Gothic: Xardas (2)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

50. Zagadka golemów.

Zadanie zleca Demon w wierzy Xardasa. Musisz pokonać trzy golemy, zebrać ich serca i dać je Demonowi.

W związku, iż posiadasz już wszystkie trzy wymagane przedmioty, to wręczasz je Demonowi. W nagrodę otrzymujesz runę teleportacyjną do wieży nekromanty.

Jak szybko się zorientujesz nie ma tutaj żadnych schodów, ani nic takiego dlatego jedyna drogą do Xardasa jest użycie runy.

1 - Xardas (2) | Rozdział 4 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Po przeteleportowaniu się od razu zaopiekuj się pobliskimi skrzyniami (obrazek z lewej) - Xardas (2) | Rozdział 4 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Po przeteleportowaniu się od razu zaopiekuj się pobliskimi skrzyniami (obrazek z lewej).

Następnie możesz spokoje udać się na górę do Xardasa (obrazek z prawej).

51. Wypędzony szaman orków

Zadanie zleca Xardas. Wystarczy udać się do Starej Cytadeli Orków (6 na mapie głównej) i uratować szamana.

Z rozmowy dowiesz się, że kamienie ogniskujące i próby magów wody są bez celowe. Rozwiązanie problemu kopalni tkwi na terytoriach orków. Niestety nic więcej się nie dowiesz i będziesz musiał iść poszukać kogoś kto zna temat lepiej. Ponoć jest jeden ork, który może ci pomóc. Znajdziesz go w starej cytadeli.

2 - Xardas (2) | Rozdział 4 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Bardzo ważna rzecz w związku, iż teleport działa tylko w jedną stronę nie masz innego wyjścia, jak skok z wierzy, naturalnie to cię będzie kosztowało sporo PŻ - Xardas (2) | Rozdział 4 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Bardzo ważna rzecz w związku, iż teleport działa tylko w jedną stronę nie masz innego wyjścia, jak skok z wierzy, naturalnie to cię będzie kosztowało sporo PŻ. Alternatywnym rozwiązaniem jest teleport do magów wody lub obozu sekty, ale wtedy nadłożysz sporo drogi.

Idąc od strony Xardasa na swej drodze napotkasz pojedynczego orka-myśliwego. Posiadając max siły tj. 100 wspomniany osobnik nie jest dla ciebie wyzwaniem. Ponadto jest on w pojedynkę, a więc na spokojnie możesz się sprawdzić, jak wygląda walka z tym rodzajem orków.

Dalej spotkasz kolejnego pojedynczego myśliwego. Jednak to tylko rozgrzewka.

Gdy dotrzesz do sterty kamieni zawaną cytadelą (obrazek z lewej) zobaczysz, jak orki tłuką się ze sobą. Jak najszybciej zajmij się pomocą szamanowi i zlikwiduj atakujących go orków. Jest ich trzech i żaden nie zwróci na ciebie uwagi. Powinieneś się spieszyć, ponieważ zdarza się tak, że szaman może paść, a wtedy nie ruszysz dalej i cała gra psu w ... Aby zapobiec temu przykremu incydentowi najlepiej zapisz stan gry.

Po walce zagadaj Ur-Shaka (obrazek z prawej) opowie ci on całą swoją historię, jak również opowieść o demonie Krushaku, którego przyzwało kiedyś pięciu braci, szamanów. Teraz bez serc włóczą się po świecie w poszukiwaniu ukojenia.

52. Ulu Mulu

Zadanie zleca Ur-Shak. Musisz odnaleźć kolegę Ur-Shaka, Tarroka, który pomoże ci zrobić Ulu Mulu. Jednak najpierw musisz go wyleczyć. Znajdziesz go w wolnej kopalni (4 na mapie głównej)

Po rozmowie z szamanem dostaniesz bardzo ważny talizman orków (+20 ochrona przed ogniem) nie sprzedawaj go pod żadnym pozorem, bo będzie ciężko ci pokonać ognistego jaszczura w dalszej części. Ponadto twoja mapa zostanie uzupełniona o brakujący fragment.

Naturalnie teraz posiadasz bardzo przydatne runy teleportacyjne, więc nie musisz już tyle chodzić na piechotę. Teleportuj się do Xardasa i złóż mu raport.

53. Świątynia Śniącego

Zadanie zleca Xardas. Wystarczy jak dotrzesz do Świątyni Śniącego, na terytorium orków, a następnie zwiedzisz ją. Niestety to zadanie będziesz mógł dopiero wykonać w następnym rozdziale. (8 na mapie głównej)

Tak, więc możesz dokonać zakupów u Xardasa. Zalecam kupno zwoju zmniejszającego potwora, a następnie teleportowanie się do Nowego Obozu.

Od razu, jak tylko pojawisz się w Nowym Obozie zagadnie cię Saturas; "To nie jest tak, jak myślisz ..."

3 - Xardas (2) | Rozdział 4 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Nie przejmuj się nim i udaj się w miejsce, gdzie znajdował się Cord - Xardas (2) | Rozdział 4 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Nie przejmuj się nim i udaj się w miejsce, gdzie znajdował się Cord. Miń skarpę i podążaj drogą, aż dotrzesz do miejsca z obrazka po lewej. W oddali zobaczysz Corda, Gorna i dwóch najemników.

Podejdź do Gorna (obrazek z prawej), jak tylko się zbliżysz zagadnie cię.

54. Oczyść niezupełnie wolną kopalnię

Zadanie zleca Gorn. Należy pozbyć się wszystkich strażników z wolnej kopalni. (4 na mapie głównej).

Jak tylko ruszycie do przodu Gornowi przypomni się, że szukał cię Wilk, bo ma jakąś sprawę. Powiedz, że powinniście poczekać. Udaj się do Wilka i porozmawiaj z nim.

Podobało się?

0

Gothic

15 marca 2001

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2009-08-11
19:56

zanonimizowany643370 Centurion

Dzięki jacksonheyes.

Komentarz: zanonimizowany643370
2010-02-12
19:31

zanonimizowany648808 Centurion

😐

Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?

Komentarz: zanonimizowany648808
2010-02-14
18:12

pepe ziom Centurion

ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza

Komentarz: pepe ziom
2014-08-21
23:09

RaceyPL Pretorianin

RaceyPL

Dzięki. Chciałem przejść bez poradnika ale świątynia śniącego to jakaś masakra

Komentarz: RaceyPL
2015-06-07
14:35

zanonimizowany1098197 Junior

TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze

Komentarz: zanonimizowany1098197
2016-04-16
18:29

kuweta18 Junior

Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos

Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
18:45

kuweta18 Junior

1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)

1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)

1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)

1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)

Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
19:46

kuweta18 Junior

Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg

Komentarz: kuweta18
2016-05-06
19:54

patryk666666 Junior

propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)

Komentarz: patryk666666
2021-11-11
03:42

Man From The Moon Pretorianin

Man From The Moon

Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?

Komentarz: Man From The Moon

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl