mikropłatności - newsy i ciekawostki

Wymaksowanie postaci w Diablo Immortal może kosztować nawet 2 mln zł
ZuzoliK, 28 czerwca 2022, 13:12
Diablo Immortal może wymagać wydania nawet 600 tys. dolarów do wymaksowania jednej postaci. Gracze odkryli „mechanikę” ulepszania klejnotów, przez którą przybliżony koszt rozwinięcia bohatera jest wyższy, niż wcześniej spekulowano.

Diablo Immortal zarobiło miliony dolarów; największy przychód ma z USA
grim_reaper, 17 czerwca 2022, 18:39
Mimo dosyć chłodnego przyjęcia Diablo Immortal przez graczy, darmowy hack’n’slash w ciągu dwóch tygodni od premiery zapewnił studiu Blizzard Entertainment i firmie NetEase obfite przychody.

Overwatch 2 bez lootboxów, ale od jednego elementu nie uciekniecie
Przemysław Dygas, 17 czerwca 2022, 10:25
Blizzard podzielił się informacjami na temat mikropłatności w Overwatch 2. W grze nie pojawią się lootboxy, ale i tak będziecie mieli wiele okazji, by sięgnąć do portfela.

W Diablo Immortal bez pieniędzy daleko nie zajdziecie; oto przykłady
Przemysław Dygas, 15 czerwca 2022, 10:15
Jeden z graczy Diablo Immortal odkrył wiele ograniczeń ukrytych w grze. Bez wydawania pieniędzy nawet grind Wam nie wystarczy.

Twórca Diablo 4 uspokaja fanów, których zniesmaczyło Diablo Immortal
Agnieszka Adamus, 13 czerwca 2022, 19:01
Rod Fergusson postanowił uspokoić fanów Diablo. Zdradził on, że czwarta odsłona cyklu nie będzie zawierać nachalnych mikrotransakcji.

Wydał prawie 30 000 zł w Diablo Immortal i najwyraźniej to nadal za mało
Przemysław Dygas, 10 czerwca 2022, 09:56
Streamer Quin69 wydał prawie 30 tysięcy złotych w Diablo Immortal. Mimo to nie udało mu się zdobyć najbardziej wartościowych przedmiotów.

Diablo 4 a mikrotransakcje; gracze nie chcą powtórki z Diablo Immortal
Entelarmer, 9 czerwca 2022, 11:28
Pay-to-win w Diablo Immortal oraz ostatnie ogłoszenie o pracę Blizzarda przypomniało fanom, że również w Diablo IV pojawią się mikropłatności.

Blizzard stał się parodią samego siebie, kiedyś wyśmiewał pay-to-win
mokosh, 7 czerwca 2022, 11:39
Blizzard niegdyś żartował z pay-to-win, by teraz bez ogródek wypchać Diablo Immortal właśnie taką zawartością. Gracze odkopali jedną z reklam StarCrafta.

Diablo Immortal tonie w szarej strefie, a reżyser broni mikropłatności
Przemysław Dygas, 7 czerwca 2022, 09:46
W sieci pojawia się coraz więcej ofert zakupu „wymaksowanych” kont w Diablo Immortal. Tymczasem reżyser gry twierdzi, że zarzuty dotyczące mikrotransakcji wynikają z dezinformacji.

Mikropłatności w Diablo Immortal doprowadziły do review bombingu
Przemysław Dygas, 6 czerwca 2022, 16:50
Diablo Immortal zbiera masę negatywnych opinii na Metacriticu. To jedna z najniżej ocenianych gier w historii Blizzarda.

„Wymaksowanie” postaci w Diablo Immortal kosztuje ponad 100 tys. dolarów
grim_reaper, 5 czerwca 2022, 11:12
Diablo Immortal firmy Activision Blizzard, którego premiera odbyła się przed kilkoma dniami, wciąż jest na ustach wielu graczy na całym świecie, głównie za sprawą modelu mikrotransakcji.

Diablo Immortal wkurza ludzi; z tego powodu usuwają grę
mokosh, 3 czerwca 2022, 11:50
Coraz więcej graczy zauważa, jak bardzo Diablo Immortal przesadziło z mikropłatnościami. Część z nich powoli odwraca się od tytułu, który jest książkową definicją pay-to-win.

Lootboxy muszą zostać uregulowane; organizacje konsumenckie naciskają na rządy
kalwa, 1 czerwca 2022, 18:05
Lootboxy znów znajdują się w centrum kontrowersji. Organizacje konsumenckie naciskają na rządy, aby te wprowadziły odpowiednie regulacje.

Twórcy Diablo Immortal bronią kontrowersyjnych mikropłatności
Przemysław Dygas, 26 maja 2022, 16:38
Mikrotransakcje w nadchodzącym Diablo Immortal wygenerowały już sporo kontrowersji. Mimo to twórcy bronią decyzji o implementacji płatnych elementów w grze.

1000 złotych za sticker CSGO - nawet tyle mogą kosztować autografy pro-graczy
Qskan, 4 maja 2022, 14:28
Do CS:GO została wypuszczona kolekcja naklejek z autografami pro-graczy. Wszystko z okazji nadchodzącego turnieju PGL Major Antwerp 2022. Ceny niektórych z nich mogą zaskakiwać.

Hogwarts Legacy bez trybu multiplayer i mikropłatności
hexx0, 21 marca 2022, 09:27
Avalanche Software i Warner Bros. Interactive Entertainment potwierdziły, że gra Hogwarts Legacy otrzyma jedynie tryb single player. Nie będzie w niej też mikrotransakcji.

Gran Turismo 7 najgorzej ocenianą przez graczy odsłoną serii na Metacriticu
hexx0, 20 marca 2022, 16:20
Gran Turismo 7 jest najniżej ocenianą odsłoną serii przez użytkowników serwisu Metacritic.com. Krytyka gry dotyczy głównie inwazyjnych mikrotransakcji.

Gran Turismo 7 - patch 1.07 zmniejsza nagrody za wyścigi. Gracze wściekli
Qskan, 17 marca 2022, 15:39
Najnowsza aktualizacja do Gran Turismo 7, oznaczona numerem 1.07, nie została ciepło przyjęta przez graczy. Jej konsekwencją są zmniejszone nagrody za wiele wyścigów, co sprawia, że kupno zawartości w grze będzie wymagać jeszcze więcej grindu niż wcześniej... albo sięgnięcia po mikropłatności.

Lootboxy w FUT w serii FIFA to nie hazard w Holandii; apelacja EA odniosła skutek
Entelarmer, 9 marca 2022, 20:42
Królestwo Niderlandów wycofało się z uznawania pakietów FIFA Ultimate Team za hazard. Tym samym firmę Electronic Arts ominęła konieczność zapłacenia kary w wysokości 10 mln euro.

NBA 2K naciąga dzieci? Złożono pozew na 5 milionów dolarów
Sonia Selerska, 8 marca 2022, 14:26
Wydawca serii NBA 2K, firma Take-Two Interactive, ma stanąć przed sądem za swoje praktyki dotyczące wirtualnej waluty i lootboxów.

Dziś premiera Gran Turismo 7. Mikropłatności są okropne
Draug, 4 marca 2022, 10:24
Gran Turismo 7 wreszcie stało się dostępne na PS5 i PS4. Huczną premierę i bardzo wysokie oceny przyćmiewają jednak mikropłatności zawarte w grze. Dobrze chociaż, że Polyphony Digital nadal stawia na rozwijanie swojego dzieła bezpłatnymi aktualizacjami.

Nie monetyzacja, a rozgrywka - twórca Cywilizacji o tym, co liczy się w branży gier
Entelarmer, 28 lutego 2022, 21:43
Sid Meier wyraził swoje zdanie na temat monetyzacji w grach wideo. Twórca Cywilizacji zaapelował, że deweloperzy powinni skupić się przede wszystkim na rozgrywce.

Intel może wprowadzić mikropłatności w procesorach Xeon
Arkadiusz Strzała, 11 lutego 2022, 12:54
Linux 5.18 będzie obsługiwał tajemniczą funkcję SDSi Intela. Może to sugerować odblokowywanie funkcji na zasadach DLC w przyszłej generacji procesorów Xeon – Sapphire Rapids.

Pudełka to nisza, a mikropłatności są warte więcej niż sprzedaż gier - Sony w liczbach
Adrian Werner, 8 lutego 2022, 10:12
Nowy raport finansowy Sony pokazuje, że dla firmy największym źródłem przychodów z gier na kosnole PlayStation są mikropłatności. Nie dziwi więc, że koncern ma w planach aż 10 gier-usług.

Kierownik ds. blokchainu w Ubisoft twierdzi, że gracze nie rozumieją NFT
Dawid Wanat, 28 stycznia 2022, 21:34
Ubisoft jakiś czas temu zaczął wprowadzać NFT do swoich gier. Pomysł spotkał się z chłodnym przyjęciem. Według kierownika ds. inicjatyw blockchain gracze po prostu nie rozumieją płynących z tego korzyści.

Halo Infinite - ceny w sklepiku gry zostaną obniżone
Adrian Werner, 16 stycznia 2022, 10:01
Studio 343 Industries zapowiedziało zmiany w sklepiku Halo Infinite. Ma być taniej, a do tego będzie można samodzielnie kupić część przedmiotów dostępnych do tej pory tylko w zestawach.

Prezes Square Enix zafascynowany NFT pomimo oporów graczy
Adrian Werner, 2 stycznia 2022, 09:25
Prezes Square Enix wyraził zainteresowanie wykorzystywaniem NFT w grach, pomimo tego, że, jak przyznaje, większość klientów firmy jest negatywnie nastawiona do tej technologii.

Twórca It Takes Two prędzej przyjmie strzał w kolano, niż wprowadzi NFT do swoich gier
mokosh, 27 grudnia 2021, 13:06
NFT w grach wzbudza niemałe kontrowersje, co widać po reakcjach graczy i nie tylko. Przeciwny wprowadzeniu tokenów do gier jest również Josef Fares, twórca It Takes Two.

Ubisoft nie zrezygnuje z NFT: „to wielka zmiana i wymaga czasu”
Entelarmer, 22 grudnia 2021, 17:23
Masowa krytyka digitów nie zniechęca Ubisoftu do blockchainów. Firma nadal uważa tę technologię za przyszłość gier, aczkolwiek przyznaje, że tak wielka zmiana wymaga czasu.

Prawie nikt nie kupuje NFT od Ubisoftu w Ghost Recon
Maycuzai, 21 grudnia 2021, 19:10
Tokeny NFT z Ghost Recon: Breakpoint nie cieszą się zbytnią popularnością po półtora tygodnia od premiery platformy Ubisoft Quartz.

NFT - co to jest i dlaczego twórcy chcą dodawać NFT do gier
hexx0, 20 grudnia 2021, 11:13
Rosnąca popularność NFT sprawia, że twórcy gier coraz częściej implementują je w swoich produkcjach. Tylko czym tak naprawdę są owe niewymienialne tokeny?

Nowa skórka w LoL-u wypadła biednie, Riot zdecydował się posłuchać graczy
Qskan, 14 grudnia 2021, 15:15
Wraz z patchem 11.23 do League of Legends miała trafić kolejna skórka powiązana z serialem Arcane – Firelight Ekko. Deweloperzy jednak postanowili przesunąć premierę skina w związku z licznymi niedociągnięciami.

Zakup wszystkich przedmiotów w Marvel's Avengers pochłonąłby tysiące euro
Adrian Werner, 22 listopada 2021, 13:22
Jeden z graczy Marvel's Avengers policzył, ile kosztują wszystkie przedmioty kosmetyczne w grze. Uzyskana kwota robi wrażenie.

Nowy, płatny strój w WoW rozsierdził graczy
Entelarmer, 19 listopada 2021, 16:13
Firma Blizzard dość niefortunnie wybrała moment na ujawnienie nowego zestawu w sklepie gry. Strój ze Stargazer Pack wypada bowiem o wiele lepiej od zapowiedzianych zestawów poziomowych.

Szef Blizzarda zaprasza na „sales run” i wywołuje burzę w społeczności WoW-a
Entelarmer, 21 października 2021, 11:47
Fani WoW-a znów prowadzą gorące dyskusje na temat tzw. raid boostingu. Wszystko przez jednego z szefów Blizzarda, zapraszającego graczy na tzw. sales run.

Marvel's Avengers - nowe mikropłatności rozwścieczyły graczy
Adrian Werner, 9 października 2021, 10:07
Fani Marvel's Avengers są wściekli. Pomimo wcześniejszych obietnic deweloperów, do gry dodano mikropłatności przyspieszające rozwój postaci.

Nowa operacja CS:GO jest krytykowana. Skiny są zbyt fortnite'owe zdaniem części graczy
Qskan, 24 września 2021, 15:42
Powraca temat skórek agentów w CS:GO. Część graczy uważa, że „skiny” z najnowszej operacji Riptide zupełnie nie pasują do stylistyki i klimatu gry. Porównywane są nawet do tych z Fortnite’a.

Marvel’s Midnight Suns nie zaoferuje mikrotransakcji zaburzających balans gry
Paweł Musiolik, 4 września 2021, 14:07
Marvel’s Midnight Suns pozbawione będzie mikrotransakcji i skupi się w pełni na doznaniu dla jednego gracza. Potwierdził to reżyser kreatywny gry - Jake Solomon.

EA zarabia krocie na grach-usługach
Entelarmer, 5 sierpnia 2021, 10:35
Gry-usługi pokroju Apex Legends i trybu FUT w FIF-ie 21 to nadal żyła złota dla Electronic Arts. Tymczasem wydawca odnotowuje coraz mniejsze przychody ze sprzedaży swoich tytułów.

Dead Space Remake bez mikropłatności i loadingów
Adrian Werner, 23 lipca 2021, 12:25
Twórcy remake'u Dead Space zdradzili nowe konkrety na temat projektu. Dowiedzieliśmy się m.in, że w grze zabraknie mikropłatności oraz usłyszeliśmy o zmianach, jakie zaoferuje.

Tysiące konsol PS4 wydobywało monety FIFA Ultimate Team; nie była to kopalnia kryptowalut
Adam Królak, 18 lipca 2021, 18:40
Kopalnia kryptowalut na Ukrainie okazała się być farmą botów wydobywającą monety FIFA Ultimate Team. Są nowe informacje w sprawie tysięcy konsol PS4 odnalezionych w magazynie.

3 miliony złotych za dwie skórki w CS:GO. Największa transakcja w historii gry
Qskan, 21 czerwca 2021, 15:53
Dwóch chińskich kolekcjonerów dobiło największego targu w historii rynku skinów Counter-Strike’a: Global Offensive. Kupujący zapłacił równowartość ok. 3 mln złotych za dwie bardzo rzadkie skórki.

FIFA 21 FUT: EA tymczasowo umożliwiło podgląd paczek przed zakupem
hexx0, 18 czerwca 2021, 22:01
11 czerwca, wraz ze startem Euro 2020, w grze FIFA 21 rozpoczęło się wydarzenie Festiwal FUTbolu. Wczoraj w jego ramach Electronic Arts wprowadziło możliwość podglądania zawartości paczek w trybie FUT przed ich zakupem.

Dying Light 2: rozmiar na dysku, cross-play, ray tracing i... mikropłatności
hexx0, 30 maja 2021, 12:40
Do premiery Dying Light 2 jeszcze daleko, ale dzięki rozpoczęciu przedsprzedaży gry dowiedzieliśmy się co nieco o jej technikaliach.

3 tys. dolarów co minutę - oto ile zarobił Ultimate Team dla EA
Entelarmer, 28 maja 2021, 14:13
Pakiety Ultimate Team nadal przynoszą Electronic Arts ogromne pieniądze. Według sprawozdania finansowego firmy tylko w zeszłym roku przychód z lootboksów w seriach sportowych pokroju FIFA wyniósł ponad półtora miliarda dolarów.

Apex Legends: twórcy w niejasny sposób tłumaczą wysokie ceny skórek
hexx0, 24 maja 2021, 12:40
Studio Respawn Entertainment odpowiedziało na krytykę graczy spowodowaną wysokimi cenami elementów kosmetycznych w grze Apex Legends.

WoW Classic - klonowanie postaci będzie dużo tańsze
Aquma, 14 maja 2021, 12:44
Deweloperzy ze studia Blizzard Entertainment postanowili znacznie obniżyć cenę usługi klonowania postaci w WoW Classic. Zapłacimy za to ponad dwukrotnie mniej pieniędzy.

EA z nowym rekordem przychodów, gry-usługi będą dalej rozwijane
NowaGeneracja, 12 maja 2021, 12:21
Electronic Arts pochwaliło się rekordowymi przychodami, jakie osiągnęło w ubiegłym roku fiskalnym - aż 4 miliardy dolarów pochodzą z gier-usług. CEO Andrew Wilson mówi o dalszym rozwoju tej kategorii.

FIFA 21 FUT - mikropłatności weszły na nowy poziom
Mikołaj Łaszkiewicz, 2 maja 2021, 12:58
O tym, że FIFA 21 jest pełna mikropłatności, wiemy wszyscy, ale EA Sports zdecydowało się dodać ich jeszcze więcej. Do FUT trafiły nowe, płatne elementy kosmetyczne.

Doom Eternal otrzymał płatne skiny; wcześniej obiecano brak mikrotransakcji
Szarmancki, 30 kwietnia 2021, 19:36
Pojawiły się kosmetyczne DLC do gry Doom Eternal, które możemy nabyć za prawdziwą gotówkę. Była to dość niespodziewana decyzja, ponieważ dyrektor kreatywny z id Software zapierał się przed premierą, że kontynuacja nie będzie zawierać żadnych mikrotransakcji.