Gothic: Strażnicy portalu (1)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Rozdział 5 "Strażnicy portalu"

Na początek teleportuj się do magów wody. Jeśli chcesz możesz porozmawiać z Wilkiem na temat jego wynalazku: zbroja z płytek pancerza pełzaczy (80;15;30;5). Ta zbroja posiada większą obronę przed bronią i pociskami od szaty arcymaga (70;10;45;20), ale za to posiada mniejszą ochronę przed ogniem i magią, co to znaczy? Otóż szata arcymaga lepiej się sprawdza przy walkach z przeciwnikami używającymi magii, natomiast druga zbroja lepiej wychodzi przy pojedynkach siłowych.

Teraz udaj się do Cronosa i wykup od niego amulet magicznego pancerza (ochrona przed: ogniem 10; magią 8; pociskami 15; bronią 15) oraz dwa pierścienie większej niezwyciężoności (ochrona przed: ogniem 5; magią 3; pociskami 10; bronią 10). Oczywiście w czasie swej wędrówki napotkasz wspomniane dwa pierścienie, ale skoro masz bryłki to dlaczego czekać na lepszą ochronę? W końcu już nie długo przestaną ci być potrzebne bryłki.

Teraz teleportuj się do obozu na bagnie. Będziesz potrzebował czaru telekinezy. Naturalnie powinieneś posiadać 3-4 zwoje od Lestera po zadaniu z kamieniem z górskiej fortecy, ale jeśli nie masz to kup od Baala Cadara 2, a najlepiej 3 zwoje. Tak na wszelki wypadek.

1 - Strażnicy portalu (1) | Rozdział 5 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Po wszystkim udajesz się w okolice wioski orków - Strażnicy portalu (1) | Rozdział 5 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Po wszystkim udajesz się w okolice wioski orków. Porozmawiaj z orkiem (obrazek z lewej). Dowiesz się kilku ciekawych rzeczy m.in. tego, że Ulu Mulu nie pomoże ci, jeśli użyjesz magii, a użyć jej będziesz musiał. Klapa? Nie do końca.

Koniecznie wyposaż się w Ulu Mulu i rusz w kierunku mostu (obrazek z prawej). Naturalnie z amuletem (Ulu Mulu) nic ci nie grozi. Żaden ork nie zrobi ci krzywdy.

2 - Strażnicy portalu (1) | Rozdział 5 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Udaj się dalej i użyj kołowrotu (obrazek z lewej) koło bramy wejściowej do wioski orków - Strażnicy portalu (1) | Rozdział 5 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Zostało jeszcze 51% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie
Podobało się?

0

Gothic

15 marca 2001

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2009-08-11
19:56

zanonimizowany643370 Centurion

Dzięki jacksonheyes.

Komentarz: zanonimizowany643370
2010-02-12
19:31

zanonimizowany648808 Centurion

😐

Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?

Komentarz: zanonimizowany648808
2010-02-14
18:12

pepe ziom Centurion

ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza

Komentarz: pepe ziom
2014-08-21
23:09

RaceyPL Pretorianin

RaceyPL

Dzięki. Chciałem przejść bez poradnika ale świątynia śniącego to jakaś masakra

Komentarz: RaceyPL
2015-06-07
14:35

zanonimizowany1098197 Junior

TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze

Komentarz: zanonimizowany1098197
2016-04-16
18:29

kuweta18 Junior

Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos

Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
18:45

kuweta18 Junior

1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)

1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)

1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)

1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)

Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
19:46

kuweta18 Junior

Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg

Komentarz: kuweta18
2016-05-06
19:54

patryk666666 Junior

propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)

Komentarz: patryk666666
2021-11-11
03:42

Man From The Moon Pretorianin

Man From The Moon

Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?

Komentarz: Man From The Moon

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl