Gothic: Witamy w Koloni (8)
Aktualizacja:
![]() | ![]() |
Obrazek z prawej przedstawia Aidana, a z lewej skrzynię nieopodal chatki myśliwego. Jeśli potrafisz otwierać zamki i posiadasz wytrych to spróbuj otworzyć ją. We wnętrzu skrzyni znajduje się parę strzał i co ważniejsze bryłki rudy.
Mała uwaga, zanim zabierzesz się za otwieranie skrzyni zapisz stan gry. Nie chcesz przecież tracić na próżno cennych wytrychów. Teraz na spokojnie poznaj kombinacje otwierającą skrzynię, czyli klikasz i trzymasz LPM, a następnie strzałkami w lewo i prawo sprawdzasz kiedy zabrzmi nieźle. Jeśli się pomylisz to niestety przeważnie tracisz wytrych, ale wtedy wystarczy wczytać grę i problem z głowy.
Jest jeszcze kilka innych miejsc, które powinieneś odwiedzić w drodze powrotnej.
![]() | ![]() |
Za chatką Cavalorna (obrazek z lewej) znajdują się zamknięte drzwi, niestety nie posiadasz do nich odpowiedniego klucza, aby je otworzyć. Nie przejmuj się, wrócisz tutaj później.
Sprawa wygląda zupełnie inaczej jeśli chodzi o wierzę (obrazek z prawej), która znajduje się na wprost od chatki Cavalorna. Aby się do niej dostać musisz iść koło wyjścia z doliny w prawo, a następnie przedostać się przez most.
Musisz uważać w drodze powrotnej, ponieważ na dole czają się zębacze, które mogę za tobą pobiegnąć, ale to raczej rzadko się zdarza. W skrzyni znajdziesz lepszą broń: niedokończony miecz (20 atk), ale będziesz potrzebował zwiększyć swoją siłę do min 20 pkt oraz zwinność do min 20. Dokonasz tego u Diego wymieniając PU na pkt. Siły w stosunku 1:1. Najlepiej by było, abyś miał jak największe te współczynniki, szczególnie siłę.
Ponadto możesz pomyśleć o kupnie spodni kopacza od Fiska, które posiadają 15 ochrony przed bronią oraz 5 przed obrażeniami od ognia. Niestety spodnie kosztują 500 BR, ale nie jest to konieczne.
Teraz jesteś gotów, aby udać się do Nowego Obozu.
10. Lewus i Ryżowy Księciuniu.
Zadanie zleca Bezimienny. Lewus zaczepi cię i każe roznosić wodę, jeśli się sprzeciwisz zaatakuje cię, a do walki wkroczy Ryżowy Książe. Po wygranej zdobędziesz doświadczenie ekwipunek pokonanych i trochę szacunku. (2 na mapie obozu)
![]() | ![]() |
Niestety walka z Lewusem należy do jednej z trudniejszych, a co gorsza Lewusowi pomaga jeszcze Księciuniu. Najlepiej nie mieszaj się jeszcze do walki. Tylko omiń stojące w oddali postaci na obrazku z lewej, szerokim łukiem.
Oczywiście jeśli posiadasz spodnie kopacza i jakieś 30 punktów ataku, to możesz zapisać stan gry i próbować walki. Proponuję odciągnąć Lewusa nieco w prawo, aby nie dołączył do niego Księciu. Jednak nie uciekaj za daleko, bo dostaniesz z długiego łuku Lewusa. Druga sprawa, to sam Księciu, który posiada słabą obronę, ale zadaje dużo obrażeń. Najlepiej, żebyś posiadał pierwszy poziom walki bronią jednoręczną i wyprowadził całe kombo.
Z powodu powyższego proponuje najpierw pokręcić się po obozie i zdobyć kilka przydatnych rzeczy, a dopiero później przejść do walki.
Na początek skręć w lewo i udaj się za chatę Ryżowego Księcia, znajdziesz tam Horacego (obrazek z prawej).
11. Sekret siły Horacego.
Zadanie zleca Horacy. Trzeba znaleźć dobry powód, aby Horacy wyjawił ci swój sekret i zwiększył twoją siłę.
Porozmawiaj z Horacym, a następnie omijając Lewusa przejdź dalej. Zagadnie cię jeden ze strażników, Jarvis. Porozmawiaj z nim i dowiedz się więcej o panujących w obozie stosunkach.
Okazuje się, że Nowy Obóz różni się pod każdym względem od Starego. Inne jest nastawienie ludzi oraz ich zachowanie. Każdy tutaj jest wolny i może robić, co mu się żywnie podoba.
![]() | ![]() |
Idąc dalej napotkasz Homera doglądającego tamy (obrazek z lewej).
1
- Gothic - poradnik do gry
- Gothic: Poradnik do gry
- Gothic: Rozdział 1
- Gothic: Witamy w Koloni (1)
- Gothic: Witamy w Koloni (2)
- Gothic: Witamy w Koloni (3)
- Gothic: Witamy w Koloni (4)
- Gothic: Witamy w Koloni (5)
- Gothic: Witamy w Koloni (6)
- Gothic: Witamy w Koloni (7)
- Gothic: Witamy w Koloni (8)
- Gothic: Witamy w Koloni (9)
- Gothic: Witamy w Koloni (10)
- Gothic: Witamy w Koloni (11)
- Gothic: Witamy w Koloni (12)
- Gothic: Witamy w Koloni (13)
- Gothic: Witamy w Koloni (14)
- Gothic: Rozdział 1
- Gothic: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?
Nie tyle jednocześnie co najpierw musisz przytrzymać lewy przycisk myszy co podświetla przedmiot, a następnie wcisnąć klawisz odpowiedzialny za ruch do przodu.
Polecam manual dla starych gier bo się czasami można zdziwić :) A Gothic na marginesie jest zajebisty.
propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)
Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg
1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)
1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)
1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)
1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)
Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)
Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos
Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną
TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze
ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza
Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?
Dzięki jacksonheyes.
Szaman powinien być niedaleko niedaleko mostu w stronę kamiennej fortecy, a dokładniej w zniszczonej wieży.
Mam problem z odnalezieniem szamana orków którego kazał mi znaleźć Xardas kompletnie nie wiem gdzie on jest.Pomuszcie mi plis.
lub kiedy lewus rozkaże nam dawac wode robolom to od ryża można brac wode w nieskończonośc albo w tez NO mozna robic se miecze bez ostrzy i stali wogóle
dobra sory boolseye ja tyż grac nie umie za bardzo,, bardziej w 2 i 3 ale mogłes do poradnika dac pare innych rzeczy też np to ze idąc wraz z mordragiem do NO mozna se expic
poradnik zal dupe sciska ty grac nie umisz boolseye,,,,,,,,,, sirairwolf ja wiekszy nawet wbilem
Boolseye - Jak ty wbiłeś ten 47 poziom ?! Na kodach jakiś ? :D
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








