziesz dwa jaszczury, załóż orkowy talizman i jak najszybciej je ubij. Postaraj się by cię nie ukąsiły, bo będziesz miał problem. Ogień w mgnieniu oka odbiera masę PŻ. Po wszystkim dostaniesz ostatnie trofeum na Ulu Mulu.

Teraz teleportuj się do Magów Wody i udaj się do kopalni do Tarroka. Daj mu wszystkie części, a otrzymasz broń oraz aż 10 tys. PD

Po wyjściu z kopalni zaczepi cię Gorn i zapyta o twój nowy amulet. Tutaj kończy się 4 rozdział. Gratuluję i zapraszam do kolejnego, już przed ostatniego.

Podobało się?

0

Gothic

15 marca 2001

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2009-08-11
19:56

zanonimizowany643370 Centurion

Dzięki jacksonheyes.

Komentarz: zanonimizowany643370
2010-02-12
19:31

zanonimizowany648808 Centurion

😐

Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?

Komentarz: zanonimizowany648808
2010-02-14
18:12

pepe ziom Centurion

ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza

Komentarz: pepe ziom
2014-08-21
23:09

RaceyPL Pretorianin

RaceyPL

Dzięki. Chciałem przejść bez poradnika ale świątynia śniącego to jakaś masakra

Komentarz: RaceyPL
2015-06-07
14:35

zanonimizowany1098197 Junior

TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze

Komentarz: zanonimizowany1098197
2016-04-16
18:29

kuweta18 Junior

Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos

Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
18:45

kuweta18 Junior

1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)

1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)

1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)

1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)

Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
19:46

kuweta18 Junior

Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg

Komentarz: kuweta18
2016-05-06
19:54

patryk666666 Junior

propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)

Komentarz: patryk666666
2021-11-11
03:42

Man From The Moon Pretorianin

Man From The Moon

Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?

Komentarz: Man From The Moon

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl