Promocja przy pomocy Photoshopa; Gogle VR od HTC doklejone do gotowych zdjęć

Gogle Vive Flow mają zapewnić wyśmienite doznania, czego dowodem są uśmiechy użytkowników na zdjęciach promocyjnych. Tylko że urządzenia te zostały im doklejone w programie graficznym.

futurebeat.pl

Arkadiusz Strzała

Promocja przy pomocy Photoshopa; Gogle VR od HTC doklejone do gotowych zdjęć.
Promocja przy pomocy Photoshopa; Gogle VR od HTC doklejone do gotowych zdjęć.
W SKRÓCIE:
  • Materiały promujące gogle VR Vive Flow w rzeczywistości są zdjęciami z serwisu iStockPhoto z doklejonymi urządzeniami.

Komfort noszenia gogli VR to często aspekt przesądzający o ich sukcesie rynkowym. Nie dziwi więc, że zaleta ta jest mocno podkreślana w materiałach reklamowych producentów. Nie inaczej jest z modelem Vive Flow stworzonym przez HTC. Na zdjęciach promocyjnych osoby mające je założone szczerze się uśmiechają, co ma oddawać odczucie komfortu. Niestety, ale w rzeczywistości powód ich zadowolenia raczej jest zupełnie inny. Jak odkrył jeden z użytkowników Twittera, to kupione w serwisie iStockPhoto „generyczne” zdjęcia, na których obecność gogli Vive Flow jest efektem pracy grafików.

Promocja przy pomocy Photoshopa; Gogle VR od HTC doklejone do gotowych zdjęć - ilustracja #1
Porównanie zdjęcia źródłowego i materiału reklamowego. Źródło: iStockPhoto / Vive.

Elementy te zostały zwyczajnie „doklejone” do postaci na zdjęciach. Być może nie są nawet zdjęciami gogli, ale ich modelami 3D, renderowanymi w odpowiednim ustawieniu, by pasowały do perspektywy obrazu. W niektórych przypadkach nie wygląda to źle, w innych sztuczność aż razi – poniżej grafik zapomniał chyba o odpowiednich cieniach.

Promocja przy pomocy Photoshopa; Gogle VR od HTC doklejone do gotowych zdjęć - ilustracja #2
Gogle Vive Flow są tak dobre, że nie rzucają cienia. Źródło: Vive.

Czy można to uznać za oszustwo ze strony HTC? Raczej nie, moim zdaniem to zwykłe cięcie kosztów. Zamiast studia i modeli – parę fotek z iStocka i trochę pracy w programie graficznym. Co do samych gogli Vive Flow – mają się pojawić w sprzedaży w listopadzie i kosztować 499 dolarów (MSRP). Działanie zapewni im procesor Snapdragon XR1 z 4 GB pamięci RAM, wrażenia wizualne ekrany o rozdzielczości 3,2K (1600x1600, 75 Hz), miejsce na dane 64 GB pamięci wewnętrznej, a niską masę 189 gramów – zewnętrzne zasilanie (np. powerbank, wbudowana bateria wystarczyć ma tylko na kilka minut działania). Zainteresowanych obecnymi modelami HTC Vive zapraszam na Allegro.

Podobało się?

4

Arkadiusz Strzała

Autor: Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2021-10-16
13:09

Herr Pietrus Legend

Herr Pietrus
😁

Czyli mówisz Lutz, że ta fotoszopka to twoja robota?
No, dlatego tak przeciętnie wyszło. Ale pewnie było tanio.

Komentarz: Herr Pietrus
2021-10-16
13:05

zanonimizowany1362090 Pretorianin

Z Questem 2 nie wygra. 75hz I brak łączenia z pecetem beprzewodowo , czyni ten produkt słabym. Chyba, że będzie taka możliwość (przez wifi 5ghz) to inna bajka

Komentarz: zanonimizowany1362090
2021-10-16
09:32

Iutz Generał

😂

Do roboty byś się wziąl.
Skąd ludzie mają tyle czasu na pierdoły?
Niepojęte.

Zapomniałeś popierdziec jeszcze o global iluminacji ambient occlusion I błędach w subsurface scattering na skórze murzynki

Komentarz: Iutz
2021-10-16
09:30

Iutz Generał

Normalnie odkrycie Ameryki.
Gdybyście wiedzieli jakie wisty wyczyniają się w pracowniach graficznych to wasz świat pewnie runąłby w posadach.

Zdjęcia dla reklam m nie wychodzą bez treatmentu. Najgorsze bo w procederze tym ma udział nawet reportażówka.
A to o czym piszecie to fotki reklamowe gdzie takie rzeczy to normalna sprawa. Nie mam pojęcia kto wpadł na pomysł żeby z tego robić newsa.

Komentarz: Iutz
2021-10-16
00:31

zanonimizowany1358724 Pretorianin

Wszystko jedno, i tak większość nowych reklam produktów robi się właśnie w ten sposób, jest taniej, dużo taniej. Graficy górą, fotografowie do lamusa, kolejny wymierający zawód.

Komentarz: zanonimizowany1358724

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl