Gothic: Xardas (4)
Aktualizacja:
56. Orkowe Lekarstwo.
Zadanie zleca Tarrok. Musisz odnaleźć lekarstwo dla Tarroka.
Na twoje nieszczęście Ork będzie cały czas biadolił, że zaraz zejdzie, jeśli mu nie przyniesiesz lekarstwa. Nie ma rady, musisz się rozejrzeć po kopalni.
Zejdź z platformy na prawo od miejsca z którego przyszedłeś i dalej idź cały czas prosto, aż dotrzesz do miejsca pokazanego na obrazku z prawej. Naturalnie wyeliminuj pełzacze po drodze.
![]() | ![]() |
Wespnij się na górę, a odnajdziesz wspomniane lekarstwo (obrazek z lewej). Teraz na spokojnie możesz wrócić do Orka i z nim porozmawiać o Ulu Mulu.
57. Części na Ulu Mulu
Zadanie zleca Tarrok. W celu wykonania Ulu Mulu będziesz potrzebował rogu cieniostwora, zębów trolla oraz węża błotnego i języka ognistej jaszczurki.
Naturalnie powinieneś wykorzystać wszystkie możliwości rozmowy z orkiem, jeśli chodzi o części na Ulu Mulu. Jeśli tego nie zrobisz, to będziesz musiał do niego wracać, a tak to załatwisz wszystko za jednym zamachem.
A więc tak, zacznij od opuszczenia kopalni i przyjęcia podziękowań od Gorna (PD). Następnie skieruj się do obozu i oddaj płytki pełzaczy Wilkowi. Niestety zbroja będzie gotowa dopiero w następnym rozdziale. Nie przejmuj się tym i rusz zbierać trofea na broń.

Na mapie zaznaczyłem czerwonym X, występowanie wszystkich potworów, które zostawiają potrzebne ci trofea.
Pamiętasz, gdzie walczyłeś z Torllem z Diego? Idziesz w to samo miejsce i używając zwoju zmniejszenie potwora rozwalasz trolla sam. Zabierasz mu ząb i idziesz dalej.
Teraz w okolicach Starego Obozu, a dokładniej w stronę starego klasztoru, znajduje się las. Przeszukaj go, a odnajdziesz w nim cieniostwora. W tej chwili nie powinien być dla ciebie problemem. Zabij go i zdobądź róg.
Dalej możesz teleportować się do Obozu na Bagnie i udać się na polowanie na węże. Oczywiście 100 siły to tak obowiązkowo. Likwidujesz pierwszego lepszego węża i zabierasz ząb.
Teraz brakuje ci tylko języka ognistej jaszczurki. Teleportuj się do wieży Xardasa i stamtąd udaj się do wejścia do wioski orków (x) na miejscu będzie się kręcił Ur-Shak. Niedaleko niego znajdziesz dwa jaszczury, załóż orkowy talizman i jak najszybciej je ubij. Postaraj się by cię nie ukąsiły, bo będziesz miał problem. Ogień w mgnieniu oka odbiera masę PŻ. Po wszystkim dostaniesz ostatnie trofeum na Ulu Mulu.
Teraz teleportuj się do Magów Wody i udaj się do kopalni do Tarroka. Daj mu wszystkie części, a otrzymasz broń oraz aż 10 tys. PD
Po wyjściu z kopalni zaczepi cię Gorn i zapyta o twój nowy amulet. Tutaj kończy się 4 rozdział. Gratuluję i zapraszam do kolejnego, już przed ostatniego.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany643370 Centurion
Dzięki jacksonheyes.
zanonimizowany648808 Centurion
Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?
pepe ziom Centurion
ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza
RaceyPL Pretorianin
Dzięki. Chciałem przejść bez poradnika ale świątynia śniącego to jakaś masakra
zanonimizowany1098197 Junior
TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze
kuweta18 Junior
Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos
Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną
kuweta18 Junior
1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)
1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)
1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)
1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)
Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)
kuweta18 Junior
Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg
patryk666666 Junior
propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)
Man From The Moon Pretorianin
Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


