Gothic: Starożytna magia (7)
Aktualizacja:
![]() | ![]() |
Za mostem znajdziesz Lestera (obrazek z lewej), który poszukuje aktu własności fortecy. Idziecie razem na górę na spotkanie z Harpiami.
Całą forteca została opanowana przez te maszkary, ale razem sobie szybko poradzicie.
W środku budowli na początek skręć w lewo i rozejrzyj się po dolnym piętrze, tylko na koniec zostaw pomieszczenie z prawej strony gdzie znajduje się drabina.
W lewym górnym rogu fortecy znajdziesz bibliotekę (obrazek z prawej). Pod ścianą jest skrzynia z kluczem, a obok przełącznik otwierający sekretne drzwi po przeciwnej stronie.
Uwaga po otworzeniu drzwi wybiegną szkielety. Pokonaj ich.
![]() | ![]() |
W środku znajdziesz dwie dodatkowe skrzynie(obrazek z lewej) z eliksirami leczniczymi i many. Teraz jesteś gotowy, aby udać się na górę. W tym celu udajesz się do pomieszczenia na prawo od wejścia i wchodzisz po drabinie na górę (obrazek z prawej).
![]() | ![]() |
Na górze idziesz prosto i skręcasz w lewo na balkon. Znajdziesz stojącego tutaj Lestera (obrazek z lewej) Otwierasz pobliską skrzynię, zabierasz akt własności, który wręczasz Lesterowi. Jako nagrodę dostaniesz 4 zwoje z zaklęciem telekinezy.
Oczywiście stajesz na skraju balkonu (obrazek z prawej) i jeżeli posiadasz zdolność akrobacji skaczesz na pobliską półkę, a jeśli nie to będziesz zmuszony zejść na dół porozmawiać z Lesterem, wrócić na górę i użyć telekinezy, aby zrzucić runę na ziemię.
Jeżeli skoczyłeś to masz kamień pod ręką, a jeśli użyłeś telekinezy to znajdziesz kamień koło półki. Uważaj przy schodzeniu po stracisz trochę PŻ.
Teraz teleportujesz się do Nowego Obozu dajesz trzeci kamień Saturasowi. 3,5 tys. PD oraz kolejny zwój teleportacyjny.
![]() | ![]() |
Przyszła pora na ostatni kamień. Wychodzisz z obozu i skręcasz w prawo (obrazek z lewej).
Następnie idziesz cały czas zgodnie z drogą, aż dojdziesz do Miltena (obrazek z prawej).
Dowiesz się o pobliskim grobowcu i poszukiwanym przez Miltena wisiorku oraz o potężnej eskorcie. Chodzi tutaj o liczną grupę szkieletów, dającą mocno w kość. Ponadto dostaniesz zwój zniszczenie ożywieńca (śmierć nieumarłym).
Komentarze czytelników
Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?
Nie tyle jednocześnie co najpierw musisz przytrzymać lewy przycisk myszy co podświetla przedmiot, a następnie wcisnąć klawisz odpowiedzialny za ruch do przodu.
Polecam manual dla starych gier bo się czasami można zdziwić :) A Gothic na marginesie jest zajebisty.
propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)
Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg
1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)
1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)
1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)
1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)
Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)
Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos
Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną
TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze
ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza
Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?
Dzięki jacksonheyes.
Szaman powinien być niedaleko niedaleko mostu w stronę kamiennej fortecy, a dokładniej w zniszczonej wieży.
Mam problem z odnalezieniem szamana orków którego kazał mi znaleźć Xardas kompletnie nie wiem gdzie on jest.Pomuszcie mi plis.
lub kiedy lewus rozkaże nam dawac wode robolom to od ryża można brac wode w nieskończonośc albo w tez NO mozna robic se miecze bez ostrzy i stali wogóle
dobra sory boolseye ja tyż grac nie umie za bardzo,, bardziej w 2 i 3 ale mogłes do poradnika dac pare innych rzeczy też np to ze idąc wraz z mordragiem do NO mozna se expic
poradnik zal dupe sciska ty grac nie umisz boolseye,,,,,,,,,, sirairwolf ja wiekszy nawet wbilem
Boolseye - Jak ty wbiłeś ten 47 poziom ?! Na kodach jakiś ? :D
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








