Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

rynek gier wideo - newsy i ciekawostki

John Romero ubolewa nad stanem branży gier. „Nigdy czegoś takiego nie widziałem”
John Romero ubolewa nad stanem branży gier. „Nigdy czegoś takiego nie widziałem”

Adrian Werner, 1 marca 2024, 11:53

Legendarny John Romero, twórca Dooma i Quake'a, jest zaniepokojony sytuacją w branży gier i niespotykaną wcześniej skalą zwolnień.

Teraz płaci się nawet 200 zł więcej, żeby zagrać ciut szybciej niż inni. Choroba branży gier postępuje
Teraz płaci się nawet 200 zł więcej, żeby zagrać ciut szybciej niż inni. Choroba branży gier postępuje

Jakub Błażewicz, 29 lutego 2024, 15:18

Klasyczny wczesny dostęp wciąż ma swoich wrogów, ale więcej graczy woli marudzić na płatny early access do pełnych wersji gier, który staje się nowym trendem w branży.

„Nikt nie pytał nas o zdanie”. Aktorzy głosowi z RDR2 i Starfielda są przeciwni nowej umowie dotyczącej AI [Aktualizacja]
„Nikt nie pytał nas o zdanie”. Aktorzy głosowi z RDR2 i Starfielda są przeciwni nowej umowie dotyczącej AI [Aktualizacja]

Marcin Przała, 10 stycznia 2024, 22:38

SAG-AFTRA, największy związek zawodowy zrzeszający amerykańskich aktorów, za ich plecami zawarł umowę z firmą działającą w branży AI. Rozwścieczyło to aktorów głosowych znanych z największych growych hitów, m.in. z Red Dead Redemption 2 i Starfielda.

Przejęcie Techlandu przez Tencent największą transakcją 2023 roku w Polsce. Znamy szacunkową kwotę
Przejęcie Techlandu przez Tencent największą transakcją 2023 roku w Polsce. Znamy szacunkową kwotę

Maciej Gaffke, 10 stycznia 2024, 16:03

Polski Techland kosztował chiński Tencent kilka miliardów złotych. Poznaliśmy szacunkową wartość głośnej transakcji ostatniego roku, dzięki której gigant w branży gier stał się większościowym udziałowcem naszego rodzimego studia.

Świetna infografika pokazuje, jak rosły i upadały platformy do gier na przestrzeni 50 lat
Świetna infografika pokazuje, jak rosły i upadały platformy do gier na przestrzeni 50 lat

Maciej Gaffke, 8 stycznia 2024, 17:56

Dzięki tej znakomitej infografice możemy bardzo szybko dowiedzieć się, jak kształtowała się branża gier na przestrzeni ostatnich 50 lat.

Gry w pudełkach to już tylko 5% rynku, na PC prawie przestały istnieć
Gry w pudełkach to już tylko 5% rynku, na PC prawie przestały istnieć

Jakub Błażewicz, 20 grudnia 2023, 19:20

Na PC pudełkowe wydania gier niemal nie istnieją. Tak wynika z podsumowania rynku w 2023 roku, które przygotował serwis GamesIndustry.biz.

Dzieci wolą dostać przepustkę sezonową niż konsolę, wysoko także V-dolce i inne waluty
Dzieci wolą dostać przepustkę sezonową niż konsolę, wysoko także V-dolce i inne waluty

Marcin Przała, 28 listopada 2023, 17:04

Stowarzyszenie Entertainment Software Association opublikowało wyniki badania ankietowego, z których wynika, że amerykańskie dzieci w ramach prezentu na święta chętniej otrzymałyby płatną subskrypcję aniżeli konsolę do gier.

Dobre wieści dla globalnego rynku gier, 2023 rok zakończymy na plusie
Dobre wieści dla globalnego rynku gier, 2023 rok zakończymy na plusie

Adam Adamczyk, 9 sierpnia 2023, 11:17

Rynek gier rośnie w siłę. Zwiększenie jego wartości w porównaniu do poprzedniego roku to dobry prognostyk na przyszłość.

Gry dla „hardkorowych graczy” to coraz mniejsza część rynku
Gry dla „hardkorowych graczy” to coraz mniejsza część rynku

Adam Celarek, 20 czerwca 2023, 13:05

Raport ukazujący kształt amerykańskiego rynku growego prowadzić może do zaskakujących wniosków. Szczególnie interesująca wydaje się zaś postępująca dysproporcja wśród najważniejszych gałęzi branży.

Połowa pecetowców to kobiety, tak wynika z analizy rynku USA
Połowa pecetowców to kobiety, tak wynika z analizy rynku USA

Adrian Werner, 11 czerwca 2023, 07:15

Według danych analitycznych, połowa graczy pecetowych w USA to kobiety. Wyrównują się również proporcje między płciami na konsolach.

Hogwarts Legacy i PS5 ratują europejski rynek gier
Hogwarts Legacy i PS5 ratują europejski rynek gier

Adrian Werner, 19 kwietnia 2023, 09:54

W pierwszym kwartale tego roku Hogwarts Legacy uratowało europejski rynek gier przed wielkimi spadkami. Z kolei PlayStation 5 było jedyną konsolą, której sprzedaż wzrosła w minionych miesiącach.

Inflacja nas nie powstrzymała, na gry ciągle wydajemy grube miliardy
Inflacja nas nie powstrzymała, na gry ciągle wydajemy grube miliardy

Wiktor Szczęsny, 17 marca 2023, 09:24

Rynek gier wciąż przyciąga graczy i ich portfele, ale w 2022 roku osiągnięte wyniki okazały się nieco mniejsze niż wcześniej.

Jak radzą sobie giganci branży gier wideo? Analizujemy 2022 rok w ich wykonaniu
Jak radzą sobie giganci branży gier wideo? Analizujemy 2022 rok w ich wykonaniu

Maciej Jałowiec, 11 marca 2023, 11:45

Początek marca to dobry moment na finansowe podsumowanie branży gier w 2022 roku. Najwięksi producenci notowani na światowych giełdach dopiero co opublikowali swoje wyniki za ostatni kwartał kalendarzowy.

Europa chce działań przeciw lootboxom, uzależnieniu od gier i farmieniu złota
Europa chce działań przeciw lootboxom, uzależnieniu od gier i farmieniu złota

Kamil Kleszyk, 18 stycznia 2023, 16:55

Parlament Europejski głosował m.in. za lepszą ochroną konsumentów grających w gry wideo, a zarazem zwiększeniem potencjału i jednolitości tego sektora. Ponadto zgłosił pomysł utworzenia europejskiej nagrody w dziedzinie gier online.

Europa w dołku, sprzedaż gier spadła o 7%
Europa w dołku, sprzedaż gier spadła o 7%

Adrian Werner, 12 stycznia 2023, 14:30

Poznaliśmy wyniki europejskiego rynku gier za 2022 rok. Sprzedaż gier spadła, ale za to gracze chętniej kupowali nowe produkcje.

Rynek gier traci mimo wzrostu liczby graczy; wiemy, co może być powodem
Rynek gier traci mimo wzrostu liczby graczy; wiemy, co może być powodem

Wiktor Szczęsny, 22 listopada 2022, 10:00

Branża gamingowa w ciągu ostatnich dwóch lat znacząco zwiększyła swoje zasięgi. W efekcie graczy z roku na rok jest coraz więcej. Jednocześnie wartość rynku w 2022 roku istotnie się skurczyła. Sytuacja zatem nie jest prosta.

Japonia pokazała siłę, rynek PC podwoił tam swoją wartość w 3 lata
Japonia pokazała siłę, rynek PC podwoił tam swoją wartość w 3 lata

Adrian Werner, 7 listopada 2022, 11:39

Gry pecetowe coraz lepiej radzą sobie w Japonii. W ciągu kilku lat przychody z nich wzrosły dwukrotnie.

Microsoft chwali sobie zakup Activision, brytyjski regulator ma wątpliwości
Microsoft chwali sobie zakup Activision, brytyjski regulator ma wątpliwości

Damian Miśta, 1 września 2022, 18:27

Brytyjski regulator rynku wszczął śledztwo w sprawie przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft. Wątpliwości budzi wysoka pozycja obu gigantów w różnych branżach - co może zaszkodzić konkurencyjności.

Twórca Podróży przyznaje, że gry-usługi są najlepsze dla życia developerów
Twórca Podróży przyznaje, że gry-usługi są najlepsze dla życia developerów

Hubert Śledziewski, 2 sierpnia 2022, 14:20

Współtwórca kultowej Podróży, Jenova Chen ze studia thatgamecompany, twierdzi, że praca nad grami-usługami jest znacznie mniej stresująca niż klasyczna produkcja. Pozwala również zachować zdrową równowagę między życiem zawodowym i prywatnym.

