Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 maja 2022, 10:40

autor: Kamil "grim_reaper" Kleszyk

Fejkowe recenzje, influencerzy i toksyczny marketing pod lupą

Federalna Komisja Handlu w Stanach Zjednoczonych planuje zaostrzyć przepisy dotyczące zamieszczania fałszywych pozytywnych recenzji w Internecie w celu sprzedaży produktów lub usług, w tym gier.

Źródło:Pixabay/@ExplorerBob

Niemal każdego dnia stykamy się w Internecie z recenzjami rozmaitych produktów, w tym gier, lub usług. Problem w tym, że znaczny ich odsetek jest zmanipulowany przez marketerów czy influencerów – ci drudzy nierzadko ukrywają fakt, iż zostali opłaceni w zamian za publikację fałszywych treści. Wielu ludzi przez tego typu działania zostaje wprowadzonych błąd, a uczciwi sprzedawcy lub wydawcy tracą szansę na zdobycie klientów.

Influencerzy i reklamodawcy pod lupą rządu

Jak informuje portal gamesindustry.biz, takie praktyki wkrótce mogą zostać ograniczone dzięki Federalnej Komisji Handlu. Niezależna agencja rządowa Stanów Zjednoczonych pracuje nad zaostrzonymi wytycznymi dotyczącymi fałszywych i zmanipulowanych recenzji.

Aktualizujemy przewodniki, aby rozprawić się z fałszywymi recenzjami i innymi formami wprowadzającego w błąd marketingu, a także ostrzegamy marketerów przed ukrytą reklamą, która jest skierowana do dzieci – poinformował dyrektor Biura Ochrony Konsumentów FKH Samuel Levine.

W obwieszczeniu agencji znajdują się również informacje skierowane do mediów społecznościowych na temat nieodpowiedniego działania ich narzędzi prezentujących treści sponsorowane.

Dzieci objęte szczególną troską

Warto nadmienić, że Federalna Komisja Handlu szczególną uwagę poświęca reklamom skierowanym do dzieci. Te bowiem odbierają tego typu treści inaczej niż dorośli, przez co są bardziej narażone na manipulację.

FKH zapowiedziała również plany organizacji w październiku tego roku publicznego spotkania, które będzie miało na celu zbadanie zdolności dzieci w różnym wieku do rozpoznawania i postrzegania treści reklamowych.

Mamy nadzieję, że plany Federalnej Komisji Handlu przyniosą pozytywny skutek i ograniczą nieuczciwe praktyki reklamodawców w stosunku do dzieci, jak i dorosłych. Będzie miło, jeśli podzielicie się Waszymi spostrzeżeniami na ten temat w komentarzach.