Gothic: Strażnicy portalu (6)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
1 - Strażnicy portalu (6) | Rozdział 5 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Idąc dalej w dół dojdziesz do małego gniazda pełzaczy (obrazek z lewej) - Strażnicy portalu (6) | Rozdział 5 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Idąc dalej w dół dojdziesz do małego gniazda pełzaczy (obrazek z lewej). W gnieździe znajdziesz dwa pełzacze, kilka jaj oraz większy pierścień niezwyciężoności.

Uwaga nie skacz tutaj, ponieważ gra ma dziwną tendencję do spalania cię żywcem.

Teraz wracasz do drogi i udajesz się prosto przed siebie. Dostrzeżesz jezioro lawy otoczone trzema pomieszczeniami i domem na środku. Niestety dom jest poza twoim zasięgiem, toteż nie pozostaje ci nic, więcej jak rozejrzenie się po pomieszczeniach (obrazek z prawej).

Wchodzisz do pierwszego likwidujesz dwa demony i używasz przełącznika. Udajesz się do drugiego robisz to samo. I w końcu udajesz się do ostatniego i tutaj pozbywasz się już tylko jednego demona i używasz przełącznika.

2 - Strażnicy portalu (6) | Rozdział 5 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Po uruchomieniu wszystkich trzech przełączników pojawi się most - Strażnicy portalu (6) | Rozdział 5 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Po uruchomieniu wszystkich trzech przełączników pojawi się most. Oczywiście most jest na początku, a ty jesteś na końcu, czyli okrążasz całe pomieszczenie i przechodzisz przez most. Ale uwaga nie wchodź głównym wejściem, ponieważ czeka tutaj na ciebie pułapka z kolcami.

Skręcasz w prawo i obchodzisz budynek. Znajdziesz tutaj dziurę w ścianie (obrazek z prawej). Zapisz stan gry i przygotuj się na spotkanie z czwartym szamanem bez serca.

3 - Strażnicy portalu (6) | Rozdział 5 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Szaman znajduje się w części przy ołtarzu (obrazek z lewej), co gorsza ten szaman korzysta z czaru deszcz ognia - Strażnicy portalu (6) | Rozdział 5 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Szaman znajduje się w części przy ołtarzu (obrazek z lewej), co gorsza ten szaman korzysta z czaru deszcz ognia. To bardzo niszczycielskie zaklęcie dodatkowo obezwładnia cię na chwilę i łatwo tutaj stracić życie. Jednak nie zapominaj, że atakowany ork nie może skupić się na rzucaniu zaklęć.

Wykańczasz czwartego szamana i zabierasz runę oraz czwarty miecz. Dodatkowo przyjrzyj się ołtarzowi (obrazek z prawej). Znajdziesz na nim miecz o którym czytałeś w dzienniku. Koniecznie zabierz go ze sobą i możesz, już teraz opuścić świątynię Śniącego.

4 - Strażnicy portalu (6) | Rozdział 5 | Gothic - Gothic - poradnik do gry
Udajesz się do wyjścia, przechodzisz przez zaimprowizowany most i czekasz na pojawienie się ekranu wczytywania gry (obrazek z lewej) - Strażnicy portalu (6) | Rozdział 5 | Gothic - Gothic - poradnik do gry

Udajesz się do wyjścia, przechodzisz przez zaimprowizowany most i czekasz na pojawienie się ekranu wczytywania gry (obrazek z lewej).

Teraz używasz teleportuj do nekromanty i rozmawiasz z Xardasem na temat twojego znaleziska. Dowiadujesz się o nazwie miecza Uriziel.

W tej chwili, jeśli posiadasz piąty krąg magii możesz nauczyć się szóstego, a zarazem ostatniego kręgu i otrzymać od Xardasa Szatę Mrocznych Sztuk (90; 20; 60; 30). Jednak nie jest to konieczne.

Powiedz Xardasowi, że udajesz się poszukać lepszej zbroi, a dostaniesz zadanie.

Gothic

15 marca 2001

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2021-11-11
03:42

Man From The Moon Pretorianin

Man From The Moon

Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?

Komentarz: Man From The Moon
2021-11-11
04:00

UrBan_94 Senator

UrBan_94

Musisz jednocześnie kliknąć na klawiaturze W, lub górną strzałkę i lewy przycisk myszy.

Komentarz: UrBan_94
2021-11-11
07:47

Krwiopijca Generał

Krwiopijca

Nie tyle jednocześnie co najpierw musisz przytrzymać lewy przycisk myszy co podświetla przedmiot, a następnie wcisnąć klawisz odpowiedzialny za ruch do przodu.

Komentarz: Krwiopijca
2021-11-11
08:35

Arkajf Pretorianin

Arkajf

Polecam manual dla starych gier bo się czasami można zdziwić :) A Gothic na marginesie jest zajebisty.

Komentarz: Arkajf
2016-05-06
19:54

patryk666666 Junior

propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)

Komentarz: patryk666666
2016-04-16
19:46

kuweta18 Junior

Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
18:45

kuweta18 Junior

1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)

1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)

1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)

1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)

Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
18:29

kuweta18 Junior

Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos

Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną

Komentarz: kuweta18
2015-06-07
14:35

zanonimizowany1098197 Junior

TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze

Komentarz: zanonimizowany1098197
2014-08-21
23:09

RaceyPL Pretorianin

RaceyPL

Dzięki. Chciałem przejść bez poradnika ale świątynia śniącego to jakaś masakra

Komentarz: RaceyPL
2010-02-14
18:12

pepe ziom Centurion

ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza

Komentarz: pepe ziom
2010-02-12
19:31

zanonimizowany648808 Centurion

😐

Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?

Komentarz: zanonimizowany648808
2009-08-11
19:56

zanonimizowany643370 Centurion

Dzięki jacksonheyes.

Komentarz: zanonimizowany643370
2009-08-11
17:34

zanonimizowany637514 Konsul

Szaman powinien być niedaleko niedaleko mostu w stronę kamiennej fortecy, a dokładniej w zniszczonej wieży.

Komentarz: zanonimizowany637514
2009-08-11
17:18

zanonimizowany643370 Centurion

Mam problem z odnalezieniem szamana orków którego kazał mi znaleźć Xardas kompletnie nie wiem gdzie on jest.Pomuszcie mi plis.

Komentarz: zanonimizowany643370
2009-07-11
17:42

zanonimizowany619836 Generał

lub kiedy lewus rozkaże nam dawac wode robolom to od ryża można brac wode w nieskończonośc albo w tez NO mozna robic se miecze bez ostrzy i stali wogóle

Komentarz: zanonimizowany619836
2009-07-11
17:40

zanonimizowany619836 Generał

dobra sory boolseye ja tyż grac nie umie za bardzo,, bardziej w 2 i 3 ale mogłes do poradnika dac pare innych rzeczy też np to ze idąc wraz z mordragiem do NO mozna se expic

Komentarz: zanonimizowany619836
2009-05-30
14:53

zanonimizowany619836 Generał

👎

poradnik zal dupe sciska ty grac nie umisz boolseye,,,,,,,,,, sirairwolf ja wiekszy nawet wbilem

Komentarz: zanonimizowany619836
2009-05-30
14:52

zanonimizowany619836 Generał

👎

.... boolseye

Komentarz: zanonimizowany619836
2008-10-20
19:04

zanonimizowany580717 Legionista

Boolseye - Jak ty wbiłeś ten 47 poziom ?! Na kodach jakiś ? :D

Komentarz: zanonimizowany580717

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl