Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 lipca 2004, 21:37

autor: Daniel Sodkiewicz

Żołnierski tydzień - Soldiers: Ludzie Honoru (dzień trzeci)

Witam w trzecim „dniu żołnierskim”, czyli specjalnym cyklu newsów poświęconych informacjom o grze Soldiers: Ludzie Honoru. Oczywiście także i dziś kolejne emocje związane z konkursem filmowym. Przypomnijmy, iż konkurs polega na tym, iż wraz z publikacją informacji na temat powyższej gry, w każdym z newsów pojawia się kadr z filmu o tematyce wojennej. Waszym zadaniem jest odgadnięcie, z jakiego filmu ów kadr pochodzi. Pierwsza osoba, której się uda odgadnąć tytuł będzie jednocześnie zwycięzcą. Każdy z uczestników może udzielić tylko jednej odpowiedzi, sam zaś konkurs trwa codziennie (przez 7 dni), a każdego dnia można wygrać egzemplarz gry Soldiers: Ludzie Honoru. Życzymy dobrej zabawy! Po opadnięciu emocji związanych z konkursem zapraszam do lektury tekstu, w którym dziś skupimy się na pojazdach występujących w grze.

Witam w trzecim „dniu żołnierskim”, czyli specjalnym cyklu newsów poświęconych informacjom o grze Soldiers: Ludzie Honoru. Oczywiście także i dziś kolejne emocje związane z konkursem filmowym. Przypomnijmy, iż konkurs polega na tym, iż wraz z publikacją informacji na temat powyższej gry, w każdym z newsów pojawia się kadr z filmu o tematyce wojennej. Waszym zadaniem jest odgadnięcie, z jakiego filmu ów kadr pochodzi. Pierwsza osoba, której się uda odgadnąć tytuł będzie jednocześnie zwycięzcą. Każdy z uczestników może udzielić tylko jednej odpowiedzi, sam zaś konkurs trwa codziennie (przez 7 dni), a każdego dnia można wygrać egzemplarz gry Soldiers: Ludzie Honoru. Życzymy dobrej zabawy! Po opadnięciu emocji związanych z konkursem zapraszam do lektury tekstu, w którym dziś skupimy się na pojazdach występujących w grze.

Żołnierski tydzień – dni poprzednie:

- Dzień pierwszy - grafika

- Dzień drugi - żołnierze

Soldiers: Ludzie Honoru

Pojazdy

W grze Soldiers będą dostępne dziesiątki bardzo rzetelnie odwzorowanych (na rzeczywistych odpowiednikach) pojazdów z czasów II wojny światowej. Tak brzmią obietnice twórców programu, na szczęście poparte dowodami. Dokładne zaglądnięcie pod maskę każdemu z pojazdów zajęłoby sporo miejsca, przyjrzyjmy się więc dwóm, ale ciekawym egzemplarzom.

Rosyjski T-34. Radzieckie czołgi zaraz po opuszczeniu zakładów produkcyjnych w 1940 roku okazały się szybsze, zwrotniejsze, lepiej uzbrojone i opancerzone od maszyn niemieckich. Dzięki opływowym płytom kadłuba i wieżyczki załoga była dobrze chroniona przed pociskami. W grze T-34 to jedna z pierwszych wersji (z 1940 rok) tego czołgu z działem L-11 76mm; sam czołg występował w historii w kilku odmianach, np. w maju 1943 r. podjęto decyzję o skonstruowaniu nowej armaty kal. 85 mm, którą zamontowano w nowej wieży. Niemniej jednak T-34 to w Soldiers bardzo potężna maszyna.

Żołnierski tydzień - Soldiers: Ludzie Honoru (dzień trzeci) - ilustracja #1
Żołnierski tydzień - Soldiers: Ludzie Honoru (dzień trzeci) - ilustracja #2
Żołnierski tydzień - Soldiers: Ludzie Honoru (dzień trzeci) - ilustracja #3

BMW-R12. Trzyosobowy motor ze stanowiskiem obsługi karabinu. Mała wytrzymałość nadrabiana jest szybkością i zwinnością pojazdu. W grze będziemy jednak częściej strzelać do Niemców siedzących na tych pojazdach niż samemu je prowadzić. Odwzorowano je jednak wzorowo; poniższy zrzut ekranu pokazuje moment cofania motocyklu – zapalają się wtenczas czerwone światła cofania. Nie zabrakło także charakterystycznego koła zapasowego, oraz ograniczonego zasięgu i możliwości obracania zamontowanego na motorze karabinu maszynowego.

Żołnierski tydzień - Soldiers: Ludzie Honoru (dzień trzeci) - ilustracja #4
Żołnierski tydzień - Soldiers: Ludzie Honoru (dzień trzeci) - ilustracja #5
Żołnierski tydzień - Soldiers: Ludzie Honoru (dzień trzeci) - ilustracja #6

Cóż, jedyne do czego można mieć zastrzeżenia to masa pojazdów. Przy wspomnianym BMW-R12 autorzy gry podają w programie, jakoby masa motocyklu wynosiła 26.8kg, gdy w rzeczywistości była ona ponad 8 razy większa. Podobne odchyłki mają zresztą miejsce przy pozostałych pojazdach (T-34 – jedna tona ?! W rzeczywistości ważył on 32 t.!). Za wcześnie jednak mówić tutaj o jakichś błędach, zobaczymy jak będzie wyglądać sprawa w finalnej wersji programu, gdy przekonamy się o prawdziwym znaczeniu wartości o nazwie „Mass”.

Soldiers to prawdziwa parada maszyn z II wojny światowej, wymienienie jednak każdej z nich nie miałoby chyba najmniejszego sensu; więcej można o nich poczytać na oficjalnej stronie gry i w zapowiedzi Soldiers na Gry-OnLine. Dużo ważniejszy jest z pewnością aspekt wiarygodności wyglądu, wytrzymałości i parametrów pojazdów, które w grze będą jednymi z najlepiej dopracowanych elementów. Czołgu np. nie zniszczymy za pomocą karabinu maszynowego, choćbyśmy kilka dni weń strzelali, zaś mocno opancerzone samochody też nie za bardzo uszkodzimy, ale za to możemy zabić ich pasażerów. Wpływ na efektowność walki z czołgami ma także to w jakie miejsce korpusu celujemy. Strzelając np. w przód czołgu bardzo trudno go uszkodzić, gdy np. uszkodzenie gąsienic nie jest już tak trudną sztuką.

To oczywiście nie koniec tematu pojazdów, wrócimy do nich w kolejnych odcinkach „żołnierskiego tygodnia”, m.in. poświęconym aspektom historycznym i fizyce świata gry.

Daniel „KULL” Sodkiewicz

Więcej informacji o Soldiers: Ludzie Honoru:

- zapowiedź gry

- informacje o grze -encyklopedia

- oficjalna strona gry

A oto konkursowe zdjęcie:

Żołnierski tydzień - Soldiers: Ludzie Honoru (dzień trzeci) - ilustracja #7