Do Manor Lords zmierza tona nowości, które obejmą niemal każdy aspekt polskiej strategii. Grzegorz Styczeń podziękował fanom za „całe wsparcie, opinie i memy”
Manor Lords obchodzi swoją pierwszą rocznicę premiery we wczesnym dostępie. Z tej okazji Grzegorz Styczeń przedstawił sporo nowości, które zmierzają do gry.

Wczoraj minął dokładnie rok od premiery hitowej polskiej strategii Manor Lords we wczesnym dostępie. Korzystając z tej okazji, Grzegorz Styczeń opublikował wpis na Steamie, w którym przedstawił nowości zmierzające do gry.
Nowości zmierzające do Manor Lords
Opisanych elementów jest naprawdę sporo, a część z nich nadal znajduje się w fazie rozwoju. Niemniej dają one dobry pogląd na to, w jakim kierunku zmierza rozwój Manor Lords.
- Sztuczna inteligencja – AI jest teraz w stanie budować i prowadzić wioskę. Deweloperzy wprowadzili do niej wiele nowych koncepcji i upewnili się, że może prawidłowo korzystać z narzędzi do tworzenia działek. Wciąż jednak jest wiele aspektów czekających na ulepszenie.
- Widok rekordów – świeże menu przedstawiające szczegółowe informacje na temat regionalnej produkcji i konsumpcji.
- Zatwierdzanie przeróbek – zmieniono saldo zatwierdzeń tak, aby podlegało mniejszym wahaniom, a zdarzenia z przeszłości miały mniejszy wpływ niż te najnowsze.
- System utrzymania – wiele budynków ma teraz wymagać konserwacji, co oznacza, że kuźnia będzie potrzebować stałego dopływu narzędzi, a głębokie kopalnie desek.
- Aktualizacja kamieni – dodano dwie nowe konstrukcje: kamieniołom oraz wapiennik.
- Znajdowanie ścieżek – przepisano kod tak, aby obsługiwał wiele pięter, co stanowiło spore wyzwanie, gdyż Manor Lords było zawsze kodowane w 2D.
- Kamera – zadbano o jej płynniejsze działanie, przez co będzie mniej irytująca przy wysokich szczytach.
- Przeróbka systemu progresji – twórcy kończą fazę jego projektowania i niedługo przedstawią efekty.
- Interfejs użytkownika – wiele elementów UI zostało zastąpionych nowymi grafikami.
- Wędkarstwo rzeczne – rzeki mogą zastąpić stawy jako miejsca do wędkowania.
- Przeróbka zamku – odświeżono niektóre elementy zamku pierwszego poziomu.
- Mapa węzła zasobów – dodano nową szatę graficzną dla lokalizacji węzłów zasobów. Dzięki temu jest ona spójniejsza z innymi elementami interfejsu użytkownika.
We wpisie znajdziecie również wiele zrzutów ekranów przedstawiających poszczególne nowości. Na końcu Styczeń podziękował graczom za „całe wsparcie, opinie i memy”. Przyznał, że ostatni rok był szalony, ale nie może się doczekać, aby pokazać więcej rzeczy, gdy tylko będą gotowe.