Gothic: Starożytna magia (1)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

[Rozdział 3] "Starożytna magia"

Coś poszło nie tak, ale co? Y'Berion zemdlał, a mroczna wizja zamieszała w szeregach Bractwa.

1 - Starożytna magia (1) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Jedno jest pewne musisz porozmawiać z Cor Angarem (obrazek z lewej) - Starożytna magia (1) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Jedno jest pewne musisz porozmawiać z Cor Angarem (obrazek z lewej).

42. Cmentarzysko Orków.

Zadanie zleca Cor Angar. Musisz udać się na Cmentarzysko Orków i sprawdzić co się dzieje z wysłaną grupą poszukiwaczy. (16 na mapie głównej)

Zapytaj się bezczelnie co będziesz miał za wykonanie tego zadania (o ile nie jesteś członkiem sekty), a otrzymasz 100 BR. Dodatkowo po zakończonej rozmowie dostaniesz pierścień drewnianej skóry (+5 do ochrony przed bronią)

Niestety na twoje nieszczęście Cmentarzysko Orków jest opanowane przez Orków, ale tych żywych, co z miejsca cię zaatakują. A co gorsza jest ich wielu w tym jeden Ork Żołnierz. Musisz się podszkolić i odpowiednio wyposażyć.

Na początek udaj się do Baala Cadar i kup od niego jakieś fajne pierścienie i amulety ochronne. Wybór wszakże jest dość ubogi, ale z pewnością znajdziesz coś ciekawego. Najlepiej wybierz drugi pierścień drewnianej skóry, bądź inny, który doda ci pancerza, to szczególnie ważne dla wszystkich klas, ponieważ gdyby, któryś przeciwnik doszedł do ciebie to zawsze zminimalizujesz przyjęte obrażenia.

Teraz możesz zajrzeć do Kuźni, chyba, że posiadasz już Młot Orków, jeśli tak jest to kieruj się do Starego Obozu, jeśli nie to kup sobie coś dobrego, jak Boski Młot, czy Młot Orków, chociaż z drugiej strony lepiej by było udać się w okolice Górskiej Fortecy, pokonać parę ogarów i zabrać za darmo Młot Orków (zadanie ekstremalne z 1 Rozdziału).

Na miejscu, to jest w Starym Obozie możesz porozmawiać ze Skorpionem (obrazek z prawej) i nauczyć się posługiwania się Kuszą. Jednak z kuszą jest tak, że w prawdzie zadaje większe obrażenia, ale jest o wiele wolniejsza od łuku, przez co średni czas reakcji to prawie dwie strzały wystrzelone z łuku. Moim zdaniem to zupełna strata PU, ponieważ w przeliczeniu, jeśli posiadasz dobry łuk np. łuk z poroża posiadający 68 punktów ataku to dwie strzały zadają obrażenia równe 136 , podczas gdy kusza jedynie 90, co ciekawsze czas ten sam. A ile razy zdarza się tak, że chybisz? Wtedy zanim przeładujesz kuszę potwór dobiegnie cię i stracisz PŻ, a to się wiąże z wykorzystaniem mikstur lub jedzenia, czyli koszta.

Jeśli jednak chcesz sobie urozmaić rozgrywkę to nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś zainwestował PU w tę umiejętność.

Skieruj się do Gomeza i złóż raport Krukowi, dostaniesz 500 PD.

Dalej idziesz do Stone, do kuźni i kupujesz od niego pancerz strażnika (ochrona: przed bronią 55; przed pociskami 10; przed ogniem 25). Niestety będzie cię on kosztował1650 BR, ale warto! Dodatkowo z pierścieniami powinieneś mieć 65 ochrony przed bronią, a to prawie ciężki pancerz.

Na koniec przygotowań musisz koniecznie podnieś siłę, jeśli jesteś wojownikiem i to co najmniej do poziomu 50, ale lepiej będzie więcej, ale 50 to takie min. Dokonasz tego u Thorusa lub Diega, którzy chętnie cię wyszkolą (+5 siły = -5 PU; +1 siły = -1 PU).

Ponieważ nie posiadasz umiejętności posługiwania się bronią dwuręczną musisz sobie jakoś radzić jednoręczną. Wspomniany, już wielokrotnie Młot Orków (50 atk) wystarczy w zupełności. Dodatkowo możesz porozmawiać z Cordem w Nowym Obozie lub Scotty'm w Starym Obozie i nauczyć się drugiego poziomu obsługi broni jednoręcznej (20 PU + ruda), chociaż to już jest opcja do wyboru. Naturalnie wygląd kombosów, jak i skuteczność wzrosną, ale tylko o 5%, a dokładniej to szansa na uderzenie krytyczne. Innymi słowy jeden na dziesięć ciosów, będzie liczył podwójną ilość obrażeń, czyli raz na dziesięć uderzeń odbierzesz 100 punktów, zamiast 50. Przy pierwszym poziomie wygląda to tak, że jeden na dwadzieścia ciosów jest ciosem krytycznym.

Podsumujmy. Masz pancerz, broń, dodatki (pierścienie etc.), odpowiednią siłę, a więc wszystko, co potrzebne do walki z Orkami, więc pozostaje ci już tylko jedno: udać się na terytorium cmentarza.

2 - Starożytna magia (1) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Pamiętasz jeszcze grotę z czarnymi goblinami - Starożytna magia (1) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Pamiętasz jeszcze grotę z czarnymi goblinami? Zaraz za nią jest droga w górę, podążasz nią, aż zobaczysz w oddali most (obrazek z lewej).

Przechodzisz przez most i koniecznie zapisujesz stan gry. Przed tobą pierwsze wyzwanie (obrazek z prawej). Stado Brzytwiaków jest wspomagane przez trzech Orków-Zwiadowców.

Brzytwiaki nie powinny stanowić problemu, ale lepiej by było gdybyś zaczął do nich strzelać z łuku, z bezpiecznej odległości. Dzięki temu nie ściągniesz na siebie uwagi Orków. Wytnij potworki i zabierz trofea (kły i pazury).

Teraz możesz się zająć Orkami. Naturalnie, jak zawsze masz do dyspozycji dwie opcje. Pierwsza - szybsza i wygodniejsza, to podbiec na przypał do pierwszego orka i wywalić mu. Niestety ta opcja spowoduje, że pozostali Orkowie włączą się do zabawy. Druga - nieco dłuższa, to użycie łuku w walce, chodzi o pierwszy cios, który ściągnie jednego, góra dwóch Orków. W takiej walce pójdzie ci zadziwiająco łatwo, plus, oczywiście mniejsze obrażenia, a więc walka będzie tańsza.

Niestety, jak się szybko zorientujesz Orkowie są raczej nie wrażliwi i zawsze zadają cios na każde twoje dwa, trzy. Więc jedno jest pewne, nie obejdzie się bez leczenia, więc dobrze by było, żebyś zbierał wszystkie ziółka lecznicze, jak psianki, kocianki itp. Znajdziesz tego dużo w jaskini.

3 - Starożytna magia (1) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Po walce nie zapomnij o przeszukaniu ciała martwego strażnika świątynnego (obrazek z lewej) - Starożytna magia (1) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Po walce nie zapomnij o przeszukaniu ciała martwego strażnika świątynnego (obrazek z lewej). Następnie używając kołowrotu otwórz wejście do cmentarzyska i wejdź do środka.

W pierwszym pomieszczeniu, czeka na ciebie pojedynczy Ork oraz pełno mumii (obrazek z prawej). Koniecznie przeszukaj wszystkie, a znajdziesz pokaźną ilość napojów uzdrawiających oraz innych cennych przedmiotów, jak zwoje.

Po wyczyszczeniu pomieszczenia możesz przejść dalej.

4 - Starożytna magia (1) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Znajdziesz się mniej więcej w miejscu pokazanym na obrazku z lewej - Starożytna magia (1) | Rozdział 3 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Znajdziesz się mniej więcej w miejscu pokazanym na obrazku z lewej. Zapisz tutaj grę. Do twych uszu dotrą odgłosy walki i jęki ludzi. Spokojnie, nie spiesz się, masz czas. Pozbieraj okoliczne psianki i inne roślinki.

Teraz zejdź niżej. Zobaczysz jednego, jedynego ocalałego członka sekty - Baala Lukora (obrazek z prawej). Zdziwiony? Jeśli dobrze się przyjrzysz Baal jest nieśmiertelny, czyli wszystkie ciosy Orków spełzają na niczym. Dzieje się tak z prostego powodu. Jest to postać kluczowa w grze i po prostu nie może zginąć w tej chwili, gdyby zginęła to nie mógłbyś przejść dalej. Taki mały błąd.

Teraz powinieneś zrozumieć, dlaczego kazałem ci czekać przed wejściem. Chodzi o to, żeby zainteresować Orków Baalem, a nie tobą. Innymi słowy Orki są zajęte Baalem i zdają jemu ciosy, zupełnie ignorując ciebie, dlaczego by tego nie wykorzystać? Podbiegasz do pierwszego lepszego i wysyłasz mu wiązankę. Bez problemu powinieneś zacukrować wszystkich tych łobuzów.

Po oczyszczeniu jaskini, zagadnie cię Baal. Dostaniesz 750 PD i zadanie.

Podobało się?

0

Gothic

15 marca 2001

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2009-08-11
19:56

zanonimizowany643370 Centurion

Dzięki jacksonheyes.

Komentarz: zanonimizowany643370
2010-02-12
19:31

zanonimizowany648808 Centurion

😐

Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?

Komentarz: zanonimizowany648808
2010-02-14
18:12

pepe ziom Centurion

ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza

Komentarz: pepe ziom
2014-08-21
23:09

RaceyPL Pretorianin

RaceyPL

Dzięki. Chciałem przejść bez poradnika ale świątynia śniącego to jakaś masakra

Komentarz: RaceyPL
2015-06-07
14:35

zanonimizowany1098197 Junior

TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze

Komentarz: zanonimizowany1098197
2016-04-16
18:29

kuweta18 Junior

Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos

Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
18:45

kuweta18 Junior

1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)

1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)

1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)

1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)

Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
19:46

kuweta18 Junior

Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg

Komentarz: kuweta18
2016-05-06
19:54

patryk666666 Junior

propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)

Komentarz: patryk666666
2021-11-11
03:42

Man From The Moon Pretorianin

Man From The Moon

Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?

Komentarz: Man From The Moon

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl