Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

mikropłatności - newsy i ciekawostki (3)

No Man's Sky pozostanie perłą gamingu, twórca nie chce zmian
No Man's Sky pozostanie perłą gamingu, twórca nie chce zmian

Sonia Selerska, 5 października 2022, 12:50

Założyciel studia Hello Games w nowym wywiadzie opowiada o procesie przeniesienia No Man's Sky na konsole Nintendo Switch oraz deklaruje, że nie zmieni obecnego modelu biznesowego firmy.

Gracze Diablo Immortal kupowali nielegalne kule, teraz mają wielkie długi [Aktualizacja #2]
Gracze Diablo Immortal kupowali nielegalne kule, teraz mają wielkie długi [Aktualizacja #2]

Hubert Śledziewski, 14 września 2022, 20:25

Gracze Diablo Immortal, którzy kupowali wieczne kule z innych źródeł niż oficjalny sklep Blizzarda, zauważyli, że stracili ową walutę premium. Mało tego – chcąc dalej grać na swoich kontach, muszą najpierw spłacić spore długi.

Blizzard rozsmakował się w pomysłach z Diablo Immortal, Hearthstone z walutą premium
Blizzard rozsmakował się w pomysłach z Diablo Immortal, Hearthstone z walutą premium

Jakub Tarchała, 24 sierpnia 2022, 10:13

Blizzard znowu to zrobił. Po ogłoszeniu monetyzacji w Diablo IV i Diablo Immortal gigant planuje uczynić z Hearthstone’a grę pay-to-win.

Za Diablo 4 dam 250 zł, a dostanę patologię z darmowych gierek
Za Diablo 4 dam 250 zł, a dostanę patologię z darmowych gierek

Maciej Pawlikowski, 23 sierpnia 2022, 13:59

Kegan Clark, dyrektor ds. produktu w Blizzardzie, opowiedział o mikrotransakcjach w Diablo 4, jakby ogłaszał nowe Boże Narodzenie. Tymczasem to nic innego jak PR-owa strategia zarządzania kryzysową sytuacją – jak sprzedać wadę jako feature i zaletę?

Diablo 4 jako gra-usługa; sezony i mikropłatności bez tajemnic
Diablo 4 jako gra-usługa; sezony i mikropłatności bez tajemnic

Hubert Śledziewski, 18 sierpnia 2022, 21:00

Blizzard przedstawił nowe informacje na temat Diablo 4, wprost nazywając je grą-usługą. Dotyczą one mikrotransakcji oraz sezonów, w ramach których gracze będą mogli zdobywać nagrody.

Blizzard już myśli nad monetyzacją Diablo 4
Blizzard już myśli nad monetyzacją Diablo 4

Zuzanna Domeradzka, 15 sierpnia 2022, 11:59

Myśleliście, że Blizzard po wprowadzeniu możliwości zapłacenia praktycznie za wszystko w Diablo Immortal się opanuje i nie zrobi tego samego w Diablo IV? Wysyłane przez firmę ankiety mogą świadczyć o czymś przeciwnym...

Lootboxy to według EA „element serii FIFA, który gracze kochają”
Lootboxy to według EA „element serii FIFA, który gracze kochają”

Hubert Śledziewski, 12 sierpnia 2022, 20:55

Wydawca serii FIFA, firma Electronic Arts, jest przekonany, że gracze uwielbiają paczki z piłkarzami w trybie FUT. Mają one „odzwierciedlać emocje, towarzyszące budowaniu drużyny i zarządzaniu nią w rzeczywistości”.

Chcą z nas wycisnąć pieniądze, i nie tylko Diablo Immortal jest tu winne
Chcą z nas wycisnąć pieniądze, i nie tylko Diablo Immortal jest tu winne

Patryk Manelski, 12 sierpnia 2022, 14:45

Kiedyś łatwo było wskazać grę pay-to-win. Dzisiaj sytuacja nie wydaje się już taka oczywista, bo deweloperzy skutecznie odwracają kota ogonem, oferując szeroki asortyment różnorodnych ułatwiaczy. Czy każdy z nich daje nieuczciwą przewagę? Odpowiedź wcale nie jest prosta!

Przynajmniej jedna gra skończy z płatnymi loot boxami
Przynajmniej jedna gra skończy z płatnymi loot boxami

Zuzanna Domeradzka, 10 sierpnia 2022, 12:41

Blizzard usuwa z Overwatch kontrowersyjny element. Po sześciu latach od premiery gra pozbywa się płatnych loot boxów. To przedsmak zbliżającego się Overwatch 2.

Lootboxy nie zniknęły z Belgii; to porażka nowych przepisów
Lootboxy nie zniknęły z Belgii; to porażka nowych przepisów

Jakub Błażewicz, 8 sierpnia 2022, 19:44

2018 rok miał być końcem lootboxów w Belgii. Jednak najwyraźniej zakazanie tego typu „hazardu” okazało się zbyt trudne w praktyce.

Do Assassin's Creed Valhalla trafi zbroja rodem z Elexa lub Star Wars
Do Assassin's Creed Valhalla trafi zbroja rodem z Elexa lub Star Wars

Hubert Śledziewski, 4 sierpnia 2022, 21:45

W Assassin’s Creed: Valhalla powinien wkrótce pojawić się nowy pancerz. Rdzenni fani serii z pewnością będą kręcić nosem, gdyż bardziej niż wdzianko wikinga przypomina on zbroje szturmowców z Gwiezdnych wojen czy Albów z Elexa.

Gracz Diablo Immortal wydał na postać setki tys. zł i nie ma z kim grać PvP; chciałby zwrotu [Aktualizacja]
Gracz Diablo Immortal wydał na postać setki tys. zł i nie ma z kim grać PvP; chciałby zwrotu [Aktualizacja]

Przemysław Dygas, 3 sierpnia 2022, 18:07

Youtuber jtisallbusiness wydał na mikropłatności w Diablo Immortal tyle pieniędzy, że uniemożliwia mu to grę w PvP. Teraz zastanawia się, czy nie domagać się ich zwrotu.

Nawet 200 zł za skórkę w Overwatch 2; może być drogo
Nawet 200 zł za skórkę w Overwatch 2; może być drogo

Zuzanna Domeradzka, 1 sierpnia 2022, 10:44

Blizzard zaczął wysyłać ankiety dotyczące mikrotransakcji w nadchodzącym Overwatch 2. Według nich pojedyncza skórka może kosztować nawet 200 złotych.

Twórcy darmowego Torchlight: Infinite dogryzają Diablo Immortal
Twórcy darmowego Torchlight: Infinite dogryzają Diablo Immortal

Jakub Błażewicz, 29 lipca 2022, 19:25

Torchlight: Infinite nie powtórzy błędów Diablo Immortal. Przynajmniej tak zapewnia producentka Liu Heng, która wspomniała m.in. o mikropłatnościach oraz „prezentacji”.

Diablo Immortal przyspiesza i zarabia coraz więcej; to „zasługa” Chin
Diablo Immortal przyspiesza i zarabia coraz więcej; to „zasługa” Chin

Kamil Kleszyk, 28 lipca 2022, 19:00

Diablo Immortal za nic ma krytykę. Produkcja, którą wielu znienawidziło za wszechobecne mikropłatności, stała się prawdziwą maszynką do zarabiania pieniędzy. Po premierze w Chinach gra Blizzarda przebiła „magiczną” barierę 100 milionów dolarów przychodów.

Polak ukończył 1000 szczelin w Diablo Immortal bez płacenia, pokazał rezultaty
Polak ukończył 1000 szczelin w Diablo Immortal bez płacenia, pokazał rezultaty

Marek Makuła, 19 lipca 2022, 13:10

Pewien gracz postanowił sprawdzić, jakie efekty przyniesie ukończenie 1000 szczelin w Diablo Immortal bez wydawania pieniędzy na mikropłatności. Czy w ogóle opłacało mu się inwestować czas?

W tym kraju nie uważają, że lootboxy to problem dla państwa
W tym kraju nie uważają, że lootboxy to problem dla państwa

Marek Makuła, 18 lipca 2022, 15:44

Rząd Wielkiej Brytanii przeprowadził dochodzenie w sprawie lootboxów w grach. Wnioski są takie, że problem istnieje i trzeba się nim zająć, ale najlepiej będzie, jeśli rozwiąże się sam.

Syn wydał 2000 dolarów w Diablo Immortal, zwrotu nie będzie
Syn wydał 2000 dolarów w Diablo Immortal, zwrotu nie będzie

Adam Adamczyk, 15 lipca 2022, 11:08

Zdesperowany rodzic szuka porad, po tym jak jego syn wydał około 2000 dolarów w Diablo Immortal.

Diablo Immortal wzięte w obronę przez szefa Blizzarda
Diablo Immortal wzięte w obronę przez szefa Blizzarda

Kamil Kleszyk, 7 lipca 2022, 09:53

Prezes firmy Blizzard Entertainment, Mike Ybarra, broni kontrowersyjnych mikrotransakcji w Diablo Immortal, twierdząc, iż bez wkładu pieniężnego można przejść grę w 99,5%.

Takie mikropłatności to lekkie przegięcie. Twórcy wprowadzili free-to-play i zawiedli graczy
Takie mikropłatności to lekkie przegięcie. Twórcy wprowadzili free-to-play i zawiedli graczy

Aleksandra Wolna, 6 lipca 2022, 14:59

Fall Guys: Ultimate Knockout 21 czerwca ukazało się na wszystkich wiodących konsolach, wprowadzając model free-to-play. Ilość i nachalność mikropłatności zdecydowanie przerosła obawy graczy.

Holandia i Hiszpania mają dość lootboxów; regulacje prawne w drodze
Holandia i Hiszpania mają dość lootboxów; regulacje prawne w drodze

Michał Ciężadlik, 4 lipca 2022, 17:12

Lootboxy ściągają na siebie uwagę polityków kolejnych europejskich krajów. Po Belgii to Holandia ma się stać kolejnym państwem wolnym od skrzynek z niespodziankami. Tamtejsi parlamentarzyści już złożyli stosowny projekt.

Gracze płaczą, ale płacą; Diablo Immortal  zarabia miliony dolarów
Gracze płaczą, ale płacą; Diablo Immortal zarabia miliony dolarów

Jakub Błażewicz, 4 lipca 2022, 16:52

Diablo Immortal tonie w morzu krytyki, ale i pieniędzy. Po miesiącu gra nadal zarabia dla firmy Blizzard Entertainment milion dolarów dziennie.

W Diablo Immortal zjawił się nowy boss; bez grindu lepiej nie podchodź
W Diablo Immortal zjawił się nowy boss; bez grindu lepiej nie podchodź

Marek Makuła, 3 lipca 2022, 18:05

W Diablo Immortal można już zmierzyć się z nowym bossem, jednak wymagany do starcia poziom współczynnika bojowego postaci może przerastać możliwości nawet tych graczy, którzy wydają pieniądze na mikropłatności.

Diablo Immortal zbyt drapieżne; eksperci mają dość i nie chcą wspierać gry
Diablo Immortal zbyt drapieżne; eksperci mają dość i nie chcą wspierać gry

Miriam Moszczyńska, 30 czerwca 2022, 12:17

Serwis opracowujący poradniki m.in. do Diablo Immortal przestał wspierać grę. Stało się to ze względu na charakter rozgrywki, która skoncentrowana jest na płatnościach.

Wymaksowanie postaci w Diablo Immortal może kosztować nawet 2 mln zł
Wymaksowanie postaci w Diablo Immortal może kosztować nawet 2 mln zł

Zuzanna Domeradzka, 28 czerwca 2022, 13:12

Diablo Immortal może wymagać wydania nawet 600 tys. dolarów do wymaksowania jednej postaci. Gracze odkryli „mechanikę” ulepszania klejnotów, przez którą przybliżony koszt rozwinięcia bohatera jest wyższy, niż wcześniej spekulowano.

Diablo Immortal zarobiło miliony dolarów; największy przychód ma z USA
Diablo Immortal zarobiło miliony dolarów; największy przychód ma z USA

Kamil Kleszyk, 17 czerwca 2022, 18:39

Mimo dosyć chłodnego przyjęcia Diablo Immortal przez graczy, darmowy hack’n’slash w ciągu dwóch tygodni od premiery zapewnił studiu Blizzard Entertainment i firmie NetEase obfite przychody.

Overwatch 2 bez lootboxów, ale od jednego elementu nie uciekniecie
Overwatch 2 bez lootboxów, ale od jednego elementu nie uciekniecie

Przemysław Dygas, 17 czerwca 2022, 10:25

Blizzard podzielił się informacjami na temat mikropłatności w Overwatch 2. W grze nie pojawią się lootboxy, ale i tak będziecie mieli wiele okazji, by sięgnąć do portfela.

W Diablo Immortal bez pieniędzy daleko nie zajdziecie; oto przykłady
W Diablo Immortal bez pieniędzy daleko nie zajdziecie; oto przykłady

Przemysław Dygas, 15 czerwca 2022, 10:15

Jeden z graczy Diablo Immortal odkrył wiele ograniczeń ukrytych w grze. Bez wydawania pieniędzy nawet grind Wam nie wystarczy.

Twórca Diablo 4 uspokaja fanów, których zniesmaczyło Diablo Immortal
Twórca Diablo 4 uspokaja fanów, których zniesmaczyło Diablo Immortal

Agnieszka Adamus, 13 czerwca 2022, 19:01

Rod Fergusson postanowił uspokoić fanów Diablo. Zdradził on, że czwarta odsłona cyklu nie będzie zawierać nachalnych mikrotransakcji.

Wydał prawie 30 000 zł w Diablo Immortal i najwyraźniej to nadal za mało
Wydał prawie 30 000 zł w Diablo Immortal i najwyraźniej to nadal za mało

Przemysław Dygas, 10 czerwca 2022, 09:56

Streamer Quin69 wydał prawie 30 tysięcy złotych w Diablo Immortal. Mimo to nie udało mu się zdobyć najbardziej wartościowych przedmiotów.

Diablo 4 a mikrotransakcje; gracze nie chcą powtórki z Diablo Immortal
Diablo 4 a mikrotransakcje; gracze nie chcą powtórki z Diablo Immortal

Jakub Błażewicz, 9 czerwca 2022, 11:28

Pay-to-win w Diablo Immortal oraz ostatnie ogłoszenie o pracę Blizzarda przypomniało fanom, że również w Diablo IV pojawią się mikropłatności.

Blizzard stał się parodią samego siebie, kiedyś wyśmiewał pay-to-win
Blizzard stał się parodią samego siebie, kiedyś wyśmiewał pay-to-win

Miriam Moszczyńska, 7 czerwca 2022, 11:39

Blizzard niegdyś żartował z pay-to-win, by teraz bez ogródek wypchać Diablo Immortal właśnie taką zawartością. Gracze odkopali jedną z reklam StarCrafta.

Diablo Immortal tonie w szarej strefie, a reżyser broni mikropłatności
Diablo Immortal tonie w szarej strefie, a reżyser broni mikropłatności

Przemysław Dygas, 7 czerwca 2022, 09:46

W sieci pojawia się coraz więcej ofert zakupu „wymaksowanych” kont w Diablo Immortal. Tymczasem reżyser gry twierdzi, że zarzuty dotyczące mikrotransakcji wynikają z dezinformacji.

Mikropłatności w Diablo Immortal doprowadziły do review bombingu
Mikropłatności w Diablo Immortal doprowadziły do review bombingu

Przemysław Dygas, 6 czerwca 2022, 16:50

Diablo Immortal zbiera masę negatywnych opinii na Metacriticu. To jedna z najniżej ocenianych gier w historii Blizzarda.

„Wymaksowanie” postaci w Diablo Immortal kosztuje ponad 100 tys. dolarów
„Wymaksowanie” postaci w Diablo Immortal kosztuje ponad 100 tys. dolarów

Kamil Kleszyk, 5 czerwca 2022, 11:12

Diablo Immortal firmy Activision Blizzard, którego premiera odbyła się przed kilkoma dniami, wciąż jest na ustach wielu graczy na całym świecie, głównie za sprawą modelu mikrotransakcji.

Diablo Immortal wkurza ludzi; z tego powodu usuwają grę
Diablo Immortal wkurza ludzi; z tego powodu usuwają grę

Miriam Moszczyńska, 3 czerwca 2022, 11:50

Coraz więcej graczy zauważa, jak bardzo Diablo Immortal przesadziło z mikropłatnościami. Część z nich powoli odwraca się od tytułu, który jest książkową definicją pay-to-win.

Lootboxy muszą zostać uregulowane; organizacje konsumenckie naciskają na rządy
Lootboxy muszą zostać uregulowane; organizacje konsumenckie naciskają na rządy

Krzysiek Kalwasiński, 1 czerwca 2022, 18:05

Lootboxy znów znajdują się w centrum kontrowersji. Organizacje konsumenckie naciskają na rządy, aby te wprowadziły odpowiednie regulacje.

Twórcy Diablo Immortal bronią kontrowersyjnych mikropłatności
Twórcy Diablo Immortal bronią kontrowersyjnych mikropłatności

Przemysław Dygas, 26 maja 2022, 16:38

Mikrotransakcje w nadchodzącym Diablo Immortal wygenerowały już sporo kontrowersji. Mimo to twórcy bronią decyzji o implementacji płatnych elementów w grze.

1000 złotych za sticker CSGO - nawet tyle mogą kosztować autografy pro-graczy
1000 złotych za sticker CSGO - nawet tyle mogą kosztować autografy pro-graczy

Michał Ciężadlik, 4 maja 2022, 14:28

Do CS:GO została wypuszczona kolekcja naklejek z autografami pro-graczy. Wszystko z okazji nadchodzącego turnieju PGL Major Antwerp 2022. Ceny niektórych z nich mogą zaskakiwać.

Hogwarts Legacy bez trybu multiplayer i mikropłatności
Hogwarts Legacy bez trybu multiplayer i mikropłatności

Hubert Śledziewski, 21 marca 2022, 09:27

Avalanche Software i Warner Bros. Interactive Entertainment potwierdziły, że gra Hogwarts Legacy otrzyma jedynie tryb single player. Nie będzie w niej też mikrotransakcji.

Gran Turismo 7 najgorzej ocenianą przez graczy odsłoną serii na Metacriticu
Gran Turismo 7 najgorzej ocenianą przez graczy odsłoną serii na Metacriticu

Hubert Śledziewski, 20 marca 2022, 16:20

Gran Turismo 7 jest najniżej ocenianą odsłoną serii przez użytkowników serwisu Metacritic.com. Krytyka gry dotyczy głównie inwazyjnych mikrotransakcji.

Gran Turismo 7 - patch 1.07 zmniejsza nagrody za wyścigi. Gracze wściekli
Gran Turismo 7 - patch 1.07 zmniejsza nagrody za wyścigi. Gracze wściekli

Michał Ciężadlik, 17 marca 2022, 15:39

Najnowsza aktualizacja do Gran Turismo 7, oznaczona numerem 1.07, nie została ciepło przyjęta przez graczy. Jej konsekwencją są zmniejszone nagrody za wiele wyścigów, co sprawia, że kupno zawartości w grze będzie wymagać jeszcze więcej grindu niż wcześniej... albo sięgnięcia po mikropłatności.

Lootboxy w FUT w serii FIFA to nie hazard w Holandii; apelacja EA odniosła skutek
Lootboxy w FUT w serii FIFA to nie hazard w Holandii; apelacja EA odniosła skutek

Jakub Błażewicz, 9 marca 2022, 20:42

Królestwo Niderlandów wycofało się z uznawania pakietów FIFA Ultimate Team za hazard. Tym samym firmę Electronic Arts ominęła konieczność zapłacenia kary w wysokości 10 mln euro.

NBA 2K naciąga dzieci? Złożono pozew na 5 milionów dolarów
NBA 2K naciąga dzieci? Złożono pozew na 5 milionów dolarów

Sonia Selerska, 8 marca 2022, 14:26

Wydawca serii NBA 2K, firma Take-Two Interactive, ma stanąć przed sądem za swoje praktyki dotyczące wirtualnej waluty i lootboxów.

Dziś premiera Gran Turismo 7. Mikropłatności są okropne
Dziś premiera Gran Turismo 7. Mikropłatności są okropne

Krzysztof Mysiak, 4 marca 2022, 10:24

Gran Turismo 7 wreszcie stało się dostępne na PS5 i PS4. Huczną premierę i bardzo wysokie oceny przyćmiewają jednak mikropłatności zawarte w grze. Dobrze chociaż, że Polyphony Digital nadal stawia na rozwijanie swojego dzieła bezpłatnymi aktualizacjami.

Nie monetyzacja, a rozgrywka - twórca Cywilizacji o tym, co liczy się w branży gier
Nie monetyzacja, a rozgrywka - twórca Cywilizacji o tym, co liczy się w branży gier

Jakub Błażewicz, 28 lutego 2022, 21:43

Sid Meier wyraził swoje zdanie na temat monetyzacji w grach wideo. Twórca Cywilizacji zaapelował, że deweloperzy powinni skupić się przede wszystkim na rozgrywce.

Pudełka to nisza, a mikropłatności są warte więcej niż sprzedaż gier - Sony w liczbach
Pudełka to nisza, a mikropłatności są warte więcej niż sprzedaż gier - Sony w liczbach

Adrian Werner, 8 lutego 2022, 10:12

Nowy raport finansowy Sony pokazuje, że dla firmy największym źródłem przychodów z gier na kosnole PlayStation są mikropłatności. Nie dziwi więc, że koncern ma w planach aż 10 gier-usług.

Kierownik ds. blokchainu w Ubisoft twierdzi, że gracze nie rozumieją NFT
Kierownik ds. blokchainu w Ubisoft twierdzi, że gracze nie rozumieją NFT

Dawid Wanat, 28 stycznia 2022, 21:34

Ubisoft jakiś czas temu zaczął wprowadzać NFT do swoich gier. Pomysł spotkał się z chłodnym przyjęciem. Według kierownika ds. inicjatyw blockchain gracze po prostu nie rozumieją płynących z tego korzyści.

Halo Infinite - ceny w sklepiku gry zostaną obniżone
Halo Infinite - ceny w sklepiku gry zostaną obniżone

Adrian Werner, 16 stycznia 2022, 10:01

Studio 343 Industries zapowiedziało zmiany w sklepiku Halo Infinite. Ma być taniej, a do tego będzie można samodzielnie kupić część przedmiotów dostępnych do tej pory tylko w zestawach.

Prezes Square Enix zafascynowany NFT pomimo oporów graczy
Prezes Square Enix zafascynowany NFT pomimo oporów graczy

Adrian Werner, 2 stycznia 2022, 09:25

Prezes Square Enix wyraził zainteresowanie wykorzystywaniem NFT w grach, pomimo tego, że, jak przyznaje, większość klientów firmy jest negatywnie nastawiona do tej technologii.