Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 sierpnia 2005, 09:24

autor: Marcin Kolasiński

TimeShift dopiero w przyszłym roku; wersja na Xbox’a anulowana?

Trójwymiarowa gra akcji/FPS, TimeShift, przygotowywana przez studio Saber Interactive, ukaże się dopiero wiosną 2006, a nie jak wcześniej zapowiadano – w październiku bieżącego roku. Taką informację podał jej wydawca, czyli firma Atari. Jednak to nie koniec złych wiadomości dla osób oczekujących tego tytułu.

Trójwymiarowa gra akcji/FPS, TimeShift, przygotowywana przez studio Saber Interactive, ukaże się dopiero wiosną 2006, a nie jak wcześniej zapowiadano – w październiku bieżącego roku. Taką informację podał jej wydawca, czyli firma Atari. Jednak to nie koniec złych wiadomości dla osób oczekujących tego tytułu.

Poza wersją PC, TimeShift tworzono ponoć również z myślą o posiadaczach Xbox’a. Jednak na oficjalnej stronie Atari, na podstronie dedykowanej omawianej tu produkcji, w liście platform nie znajdziemy konsoli Xbox, lecz jedynie PC (wcześniej widniały obie). Zatem można śmiało spekulować, że zaniechano produkcji TimeShift na konsolę Microsoftu.

Omawiany tytuł to pierwszoosobowa gra akcji studia Saber Interactive, dotychczas znanego z przeciętnego shootera pt. Will Rock. Na tle konkurencyjnych produkcji wyróżnia ją innowacyjna opcja, nazwana przez autorów „manipulatorem czasu”. Główny bohater gry włada trzema ponadprzeciętnymi zdolnościami: „Time-Slow”, „Time-Suspend” oraz „Time-Reversal”, które kolejno zwalniają grę, zatrzymują ją bądź też cofają bohatera do wydarzeń z przeszłości. W przypadku tej ostatniej opcji, użytkownik może dokonywać stosownych korekt w przebiegu akcji. Wszystko – poza stanem zdrowia bohatera – ulega cofnięciu do wybranego momentu z przeszłości. Dzięki temu rozwiązaniu każdy napotkany problem można rozwiązać na wiele sposób, w związku z czym niezbędna okazuje się tu pomysłowość i kreatywność. Pomysłodawcy porównują to do „fizycznych łamigłówek” z Half-Life 2, słynnej gry akcji studia Valve Software, gdzie gracz musiał wykazać się znajomością praw fizyki, by móc przełożyć owe prawa na świat gry i przejść przez dalsze etapy. W TimeShift znajdujemy podobne elementy, z tym że tutaj niezbędna jest umiejętność posługiwania się czasem jako narzędziem. Niezapomniano też o dobrze rozwiniętej Sztucznej Inteligencji – napotkany wróg potrafi zachować się racjonalnie, nieraz wykazując się sprytem.

Szczegółowe informacje o tej ciekawie zapowiadającej się produkcji znajdziecie w naszej Encyklopedii.