Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 sierpnia 2005, 07:39

autor: Karolina Talaga

TimeShift jednak w wersji na Xbox’y

Zaledwie kilka dni temu zdążyliśmy zasmucić niektórych z Was informacją o tym, że najprawdopodobniej anulowano produkcję trójwymiarowej gry akcji/FPS o nazwie TimeShift na konsolę Microsoftu. Spekulacje te okazały się jednak zbyt pochopne.

Zaledwie kilka dni temu zdążyliśmy zasmucić niektórych z Was informacją o tym, że najprawdopodobniej anulowano produkcję trójwymiarowej gry akcji/FPS o nazwie TimeShift na konsolę Microsoftu. Spekulacje te okazały się jednak zbyt pochopne, ponieważ wczoraj koncern Atari poinformował, że wiosną przyszłego roku tytuł ten ukaże się w wersji na konsolę Xbox 360. Przy okazji ujawniono też termin premiery gry na obecnego Xbox’a – ma to być lato 2006 roku.

TimeShift jednak w wersji na Xbox’y - ilustracja #1

 

Przypomnijmy, że TimeShift to pierwszoosobowa gra akcji studia Saber Interactive, dotychczas znanego z przeciętnego shootera pt. Will Rock. Na tle konkurencyjnych produkcji wyróżnia ją innowacyjna opcja, nazwana przez autorów „manipulatorem czasu”. Główny bohater gry włada trzema ponadprzeciętnymi zdolnościami: „Time-Slow”, „Time-Suspend” oraz „Time-Reversal”, które kolejno zwalniają grę, zatrzymują ją bądź też cofają bohatera do wydarzeń z przeszłości. W przypadku tej ostatniej opcji, użytkownik może dokonywać stosownych korekt w przebiegu akcji. Wszystko – poza stanem zdrowia bohatera – ulega cofnięciu do wybranego momentu z przeszłości. Dzięki temu rozwiązaniu każdy napotkany problem można rozwiązać na wiele sposób, w związku z czym niezbędna okazuje się tu pomysłowość i kreatywność.

TimeShift jednak w wersji na Xbox’y - ilustracja #2

 

Pomysłodawcy porównują to do „fizycznych łamigłówek” z Half-Life 2, słynnej gry akcji studia Valve Software, gdzie gracz musiał wykazać się znajomością praw fizyki, by móc przełożyć owe prawa na świat gry i przejść przez dalsze etapy. W TimeShift znajdujemy podobne elementy, z tym że tutaj niezbędna jest umiejętność posługiwania się czasem jako narzędziem.

Premiera programu w wersji na PC jest zaplanowana, tak jak na Xbox’a 360, na wiosnę przyszłego roku.

Wszystkich zainteresowanych omawianą produkcją po więcej informacji odsyłamy do naszej Encyklopedii Gier.