65 miliardów dolarów w pół roku, rynek mobilny bije rekord
65 miliardów dolarów w pół roku, rynek mobilny bije rekord

Jakub Błażewicz, 14 lipca 2022, 11:13

Rynek mobilny zwolnił, ale i tak pobił kolejny rekord. Użytkownicy (w tym gracze) wciąż wydają miliardy dolarów na aplikacje w App Store i Google Play.

Game Pass, PS Plus i inne abonamenty siłą napędową rynku gier wg DFC
Game Pass, PS Plus i inne abonamenty siłą napędową rynku gier wg DFC

Michał Zegar, 28 czerwca 2022, 21:55

Według firmy DFC Intelligence subskrypcje growe są jednym z głównym motorów napędowych branży. Przychód z nich ma stanowić znaczną część tegorocznych wpływów z gier, szacowanych na 72 miliardy dolarów.

Fejkowe recenzje, influencerzy i toksyczny marketing pod lupą
Fejkowe recenzje, influencerzy i toksyczny marketing pod lupą

Kamil Kleszyk, 24 maja 2022, 10:40

Federalna Komisja Handlu w Stanach Zjednoczonych planuje zaostrzyć przepisy dotyczące zamieszczania fałszywych pozytywnych recenzji w Internecie w celu sprzedaży produktów lub usług, w tym gier.

Drugie największe przejęcie w dziejach branży domknięte; Take 2 nabyło Zyngę
Drugie największe przejęcie w dziejach branży domknięte; Take 2 nabyło Zyngę

Kamil Kleszyk, 23 maja 2022, 18:50

Take-Two ogłosiło domknięcie operacji przejęcia Zyngi, firmy produkującej gry mobilne, za 12,7 miliarda dolarów.

Gry to największe medium rozrywkowe świata, wskazuje raport Take-Two
Gry to największe medium rozrywkowe świata, wskazuje raport Take-Two

Adrian Werner, 18 maja 2022, 09:01

W raporcie finansowym firmy Take-Two znalazło się sporo ciekawych informacji o ogólnej kondycji rynku gier oraz kierunkach jego rozwoju.

Cięższe czasy dla PC - ten rynek będzie rósł wolniej niż konsolowy w 2022 roku
Cięższe czasy dla PC - ten rynek będzie rósł wolniej niż konsolowy w 2022 roku

Adrian Werner, 6 maja 2022, 12:14

W tym roku przychody rynku gier mają po raz pierwszy przekroczyć 200 mld dolarów. Najszybciej rosnąć będzie segment konsolowy.

Game Pass nie będzie drugim Netflixem, twierdzą analitycy
Game Pass nie będzie drugim Netflixem, twierdzą analitycy

Jakub Błażewicz, 24 marca 2022, 13:40

Game Pass odnosi spore sukcesy, ale raczej nie będzie dla gier wideo tym, czym był Netflix dla branży filmowej. Przynajmniej zdaniem jednego z analityków.

Unity rośnie w siłę, gry casualowe koniem pociągowym branży; zobacz raport
Unity rośnie w siłę, gry casualowe koniem pociągowym branży; zobacz raport

Miłosz Szubert, 17 marca 2022, 16:45

Unity Technologies opublikowało nowy raport zawierający szereg wniosków. Dotyczy on między innymi tego, jak w ubiegłym roku radził sobie silnik tej firmy. Zgodnie ze statystykami, wykorzystywanie go wzrosło aż o 93% w porównaniu z rokiem 2020. Zwrócono także uwagę na rosnący w siłę rynek casualowy.

Wyjście z Rosji to dla wydawców gier utrata rynku wartego miliardy dolarów
Wyjście z Rosji to dla wydawców gier utrata rynku wartego miliardy dolarów

Jakub Błażewicz, 10 marca 2022, 13:35

Twórcy i wydawcy gier (i nie tylko) masowo wycofują swoje produkty z Rosji, a tym samym odrzucają rynek generujący miliardy dolarów przychodu.

Miliardy na gry w zeszłym roku; rekordowa suma wydana na inwestycje w branży
Miliardy na gry w zeszłym roku; rekordowa suma wydana na inwestycje w branży

Michał Zegar, 1 marca 2022, 21:50

Raport DDM ujawnił, że zeszły rok był rekordowy pod względem sumy pieniędzy wydanej na inwestycje w branży growej. Pewien udział miały w tym produkcje oparte na technologii blockchain.

Poznaliśmy najlepiej sprzedające się gry 2021 roku w Europie
Poznaliśmy najlepiej sprzedające się gry 2021 roku w Europie

Adam Królak, 1 lutego 2022, 14:37

Przed Wami ranking najlepiej sprzedających się gier 2021 roku w Europie. Na liście znalazły się m.in. FIFA 22, GTA 5 i CoD: Vanguard.

NFT w grach - co trzeci deweloper widzi w tym potencjał
NFT w grach - co trzeci deweloper widzi w tym potencjał

Miriam Moszczyńska, 21 stycznia 2022, 09:49

Organizatorzy Game Developers Conference opublikowali raport State of the Game Industry 2022, w którym poruszyli wiele ważnych spraw nurtujących branżę gier wideo.

Największe przejęcia w historii a Microsoft i Activision
Największe przejęcia w historii a Microsoft i Activision

Agnieszka Adamus, 18 stycznia 2022, 20:00

Zakup Activision Blizzard przez Microsoft to ogromna inwestycja. Postanowiliśmy przyjrzeć się, jak wygląda ona w stosunku do największych przejęć w historii.

Prezesi CDP w czołówce najlepiej opłacanych CEO w branży gier w roku 2020
Prezesi CDP w czołówce najlepiej opłacanych CEO w branży gier w roku 2020

Miriam Moszczyńska, 14 stycznia 2022, 11:25

Twórca strony Games One zebrał dane na temat najbogatszych CEO w przemyśle gier wideo. Co zaskakujące, królem zestawienia nie jest Bobby Kotick.

Take-Two kupuje twórców FarmVille za rekordowo duże pieniądze
Take-Two kupuje twórców FarmVille za rekordowo duże pieniądze

Miriam Moszczyńska, 10 stycznia 2022, 16:06

Do studiów zebranych pod skrzydłami Take-Two Interactive dołącza Zynga. Firma przejęła amerykańskiego producenta gier mobilnych za 12,7 miliarda dolarów.

NFT - co to jest i dlaczego twórcy chcą dodawać NFT do gier
NFT - co to jest i dlaczego twórcy chcą dodawać NFT do gier

Hubert Śledziewski, 20 grudnia 2021, 11:13

Rosnąca popularność NFT sprawia, że twórcy gier coraz częściej implementują je w swoich produkcjach. Tylko czym tak naprawdę są owe niewymienialne tokeny?

2022 rok przyniesie kolejne opóźnienia gier i problemy z dostępnością sprzętu
2022 rok przyniesie kolejne opóźnienia gier i problemy z dostępnością sprzętu

Adrian Werner, 9 grudnia 2021, 09:57

Analitycy przewidują, że w 2022 roku pandemia nadal będzie powodowała duże opóźnienia w produkcji gier oraz dalsze kłopoty z dostępnością sprzętu.

COVID zaszkodził rynkowi gier w 2021 roku; 2022 może być rekordowy
COVID zaszkodził rynkowi gier w 2021 roku; 2022 może być rekordowy

Adrian Werner, 19 listopada 2021, 14:13

Dzięki pandemii 2020 rok był rekordowy dla branży gier. Natomiast w tym roku koronawirus jej wyjątkowo zaszkodził. Wszystko za sprawa licznych opóźnień w produkcji.

Apple zarobiło na grach więcej niż Microsoft, Sony i Nintendo razem wzięte
Apple zarobiło na grach więcej niż Microsoft, Sony i Nintendo razem wzięte

Michał Ciężadlik, 5 października 2021, 16:34

Apple nie produkuje gier wideo, a pomimo tego zarabia na nich najwięcej na globalnym rynku. Wszystko dzięki App Store, które zapewnia firmie duże zyski.

PC to tylko 14% rynku gier w Europie; FIFA 21 najlepiej sprzedającą się grą
PC to tylko 14% rynku gier w Europie; FIFA 21 najlepiej sprzedającą się grą

Ignacy Ziarkiewicz, 26 sierpnia 2021, 11:21

Federacje ISFE i EGDF opublikowały wspólny raport, podsumowujący sytuację europejskiej branży gier w 2020 roku. Dowiedzieliśmy się m.in., że najlepiej sprzedającą się grą na Starym Kontynencie była FIFA 21.

Branża gier zaliczy spadek w 2021 roku - nowy raport Newzoo
Branża gier zaliczy spadek w 2021 roku - nowy raport Newzoo

Angelika Kałdus, 17 maja 2021, 12:56

Newzoo twierdzi, że rynek gier odnotuje spadek przychodów względem zeszłego roku. Powodami takich założeń są m.in. polityka Apple czy deficyt chipów.

Nadchodzi złota era dla gier - rynek wyprzedza filmy, sport i muzykę
Nadchodzi złota era dla gier - rynek wyprzedza filmy, sport i muzykę

Angelika Kałdus, 11 maja 2021, 12:00

Rynek gier wyprzedził branżę filmową - jego wartość w 2020 roku sięgnęła prawie 180 miliardów dolarów - a generacja Z ceni go bardziej od sportu.

Lootboksy będą coraz bardziej opłacalne, pomimo zmian w prawie
Lootboksy będą coraz bardziej opłacalne, pomimo zmian w prawie

Adrian Werner, 10 marca 2021, 11:30

Według analityków przychody z lootboksów mają rosnąć każdego roku, aż w 2025 r. osiągną poziom 20 mld dolarów rocznie. Rozwój ten nie będzie jednak trwał bez końca.

Skala sukcesu Nintendo w Japonii i USA oszałamia
Skala sukcesu Nintendo w Japonii i USA oszałamia

Jakub Błażewicz, 16 stycznia 2021, 14:55

2020 rok okazał się znakomity dla branży gier. Największy sukces odnotowało Nintendo, zwłaszcza w segmencie sprzętowym. Sprzedaż Switcha była rekordowa tak w USA, jak i w Japonii, a w tym drugim kraju platforma stanowiła 87% wszystkich sprzedanych konsol.

2020 rok należał do gier free-to-play i mobilnych
2020 rok należał do gier free-to-play i mobilnych

Adrian Werner, 7 stycznia 2021, 10:48

Firma SuperData opublikowała analizę wyników cyfrowego rynku gier w 2020 roku. Zdominowały go produkcje free-to-play oraz na urządzenia mobilne.

Branża gier w liczbach. Podsumowanie 2020 roku
Branża gier w liczbach. Podsumowanie 2020 roku

Filip Węgrzyn, 23 grudnia 2020, 20:22

Pojawiły się kolejne, coroczne statystyki z branży gier wideo autorstwa GamesIndustry.biz. Pokaźne liczby przedstawione zostały w postaci infografik i zawierają bardzo interesujące informacje, m.in najlepiej sprzedające się gry w USA, UK czy Japonii. Dowiedzieć się można także, jakie zwierzątka posiadają liderzy w branży.

W branży gier liczą się głównie mikropłatności
W branży gier liczą się głównie mikropłatności

Adrian Werner, 3 grudnia 2020, 13:28

Najnowszy raport SuperData przyniósł ciekawe informacje. Okazuje się, że prawie 90% przychodów cyfrowego rynku gier przypada na mikropłatności.

Analityk: gry są gotowe na model przypominający Netflix
Analityk: gry są gotowe na model przypominający Netflix

Bartosz Świątek, 29 września 2020, 12:14

Analityk firmy Futuresource Consulting - Morris Garrard – przekonuje w opublikowanym niedawno raporcie, że branża gier jest gotowa na model biznesowy stosowany przez Netfliksa – subskrypcję zapewniającą dostęp do obszernego katalogu gier w stałej, miesięcznej cenie.

Poznaliśmy ceny gier i akcesoriów do PS5; gry znacząco podrożeją
Poznaliśmy ceny gier i akcesoriów do PS5; gry znacząco podrożeją

Paweł Musiolik, 17 września 2020, 09:13

Po wczorajszej konferencji firmy Sony poznaliśmy polskie ceny konsoli PlayStation 5. Jest taniej, niż wielu się spodziewało. Inaczej niż z grami, które bardzo podrożały.

Ponad 3 miliardy ludzi na świecie to gracze
Ponad 3 miliardy ludzi na świecie to gracze

Bartosz Krawcewicz, 15 sierpnia 2020, 13:32

Jak wynika z najnowszego raportu firmy analitycznej DFC Intelligence, gracze stanowią już około 40% ludności świata.

Pandemia pomaga branży gier video; rekordowe wyniki w USA
Pandemia pomaga branży gier video; rekordowe wyniki w USA

Karol Laska, 18 lipca 2020, 12:43

Rok 2020 zapowiada się na najbardziej dochodowy okres dla branży gier wideo w ciągu ostatniej dekady. Powodem takiego obrotu spraw może być domowa izolacja spowodowana pandemią koronawirusa.