Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 lipca 2021, 08:05

Reklamy rodem z telewizji wkrótce w grach na PC i konsole [aktualizacja]

Hi-Rez Studios i inni wydawcy będą mogli wyświetlać spoty reklamowe w swoich grach. Wszystko dzięki platformie playerWON od firmy Simulmedia.

Aktualizacja

Electronic Arts zaprzeczyło, jakoby zamierzało wprowadzić reklamy do gier na konsolach (o PC nie wspomniano). W oświadczeniu dla dziennikarzy (w tym PC Gamera oraz IGN) firma zapewniła, że nie podpisała żadnej umowy w tej sprawie, tak jak twierdziła to Simulmedia i redakcja serwisu Axios:

W związku z nieprawdziwymi doniesieniami sugerującymi, że zamierzamy wprowadzić reklamy „w formacie telewizyjnym” do naszych gier, chcemy zapewnić, iż nie zastanawiamy się nad wprowadzeniem reklam w tytułach na konsole ani nie podpisaliśmy żadnych umów w celu ich wdrożenia. Tworzenie najlepszych możliwych doświadczeń dla graczy pozostaje naszym priorytetem.

Oryginalna wiadomość

Choć gry mobilne dawno przestały być wyłącznie prostymi, budżetowymi produkcjami, wielu graczy nadal skreśla je m.in. z powodu nierzadko nachalnych mikrotransakcji i reklam. Na ich nieszczęście te pierwsze są obecne także na platformach stacjonarnych, a drugie… wkrótce mogą do nich dołączyć. Wszystko za sprawą platformy playerWON, która pozwoli na wyświetlanie spotów reklamowych rodem z telewizji w trakcie gry na konsolach oraz komputerach osobistych.

Jak donosi serwis Axios, playerWON to projekt firmy Simulmedia, która po blisko roku testów jest gotowa udostępnić swoje rozwiązanie wydawcom. Reklamy strumieniowane z serwerów platformy pozwolą też – niczym na smartfonach – nagrodzić odbiorców za ich obejrzenie, czy to wirtualnymi monetami (nie, nie kryptowalutą… jeszcze), czy też przedmiotami kosmetycznymi. Jak twierdzą badacze Simulmedia, w trakcie testów gracze byli skłonni obejrzeć „nawet do dziesięciu reklam dziennie, by odblokować darmowe przedmioty”.

Simulmedia podaje dwie korzyści płynące z wykorzystania playerWON. Rzecz jasna platforma pozwala reklamodawcom dotrzeć do szerszego grona odbiorców, którzy mogą nie korzystać zbyt często z innych mediów. Co więcej, firma zapewnia, że jest to znacznie tańsze niż wyświetlenie reklamy w telewizji czy nawet w niektórych usługach streamingowych.

Oczywiście pozostaje pytanie, czy któryś wydawca zdecyduje się na takie rozwiązanie. Jednakże – ku zaskoczeniu nikogo – odpowiedzią na nie jest stanowcze i donośne „tak”. Simulmedia podpisało już umowy z kilkoma firmami, w tym z Electronic Arts oraz należącym do Tencenta zespołem Hi-Rez Studios. Ten ostatni miał już okazję sprawdzić playerWON w akcji, bo to m.in. w rozwijanym przez ten zespół Smite testowano platformę. Zapewne projekt Simulmedia znajdzie kolejnych zainteresowanych, zwłaszcza pośród twórców produkcji free-to-play.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej