Prezes Electronic Arts nakreślił wizję szerszego wykorzystywania AI w grach firmy. Ma to nie tylko przyspieszyć produkcję, ale również sprawić, że gracze będą wydawali więcej na mikropłatności.
Wczoraj prezes Electronic Arts, Andrew Wilson, przemawiał na Morgan Stanley Technology, Media & Telecom Conference. Dużą część wystąpienia poświęcił wykorzystywaniu sztucznej inteligencji w branży gier.
Wilson stwierdził, że ta technologia jest niezwykle ekscytująca, a Electronic Arts dużo inwestuje w jej implementację w swoją działalność. EA już od dawna korzysta z różnych systemów AI, więc dobrze wie, jak wdrożyć najnowsze rozwiązania tego typu.
Nic z powyższych wypowiedzi nie budzi kontrowersji. Dopiero kolejna część przemówienia wywołała spore emocje. Andrew Wilson uważa, że przez zastosowanie AI może rozszerzyć różne elementy gier, takie jak np. personalizacja, w sposób który sprawi, że nie tylko o 50% więcej osób dokona zakupu, ale Ci gracze wydadzą również o 10-20% więcej na mikropłatności.
Taki jest więc plan Wilsona na najbliższych kilka lat. Dzięki AI chce on o 30% zwiększyć produktywność zespołów, o 50% zwiększyć sprzedaż i o 10-20% kwotę, jaką statystyczny gracz wydaje na mikropłatności w grach EA.
Koszty tworzenia gier (zwłaszcza w segmencie AAA) rosną tak szybko, że implementacja sztucznej inteligencji w proces twórczy jest nieunikniona. Plany Wilsona nie są więc specjalnie zaskakujące, zwłaszcza że EA od dawna implementowało różne algorytmy przyspieszające produkcję, na długo przed obecną rewolucją AI. Niepokoi za to położenie dużego nacisku na wykorzystanie takich rozwiązań do wyciągania od graczy większych kwot na mikropłatności.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.