mikropłatności - newsy i ciekawostki (2)
Blizzard chciałby sporych zmian w Hearthstone, gracze są podzieleni
Jakub Błażewicz, 25 stycznia 2023, 18:27
Ankieta od Blizzarda sugeruje, że w grze Hearthstone może pojawić się miesięczna subskrypcja. Część graczy jest wściekła, ale, o dziwo, pomysł ma swoich zwolenników.
Płaciliśmy w sklepie gry więcej niż za samą grę; nasze wyznania
Hubert Śledziewski, 20 stycznia 2023, 17:12
„Darmowe” gry często okazują się skarbonkami bez dna, pochłaniającymi więcej pieniędzy niż nowe tytuły AAA. Nasi redaktorzy doświadczyli tego i nie zawsze żałują. Swoje wyznania przedstawili w osiemnastym odcinku podcastu GRYOnline.pl.
Płatne emotki trafią do militarnej strzelanki Squad, gracze prostestują
Adrian Werner, 20 stycznia 2023, 09:50
Zapowiedź dodania płatnych emotek do gry Squad rozwścieczyła społeczność tej taktycznej strzelanki. Fani obawiają się, że to jedynie początek negatywnych zmian.
Europa chce działań przeciw lootboxom, uzależnieniu od gier i farmieniu złota
Kamil Kleszyk, 18 stycznia 2023, 16:55
Parlament Europejski głosował m.in. za lepszą ochroną konsumentów grających w gry wideo, a zarazem zwiększeniem potencjału i jednolitości tego sektora. Ponadto zgłosił pomysł utworzenia europejskiej nagrody w dziedzinie gier online.
Pół miliarda dolarów kary dla twórców Fortnite za dzieci i mikropłatności
Jakub Błażewicz, 19 grudnia 2022, 18:17
Epic Games musi zapłacić 520 milionów dolarów z polecenia Federalnej Komisji Handlu w związku z „naciąganiem” graczy oraz wystawianiem młodych użytkowników na ryzyko.
Twórcy Darktide reagują na krytykę mikropłatności, gracze obracają to w mem
Kamil Kleszyk, 3 grudnia 2022, 10:26
Mimo że Warhammer 40,000: Darktide to z pozoru udana produkcja, przy bliższym poznaniu wyłaniają się w niej problemy, których gracze nie potrafią znieść. Jednym z nich jest system mikrotransakcji.
Darktide zaszokowało agresywną monetyzacją, niektórzy gracze czują się oszukani
Jakub Błażewicz, 1 grudnia 2022, 13:23
Warhammer 40,000: Darktide przyciąga i raduje tłumy graczy, ale premierę gry zepsuły problemy techniczne i mikropłatności.
Lootboxy wyrządzają dzieciom „emocjonalną i finansową krzywdę” wg badaczy
Jakub Błażewicz, 30 listopada 2022, 21:40
Nowe badanie poświęcone lootboxom sprawdziło wpływ skrzynek z losowymi przedmiotami na psychikę nieletnich graczy oraz zaproponowało pomysły na konieczne regulacje.
Quo vadis, branżo gier? Mam poważny problem z FOMO i patologiami rynku
Rafał Sankowski, 16 listopada 2022, 16:47
„Kiedyś to były czasy, a teraz to nie ma czasów”. Ta głęboko filozoficzna myśl zdaje się odzwierciedlać wewnętrzny niepokój i niewypowiedzianą tęsknotę. Czy jest w niej jednak ziarno prawdy? I czy ma przełożenie na branżę gier? Sprawdźmy to!
Overwatch 2 znów złości graczy, Ramattra wzbudza obawy
Jakub Błażewicz, 7 listopada 2022, 19:50
Mikropłatności w Overwatch 2 frustrują graczy nawet miesiąc po premierze. Tym razem fani obawiają się o dostęp do nowego bohatera.
Ojciec Diablo nie lubi mikropłatności w serii, ale i tak chwali Blizzarda
Kamil Kleszyk, 4 listopada 2022, 17:03
Były szef Blizzard North i twórca dwóch pierwszych odsłon Diablo, David Brevik, zdradził, że gdyby to od niego zależało, kultowa seria obrałaby inny kierunek. Niemniej jednak uważa, iż obecnie firma wykonuje dobrą pracę.
Overwatch 2 zirytował graczy po wprowadzeniu pożądanej zmiany
Jakub Błażewicz, 3 listopada 2022, 13:48
Kiriko z gry Overwatch 2 ma wielu fanów, ale jakimś cudem cały czas wzbudza kontrowersje: a to „psując” postacie, a to będąc w centrum narzekań na mikropłatności.
Twórcy Subnautiki pokłonili się przed graczami, usunęli mikropłatności z nowej gry
Kamil Kleszyk, 28 października 2022, 15:38
Twórcy popularnej Subnautiki, studio Unknown Worlds Entertainment, podjęli decyzję o wycofaniu lootboxów ze swojej nowej produkcji - Moonbreakers. Ponadto deweloperzy zwrócą graczom wydane przez nich pieniądze.
Twórcy Hogwarts Legacy obiecali brak mikropłatności, ale teraz są wątpliwości
Michał Ciężadlik, 27 października 2022, 16:56
Hogwarts Legacy zostało zaklasyfikowane jako gra odpowiednia dla osób powyżej 15. roku życia w Australii. Tamtejsza komisja w opisie produktu zawarła m.in. mikropłatności.
Gracze Overwatch 2 chcą powrotu lootboxów, mają dość grindu i battle passa
Kamil Kleszyk, 19 października 2022, 14:43
W Overwatch 2 nie znajdziemy klasycznych lootboxów. Mogłaby to być bardzo dobra wiadomość. Okazuje się jednak, że alternatywne rozwiązanie jest dla wielu graczy znacznie gorsze.
Hit 2020 roku dogorywa, społeczność gry bije na alarm i prosi o zmiany
Michał Ciężadlik, 12 października 2022, 15:50
Darmowe Fall Guys, które nie tak dawno biło rekordy popularności, obecnie przeżywa kryzys. Gracze, chcąc działać, proponują swoje zmiany w grze, a Twitter został zalany postami oznaczonymi #savefallguys.
Overwatch 2 mierzy się z zasłużonym review bombingiem, frustracja sięgnęła zenitu
Hubert Śledziewski, 10 października 2022, 13:27
Overwatch 2 nie zdobył uznania wśród graczy. Przeprowadzają oni review bombing produkcji Blizzarda, który – w odróżnieniu od wielu innych przypadków tego zjawiska – wydaje się w pełni zasłużony. Krytykowane są kolejki na serwery, mikrotransakcje, a także błędy i dziwne rozwiązania.
W Overwatch 2 trzeba grać 5 lat, by odblokować każdy bajer jednej postaci
Krzysztof Kałuziński, 8 października 2022, 16:51
Użytkownicy serwisu Reddit wyliczyli, że na skompletowanie wszystkich dodatków dla postaci Kiriko w grze Overwatch 2 potrzeba 260 tygodni, czyli 5 lat „zabawy”.
No Man's Sky pozostanie perłą gamingu, twórca nie chce zmian
Sonia Selerska, 5 października 2022, 12:50
Założyciel studia Hello Games w nowym wywiadzie opowiada o procesie przeniesienia No Man's Sky na konsole Nintendo Switch oraz deklaruje, że nie zmieni obecnego modelu biznesowego firmy.
Gracze Diablo Immortal kupowali nielegalne kule, teraz mają wielkie długi [Aktualizacja #2]
Hubert Śledziewski, 14 września 2022, 20:25
Gracze Diablo Immortal, którzy kupowali wieczne kule z innych źródeł niż oficjalny sklep Blizzarda, zauważyli, że stracili ową walutę premium. Mało tego – chcąc dalej grać na swoich kontach, muszą najpierw spłacić spore długi.
Blizzard rozsmakował się w pomysłach z Diablo Immortal, Hearthstone z walutą premium
Jakub Tarchała, 24 sierpnia 2022, 10:13
Blizzard znowu to zrobił. Po ogłoszeniu monetyzacji w Diablo IV i Diablo Immortal gigant planuje uczynić z Hearthstone’a grę pay-to-win.
Za Diablo 4 dam 250 zł, a dostanę patologię z darmowych gierek
Maciej Pawlikowski, 23 sierpnia 2022, 13:59
Kegan Clark, dyrektor ds. produktu w Blizzardzie, opowiedział o mikrotransakcjach w Diablo 4, jakby ogłaszał nowe Boże Narodzenie. Tymczasem to nic innego jak PR-owa strategia zarządzania kryzysową sytuacją – jak sprzedać wadę jako feature i zaletę?
Diablo 4 jako gra-usługa; sezony i mikropłatności bez tajemnic
Hubert Śledziewski, 18 sierpnia 2022, 21:00
Blizzard przedstawił nowe informacje na temat Diablo 4, wprost nazywając je grą-usługą. Dotyczą one mikrotransakcji oraz sezonów, w ramach których gracze będą mogli zdobywać nagrody.
Blizzard już myśli nad monetyzacją Diablo 4
Zuzanna Domeradzka, 15 sierpnia 2022, 11:59
Myśleliście, że Blizzard po wprowadzeniu możliwości zapłacenia praktycznie za wszystko w Diablo Immortal się opanuje i nie zrobi tego samego w Diablo IV? Wysyłane przez firmę ankiety mogą świadczyć o czymś przeciwnym...
Lootboxy to według EA „element serii FIFA, który gracze kochają”
Hubert Śledziewski, 12 sierpnia 2022, 20:55
Wydawca serii FIFA, firma Electronic Arts, jest przekonany, że gracze uwielbiają paczki z piłkarzami w trybie FUT. Mają one „odzwierciedlać emocje, towarzyszące budowaniu drużyny i zarządzaniu nią w rzeczywistości”.
Chcą z nas wycisnąć pieniądze, i nie tylko Diablo Immortal jest tu winne
Patryk Manelski, 12 sierpnia 2022, 14:45
Kiedyś łatwo było wskazać grę pay-to-win. Dzisiaj sytuacja nie wydaje się już taka oczywista, bo deweloperzy skutecznie odwracają kota ogonem, oferując szeroki asortyment różnorodnych ułatwiaczy. Czy każdy z nich daje nieuczciwą przewagę? Odpowiedź wcale nie jest prosta!
Przynajmniej jedna gra skończy z płatnymi loot boxami
Zuzanna Domeradzka, 10 sierpnia 2022, 12:41
Blizzard usuwa z Overwatch kontrowersyjny element. Po sześciu latach od premiery gra pozbywa się płatnych loot boxów. To przedsmak zbliżającego się Overwatch 2.
Lootboxy nie zniknęły z Belgii; to porażka nowych przepisów
Jakub Błażewicz, 8 sierpnia 2022, 19:44
2018 rok miał być końcem lootboxów w Belgii. Jednak najwyraźniej zakazanie tego typu „hazardu” okazało się zbyt trudne w praktyce.
Do Assassin's Creed Valhalla trafi zbroja rodem z Elexa lub Star Wars
Hubert Śledziewski, 4 sierpnia 2022, 21:45
W Assassin’s Creed: Valhalla powinien wkrótce pojawić się nowy pancerz. Rdzenni fani serii z pewnością będą kręcić nosem, gdyż bardziej niż wdzianko wikinga przypomina on zbroje szturmowców z Gwiezdnych wojen czy Albów z Elexa.
Gracz Diablo Immortal wydał na postać setki tys. zł i nie ma z kim grać PvP; chciałby zwrotu [Aktualizacja]
Przemysław Dygas, 3 sierpnia 2022, 18:07
Youtuber jtisallbusiness wydał na mikropłatności w Diablo Immortal tyle pieniędzy, że uniemożliwia mu to grę w PvP. Teraz zastanawia się, czy nie domagać się ich zwrotu.
Nawet 200 zł za skórkę w Overwatch 2; może być drogo
Zuzanna Domeradzka, 1 sierpnia 2022, 10:44
Blizzard zaczął wysyłać ankiety dotyczące mikrotransakcji w nadchodzącym Overwatch 2. Według nich pojedyncza skórka może kosztować nawet 200 złotych.
Twórcy darmowego Torchlight: Infinite dogryzają Diablo Immortal
Jakub Błażewicz, 29 lipca 2022, 19:25
Torchlight: Infinite nie powtórzy błędów Diablo Immortal. Przynajmniej tak zapewnia producentka Liu Heng, która wspomniała m.in. o mikropłatnościach oraz „prezentacji”.
Diablo Immortal przyspiesza i zarabia coraz więcej; to „zasługa” Chin
Kamil Kleszyk, 28 lipca 2022, 19:00
Diablo Immortal za nic ma krytykę. Produkcja, którą wielu znienawidziło za wszechobecne mikropłatności, stała się prawdziwą maszynką do zarabiania pieniędzy. Po premierze w Chinach gra Blizzarda przebiła „magiczną” barierę 100 milionów dolarów przychodów.
Polak ukończył 1000 szczelin w Diablo Immortal bez płacenia, pokazał rezultaty
Marek Makuła, 19 lipca 2022, 13:10
Pewien gracz postanowił sprawdzić, jakie efekty przyniesie ukończenie 1000 szczelin w Diablo Immortal bez wydawania pieniędzy na mikropłatności. Czy w ogóle opłacało mu się inwestować czas?
W tym kraju nie uważają, że lootboxy to problem dla państwa
Marek Makuła, 18 lipca 2022, 15:44
Rząd Wielkiej Brytanii przeprowadził dochodzenie w sprawie lootboxów w grach. Wnioski są takie, że problem istnieje i trzeba się nim zająć, ale najlepiej będzie, jeśli rozwiąże się sam.
Syn wydał 2000 dolarów w Diablo Immortal, zwrotu nie będzie
Adam Adamczyk, 15 lipca 2022, 11:08
Zdesperowany rodzic szuka porad, po tym jak jego syn wydał około 2000 dolarów w Diablo Immortal.
Diablo Immortal wzięte w obronę przez szefa Blizzarda
Kamil Kleszyk, 7 lipca 2022, 09:53
Prezes firmy Blizzard Entertainment, Mike Ybarra, broni kontrowersyjnych mikrotransakcji w Diablo Immortal, twierdząc, iż bez wkładu pieniężnego można przejść grę w 99,5%.
Takie mikropłatności to lekkie przegięcie. Twórcy wprowadzili free-to-play i zawiedli graczy
Aleksandra Wolna, 6 lipca 2022, 14:59
Fall Guys: Ultimate Knockout 21 czerwca ukazało się na wszystkich wiodących konsolach, wprowadzając model free-to-play. Ilość i nachalność mikropłatności zdecydowanie przerosła obawy graczy.
Holandia i Hiszpania mają dość lootboxów; regulacje prawne w drodze
Michał Ciężadlik, 4 lipca 2022, 17:12
Lootboxy ściągają na siebie uwagę polityków kolejnych europejskich krajów. Po Belgii to Holandia ma się stać kolejnym państwem wolnym od skrzynek z niespodziankami. Tamtejsi parlamentarzyści już złożyli stosowny projekt.
Gracze płaczą, ale płacą; Diablo Immortal zarabia miliony dolarów
Jakub Błażewicz, 4 lipca 2022, 16:52
Diablo Immortal tonie w morzu krytyki, ale i pieniędzy. Po miesiącu gra nadal zarabia dla firmy Blizzard Entertainment milion dolarów dziennie.
W Diablo Immortal zjawił się nowy boss; bez grindu lepiej nie podchodź
Marek Makuła, 3 lipca 2022, 18:05
W Diablo Immortal można już zmierzyć się z nowym bossem, jednak wymagany do starcia poziom współczynnika bojowego postaci może przerastać możliwości nawet tych graczy, którzy wydają pieniądze na mikropłatności.
Diablo Immortal zbyt drapieżne; eksperci mają dość i nie chcą wspierać gry
Miriam Moszczyńska, 30 czerwca 2022, 12:17
Serwis opracowujący poradniki m.in. do Diablo Immortal przestał wspierać grę. Stało się to ze względu na charakter rozgrywki, która skoncentrowana jest na płatnościach.
Wymaksowanie postaci w Diablo Immortal może kosztować nawet 2 mln zł
Zuzanna Domeradzka, 28 czerwca 2022, 13:12
Diablo Immortal może wymagać wydania nawet 600 tys. dolarów do wymaksowania jednej postaci. Gracze odkryli „mechanikę” ulepszania klejnotów, przez którą przybliżony koszt rozwinięcia bohatera jest wyższy, niż wcześniej spekulowano.
Diablo Immortal zarobiło miliony dolarów; największy przychód ma z USA
Kamil Kleszyk, 17 czerwca 2022, 18:39
Mimo dosyć chłodnego przyjęcia Diablo Immortal przez graczy, darmowy hack’n’slash w ciągu dwóch tygodni od premiery zapewnił studiu Blizzard Entertainment i firmie NetEase obfite przychody.
Overwatch 2 bez lootboxów, ale od jednego elementu nie uciekniecie
Przemysław Dygas, 17 czerwca 2022, 10:25
Blizzard podzielił się informacjami na temat mikropłatności w Overwatch 2. W grze nie pojawią się lootboxy, ale i tak będziecie mieli wiele okazji, by sięgnąć do portfela.
W Diablo Immortal bez pieniędzy daleko nie zajdziecie; oto przykłady
Przemysław Dygas, 15 czerwca 2022, 10:15
Jeden z graczy Diablo Immortal odkrył wiele ograniczeń ukrytych w grze. Bez wydawania pieniędzy nawet grind Wam nie wystarczy.
Twórca Diablo 4 uspokaja fanów, których zniesmaczyło Diablo Immortal
Agnieszka Adamus, 13 czerwca 2022, 19:01
Rod Fergusson postanowił uspokoić fanów Diablo. Zdradził on, że czwarta odsłona cyklu nie będzie zawierać nachalnych mikrotransakcji.
Wydał prawie 30 000 zł w Diablo Immortal i najwyraźniej to nadal za mało
Przemysław Dygas, 10 czerwca 2022, 09:56
Streamer Quin69 wydał prawie 30 tysięcy złotych w Diablo Immortal. Mimo to nie udało mu się zdobyć najbardziej wartościowych przedmiotów.
Diablo 4 a mikrotransakcje; gracze nie chcą powtórki z Diablo Immortal
Jakub Błażewicz, 9 czerwca 2022, 11:28
Pay-to-win w Diablo Immortal oraz ostatnie ogłoszenie o pracę Blizzarda przypomniało fanom, że również w Diablo IV pojawią się mikropłatności.
Blizzard stał się parodią samego siebie, kiedyś wyśmiewał pay-to-win
Miriam Moszczyńska, 7 czerwca 2022, 11:39
Blizzard niegdyś żartował z pay-to-win, by teraz bez ogródek wypchać Diablo Immortal właśnie taką zawartością. Gracze odkopali jedną z reklam StarCrafta.