Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

mikropłatności - newsy i ciekawostki (4)

Assassin's Creed: Valhalla - fani sfrustrowani mikropłatnościami i brakiem darmowych DLC
Assassin's Creed: Valhalla - fani sfrustrowani mikropłatnościami i brakiem darmowych DLC

Adrian Piotrowski, 6 lutego 2021, 12:33

Fani najnowszej odsłony Assassin's Creed nie są zadowoleni z tego, że Ubisoft skupia się przede wszystkim na wprowadzaniu nowych płatnych przedmiotów.

EA zarabia krocie dzięki mikropłatnościom i usługom sieciowym
EA zarabia krocie dzięki mikropłatnościom i usługom sieciowym

Bartosz Świątek, 3 lutego 2021, 13:55

Firma Electronic Arts upubliczniła raport finansowy, podsumowujący ostatnie trzy miesiące zeszłego roku. Koncern radzi sobie bardzo dobrze, a motorem napędowym wzrostów są głównie mikropłatności oraz usługi sieciowe.

Capcom zdecydowanie odrzuca mechaniki gacha oraz lootboksy w swoich grach
Capcom zdecydowanie odrzuca mechaniki gacha oraz lootboksy w swoich grach

Michał Kułakowski, 27 stycznia 2021, 18:14

W corocznym raporcie biznesowo-inwestycyjnym Capcom przedstawił swoją oficjalną pozycję wobec lootboksów oraz losowych mechanik typu gacha w swoich grach. Spółka stanowczo odcina się od stosowania w przyszłości tego typu praktyk.

Activision Blizzard jest warte najwięcej w swojej historii
Activision Blizzard jest warte najwięcej w swojej historii

Tomek Borys, 21 stycznia 2021, 18:06

Activision Blizzard może zaliczyć ostatnie miesiące jako niezwykle pomyślne. Wartość firmy nigdy nie była tak wysoka, na co wpływ miała między innymi pandemia COVID-19.

Były szef EA Sports: „lootboksy to nie hazard, bo zawsze coś dostajesz”
Były szef EA Sports: „lootboksy to nie hazard, bo zawsze coś dostajesz”

Bartosz Świątek, 8 stycznia 2021, 12:42

Peter Moore – były szef studia EA Sports – udzielił niedawno wywiadu, w którym odniósł się m.in. do kwestii lootboksów. Jego zdaniem mechaniki tego typu są bardzo odległe od hazardu.

Diablo Immortal ma skłaniać do poznawania nowych znajomych. Twórcy przepytani w AMA
Diablo Immortal ma skłaniać do poznawania nowych znajomych. Twórcy przepytani w AMA

Jakub Błażewicz, 24 grudnia 2020, 11:42

Miniony dzień przyniósł ze sobą sporo informacji o Diablo Immortal. Wszystko za sprawą sesji AMA z projektantem Wyattem Chengiem oraz producentem Calebem Arsenaux, którzy odpowiedzieli na pytania związane m.in. z rozgrywką oraz mikropłatnościami.

Assassin's Creed: Valhalla - nowe mikropłatności przyśpieszają rozwój postaci
Assassin's Creed: Valhalla - nowe mikropłatności przyśpieszają rozwój postaci

Jakub Błażewicz, 17 grudnia 2020, 10:05

Firma Ubisoft wprowadziła nowe mikropłatności w sklepie gry Assassin's Creed: Valhalla. Od teraz gracze mogą zakupić bonusy do zdobywanego doświadczenia oraz złota.

W branży gier liczą się głównie mikropłatności
W branży gier liczą się głównie mikropłatności

Adrian Werner, 3 grudnia 2020, 13:28

Najnowszy raport SuperData przyniósł ciekawe informacje. Okazuje się, że prawie 90% przychodów cyfrowego rynku gier przypada na mikropłatności.

Red Dead Online z agresywną monetyzacją, gracze wyśmiewają Outlaw Pass
Red Dead Online z agresywną monetyzacją, gracze wyśmiewają Outlaw Pass

Tomek Borys, 2 grudnia 2020, 14:03

Rockstar wypuścił nową aktualizację do Red Dead Online, jednak jej uboga zawartość i wysokie ceny niemile zaskoczyły fanów RDO.

Płatne przedmioty w AC Valhalla za darmo dzięki modom
Płatne przedmioty w AC Valhalla za darmo dzięki modom

Michał Kułakowski, 1 grudnia 2020, 18:58

Pecetowi fani AC Valhalla dzielą się sposobem na odblokowanie wszystkich przedmiotów z premiowego sklepiku gry. Dzięki kilku sztuczkom otrzymali dostęp do płatnych kostiumów i innych kosmetycznych akcesoriów, które oficjalnie nie zostały jeszcze zapowiedziane przez deweloperów.

Koniec dramatów rodziców z pustymi kontami - FIFA 21 z kontrolą wydatków
Koniec dramatów rodziców z pustymi kontami - FIFA 21 z kontrolą wydatków

Jakub Błażewicz, 13 listopada 2020, 12:52

FIFA 21 otrzymała nową funkcję. Od teraz na komputerach osobistych (a wkrótce również na konsolach) będzie można sprawdzić i ograniczyć czas spędzony w grze oraz wydatki na mikrotransakcje.

EA znów pozwane. Poszło o zmiany poziomu trudności w FUT
EA znów pozwane. Poszło o zmiany poziomu trudności w FUT

Jakub Błażewicz, 12 listopada 2020, 14:25

Pojawiły się doniesienia o kolejnym pozwie wobec Electronic Arts w związku z trybem Ultimate Team. Tym razem firmę oskarżono o nieinformowanie graczy o systemie dynamicznego dostosowania poziomu trudności, który ma zachęcać do korzystania z mikrotransakcji w grach z serii FIFA, Madden NFL oraz NHL.

FIFA - nawet 500 tys. euro kary tygodniowo za lootboksy
FIFA - nawet 500 tys. euro kary tygodniowo za lootboksy

Paweł Woźniak, 29 października 2020, 17:35

Holenderski urząd do spraw hazardu nakazał Electronic Arts wycofanie lootboksów (czyli paczek z kartami piłkarzy) z modułu FIFA Ultimate Team w przeciągu najbliższych trzech tygodni. Jeśli firma nie dostosuje się do decyzji, będzie ponosić cotygodniową karę finansową w wysokości 500 tys. euro. EA zamierza odwołać się od decyzji urzędu.

Nowa postać w Genshin Impact przyniosła grze kolejne sukcesy
Nowa postać w Genshin Impact przyniosła grze kolejne sukcesy

Jakub Błażewicz, 23 października 2020, 12:30

Genshin Impact nie zwalnia tempa. Niedawny debiut nowej bohaterki zachęcił graczy do sporych wydatków, dzięki czemu produkcja studia MiHoYo była najlepiej zarabiającą grą na urządzenia z systemem iOS w ośmiu krajach.

Genshin Impact ma słaby endgame bez płacenia? Burza w społeczności
Genshin Impact ma słaby endgame bez płacenia? Burza w społeczności

Jakub Błażewicz, 8 października 2020, 10:25

Popularność Genshin Impact nie słabnie, ale nie wszyscy są zachwyceni niektórymi rozwiązaniami gry. Kontrowersje wzbudza przede wszystkim system Resin, który – jak twierdzą malkontenci – za bardzo ogranicza graczy na późniejszym etapie rozgrywki i wymusza nagminne korzystanie z mikropłatności.

EA w ogniu krytyki po reklamie lootboksów w katalogu zabawek
EA w ogniu krytyki po reklamie lootboksów w katalogu zabawek

Bartosz Świątek, 1 października 2020, 12:03

Firma Electronic Arts zamieściła reklamę opierającego się na lootboksach trybu FIFA 21 Ultimate Team w katalogu zabawek dostępnym w brytyjskiej sieci sklepów Smyths Toys.

Recenzje NBA 2K21 – odtwórczość i irytujące mikropłatności
Recenzje NBA 2K21 – odtwórczość i irytujące mikropłatności

Bartosz Świątek, 9 września 2020, 09:21

W sieci pojawiło się już trochę recenzji najnowszej odsłony cyklu sportowego poświęconego koszykówce od studia Visual Concepts – NBA 2K21. Wygląda na to, że nie jest to tytuł, który zrewolucjonizuje serię. Recenzenci wskazują na kopiowanie rozwiązań i elementów z poprzedniej części oraz męczące, wszędobylskie mikropłatności.

Cyberpunk 2077 nie będzie droższy na PS5 i XSX
Cyberpunk 2077 nie będzie droższy na PS5 i XSX

Aleksandra Dziwińska, 6 września 2020, 11:31

CD Projekt RED udzieliło odpowiedzi na pytania inwestorów. Zdradzono, że cena gry na PlayStation 5 i Xboxa Series X nie wzrośnie, a mikropłatności w trybie multiplayer nie będą agresywne.

Marvel's Avengers - szczegóły darmowych DLC i mikropłatności
Marvel's Avengers - szczegóły darmowych DLC i mikropłatności

Jakub Błażewicz, 30 sierpnia 2020, 14:20

Firma Square Enix opublikowała artykuł poświęcony popremierowym DLC do Marvel's Avengers. Nowi bohaterowie wraz z zawartością fabularną będą udostępniani za darmo, ale gracze otrzymają też opcję zakupu przepustki premium.

Kolejny pozew przeciwko EA. Ultimate Team w seriach FIFA i Madden to hazard
Kolejny pozew przeciwko EA. Ultimate Team w seriach FIFA i Madden to hazard

Jakub Błażewicz, 17 sierpnia 2020, 21:37

Firma Electronic Arts została pozwana w Kalifornii w związku z pakietami Ultimate Team w grach z serii FIFA oraz Madden. Zdaniem powodu te de facto lootboksy to nic innego jak zakłady losowe, a więc przykład nielegalnego w tym stanie hazardu.

EA nie wydaje nowych hitów, a i tak zarabia jak szalone
EA nie wydaje nowych hitów, a i tak zarabia jak szalone

Adrian Werner, 31 lipca 2020, 12:12

Pomimo braku dużych premier miniony kwartał był rekordowym pod względem finansowym dla Electronic Arts. Sukces ten wynika m.in. ze zwiększonego zainteresowania grami FIFA 20, Madden NFL 20 oraz Apex Legends.

Gracz CS:GO wydał 15 tys. dolarów, żeby otrzymać rzadką skórkę
Gracz CS:GO wydał 15 tys. dolarów, żeby otrzymać rzadką skórkę

Paweł Woźniak, 27 lipca 2020, 12:35

Jeden z graczy Counter-Strike: Global Offensive wydał 15 tys. dolarów, aby za pomocą tzw. kontraktów zdobyć wymarzoną, niezwykle rzadką, skórkę. Całą akcją podzielił się na swoim kanale na YouTubie.

BBC uderza w lootboxy w FIFA FUT - dramat uzależnionego gracza
BBC uderza w lootboxy w FIFA FUT - dramat uzależnionego gracza

Jakub Błażewicz, 10 lipca 2020, 13:55

Stacja BBC opisała historię gracza uzależnionego od wydatków w serii FIFA. Młody Brytyjczyk wydał prawie 3 tysiące funtów w trybie FUT, tym samym marnując oszczędności rodziców.

Sklep Microsoft Flight Simulator zaoferuje płatne mody
Sklep Microsoft Flight Simulator zaoferuje płatne mody

Karol Laska, 9 lipca 2020, 18:00

Zbliżający się wielkimi krokami Microsoft Flight Simulator ma nie tylko rozpieszczać graczy regularnymi dodatkami oraz aktualizacjami, ale i otwarcie współpracować z moderami, zapewniając im cyfrowy rynek zbytu.

Valorant – Riot wprowadza zestaw skórek za ponad 400 zł
Valorant – Riot wprowadza zestaw skórek za ponad 400 zł

Bartosz Świątek, 9 lipca 2020, 12:38

Studio Riot Games poinformowało, że w lipcu do strzelanki Valorant trafi pierwszy pakiet skórek typu Ultimate Edition. Zestaw Elderflame pozwoli zamienić bronie bohatera w ziejące ogniem smoki. Zainteresowani nim gracze muszą przygotować się na spory wydatek – za nowość trzeba będzie zapłacić ponad 400 złotych.

CS:GO – skórka sprzedana za rekordową cenę 100 tys. dolarów
CS:GO – skórka sprzedana za rekordową cenę 100 tys. dolarów

Bartosz Świątek, 7 lipca 2020, 10:50

Według doniesień Internauty o ksywie ohnePixel chiński kolekcjoner zapłacił 100 tys. dolarów za skórkę StatTrak M4A4 (Howl) do gry Counter-Strike: Global Offensive. Jest to najdroższy przedmiot tego typu w historii.

Twórcy Crash Bandicoot 4 zapewniają o braku mikropłatności
Twórcy Crash Bandicoot 4 zapewniają o braku mikropłatności

Adrian Werner, 1 lipca 2020, 08:39

Studio Toys for Bob zdementowało plotki, zapewniając, że w grze Crash Bandicoot 4: It's About Time nie pojawią się mikropłatności.

Crash Bandicoot 4 będzie miał mikropłatności
Crash Bandicoot 4 będzie miał mikropłatności

Adrian Werner, 29 czerwca 2020, 09:56

Dzięki profilowi Crash Bandicoot 4: It's About Time w Microsoft Store dowiedzieliśmy się, że w grze pojawią się mikropłatności. Wśród nich najpewniej znajdziemy alternatywne skórki dla postaci.

Mikropłatności rządzą; sprzedaż gier schodzi na drugi plan
Mikropłatności rządzą; sprzedaż gier schodzi na drugi plan

Adrian Werner, 26 czerwca 2020, 10:22

Według analityków Newzoo w tym roku aż 74% przychodów branży będzie pochodziło z mikropłatności. Sprzedaż pełnych wersji gier zapewni tylko 21%.

Valorant - gracze narzekają na ceny zestawów skinów
Valorant - gracze narzekają na ceny zestawów skinów

Paweł Woźniak, 15 czerwca 2020, 14:43

Gracze Valoranta cały czas narzekają na wygórowane ceny zestawów kosmetycznych, zawierających tematyczne skórki broni. Według sporej części społeczności przedmioty te nie są warte swojej ceny. Za najnowszy trzeba zapłacić ponad 300 złotych.

ESRB będzie informować o losowych mikrotransakcjach
ESRB będzie informować o losowych mikrotransakcjach

Paweł Woźniak, 14 kwietnia 2020, 13:58

ESRB, czyli organizacja zajmująca się przyznawaniem grom kategorii wiekowych na rynku amerykańskim oraz kanadyjskim, wprowadza nowe oznaczenie. Dzięki niemu gracze będą wiedzieć, czy dany tytuł zawiera jakiekolwiek formy losowych mikropłatności.

Pay2Win w CoD: Warzone? Afera wokół skórki do broni
Pay2Win w CoD: Warzone? Afera wokół skórki do broni

Miłosz Szubert, 6 kwietnia 2020, 12:45

Kolejne kontrowersje w społeczności Call of Duty: Warzone. Gracze zauważyli, że jedna z broni jest skuteczniejsza, gdy ma na sobie skórkę, którą można zdobyć jedynie poprzez kupno Karnetu Bojowego.

Gabe Newell o początkach platformy Valve i rynku Steam
Gabe Newell o początkach platformy Valve i rynku Steam

Miłosz Szubert, 23 marca 2020, 11:45

W wywiadzie dla magazynu Edge Gabe Newell, szef Valve Corporation, zdradził, jak pojawił się pomysł stworzenia platformy Steam. Powiedział on także co nieco o inspiracjach powstania Steam Workshop oraz narodzinach handlu przedmiotami z Team Fortress 2 i innych gier.

Valorant bez lootboxów i przedmiotów pay to win
Valorant bez lootboxów i przedmiotów pay to win

Oliwer Stanisławski, 6 marca 2020, 09:20

Zespół pracujący nad Valorant zdradził szczegóły dotyczące systemu mikrotransakcji. Twórcy League of Legends w dalszym ciągu nie ujawnili daty premiery swojego najnowszego tytułu.

Dead or Alive 6 - mikrotransakcje doprowadzone do absurdu
Dead or Alive 6 - mikrotransakcje doprowadzone do absurdu

Jakub Błażewicz, 2 marca 2020, 20:20

W Dead or Alive 6 na konsolę PlayStation 4 pojawiła się możliwość zmiany koloru włosów postaci. To jednak nie ucieszyło graczy, bo wiąże się ona z kontrowersyjnym systemem mikrotransakcji.

CS:GO - patch z nowymi celownikami i naszywkami
CS:GO - patch z nowymi celownikami i naszywkami

Paweł Woźniak, 25 lutego 2020, 13:00

Do CS:GO trafiła nowa aktualizacja wprowadzająca m.in. kolejny rodzaj przedmiotów kosmetycznych (naszywki) oraz opcję personalizacji celowników. Oprócz tego patch dostarczył także szereg mniejszych usprawnień.

Sprzedaż GTA 5 przekroczyła 120 mln, a RDR2 - 29 mln
Sprzedaż GTA 5 przekroczyła 120 mln, a RDR2 - 29 mln

Adrian Werner, 7 lutego 2020, 10:07

Firma Take-Two Interactive opublikowała nowy raport finansowy. Poza danymi o przychodach i zyskach w dokumencie znalazły się wyniki sprzedaży gier studia Rockstar Games. Dowiedzieliśmy się, że Grand Theft Auto 5 znalazło już ponad 120 mln nabywców, a Red Read Redemption 2 – 29 mln.

EA zbija fortunę na mikropłatnościach
EA zbija fortunę na mikropłatnościach

Adrian Werner, 31 stycznia 2020, 09:15

Firma Electronic Arts poinformowała, że w ostatnim kwartale 2019 roku zarobiła prawie miliard dolarów na mikropłatnościach. Odpowiadają one za ponad połowę wszystkich przychodów wydawcy.

Nintendo uzyskało miliard dolarów przychodu z produkcji mobilnych
Nintendo uzyskało miliard dolarów przychodu z produkcji mobilnych

Jakub Błażewicz, 29 stycznia 2020, 19:50

Grupa analityczna Sensor Tower ujawniła wyniki finansowe mobilnych gier firmy Nintendo. Produkcje pokroju Super Mario Run, Fire Emblem Heroes czy Mario Kart Tour przyniosły spółce miliard dolarów przychodu.

Doom Eternal bez mikropłatności
Doom Eternal bez mikropłatności

Bartosz Woldański, 27 stycznia 2020, 18:00

Producent Doom Eternal potwierdził, że gra nie będzie miała żadnych mikropłatności. Strzelanina FPP od studia id Software ma być kompletną produkcją, oferującą pełne doświadczenie bez potrzeby wydawania dodatkowych pieniędzy.

Służba zdrowia w Anglii: lootboksy narażają dzieci na uzależnienie od hazardu
Służba zdrowia w Anglii: lootboksy narażają dzieci na uzależnienie od hazardu

Paweł Woźniak, 19 stycznia 2020, 14:02

Dyrektorka służby zdrowia w Anglii ds. zdrowia psychicznego, Claire Murdoch, twierdzi, że lootboksy w grach wideo narażają dzieci na ryzyko nabawienia się uzależnienia od hazardu. Tym samym wzywa firmy stojące za tego typu produkcjami o podjęcie odpowiednich działań.

Gracz wydał 5,5 mln złotych na postać w grze. Jego kolega sprzedał ją za 2 tys.
Gracz wydał 5,5 mln złotych na postać w grze. Jego kolega sprzedał ją za 2 tys.

Bartosz Świątek, 26 listopada 2019, 13:15

Chiński gracz wydał 8-10 mln juanów na rozwijanie postaci w grze Justice Online. Udostępnił bohatera znajomemu, a kiedy chciał go odzyskać, kolega stwierdził, że sprzeda mu go w domu aukcyjnym. Niestety, omyłkowo wpisał cenę bez kilku zer. W efekcie heros został nabyty przez kogoś innego za ułamek kwoty, która została w niego włożona.

CD Projekt RED rozważa monetyzację trybu multiplayer w Cyberpunku 2077
CD Projekt RED rozważa monetyzację trybu multiplayer w Cyberpunku 2077

Paweł Woźniak, 24 listopada 2019, 13:11

Podczas ostatniej telekonferencji finansowej firmy CD Projekt zdradzono, że tryb multiplayer w Cyberpunku 2077 jest już na wczesnym etapie tworzenia. Dowiedzieliśmy się również, że rozważane jest wdrożenie do niego przemyślanego systemu mikropłatności.

CS:GO - gracze płacą tysiące złotych za skiny z Operacji Shattered Web
CS:GO - gracze płacą tysiące złotych za skiny z Operacji Shattered Web

Jakub Błażewicz, 20 listopada 2019, 16:38

Premiera Operacji Shattered Web w Counter-Strike: Global Offensive przyniosła ze sobą garść nowych skórek. Najwyraźniej gracze są nimi zachwyceni, bo najdroższy egzemplarz zakupiono na Steamie za ponad 5 tysięcy złotych.

Age of Empires 4 bez mikropłatności
Age of Empires 4 bez mikropłatności

Bartosz Świątek, 18 listopada 2019, 09:25

Dyrektor kreatywny Age of Empires 4 stwierdził, że gra nie będzie posiadała żadnego systemu mikropłatności. Możliwe natomiast, że doczekamy się dodatków - co ciekawe, nową zawartość mogą otrzymać także poprzednie odsłony cyklu.

CoD: Modern Warfare - pierwsza przepustka bitewna pojawi się w grudniu
CoD: Modern Warfare - pierwsza przepustka bitewna pojawi się w grudniu

Paweł Woźniak, 11 listopada 2019, 15:48

Podczas ostatniej telekonferencji dyrektor finansowy firmy Activision Blizzard zdradził, że pierwsza przepustka bitewna do gry Call of Duty: Modern Warfare pojawi się w grudniu tego roku. Nie wiadomo jednak jeszcze, ile będzie kosztować jej wersja z nagrodami w postaci przedmiotów kosmetycznych.

Fortnite dostaje zadyszki. Przychody z mikropłatności spadają
Fortnite dostaje zadyszki. Przychody z mikropłatności spadają

Jakub Błażewicz, 6 listopada 2019, 22:24

Firma SuperData opublikowała raport na temat wydatków z poziomu gier w bieżącym roku. Fortnite pozostaje wśród najlepiej zarabiających produkcji, ale zarówno on, jak i inne tytuły radzą sobie gorzej niż w poprzednich latach.

Valve wprowadziło zakaz handlu kluczami z CS:GO
Valve wprowadziło zakaz handlu kluczami z CS:GO

Miłosz Szubert, 29 października 2019, 11:55

Firma Valve podjęła decyzję o zakazie odsprzedawania kluczy służących do otwierania skrzynek zdobywanych podczas zabawy w Counter-Strike: Global Offensive. Wszystko dlatego, że na rynku dochodziło do związanych z nimi przekrętów.

Call of Duty: Modern Warfare bez lootboksów i zrzutów
Call of Duty: Modern Warfare bez lootboksów i zrzutów

Adrian Werner, 14 października 2019, 11:56

Ludzie ze studia Infinity Ward uspokoili graczy, że w Call of Duty: Modern Warfare nie znajdziemy systemu lootboksów, jak również mechaniki zrzutów zaopatrzenia, przynajmniej w dniu premiery.

Twórca Cyberpunka 2077 o mikropłatnościach i konsolach nowej generacji
Twórca Cyberpunka 2077 o mikropłatnościach i konsolach nowej generacji

Bartosz Świątek, 14 października 2019, 11:39

Serwis GameSpot przeprowadził wywiad z Johnem Mamais - szefem krakowskiego oddziału CD Projekt RED, w którym powstaje mniej więcej 1/3 zawartości Cyberpunka 2077. W czasie rozmowy poruszono m.in. tematy mikropłatności, konsol nowej generacji, a także presji związanej z pracą nad tak wyczekiwaną grą.