autor: Zuzanna Domeradzka
Call of Duty wyświetla reklamy mikrotransakcji, gdy zmieniasz broń. Fani nie kryją oburzenia [Aktualizacja: komunikat Activision]
Activision jest coraz bardziej nachalne w kwestii mikrotransakcji w serii Call of Duty. Gracze skarżą się na reklamy zakupu pakietów wyświetlane podczas wyboru broni. Wydawca reaguje.

Aktualizacja (3 czerwca, godz. 18:35)
Activision podało w oficjalnym komunikacie, że reklamy mikrotransakcji w Call of Duty: Black Ops 6 i Call of Duty: Warzone zostały dodane przez pomyłkę.
Test funkcji interfejsu użytkownika, który ujawnił wybraną zawartość sklepu w menu Loadout, został omyłkowo opublikowany w aktualizacji sezonu 04. Ta funkcja została usunięta.
Oryginalna wiadomość (2 czerwca, godz. 18:14)
W zeszłym tygodniu najnowsza pełnoprawna odsłona cyklu Call of Duty – Black Ops 6 – otrzymała sporą aktualizację. Ta wprowadziła głównie nową zawartość w ramach 4. sezonu rozgrywek. Jednakże gracze mają spory powód do narzekań. Nie, nie chodzi o błędy lub źle zaprojektowane nowe mapy. Frustrację fanów CoD-a wzbudza dodana przez firmę Activision Blizzard funkcja, która zachęca do wydania dodatkowych pieniędzy w grze.
Fani Call of Duty zauważyli, że w menu wyboru broni nad wszystkimi posiadanymi spluwami, na samej górze listy wyświetla się teraz reklama zachęcająca do zakupu płatnego pakietu skórek. Do tej pory tego typu komunikaty na temat dostępnych zestawów widoczne były m.in. w samym sklepie gry, poza właściwą rozgrywką. Teraz jednak reklamy znalazły się w sekcji bezpośrednio powiązanej z meczami, co mocno sfrustrowało graczy.
Społeczność wydaje się być oburzona tym, że Activision coraz bardziej stawia nacisk na mikropłatności – do tego w grze, która przecież nie jest darmowa. Za podstawową wersję Black Ops 6 trzeba zapłacić około 350 złotych. Dlatego tak nachalne zachęcanie graczy do wydania kolejnych kilkudziesięciu złotych na opcjonalny pakiet skórek spotkało się z ostrą krytyką fanów.
Ta gra nadal kosztuje 80 euro. Rozumiem że [Activision – dop. red.] czerpie większość swoich dochodów ze sklepu [w grze – dop. red.], ale wydaje mi się, że absolutnym minimum dla produktu premium jest nie zaśmiecanie jego menu reklamami – napisał użytkownik Reddita FalierTheCat.
Osoby, które chciałyby mieć taki pakiet, sprawdziłyby sklep i tam go kupiły. Umieszczenie reklam [w menu broni – dop. red.] nie sprawi, że więcej osób go kupi, a tylko irytuje – dodał SentientGopro115935.
Chociaż dla niektórych może to wydać się mało istotną zmianą wprowadzoną przez deweloperów, owa nowość budzi obawy co do ewentualnych dalszych działań twórców skierowanych na zachęcenie graczy do wydawania pieniędzy w płatnej grze. Część fanów Call of Duty ma obawy co do tego, jak daleko posunie się wydawca z umieszczaniem takich reklam w swoich tytułach. Czy, jak boi się część fanów, nie będą się one wyświetlały bezpośrednio podczas rozgrywki (skądinąd wiemy, że niektórym firmom marzą się takie „dynamiczne” reklamy). Bardziej prawdopodobne jest jednak nie rozszerzenie promocji płatnych pakietetów w grze na inne sekcje CoD-a, lecz zwiększenie liczby reklam w miejscach, w których te już się znajdują.