Potwory w Dead Space 2 | Podstawowe informacje i opis potworów
Aktualizacja:
Poniższa tabelka prezentuje listę wszystkich odmian nekromorfów, które można spotkać w trakcie gry. Zdecydowanie polecam się z nią zapoznać, zwłaszcza że w drugiej części dodanych zostało wiele nowych odmian potworów. Warto zaznaczyć, iż w dalszych rozdziałach poszczególne potwory mogą pojawiać się w silniejszych, elitarnych odmianach, co można zazwyczaj rozpoznać po ciemniejszym kolorze ich skóry.
![]() | Brute Walki z tymi potworami pod wieloma względami mogą być traktowane jako potyczki z bossami, a to dlatego, że są one bardzo wytrzymałe i mogą zadawać poważne obrażenia. W trakcie walk z Brute'ami warto przede wszystkim używać stazy do spowalniania ich ruchów. Początkowo potwory te będziesz mógł atakować tylko od przodu, ale po dokonaniu upgrade'ów pojemnika stazy (dłuższy czas jej działania) także z boku i z tyłu. Niezależnie od miejsca ataku celuj w pomarańczowe gruczoły na ciałach Brute'ów, używając najlepszych dostępnych broni. |
![]() | Crawler Na te małe stworki po raz pierwszy wpadniesz po dotarciu do przedszkola. Generalnie rzecz biorąc obowiązują tu zbliżone reguły jak w przypadku Exploderów, czyli nie możesz pozwolić Crawlerom na to żeby zbliżyły się do bohatera. Pilnuj się, bo z racji niewielkich rozmiarów tych potworów łatwo jest jakiegoś przegapić. Co ciekawe, gra pozwala na wykorzystywanie Crawlerów na swoją korzyść, gdyż po odstrzeleniu głowy możesz złapać resztę ciała z pomocą kinezy i użyć w formie granatu. |
![]() | Cyst Stwory te bardziej pełnią rolę pułapek, aniżeli pełnoprawnych przeciwników, a to dlatego, że pozostają nieaktywne do momentu zbliżenia się do nich na niewielką odległość. Gra pozwala w takich sytuacjach na wybronienie się poprzez złapanie z użyciem kinezy wypluwanych przez nich kul energii, ale jest to bardzo ryzykowne. Nekromorfy Cyst polecam likwidować z większych odległości i z użyciem najsłabszych broni, pomagając sobie w ich lokalizowaniu wydawanymi przez nie dźwiękami. |
![]() | Divider / Divider Spawn Stwory te będziesz spotykał bardzo rzadko. Divider sam w sobie nie stanowi dużego zagrożenia, ale po tym jak zostanie zaatakowany rozpadnie się na kilka mniejszych pajęczych stworów, nazywających się Divider Spawn. Nekromorfy te warto atakować z użyciem słabszych broni (Pulse Rifle w zupełności wystarczy) i zachowując od nich bezpieczny dystans. |
![]() | Exploder Explodery pojawiły się już w pierwszej części gry i tym razem również stanowią poważne zagrożenia. Najważniejszą informacją jest to, że należy celować w ich pomarańczowe gruczoły, wysadzając je w powietrze zanim zbliżą się do głównego bohatera. Najlepiej dokonywać tego w momencie gdy obok danego Explodera pojawią się inne nekromorfy. Do szybkiego lokalizowania Exploderów możesz wykorzystywać wydawane przez nie dźwięki. |
![]() | Guardian Podobnie jak w pierwszej części gry, potwory te stanowią poważne zagrożenie. Pamiętaj przede wszystkim o tym żeby nie zbliżać się do Guardianów, gdyż możesz wtedy zginąć i nie miałbyś na to żadnych wpływu. Uważaj też na wypluwane przez Guardiany odnóża, sprawnie je likwidując. Guardiany najłatwiej jest likwidować z pomocą min, granatów oraz wybuchowych pojemników. Jeżeli nie jest to możliwe, to pomagaj sobie stazą i celuj w macki odchodzącego od ich ciał. |
![]() | Hunter Potwór ten pojawia się wyłącznie w dwóch rozdziałach gry i to właśnie w opisach tych etapów odnajdziesz bardziej szczegółowe informacje na jego temat. Pamiętaj o tym, że wszystkie kończyny tego nekromorfa będą się odradzały, tak więc nie marnuj na niego zbyt dużej ilości amunicji. |
![]() | Infector Główną umiejętnością tej bestii jest lokalizowanie martwych ciał w celu powoływania do życia nowych nekromorfów. Staraj się w miarę możliwości temu zapobiegać, atakując każdego Infectora tuż po jego zlokalizowaniu i spowalniając jego ruchy stazą. Jeżeli widzisz, że się spóźniłeś, to spróbuj użyć granatów lub min do jednoczesnego zlikwidowania obu potworów (Infectora i stwora, którego właśnie powołał do życia). |
![]() | Leaper Potwory te powinieneś pamiętać z pierwszej części gry. Ich dwie główne cechy, to możliwość swobodnego i szybkiego przemieszczania się po ścianach, oraz wykonywanie ataków z doskoku. Polecam stosowanie stazy, nawet gdy Leaper znajduje się już w powietrzu i próbuje dolecieć do Isaaca. Celuj następnie w ich kończyny oraz ogon, a powinny dosyć szybko ginąć. |
![]() | Lurker Lurkery pojawiały się już w pierwszej części gry, tak więc powinieneś wiedzieć jak należy się zachowywać. Musisz przede wszystkim poświęcać dużo uwagi ich lokalizowaniu, gdyż stwory te mogą przyczepiać się nie tylko do ścian, ale również do sufitów. Za każdym razem gdy zauważysz Lurkera przystąp do natychmiastowych ataków, gdyż w przeciwnym wypadku potwór zacznie wystrzeliwać pociski. Do eliminacji odnóg Lurkera najlepiej używać broni Plasma Cutter, choć jeżeli Ci się śpieszy może to też być Line Gun. |
![]() | Nest Te wielkie potwory spotkasz kilka razy w trakcie gry. Ich podstawowym atakiem jest wystrzeliwanie samonaprowadzalnych pocisków, których możesz niszczyć lub unikać chowając się za zasłonami. Nekromorfy te najlepiej jest eliminować z jak największej odległości, używając broni Detonator lub Seeker Rifle. Jeżeli nie jest to możliwe, to w starciach na krótszym dystansie pomagaj sobie stazą i używaj broni Line Gun. |
![]() | Pregnant Potwory te nie są zbyt szybkie i w większości sytuacji bezproblemowo działa na nie taktyka polegająca na odcinaniu ich kończyn. Cechą rozpoznawalną stworów Pregnant jest natomiast to, iż uszkodzenie okolic ich brzucha może doprowadzić do wyklucia się mniejszych pasożytów Swarm. Musisz być na to przygotowany i dokonywać szybkiej zamiany broni (najlepiej na Pulse Rifle) albo dokańczać atak kolejnym trafieniem z silniejszej broni (np. Line Guna). |
![]() | Puker Podstawowy atak Pukerów to wypluwanie kwasu. Jeżeli stoisz blisko takiego potwora, to wiąże się to z utratą pewnej ilości energii, a natomiast w przypadku ataków z odległości kwas może doprowadzić do znacznego spowolnienia ruchów bohatera. Rezultat tego jest taki, że Pukery zawsze powinny znajdować się na priorytetowej liście celów do likwidacji. Warto zamrażać je stazą i używać najlepszych dostępnych broni, niekoniecznie celując w ich kończyny. |
![]() | Slasher Jest to najbardziej powszechną odmiana nekromorfów. Istotną sprawą jest szybkie neutralizowanie tych potworów, gdyż potrafią one szybko biegać. Proponuję zawsze pozbawiać je w pierwszej kolejności dolnych kończyn i następnie zajmować się ich górnymi kończynami. Dobrą wiadomością jest to, że Slashery nie potrafią atakować Isaaca z odległości. |
![]() | Spitter Bestia ta łączy w sobie cechy Slasherów oraz Pukerów, gdyż jest w stanie zarówno szybko się poruszać, jak i skutecznie atakować Cię z dużej odległości. Nie zapomnij o możliwości łapania z użyciem kinezy wystrzeliwanych przez Spittera pocisków, jak również o celowaniu w pierwszej kolejności w jego dolne kończyny. |
![]() | Stalker Potwory te pojawiają się stosunkowo rzadko w grze, przy czym zawsze stanowią spore wyzwania. Stalkery lubią mianowicie polować w grupie na bohatera, szukając okazji do przeprowadzenia szarży kończącej się zadaniem poważnych obrażeń. Radzę powoli przemieszczać się w obszarach zajmowanych przez Stalkery, pomagając sobie rozkładanymi w okolicy minami oraz w razie potrzeby używając stazy do zatrzymywania biegnących w stronę Isaaca potworów. |
![]() | Swarm Swarm to niewielkie pasożyty, które mogą występować samodzielnie lub pojawiać się w wyniku ataków na nekromorfy Pregnant. Do eliminowania tych potworów najlepiej jest używać karabinu Pulse Rifle i jednocześnie trzymać je na dystans. W przeciwnym wypadku pasożyty mogą wskoczyć na kombinezon Isaaca, zmuszając Cię do ich zrzucania ich poprzez rytmiczne wciskanie klawisza E. |
![]() | The Pack Cecha rozpoznawalną nekro-dzieci jest to, że zawsze pojawiają się w dużych grupkach. W miarę możliwości ustawiaj się więc w takich miejscach żeby potwory te zmierzały do Ciebie w linii prostej, a nie rozbiegały się na wszystkie strony. Do ich skutecznej eliminacji możesz używać słabszych odmian broni, choć staraj się je trzymać na dystans. Okrążony przez te potwory bohater może łatwo zginąć. |
![]() | Tripod Walki z Tripodami są bardzo zbliżone do stać z Brute'ami, albowiem obie te odmiany potworów są wytrzymałe i powinny być traktowane jako bossowie. Także i w tym przypadku bardzo wskazane jest używanie stazy. Za wszelką cenę unikaj skoków w wykonaniu Tripodów, gdyż jeżeli taki potwór wyląduje na Isaacu lub w jego pobliżu, to będzie się to wiązało z utratą dużej ilości energii życiowej. W trakcie walk celuj w pomarańczowe gruczoły Tripodów, gdyż w taki właśnie sposób będą traciły energię. |
0
Komentarze czytelników
Rammi Pretorianin

A jak otrzymywać opisane w tym poradniku osiągnięcia? Mam wydanie pudełkowe kolekcjonerskie. Mimo dwukrotnie ukończenia kampanii żadnego nie otrzymałem.
Stranger. Senator

Rammi --> Do każdego poradnika do gry multiplatformowej dołączamy opis osiągnięć, nawet jeżeli poradnik przeznaczony jest do wersji PC, która nie ma Steamowego ani żadnego innego systemu achievementów. W przypadku PeCetowego DS'a pozostaje Ci osobista satysfakcja z wyciśnięcia z gry ostatnich soków. :)
Rammi Pretorianin

Stranger. --> Rozumiem, dzięki za sprostowanie ;) Szkoda, że EA nie łączy gier ze Steam'em lub GfWL.
Świetne porady dla trybu Zealot.
A tak na marginesie chciałbym zapytać dlaczego reszta załogi Gry-OnLine nie przygotowywuje tak profesjonalnych i wyczerpujących poradników jak Ty? :)
Widząc podpis Stranger aż miło taki poradnik pobrać.
Love&Pain... Generał

http://dead-space-2.pl/
Cały poradnik też tutaj:)
zanonimizowany758851 Junior
"Wyposażenie dodatkowe - Kombinezony" - to co autor poradnika tu opisuje to RIG a nie kombinezon.
Kombinezony jako takie, nie podlegają żadnym ulepszeniom dzięki węzłom mocy.
"Damage zwiększa obrażenia zadawane butem o 50 punktów" - chodzi o obrażenia zadawane przedmiotami rzucanymi za pomocą kinezy.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.