Gothic: Strażnicy portalu (3)
Aktualizacja:
58. Serca szamanów
Zadanie zleca Bezimienny. Należy odszukać i odzyskać pięć starożytnych artefaktów należących do szamanów bez serc.
Kolejność wykonywania zadań jest dowolna, więc wedle upodobania możecie wykonywać je jak chcecie.
Ja na początek udałem się do tunelu (obrazek z prawej), ale ty możesz wykonać inne zadanie, chociaż koniec końców i tak będziesz musiał tutaj przyjść.
Na dole trzymasz się lewej strony i likwidujesz kilka świątynnych pełzaczy. Mniej więcej na środku znajdziesz kolejny miecz dwuręczny oraz kilka napojów magicznych.
![]() | ![]() |
Jak to się mówi, podążając przed siebie lewą ręką (czytaj trzymają się lewej strony) dojdziesz do miejsca pokazanego na obrazku z lewej. Tutaj napotkasz orka opiekuna oraz grupę szkieletów. Cóż mogę powiedzieć ten ork to obrzydliwiec i do tego zadaje spore obrażenia, dlatego to on jest twoim celem. Nie pozwól mu wyprowadzać kombosów, bo nie będziesz mógł nic zrobić dopóty dopóki nie skończy.
Dalej pozbywasz się szkieletów i udajesz się do dziwnego pomieszczenia z trzema wnękami (obrazek z prawej). Zwróć uwagę na fioletowy kamień w centralnej części to teleport wyjścia, przez który wychodzą potwory, ale już w niego nie wchodzą. Ot taki punkt nawigacyjny.
W każdej wnęce jest przełącznik, razem trzy sztuki. Dobra wiadomość to ta, że kolejność nie ma tutaj najmniejszego znaczenia. Natomiast zła wiadomość to ta, że każdy przełącznik coś przywołuje.
![]() | ![]() |
Pierwsze dwa przełączniki przyzwą po demonie (obrazek z lewej). Natomiast trzeci przywoła pierwszego szamana bez serca (obrazek z prawej). Tylko błagam was nie każcie pisać mi jego imienia, bo się zaszlachtuje własnym długopisem. Jak babcie kocham, kto mógł wymyślić takie nazwy.
A więc tak, na spokojnie podchodzisz do pierwszego przełącznika i uruchamiasz go. Odwracasz się i wybijasz bestyjkę. Teraz podchodzisz do następnego przełącznika i robisz to samo. Na koniec uruchamiasz ostatni przełącznik i witasz się z szamanem.
Ten szaman jest wyposażony w runę Piorun kulisty (obrażenia 20), ale dodatkowo zostajesz porażony prądem i nie możesz się przez kilka sek. ruszyć. To bardzo niebezpieczne, ponieważ przy takim obrocie sprawy możesz stracić sporo PŻ, zanim w ogóle się zbliżysz do ożywieńca.
![]() | ![]() |
Dlatego zalecam skok w kierunku szamana i wyprowadzenie morderczego kombo. Nagroda jaka na ciebie czeka to 8 tys. PD oraz starożytny miecz i runa. Zabierasz oczywiście przedmioty z ciała potwora.
Teraz udaj się w pobliże kraty. Znajdziesz tutaj tajemniczą kapliczkę (obrazek z prawej) użyj na niej miecza, a przejście otworzy się.
Udaj się z powrotem do głównej komory.
![]() | ![]() |
Teraz trzymając się prawej strony dojdziesz do drzwi z kratą i przyciskiem na kolumnie (obrazek z lewej) uruchamiasz przycisk i wchodzisz do komnaty. Tutaj spotkasz orka opiekuna oraz dwa przełączniki.
Jeden z przełączników otwiera drzwi, który? Przyjrzyj się. Przy jednym leży szkielet (obrazek z prawej) jak sądzisz dlaczego, tylko przy jednym, a przy drugim nie? Odpowiedź jest prosta bo tam gdzie nie ma szkieletu to nikt nie zginął przy przełączaniu przełącznika.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany643370 Centurion
Dzięki jacksonheyes.
zanonimizowany648808 Centurion
Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?
pepe ziom Centurion
ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza
RaceyPL Pretorianin
Dzięki. Chciałem przejść bez poradnika ale świątynia śniącego to jakaś masakra
zanonimizowany1098197 Junior
TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze
kuweta18 Junior
Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos
Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną
kuweta18 Junior
1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)
1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)
1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)
1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)
Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)
kuweta18 Junior
Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg
patryk666666 Junior
propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)
Man From The Moon Pretorianin
Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








