Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 kwietnia 2025, 09:31

Do Manor Lords zmierza tona nowości, które obejmą niemal każdy aspekt polskiej strategii. Grzegorz Styczeń podziękował fanom za „całe wsparcie, opinie i memy”

Manor Lords obchodzi swoją pierwszą rocznicę premiery we wczesnym dostępie. Z tej okazji Grzegorz Styczeń przedstawił sporo nowości, które zmierzają do gry.

Źródło fot. Slavic Magic
i

Wczoraj minął dokładnie rok od premiery hitowej polskiej strategii Manor Lords we wczesnym dostępie. Korzystając z tej okazji, Grzegorz Styczeń opublikował wpis na Steamie, w którym przedstawił nowości zmierzające do gry.

Nowości zmierzające do Manor Lords

Opisanych elementów jest naprawdę sporo, a część z nich nadal znajduje się w fazie rozwoju. Niemniej dają one dobry pogląd na to, w jakim kierunku zmierza rozwój Manor Lords.

  1. Sztuczna inteligencja – AI jest teraz w stanie budować i prowadzić wioskę. Deweloperzy wprowadzili do niej wiele nowych koncepcji i upewnili się, że może prawidłowo korzystać z narzędzi do tworzenia działek. Wciąż jednak jest wiele aspektów czekających na ulepszenie.
  2. Widok rekordów – świeże menu przedstawiające szczegółowe informacje na temat regionalnej produkcji i konsumpcji.
  3. Zatwierdzanie przeróbek – zmieniono saldo zatwierdzeń tak, aby podlegało mniejszym wahaniom, a zdarzenia z przeszłości miały mniejszy wpływ niż te najnowsze.
  4. System utrzymania – wiele budynków ma teraz wymagać konserwacji, co oznacza, że kuźnia będzie potrzebować stałego dopływu narzędzi, a głębokie kopalnie desek.
  5. Aktualizacja kamieni – dodano dwie nowe konstrukcje: kamieniołom oraz wapiennik.
  6. Znajdowanie ścieżek – przepisano kod tak, aby obsługiwał wiele pięter, co stanowiło spore wyzwanie, gdyż Manor Lords było zawsze kodowane w 2D.
  7. Kamera – zadbano o jej płynniejsze działanie, przez co będzie mniej irytująca przy wysokich szczytach.
  8. Przeróbka systemu progresji – twórcy kończą fazę jego projektowania i niedługo przedstawią efekty.
  9. Interfejs użytkownika – wiele elementów UI zostało zastąpionych nowymi grafikami.
  10. Wędkarstwo rzeczne – rzeki mogą zastąpić stawy jako miejsca do wędkowania.
  11. Przeróbka zamku – odświeżono niektóre elementy zamku pierwszego poziomu.
  12. Mapa węzła zasobów – dodano nową szatę graficzną dla lokalizacji węzłów zasobów. Dzięki temu jest ona spójniejsza z innymi elementami interfejsu użytkownika.

We wpisie znajdziecie również wiele zrzutów ekranów przedstawiających poszczególne nowości. Na końcu Styczeń podziękował graczom za „całe wsparcie, opinie i memy”. Przyznał, że ostatni rok był szalony, ale nie może się doczekać, aby pokazać więcej rzeczy, gdy tylko będą gotowe.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej