Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

marketing Najnowsze wiadomości i informacje

Cyberpunk 2077 za recenzję na Steam - nietypowa oferta twórców Night City
Cyberpunk 2077 za recenzję na Steam - nietypowa oferta twórców Night City

aadamus, 17 kwietnia 2020, 17:25

Nadeszła nowa forma marketingu - twórcy niewielkiej gry Night City zachęcają do wystawiania na Steamie recenzji swojej produkcji, w zamian oferując Cyberpunka 2077. Według zapowiedzi autorzy 100 najciekawszych opinii dostaną kopie produkcji CD Projekt RED.

Doom Bone Vodka - powstaje licencjonowana wódka na kościach
Doom Bone Vodka - powstaje licencjonowana wódka na kościach

Adrian Werner, 8 września 2019, 09:06

Firmy Bethesda Softworks i Rebel Distillers połączyły siły w celu stworzenia Doom Bone Vodka, czyli wódki na kościach, która ma promować nadchodzącą grę Doom Eternal.

Nie tylko AMD. Intel też mija się z prawdą w materiałach marketingowych
Nie tylko AMD. Intel też mija się z prawdą w materiałach marketingowych

Aquma, 6 września 2019, 14:49

Intel przygotował prezentację marketingową, w której podkreśla przewagę swoich procesorów w realnych zastosowaniach. Slajdy zostały jednak stworzone w oparciu statystyki, które mają bardzo niewielki związek z tematem.

AMD nagina rzeczywistość w reklamie procesorów Ryzen PRO
AMD nagina rzeczywistość w reklamie procesorów Ryzen PRO

Lazlo, 30 sierpnia 2019, 15:20

W opublikowanym ostatnio spocie reklamowym procesorów Ryzen PRO pojawiła się informacja, że osiągają one częstotliwości do 5 GHz. Testy i pomiary sugerują jednak coś zgoła innego.

Cyberpunk 2077 - CD Projekt RED stawia na przygodę w otwartym świecie, a nie RPG? [aktualizacja]
Cyberpunk 2077 - CD Projekt RED stawia na przygodę w otwartym świecie, a nie RPG? [aktualizacja]

Serek, 10 czerwca 2019, 12:41

Jakiś czas temu CD Projekt RED wszędzie podkreślał, że Cyberpunk 2077 będzie przede wszystkim produkcją typu RPG. Najnowsze komunikaty ze studia głoszą jednak coś innego - tytuł reklamowany jest jako gra akcji w otwartym świecie. Czy to rzeczywiście cokolwiek zmienia?

Najlepsi streamerzy zarabiają przeszło 50 tys. dolarów w godzinę
Najlepsi streamerzy zarabiają przeszło 50 tys. dolarów w godzinę

Aquma, 21 maja 2019, 14:06

Dziennik The Wall Street Journal przyjrzał się bliżej zarobkom najpopularniejszych streamerów. Niektórzy z nich są w stanie zarobić ponad 50 tys. dolarów za godzinę grania w nową produkcję.

Ninja dostał od EA milion dolarów za streamowanie Apex Legends
Ninja dostał od EA milion dolarów za streamowanie Apex Legends

Aquma, 14 marca 2019, 17:24

Według agencji Reuters, firma Electronic Arts zapłaciła streamerowi Tylerowi „Ninja” Belvinsowi milion dolarów za promocję strzelanki battle royale Apex Legends. Wydawca potwierdza, że opłacił niektórych twórców w ramach krótkotrwałej akcji promocyjnej.

Cyberpunk 2077 z szeroko zakrojoną kampanią promocyjną
Cyberpunk 2077 z szeroko zakrojoną kampanią promocyjną

Vergil, 24 maja 2018, 19:22

Firma CD Projekt podzieliła się informacjami zza kulis na temat Cyberpunka 2077 i Gwinta. Pierwsza z wymienionych produkcji ma się doczekać trwającej wiele miesięcy kampanii promocyjnej – przedsięwzięcie będzie droższe niż działania marketingowe poprzedzające premierę Wiedźmina 3. Z kolei na pierwszą kampanię Wiedźmińskiej gry karcianej poczekamy jeszcze długo.

Twórca Everspace o influencerach: „to często kompletna katastrofa”
Twórca Everspace o influencerach: „to często kompletna katastrofa”

Aquma, 20 kwietnia 2018, 09:32

W czasie konferencji Reboot Develop współzałożyciel studia Rockfish Games, Michael Schade, stwierdził, że znakomita większość profesjonalnych streamerów, z którymi współpracowała jego firma, zupełnie nie potrafiła grać w Everspace. Tym samym firma wyrzuciła w błoto ciężkie pieniądze na promowanie gry.

No Man's Sky oczyszczony z zarzutów fałszywej reklamy
No Man's Sky oczyszczony z zarzutów fałszywej reklamy

Movis, 30 listopada 2016, 15:30

Hello Games nie oszukiwało graczy reklamami No Man's Sky. Choć występują pewne różnice między materiałami promocyjnymi a wydaną grą, to w ostatecznej ocenie brytyjskiego organu ASA deweloper ukazywał jedynie tytuł w jak najlepszym świetle.

Electronic Arts zmienia politykę dotyczącą youtuberów i streamerów

Patryk Batko, 17 listopada 2016, 10:06

Wydawca Electronic Arts zapowiedział zmiany, które mają na celu zwiększenie przejrzystości w zakresie sponsorowania filmów od popularnych osobistości w Internecie.

Koniec „bullshotów” na Steamie?
Koniec „bullshotów” na Steamie?

Movis, 2 listopada 2016, 10:55

Wyciekły informacje na temat nowych wytycznych przedstawiania gier w serwisie Steam. Na tapecie są screenshoty, które mają adekwatnie reprezentować sprzedawany tytuł. Ze stron produktu znikną więc wszystkie materiały, które nie ukazują rozgrywki.

No Man's Sky winne fałszywego marketingu? Sprawę bada organizacja sprawdzająca standardy reklam
No Man's Sky winne fałszywego marketingu? Sprawę bada organizacja sprawdzająca standardy reklam

Jakub Mirowski, 29 września 2016, 10:44

No Man's Sky, jedna z najbardziej kontrowersyjnych gier tego roku, znalazło się pod lupą brytyjskiej organizacji sprawdzającej standardy reklam. Sprawdzi ona, czy studio Hello Games nie dopuściło się fałszywego marketingu.

Warner Bros. płacił youtuberom za pozytywne recenzje gry Śródziemie: Cień Mordoru
Warner Bros. płacił youtuberom za pozytywne recenzje gry Śródziemie: Cień Mordoru

Arantasar, 12 lipca 2016, 13:15

Federalna Komisja Handlu Stanów Zjednoczonych opublikowała ugodę z firmą Warner Bros., którą oskarżono o nielegalne praktyki marketingowe. Spółka miała płacić youtuberom za pozytywne recenzje gry Śródziemie: Cień Mordoru, z pominięciem wymaganego w tym wypadku oznaczenia materiałów sponsorowanych. Na liście płac znalazł się m.in. PewDiePie. Dokument nie przewiduje kar finansowych.

Richard Garriott, twórca Ultimy, sprzedaje swoją krew na eBayu

Góral, 8 lipca 2016, 16:37

Richard Garriott, słynny deweloper, twórca kultowej Ultimy, postanowił w niecodzienny sposób wypromować grę Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues. W tym celu sprzedaje ją wraz z dodatkami i - uwaga - własną krwią w serwisie eBay.

Megan Fox promuje Stormfall: Rise of Balur
Megan Fox promuje Stormfall: Rise of Balur

Adrian Werner, 5 maja 2016, 11:57

Studio Plarium rozpoczęło nową akcję promocyjną mobilnej strategii Stormfall: Rise of Balur. Do kampanii zatrudniono aktorkę Megan Fox, która pojawiła się również w samej grze jako nowa postać.

Oculus Rift pozwala na wykorzystanie danych użytkowników przez osoby trzecie
Oculus Rift pozwala na wykorzystanie danych użytkowników przez osoby trzecie

Entelarmer, 4 kwietnia 2016, 11:40

W sieci pojawiły się doniesienia na temat nieco kontrowersyjnych warunków zawartych w umowie licencyjnej Oculus Rifta. Sprzęt gromadzi sporo informacji na temat użytkowników i pozwala na wykorzystanie tych danych nie tylko przez właścicieli Oculusa, lecz także niepowiązanych reklamodawców.

Star Wars: Episode VIII z luźniejszą, mniej tajemniczą kampanią reklamową
Star Wars: Episode VIII z luźniejszą, mniej tajemniczą kampanią reklamową

Gameplay, 7 marca 2016, 13:51

Z informacji podanych przez Daisy Ridley, odtwórczynię roli Rey z Gwiezdnych wojen: Przebudzenia mocy, wynika, że kampania marketingowa ósmego epizodu kosmicznej sagi będzie luźniejsza i mniej tajemnicza, niż w przypadku siódemki.

Bourne, Batman, Kapitan Ameryka i Pokemony - spoty reklamowe z Super Bowl
Bourne, Batman, Kapitan Ameryka i Pokemony - spoty reklamowe z Super Bowl

Gameplay, 8 lutego 2016, 13:53

50., jubileuszowy Super Bowl dobiegł końca. Jedno z najbardziej medialnych wydarzeń w Stanach Zjednoczonych przyciągnęło miliony widzów i dziesiątki reklamodawców. Ci ostatni płacili za 30-sekundowy spot 5 milionów dolarów. Kto skusił się na taki wydatek?

Wieści ze świata (GTA Online, Fallout 4, Xbox One / Kinect) 30/10/2015
Wieści ze świata (GTA Online, Fallout 4, Xbox One / Kinect) 30/10/2015

Draug, 30 października 2015, 14:30

Dziś piszemy m.in. o aktualizacji Halloween Surprise do Grand Theft Auto Online, sprzedawaniu w USA napoju Nuka Cola Quantum z okazji premiery Fallouta 4 oraz o liczbie użytkowników Kinecta w stosunku do posiadaczy Xboksa One. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Fallout 4 ozłocony. W brytyjskich sklepach pojawi się markowe piwo Fallout
Fallout 4 ozłocony. W brytyjskich sklepach pojawi się markowe piwo Fallout

Ender, 23 października 2015, 20:48

Deweloperzy Fallouta 4 potwierdzili, że uzyskał on właśnie złoty status. Oznacza to, że do tłoczni trafiła jego ostateczna wersja, która znajdzie się w pudełkowych wydaniach gry. Firma Bethesda ogłosiła również, że w ramach promocji nawiązała współpracę z browarem Carlsberg, który wprowadzi do brytyjskich sklepów limitowane piwo Fallout.

Wieści ze świata (Until Dawn 2, Call of Duty: Black Ops III, Humble Bundle) 13/10/2015
Wieści ze świata (Until Dawn 2, Call of Duty: Black Ops III, Humble Bundle) 13/10/2015

Draug, 13 października 2015, 13:40

Dziś piszemy m.in. o perspektywach powstania gry Until Dawn 2, przeprosinach od Treyarch za niefortunną akcję promocyjną Call of Duty: Black Ops III na Twitterze, zwolnieniach w Humble Bundle oraz dacie premiery pecetowej wersji Hyperdimension Neptunia Re;birth 3. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Sukces Until Dawn zaskoczył Sony. Kampania marketingowa szykowana na święta
Sukces Until Dawn zaskoczył Sony. Kampania marketingowa szykowana na święta

Benito, 1 października 2015, 14:19

Wydany ekskluzywnie na PlayStation 4 horror Until Dawn otrzymał nikłe wsparcie marketingowe od Sony i to mimo bardzo ciepłego przyjęcia gry przez krytyków. Jak się okazuje, tytuł ten może mieć drugie życie w okresie świątecznym.

Call of Duty: Black Ops III - fałszywy zamach terrorystyczny zrelacjonowany na Twitterze
Call of Duty: Black Ops III - fałszywy zamach terrorystyczny zrelacjonowany na Twitterze

Entelarmer, 30 września 2015, 14:45

Twórcy gry Call of Duty: Black Ops III zamieścili na Twitterze serię fałszywych wiadomości na temat rzekomego zamachu i zamieszek w Singapurze. Akcja miała nakreślić tło fabularne gry, ale zbytni realizm sprawił, że wielu uwierzyło w prawdziwość tych doniesień.

Wieści ze świata (Endless Legend, Forza Motorsport 6, The Sims 4) 3/9/2015
Wieści ze świata (Endless Legend, Forza Motorsport 6, The Sims 4) 3/9/2015

shav, 3 września 2015, 10:41

Dziś piszemy o debiucie rozszerzenia Shadows do Endless Legend, starciu Machinimy z Federalną Komisją Handlu ws. nieuczciwej promocji Xboksa One na YouTube, dodatku do Forzy Motorsport 6 i statystykach po pierwszym roku od premiery The Sims 4. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (SOMA, Age of Wonders III, Deux Ex: Mankind Divided, The Shattering) 24/8/2015
Wieści ze świata (SOMA, Age of Wonders III, Deux Ex: Mankind Divided, The Shattering) 24/8/2015

Bard, 24 sierpnia 2015, 13:00

Dziś piszemy m.in. o postępach prac nad niezależnym horrorem SOMA, nowym projekcie twórcy Gears of War, narzędziach moderskich do Age of Wonders III oraz kampanii reklamowej Deus Ex: Mankind Divided na ulicach Nowego Jorku. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

Po co nam Natalia Siwiec na imprezie premierowej Far Cry 4?
Po co nam Natalia Siwiec na imprezie premierowej Far Cry 4?

Antares, 24 listopada 2014, 17:19

Znana modelka, a właściwie celebrytka, czyli osoba znana z tego, że jest znana, pojawiła się na imprezie premierowej Far Cry 4. Wśród graczy i dziennikarzy pojawiło się pytanie – po co zapraszać takich ludzi na imprezy związane z elektroniczną rozrywką? Czy ma to sens? Otóż ma i wyjaśnię to pokrótce w niniejszym wpisie.

Sunset Overdrive - gra akcji na XONE trafi też na PC?
Sunset Overdrive - gra akcji na XONE trafi też na PC?

Jakub Mirowski, 27 października 2014, 10:44

Jak wynika z doniesień z forum NeoGAF, Sunset Overdrive - debiutująca jutro na rynku amerykańskim produkcja studia Insomniac Games, tytuł ekskluzywny na Xboksa One - może z opóźnieniem trafić także na PC.

„Zapach Destiny” – czyli jak Microsoft sprytnie reklamuje grę w wersji na Xboxa
„Zapach Destiny” – czyli jak Microsoft sprytnie reklamuje grę w wersji na Xboxa

Renox, 5 września 2014, 15:05

Firma Microsoft nie otrzymała pozwolenia na reklamowanie gry Destiny w wersji na konsole Xbox 360 oraz Xbox One. Gigant z Redmond zorganizował więc sprytną akcję reklamową, promując na specjalnie przygotowanej stronie sygnowanej swoim logo… perfumy, „Zapach Destiny”.

Microsoft zapłacił YouTuberom za promowanie Xboksa One – plotka
Microsoft zapłacił YouTuberom za promowanie Xboksa One – plotka

luckie, 21 stycznia 2014, 10:56

Wiele wskazuje na to, że Microsoft płacił autorom filmów publikowanych na YouTube na kanałach grupy Machinima za reklamowanie gier na Xboksa One. Kampania została przeprowadzona po cichu – YouTuberom nie wolno było zdradzać swoich powiązań z wydawcą.

PlayStation 4 na filmach promocyjnych – przygotuj się na nadejście nowej generacji
PlayStation 4 na filmach promocyjnych – przygotuj się na nadejście nowej generacji

luckie, 6 listopada 2013, 10:09

Dla oczekujących na debiut PlayStation 4 firma Sony przygotowała serię filmów promocyjnych, podgrzewających atmosferę wokół nowej generacji konsol. W przyszłym tygodniu odbędzie się impreza premierowa PS4, z której relację na żywo będzie się dało obejrzeć w Internecie.

Call of Duty: Ghosts i Battlefield 4 - starcie gigantów w reklamach TV
Call of Duty: Ghosts i Battlefield 4 - starcie gigantów w reklamach TV

Sarge, 15 października 2013, 10:00

W ciągu najbliższych kilku tygodni na rynku zadebiutują dwa najbardziej oczekiwane FPS-y tego roku - Call of Duty: Ghosts i Battlefield 4. Firmy Activision Blizzard i Electronic Arts przygotowują się do tego starcia, wypuszczając pierwsze reklamy omawianych produkcji.

Assassin’s Creed IV: Black Flag zaoferuje do 5 godzin rozgrywki we współczesności. Zobacz reklamę telewizyjną gry
Assassin’s Creed IV: Black Flag zaoferuje do 5 godzin rozgrywki we współczesności. Zobacz reklamę telewizyjną gry

luckie, 8 października 2013, 10:47

Firma Ubisoft zdradza, że współczesne sekwencje w Assassin’s Creed IV: Black Flag pozwolą poznać dodatkowe elementy fabuły uniwersum. Odkrycie wszystkich zajmie 3-5 godzin, ale jeśli kogoś nie interesuje metahistoria serii, może znacznie ograniczyć swój pobyt w świecie XXI wieku. Przy tej okazji zapraszamy do obejrzenia oficjalnego spotu reklamowego produkcji.

Grand Theft Auto V - zobacz zabawne reklamy występujące w grze
Grand Theft Auto V - zobacz zabawne reklamy występujące w grze

Sarge, 7 września 2013, 15:40

Na oficjalnej stronie internetowej gry Grand Theft Auto V pojawiły się nowe screeny i spoty reklamowe, jakie będzie można obejrzeć w nadchodzącej produkcji studia Rockstar North. To kolejny pokaz świetnego humoru charakterystycznego dla tej serii.

Zobacz rzymskich legionistów w sklepach Media Markt i Saturn
Zobacz rzymskich legionistów w sklepach Media Markt i Saturn

luckie, 5 września 2013, 15:55

Sieci sklepów Media Markt i Saturn przygotowały ciekawą akcję promującą grę Total War: Rome II. W kilku polskich miastach klienci będą mogli spotkać członków grupy Legio XXI Rapax w zbrojach rzymskich legionistów, a także zobaczyć repliki wyposażenia antycznych wojowników.

Kolejny teaser nowej gry od Bethesdy. Tajemniczy tytuł zostanie ujawniony już jutro?
Kolejny teaser nowej gry od Bethesdy. Tajemniczy tytuł zostanie ujawniony już jutro?

Ender, 18 kwietnia 2013, 19:05

Firma Bethesda opublikowała ostatni krótki teaser, związany z nową grą wydawcy. Tajemnica, którą skrywają pojawiające się od wtorku filmy, ma zostać wyjaśniona najprawdopodobniej już jutro.

Polskie spoty reklamowe Assassin’s Creed III – zobacz je już teraz
Polskie spoty reklamowe Assassin’s Creed III – zobacz je już teraz

Aver, 29 października 2012, 14:20

Firma Ubisoft poinformowała, że gra Assassin’s Creed III doczeka się w naszym kraju dwóch spotów reklamowych. Jeden z nich to klip wyłoniony w drodze konkursu GRY-OnLine S.A. i portalu Filmweb. Zostanie on wyemitowany 4 listopada na kanale Polsat w przerwie programu Must Be The Music.

Forza Horizon Tour po Warszawie odwiedzi Katowice, Wrocław i Poznań
Forza Horizon Tour po Warszawie odwiedzi Katowice, Wrocław i Poznań

sathorn, 25 października 2012, 17:24

Polski oddział Microsoftu, wraz z Radiem Eska, organizuje w naszym kraju szereg imprez promujących grę Forza Horizon. Wydarzenie w Warszawie miało miejsce wczoraj, dzisiaj bawić się będą Katowice, a w następnych dniach kolejno Wrocław i Poznań. Może warto się wybrać, w końcu weekend za pasem.

Afery związane z GTA były
Afery związane z GTA były "wyreżyserowane" - kulisy sukcesu Grand Theft Auto

sathorn, 23 października 2012, 12:18

Max Clifford, główny specjalista od public relations i marketingu w firmie DMA Design, która swojego czasu stworzyła pierwsze Grand Theft Auto, wywołał szum medialny wokół tego tytułu. Okazuje się, że skandal związany z brutalnością gry, działający na korzyść producenta, był celowym, od początku przemyślanym zabiegiem.

Zobacz nowy telewizyjny zwiastun gry Assassin's Creed III
Zobacz nowy telewizyjny zwiastun gry Assassin's Creed III

Aver, 7 września 2012, 10:45

Podczas meczu otwarcia sezonu ligi NFL został pokazany nowy, trwający minutę zwiastun gry Assassin’s Creed III. Jest on połączeniem scen z rozgrywki z fragmentami przerywników CGI, przy akompaniamencie przeboju „Coming Home”.

Wystartowała wirusowa kampania reklamowa gry Grand Theft Auto V?
Wystartowała wirusowa kampania reklamowa gry Grand Theft Auto V?

Sarge, 2 sierpnia 2012, 09:20

Istnieje wiele przesłanek wskazujących na to, że możemy być świadkami początku wirusowej kampanii reklamowej gry Grand Theft Auto V. Firma Rockstar Games założyła bowiem oficjalną stronę internetową oraz twitterowe konto fikcyjnej sekty religijnej znanej fanom tej serii.

Ubisoft obiecuje - nowe obrazki z Assassin's Creed III w zamian za wpisy, tweety i re-posty
Ubisoft obiecuje - nowe obrazki z Assassin's Creed III w zamian za wpisy, tweety i re-posty

Olek, 7 maja 2012, 20:57

Marketingowcy z koncernu Ubisoft po raz kolejny sięgają po najlepsze źródło reklamy, czyli entuzjazm graczy. Wydawca gry Assassin's Creed III obiecuje świeżą porcję obrazków z gameplay'a, jeśli fanom uda się zebrać 1.776.000 wpisów, tweetów i re-postów w ramach akcji „Unite to Unlock”.

Warmongers Inc: tajemnicza przesyłka, początek kampanii wirusowej?

Filip „fsm” Grabski, 12 grudnia 2011, 19:35

W redakcji pojawiła się tajemnicza przesyłka kierująca na stronę Warmongers Inc. Wszystko wskazuje na kampanię wirusową dla jakijś głośnej gry. Nowy Hitman? Rainbow Six? A może Ghost Recon?

Triss Merigold w Playboyu – rusza kampania reklamowa Wiedźmina 2

Olek, 29 kwietnia 2011, 15:27

To nie pomyłka. Jeśli przechodząc dziś obok kiosku z prasą zauważyliście odważne zdjęcie dziewczyny Geralta na okładce, nie był to najnowszy numer CD-Action, ani żadnego z magazynów poświęconych grom wideo. Ponętna bohaterka Wiedźmina 2 trafiła na łamy Playboya, gdzie pokazała swoje wdzięki w odważnej sesji fotograficznej.