Gothic: Starożytna magia (5)
Aktualizacja:
![]() | ![]() |
Po drugiej stronie podchodzisz do kołowrotu (obrazek z lewej) i czekasz chwilę, jeśli nic się nie stanie naciśnij enter, a powinieneś odzyskać pierwotną postać. Otwierasz bramę i wpuszczasz kolegę.
Kolejne wyzwanie to duża grupa zębaczy (obrazek z prawej) wyzwanie, ponieważ to ty prowadzisz, nie zapominaj. Innymi słowy to ty inicjujesz walkę, stając się głównym celem ataków zębaczy.
Co gorsza jeden strzał z łuku i leci na ciebie 9 zębaczy. Dlatego strzel i wiej ile sił w nogach. Gorn zajmie się resztą. Nie wykluczam tutaj przymusu pokonania jednego, czy dwóch zębaczy.
Po wszystkim udaj się w miejsce, gdzie znajdowały się zębacze.
![]() | ![]() |
Masz dwie drogi, jedna prowadzi do jaskini, druga na górę (obrazki). Na początek możesz iść do jaskini. Upewnij się jednak najpierw, czy Gorn jest z tobą, bo będzie gorąco.
![]() | ![]() |
Przed tobą pojedynek z jednym z najcięższych przeciwników, czyli cieniostwór (obrazek z lewej). Te bestie posiadają dobrą ochronę, a i atak również mają niezgorszy. Co tu dużo mówić, nie dasz mu rady w pojedynkę.
Dlatego rozpoczynasz walkę i czekasz na pomoc Gorna, razem zaszlachtujecie bestię w mgnieniu oka. W ostateczności, jeśli nie posiadasz odpowiedniej siły to lepiej się wycofaj i pozostaw Gornowi pole do popisu.
Po wszystkim otwierasz drzwi po lewej stronie i znajdujesz dwie skrzynie w środku (obrazek z prawej). Naturalnie sprzątasz wszystko, w jednej z nich znajdziesz kamień ogniskujący.
![]() | ![]() |
Wychodzisz z jaskini i idziesz na górę, o ile posiadasz umiejętność akrobatyka. Na smamy wierzchołku (obrazek z lewej) podchodzisz do krawędzi, zapisujesz grę, celujesz mniej więcej w środek drugiej skarpy, przytrzymujesz PPM i dajesz do przodu. Gratuluję właśnie przeleciałeś nad bardzo dużą przepaścią.
Na środku znajdziesz skrzynię (obrazek z prawej) zabierasz zawartości i wracasz z powrotem.
Na wszelki wypadek przed każdym skokiem zapisz grę, a gdybyś nie mógł normalnie przeskoczyć to spróbuj z rozbiegu.
![]() | ![]() |
Teraz wychodzisz na środek placu i rozmawiasz z Gornem. Pojawi się młody troll i to Gorn przyciągnie jego uwagę. W dwójkę rozprawiacie się z potworem i otrzymujesz tysiąc PD.
Porozmawiaj ponownie z Gornem, a zyskasz kompana w podróży. To bardzo ważne, żebyś go teraz nie zgubił.
Idziecie w okolice (5). Dokładniej to pomiędzy drogą ze Starego Obozu do Starej Kopalni, gdzieś tak w połowie odbijasz w prawo, aż dotrzesz do miejsca z obrazka po prawej.
Uwaga zębacze w dużych ilościach, ale dzięki pomocy Gorna wszystko powinno gładko pójść.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany643370 Centurion
Dzięki jacksonheyes.
zanonimizowany648808 Centurion
Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?
pepe ziom Centurion
ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza
RaceyPL Pretorianin
Dzięki. Chciałem przejść bez poradnika ale świątynia śniącego to jakaś masakra
zanonimizowany1098197 Junior
TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze
kuweta18 Junior
Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos
Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną
kuweta18 Junior
1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)
1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)
1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)
1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)
Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)
kuweta18 Junior
Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg
patryk666666 Junior
propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)
Man From The Moon Pretorianin
Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










