Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

marketing - newsy i ciekawostki

Epic Games płacił streamerom za agresywny marketing
Epic Games płacił streamerom za agresywny marketing

Ness, 15 maja 2021, 17:44

Jak wynika z kolejnego dokumentu ujawnionego w toku rozprawy sądowej pomiędzy Apple a Epic Games, firma Tima Sweeneya miała płacić różnej maści influencerom, głównie po to, by uderzyć marketingowo w jej bezpośredniego konkurenta, czyli platformę Steam.

Youtuber dostaje 450 tys. zł kary od UOKiK za zachęcanie do piramid finansowych
Youtuber dostaje 450 tys. zł kary od UOKiK za zachęcanie do piramid finansowych

Szarmancki, 20 stycznia 2021, 14:13

UOKiK po raz pierwszy nałożyło karę pieniężną na osobę zajmującą się i czerpiącą zyski z promocji piramid finansowych. Co ciekawe, wspomnianą grzywnę w wysokości 450 tys. złotych, otrzymał youtuber Damian Żukiewicz.

Metro zmienia się z okazji premiery PS5 - ciekawa akcja promocyjna
Metro zmienia się z okazji premiery PS5 - ciekawa akcja promocyjna

AlexB, 18 listopada 2020, 16:30

Na londyńskiej stacji metra Oxford Circus zmieniono znaki sygnalizujące wejście na nią na nawiązujące do przycisków na padzie PlayStation. Zrobiono to z okazji jutrzejszej premiery PlayStation 5 w Wielkiej Brytanii.

Cyberpunk 2077 wyskakuje z lodówki - gra na napojach gazowanych
Cyberpunk 2077 wyskakuje z lodówki - gra na napojach gazowanych

Entelarmer, 16 listopada 2020, 16:22

Studio CD Projekt RED ruszyło z kolejną akcją promocyjną gry Cyberpunk 2077. Tym razem deweloper nawiązał współpracę z Coca-Cola Polska, dzięki czemu do rodzimych sklepów wkrótce trafi limitowana edycja jednego z napojów firmy.

Popularny raper wiąże się z Sony i reklamuje PS5
Popularny raper wiąże się z Sony i reklamuje PS5

Paweł Musiolik, 24 października 2020, 09:50

Jeden z najpopularniejszych raperów nowego pokolenia związał się z Sony umową na wyłączność. Travis Scott i jego marka Cactus Jack będą razem z Sony reklamować PS5.

Ubisoft zapłacił miliony złotych za tajemniczy trailer
Ubisoft zapłacił miliony złotych za tajemniczy trailer

Froozyy, 23 października 2020, 18:17

Kilka dni temu grupa Bublar poinformowała, że studio Goodbye Kansas przygotuje dla Ubisoftu nowy trailer. Podjęcie współpracy kosztowało francuskiego dewelopera ok. 11 mln szwedzkich koron (czyli nieco ponad 4,8 mln złotych).

Assassin's Creed z człowiekiem-świnią na okładce. DedSec „hakuje” Ubisoft
Assassin's Creed z człowiekiem-świnią na okładce. DedSec „hakuje” Ubisoft

Vergil, 22 października 2020, 12:49

Na tydzień przed premierą gry Watch Dogs: Legion okładki innych produkcji firmy Ubisoft w sklepie Microsoftu zostały „zhakowane”. Nie upiekło się ani serii Assassin’s Creed, ani grom spod szyldu Tom Clancy’s, ani nawet niewinnym tytułom, jak Steep czy Trials Rising.

Streamerzy są wściekli. Wykorzystali ich marketingowcy
Streamerzy są wściekli. Wykorzystali ich marketingowcy

Aquma, 21 sierpnia 2020, 11:14

Agencja marketingowa Ogilvy przygotowała dla swojego klienta – sieci fast foodów Burger King – kampanię, która opierała się na przemycaniu reklam do transmisji popularnych streamerów. Wykorzystano do tego celu plug-in firmy Streamlabs, który umożliwia przekład tekstu na mowę i publikowanie krótkich, spersonalizowanych wiadomości od darczyńców w trakcie streamu.

Cyberpunk 2077 za recenzję na Steam - nietypowa oferta twórców Night City
Cyberpunk 2077 za recenzję na Steam - nietypowa oferta twórców Night City

Agnieszka Adamus, 17 kwietnia 2020, 17:25

Nadeszła nowa forma marketingu - twórcy niewielkiej gry Night City zachęcają do wystawiania na Steamie recenzji swojej produkcji, w zamian oferując Cyberpunka 2077. Według zapowiedzi autorzy 100 najciekawszych opinii dostaną kopie produkcji CD Projekt RED.

Doom Bone Vodka - powstaje licencjonowana wódka na kościach
Doom Bone Vodka - powstaje licencjonowana wódka na kościach

Adrian Werner, 8 września 2019, 09:06

Firmy Bethesda Softworks i Rebel Distillers połączyły siły w celu stworzenia Doom Bone Vodka, czyli wódki na kościach, która ma promować nadchodzącą grę Doom Eternal.

Nie tylko AMD. Intel też mija się z prawdą w materiałach marketingowych
Nie tylko AMD. Intel też mija się z prawdą w materiałach marketingowych

Aquma, 6 września 2019, 14:49

Intel przygotował prezentację marketingową, w której podkreśla przewagę swoich procesorów w realnych zastosowaniach. Slajdy zostały jednak stworzone w oparciu statystyki, które mają bardzo niewielki związek z tematem.

AMD nagina rzeczywistość w reklamie procesorów Ryzen PRO
AMD nagina rzeczywistość w reklamie procesorów Ryzen PRO

Lazlo, 30 sierpnia 2019, 15:20

W opublikowanym ostatnio spocie reklamowym procesorów Ryzen PRO pojawiła się informacja, że osiągają one częstotliwości do 5 GHz. Testy i pomiary sugerują jednak coś zgoła innego.

Cyberpunk 2077 - CD Projekt RED stawia na przygodę w otwartym świecie, a nie RPG? [aktualizacja]
Cyberpunk 2077 - CD Projekt RED stawia na przygodę w otwartym świecie, a nie RPG? [aktualizacja]

Serek, 10 czerwca 2019, 12:41

Jakiś czas temu CD Projekt RED wszędzie podkreślał, że Cyberpunk 2077 będzie przede wszystkim produkcją typu RPG. Najnowsze komunikaty ze studia głoszą jednak coś innego - tytuł reklamowany jest jako gra akcji w otwartym świecie. Czy to rzeczywiście cokolwiek zmienia?

Najlepsi streamerzy zarabiają przeszło 50 tys. dolarów w godzinę
Najlepsi streamerzy zarabiają przeszło 50 tys. dolarów w godzinę

Aquma, 21 maja 2019, 14:06

Dziennik The Wall Street Journal przyjrzał się bliżej zarobkom najpopularniejszych streamerów. Niektórzy z nich są w stanie zarobić ponad 50 tys. dolarów za godzinę grania w nową produkcję.

Ninja dostał od EA milion dolarów za streamowanie Apex Legends
Ninja dostał od EA milion dolarów za streamowanie Apex Legends

Aquma, 14 marca 2019, 17:24

Według agencji Reuters, firma Electronic Arts zapłaciła streamerowi Tylerowi „Ninja” Belvinsowi milion dolarów za promocję strzelanki battle royale Apex Legends. Wydawca potwierdza, że opłacił niektórych twórców w ramach krótkotrwałej akcji promocyjnej.

Cyberpunk 2077 z szeroko zakrojoną kampanią promocyjną
Cyberpunk 2077 z szeroko zakrojoną kampanią promocyjną

Vergil, 24 maja 2018, 19:22

Firma CD Projekt podzieliła się informacjami zza kulis na temat Cyberpunka 2077 i Gwinta. Pierwsza z wymienionych produkcji ma się doczekać trwającej wiele miesięcy kampanii promocyjnej – przedsięwzięcie będzie droższe niż działania marketingowe poprzedzające premierę Wiedźmina 3. Z kolei na pierwszą kampanię Wiedźmińskiej gry karcianej poczekamy jeszcze długo.

Twórca Everspace o influencerach: „to często kompletna katastrofa”
Twórca Everspace o influencerach: „to często kompletna katastrofa”

Aquma, 20 kwietnia 2018, 09:32

W czasie konferencji Reboot Develop współzałożyciel studia Rockfish Games, Michael Schade, stwierdził, że znakomita większość profesjonalnych streamerów, z którymi współpracowała jego firma, zupełnie nie potrafiła grać w Everspace. Tym samym firma wyrzuciła w błoto ciężkie pieniądze na promowanie gry.

No Man's Sky oczyszczony z zarzutów fałszywej reklamy
No Man's Sky oczyszczony z zarzutów fałszywej reklamy

Movis, 30 listopada 2016, 15:30

Hello Games nie oszukiwało graczy reklamami No Man's Sky. Choć występują pewne różnice między materiałami promocyjnymi a wydaną grą, to w ostatecznej ocenie brytyjskiego organu ASA deweloper ukazywał jedynie tytuł w jak najlepszym świetle.

Electronic Arts zmienia politykę dotyczącą youtuberów i streamerów

Patryk Batko, 17 listopada 2016, 10:06

Wydawca Electronic Arts zapowiedział zmiany, które mają na celu zwiększenie przejrzystości w zakresie sponsorowania filmów od popularnych osobistości w Internecie.

Koniec „bullshotów” na Steamie?
Koniec „bullshotów” na Steamie?

Movis, 2 listopada 2016, 10:55

Wyciekły informacje na temat nowych wytycznych przedstawiania gier w serwisie Steam. Na tapecie są screenshoty, które mają adekwatnie reprezentować sprzedawany tytuł. Ze stron produktu znikną więc wszystkie materiały, które nie ukazują rozgrywki.

No Man's Sky winne fałszywego marketingu? Sprawę bada organizacja sprawdzająca standardy reklam
No Man's Sky winne fałszywego marketingu? Sprawę bada organizacja sprawdzająca standardy reklam

Jakub Mirowski, 29 września 2016, 10:44

No Man's Sky, jedna z najbardziej kontrowersyjnych gier tego roku, znalazło się pod lupą brytyjskiej organizacji sprawdzającej standardy reklam. Sprawdzi ona, czy studio Hello Games nie dopuściło się fałszywego marketingu.

Licho nie śpi. Recenzja filmu „Blair Witch”
Licho nie śpi. Recenzja filmu „Blair Witch”

Sebastian Pytel, 17 września 2016, 12:50

Recenzja film „Blair Witch” Adama Wingarda

Warner Bros. płacił youtuberom za pozytywne recenzje gry Śródziemie: Cień Mordoru
Warner Bros. płacił youtuberom za pozytywne recenzje gry Śródziemie: Cień Mordoru

Arantasar, 12 lipca 2016, 13:15

Federalna Komisja Handlu Stanów Zjednoczonych opublikowała ugodę z firmą Warner Bros., którą oskarżono o nielegalne praktyki marketingowe. Spółka miała płacić youtuberom za pozytywne recenzje gry Śródziemie: Cień Mordoru, z pominięciem wymaganego w tym wypadku oznaczenia materiałów sponsorowanych. Na liście płac znalazł się m.in. PewDiePie. Dokument nie przewiduje kar finansowych.

Richard Garriott, twórca Ultimy, sprzedaje swoją krew na eBayu

Góral, 8 lipca 2016, 16:37

Richard Garriott, słynny deweloper, twórca kultowej Ultimy, postanowił w niecodzienny sposób wypromować grę Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues. W tym celu sprzedaje ją wraz z dodatkami i - uwaga - własną krwią w serwisie eBay.

Megan Fox promuje Stormfall: Rise of Balur
Megan Fox promuje Stormfall: Rise of Balur

Adrian Werner, 5 maja 2016, 11:57

Studio Plarium rozpoczęło nową akcję promocyjną mobilnej strategii Stormfall: Rise of Balur. Do kampanii zatrudniono aktorkę Megan Fox, która pojawiła się również w samej grze jako nowa postać.

Oculus Rift pozwala na wykorzystanie danych użytkowników przez osoby trzecie
Oculus Rift pozwala na wykorzystanie danych użytkowników przez osoby trzecie

Entelarmer, 4 kwietnia 2016, 11:40

W sieci pojawiły się doniesienia na temat nieco kontrowersyjnych warunków zawartych w umowie licencyjnej Oculus Rifta. Sprzęt gromadzi sporo informacji na temat użytkowników i pozwala na wykorzystanie tych danych nie tylko przez właścicieli Oculusa, lecz także niepowiązanych reklamodawców.

Wieści ze świata (GTA Online, Fallout 4, Xbox One / Kinect) 30/10/2015
Wieści ze świata (GTA Online, Fallout 4, Xbox One / Kinect) 30/10/2015

Draug, 30 października 2015, 14:30

Dziś piszemy m.in. o aktualizacji Halloween Surprise do Grand Theft Auto Online, sprzedawaniu w USA napoju Nuka Cola Quantum z okazji premiery Fallouta 4 oraz o liczbie użytkowników Kinecta w stosunku do posiadaczy Xboksa One. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Fallout 4 ozłocony. W brytyjskich sklepach pojawi się markowe piwo Fallout
Fallout 4 ozłocony. W brytyjskich sklepach pojawi się markowe piwo Fallout

Ender, 23 października 2015, 20:48

Deweloperzy Fallouta 4 potwierdzili, że uzyskał on właśnie złoty status. Oznacza to, że do tłoczni trafiła jego ostateczna wersja, która znajdzie się w pudełkowych wydaniach gry. Firma Bethesda ogłosiła również, że w ramach promocji nawiązała współpracę z browarem Carlsberg, który wprowadzi do brytyjskich sklepów limitowane piwo Fallout.

Wieści ze świata (Until Dawn 2, Call of Duty: Black Ops III, Humble Bundle) 13/10/2015
Wieści ze świata (Until Dawn 2, Call of Duty: Black Ops III, Humble Bundle) 13/10/2015

Draug, 13 października 2015, 13:40

Dziś piszemy m.in. o perspektywach powstania gry Until Dawn 2, przeprosinach od Treyarch za niefortunną akcję promocyjną Call of Duty: Black Ops III na Twitterze, zwolnieniach w Humble Bundle oraz dacie premiery pecetowej wersji Hyperdimension Neptunia Re;birth 3. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Sukces Until Dawn zaskoczył Sony. Kampania marketingowa szykowana na święta
Sukces Until Dawn zaskoczył Sony. Kampania marketingowa szykowana na święta

Benito, 1 października 2015, 14:19

Wydany ekskluzywnie na PlayStation 4 horror Until Dawn otrzymał nikłe wsparcie marketingowe od Sony i to mimo bardzo ciepłego przyjęcia gry przez krytyków. Jak się okazuje, tytuł ten może mieć drugie życie w okresie świątecznym.

Call of Duty: Black Ops III - fałszywy zamach terrorystyczny zrelacjonowany na Twitterze
Call of Duty: Black Ops III - fałszywy zamach terrorystyczny zrelacjonowany na Twitterze

Entelarmer, 30 września 2015, 14:45

Twórcy gry Call of Duty: Black Ops III zamieścili na Twitterze serię fałszywych wiadomości na temat rzekomego zamachu i zamieszek w Singapurze. Akcja miała nakreślić tło fabularne gry, ale zbytni realizm sprawił, że wielu uwierzyło w prawdziwość tych doniesień.

Wieści ze świata (Endless Legend, Forza Motorsport 6, The Sims 4) 3/9/2015
Wieści ze świata (Endless Legend, Forza Motorsport 6, The Sims 4) 3/9/2015

shav, 3 września 2015, 10:41

Dziś piszemy o debiucie rozszerzenia Shadows do Endless Legend, starciu Machinimy z Federalną Komisją Handlu ws. nieuczciwej promocji Xboksa One na YouTube, dodatku do Forzy Motorsport 6 i statystykach po pierwszym roku od premiery The Sims 4. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (SOMA, Age of Wonders III, Deux Ex: Mankind Divided, The Shattering) 24/8/2015
Wieści ze świata (SOMA, Age of Wonders III, Deux Ex: Mankind Divided, The Shattering) 24/8/2015

Bard, 24 sierpnia 2015, 13:00

Dziś piszemy m.in. o postępach prac nad niezależnym horrorem SOMA, nowym projekcie twórcy Gears of War, narzędziach moderskich do Age of Wonders III oraz kampanii reklamowej Deus Ex: Mankind Divided na ulicach Nowego Jorku. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

Podteksty seksualne w reklamach gier wideo

Danteveli, 24 czerwca 2015, 14:47

Od jakiegoś czasu interesuje się reklamami gier wideo jakie pojawiają się w gazetach i telewizji. Wyszukuje różne materiały w internecie i powoli tworzę kolekcję reklam. Nigdy nie spodziewałbym się, że tak szybko trafię na wiele perełek i dziwadeł, które naprawdę robią wrażenie. Spodziewałem, że w trakcie przeglądania wszystkich materiałów mających na celu promocję lipnych gierek natknę się na wiele golizny. Nigdy bym nie wpadł jednak jak wiele reklam serwuje nam bardzo dziwaczne podteksty seksualne. Chodzi zarówno o treść jak i formę. Naprawdę nie wpadłbym na to, że masturbacja może być metodą na promowanie produktów Segi. Dziadziuś opowiadający o rożnych formach seksu ma sprzedać mi Xboksa. Podobnych perełek jest zdecydowanie więcej. Na pierwszy raz zaserwuję te pięć które sprawiły, ze się uśmiałem lub złapałem za głowę.

Techland zaraził świat Dying Lightem
Techland zaraził świat Dying Lightem

Piras, 22 lutego 2015, 17:08

Techland wzniósł się na wyżyny za sprawą potężnej kampanii promocyjnej swojego nowego tytułu. Zaraził Dying Lightem mnóstwo graczy i potencjalnie nie zainteresowanych grami ludźmi.

Sunset Overdrive - gra akcji na XONE trafi też na PC?
Sunset Overdrive - gra akcji na XONE trafi też na PC?

Jakub Mirowski, 27 października 2014, 10:44

Jak wynika z doniesień z forum NeoGAF, Sunset Overdrive - debiutująca jutro na rynku amerykańskim produkcja studia Insomniac Games, tytuł ekskluzywny na Xboksa One - może z opóźnieniem trafić także na PC.

Smutna przyszłość Internetu
Smutna przyszłość Internetu

Promilus, 2 października 2014, 19:26

Jak Internet będzie wyglądał za 20 lat? Oby nie tak jak w tym tekście.

„Zapach Destiny” – czyli jak Microsoft sprytnie reklamuje grę w wersji na Xboxa
„Zapach Destiny” – czyli jak Microsoft sprytnie reklamuje grę w wersji na Xboxa

Renox, 5 września 2014, 15:05

Firma Microsoft nie otrzymała pozwolenia na reklamowanie gry Destiny w wersji na konsole Xbox 360 oraz Xbox One. Gigant z Redmond zorganizował więc sprytną akcję reklamową, promując na specjalnie przygotowanej stronie sygnowanej swoim logo… perfumy, „Zapach Destiny”.

Gamescomowa nędza, czyli pogoń za exclusivem
Gamescomowa nędza, czyli pogoń za exclusivem

Rasgul, 16 sierpnia 2014, 18:06

Microsoft i Sony walczą o jakikolwiek skrawek wyjątkowości dla swoich maszyn na rynku. Dochodzi przy tym do komicznych sytuacji, a konsument jest po prostu oślepiany przez marketing, który jest strasznie niesłuszny.

Nike tworzy kolejną, świetną reklamę
Nike tworzy kolejną, świetną reklamę

Marcus, 9 czerwca 2014, 21:15

Od dziecka oglądałem reklamy Nike z przyjemnością. Wcześniej był Ronaldo, potem Ronaldinho, teraz jest cała masa piłkarskich gwiazd i fajny pomysł na spot.

Watch_Dogs - wideo - gra dla każdego, oby nie dla nikogo?
Watch_Dogs - wideo - gra dla każdego, oby nie dla nikogo?

Qualltin, 18 maja 2014, 16:29

Na temat gier, reklam w telewizji i wyciąganych na podstawie tego zjawiska wniosków.

Naprawienie problemów jednym kliknięciem

KamilSiwy, 18 maja 2014, 12:24

Bezpieczny i czysty komputer gracza: Naprawienie problemów jednym kliknięciem Czyli jak zrobić, żeby się nie narobić, a i żeby jeszcze komputer dobrze działał. Od razu może powiem: nie da się! Mój krótki przegląd portali, gdzie znajdziemy informacje o procesach, sterownikach i brakujących plikach.

Imponująca reklama Watch_Dogs
Imponująca reklama Watch_Dogs

Piras, 17 maja 2014, 15:35

Zwykłe telewizyjne spoty w TV nie zawsze są zadowalająco skuteczne. Ubisoft poszedł o krok dalej robiąc reklamę "pranka" świetnie promującą Watch_Dogs

Awantura o Basię czyli o jedną neostradę za daleko - okiem marketingowca #3
Awantura o Basię czyli o jedną neostradę za daleko - okiem marketingowca #3

Kep Keeper, 8 kwietnia 2014, 16:12

Spór Plusa z Orange jest już chyba wszystkim dobrze znany. Od czego to się jednak zaczęło i jak długo potrwa?

Promocja czyli słowo które ogłupia większość z nas - okiem marketingowca #2
Promocja czyli słowo które ogłupia większość z nas - okiem marketingowca #2

Kep Keeper, 21 marca 2014, 13:17

Okiem marketingowca czyli spojrzenie na codzienne rzeczy z trochę innej perspektywy. Dzisiaj przybliżymy sobie wszelkie informacje na temat "promocji"

O pasteryzacji... szczęścia - okiem marketingowca #1
O pasteryzacji... szczęścia - okiem marketingowca #1

Kep Keeper, 19 marca 2014, 12:13

Okiem marketingowca czyli spojrzenie na codzienne rzeczy z trochę innej perspektywy. Dzisiaj o tajemniczym procesie pasteryzacji szczęścia

Problemy z nowymi grami
Problemy z nowymi grami

sakora, 15 lutego 2014, 15:22

Gracze betatesterzy, niedopracowane gry i dopracowany marketing

Dying Light nie takie kolorowe, jak maluje to Techland -Sobotnik#3
Dying Light nie takie kolorowe, jak maluje to Techland -Sobotnik#3

Piras, 15 lutego 2014, 13:05

Nowe trailery, materiały promocyjne, nowa jakość, nowy klon. Dying Light mechaniką i fizyką bardzo mocno bazuje na Dead Island. Niestety.

Sklonować pomysł, osiągnąć sukces i uciec, czyli nowa recepta na sukces.
Sklonować pomysł, osiągnąć sukces i uciec, czyli nowa recepta na sukces.

Piras, 11 lutego 2014, 22:00

Współcześnie coraz częściej sukces danego pomysłu jest wykorzystywany przez inne studia, które klonują ideę po to, by się wybić.

Microsoft zapłacił YouTuberom za promowanie Xboksa One – plotka
Microsoft zapłacił YouTuberom za promowanie Xboksa One – plotka

luckie, 21 stycznia 2014, 10:56

Wiele wskazuje na to, że Microsoft płacił autorom filmów publikowanych na YouTube na kanałach grupy Machinima za reklamowanie gier na Xboksa One. Kampania została przeprowadzona po cichu – YouTuberom nie wolno było zdradzać swoich powiązań z wydawcą.