Prezesowi Electronic Arts marzy się wprowadzenie dynamicznych reklam do płatnych gier. Bazowałyby one na danych zbieranych podczas rozgrywki

Podczas rozmowy z inwestorami prezes EA, Andrew Wilson, rozmarzył się o tym, jak dużo jego firma mogłaby zarobić na reklamach w płatnych grach. Kilka zespołów wydawcy już pracuje nad takimi rozwiązaniami.

Adrian Werner

Prezesowi Electronic Arts marzy się wprowadzenie dynamicznych reklam do płatnych gier. Bazowałyby one na danych zbieranych podczas rozgrywki, źródło grafiki: EA. Screen z Mirror's Edge Catalyst.
Prezesowi Electronic Arts marzy się wprowadzenie dynamicznych reklam do płatnych gier. Bazowałyby one na danych zbieranych podczas rozgrywki Źródło: EA. Screen z Mirror's Edge Catalyst.

W ostatnich tygodniach cięgi od graczy zbierali tacy giganci branży jak Sony (za aferę z Helldivers 2) czy Microsoft (za zamknięcie kilku studiów, w tym Arkane Austin oraz Tango Gameworks). Najwyraźniej pominięty poczuł się kontrowersyjny prezes Electronic Arts – Andrew Wilson, gdyż nie tylko zachwycił się nowym, „usługowym” Battlefieldem, ale też powrócił do swojego pomysłu pakowania reklam do gier AAA.

Wydarzyło się to podczas rozmowy z inwestorami z okazji opublikowania najnowszych wyników finansowych EA. Wilson stwierdził, że obecnie kilka zespołów w firmie pracuje nad pomysłami implementacji reklam do płatnych gier.

  1. Wilsonowi marzy się dynamiczny system, który wrzucałby do gier reklamy, bazujące na zebranych danych o graczu, takich jak jego historia, przyzwyczajenia czy zainteresowania.
  2. Według prezesa EA takie rozwiązania mogą stać się znaczącym czynnikiem wzrostu przychodów wydawcy.
EA w przeszłości eksperymentowało już z reklamami w grach AAA, np. w Battlefieldzie 2142. Źródło fot. Electronic Arts. - Prezesowi Electronic Arts marzy się wprowadzenie dynamicznych reklam do płatnych gier. Bazowałyby one na danych zbieranych podczas rozgrywki - wiadomość - 2024-05-10
EA w przeszłości eksperymentowało już z reklamami w grach AAA, np. w Battlefieldzie 2142. Źródło fot. Electronic Arts.

Gracze mobilni przyzwyczaili się już do reklam, ale prawie zawsze takie rozwiązania są stosowane w darmowych produkcjach. Reklamy w drogich płatnych grach to zupełnie coś innego i na pewno napotkają duży opór.

Warto przypomnieć, że to nie pierwszy raz, gdy Electronic Arts próbuje takich rozwiązań. Reklamy pojawiły się m.in. w Battlefieldzie 2142, gdzie przyjęły postać billboardów w świecie gry. Z kolei kilka lat temu głośno było o próbie wyświetlania klipów marketingowych w grach z wykorzystaniem technologii firmy Simulmedia. Wtedy EA jednak szybko zaprzeczyło doniesieniom, że podpisało umowę z tym przedsiębiorstwem.

  1. Electronic Arts – strona oficjalna

Jako ciekawostkę chcemy zwrócić Waszą uwagę na fakt, że tajemnicą poliszynela jest, iż czarny charakter w grze Mirror’s Edge Catalyst był wzorowany na Andrew Wilsonie. Piszemy o tym, bo świat tej produkcji wypełniony był billboardami z reklamami fikcyjnych firm, a gracze mogli pobawić się w wandali i je hakować, tak aby pokazywały symbole biegaczy.

Jakoś wątpimy, aby taka opcja pojawiła się w przyszłych produkcjach Electronic Arts, które zrealizują reklamowe ambicje Wilsona.

Battlefield 6

Battlefield 6

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 10 października 2025

Informacje o Grze
7.2

GRYOnline

6.9

Gracze

6.6

Steam

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Duża aktualizacja Steam Decka może sprawić, że gra na telewizorze będzie wygodniejsza

Następny
Duża aktualizacja Steam Decka może sprawić, że gra na telewizorze będzie wygodniejsza

Wspólna akcja graczy Helldivers 2 zachwyciła byłego twórcę gry. „Wyszkoliliśmy ich, by walczyli razem. A potem to zrobili”

Poprzedni
Wspólna akcja graczy Helldivers 2 zachwyciła byłego twórcę gry. „Wyszkoliliśmy ich, by walczyli razem. A potem to zrobili”

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl