# wirtualna rzeczywistość, najnowsze wiadomości i informacje | GRYOnline.pl
Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

wirtualna rzeczywistość Najnowsze wiadomości i informacje

Oculus Rift S – zapowiedziano nowy model okularów VR

Ender, wczoraj, 19:22

Na konferencji GDC 2019 Oculus przedstawił najnowszą wersję swoich okularów VR o nazwie Oculus Rift S. Kosztujące 400 dolarów gogle będą posiadały czujniki otoczenia, lepsze wyświetlacze LCD, a także bardziej ergonomiczną konstrukcję. Firma przekazała także nowe informacje na temat zapowiedzianego we wrześniu Oculusa Quest.

PlayStation VR 2? Wyciekł nowy patent Sony

Frozen, 18 marca 2019, 14:22

Firma Sony opatentowała projekt nowego hełmu wirtualnej rzeczywistości PS VR 2, który różni się od sprzedawanego obecnie modelu tym, że łączy się z konsolą bezprzewodowo.

Valve zwalnia pracowników

Aquma, 8 marca 2019, 10:17

Firma Valve zwolniła w zeszłym miesiącu 13 etatowych pracowników, z których większość zajmowała się najpewniej technologią wirtualnej rzeczywistości. Zerwano także kontrakty z pewną liczbą zewnętrznych kontrahentów. Nie znamy przyczyn stojących za zwolnieniami.

Zapowiedziano Nintendo Labo VR – kartonowy zestaw rzeczywistości wirtualnej na Nintendo Switch

Entelarmer, 7 marca 2019, 09:30

Firma Nintendo zapowiedziała Nintendo Labo Toy-Con 04: VR – zestaw wirtualnej rzeczywistości oparty na Nintendo Labo. Produkt ukaże się w połowie kwietnia w dwóch wersjach.

Śmiałek próbuje spędzić tydzień w hełmie VR

Aquma, 21 lutego 2019, 12:28

Pewien człowiek, znany jako Jak Willmot, próbuje spędzić okrągły tydzień w wirtualnej rzeczywistości. Zgodnie z zasadami doświadczenia, mężczyzna zdejmuje gogle na najwyżej 30 sekund i wyłącznie po to, by założyć inne. Eksperyment jest transmitowany na żywo w Internecie.

Nintendo Switch otrzyma wsparcie VR w tym roku?

Entelarmer, 17 lutego 2019, 18:10

Na nowo odżyły pogłoski o dodaniu wsparcia wirtualnej rzeczywistości na konsoli Nintendo Switch. Według serwisu Nintendo World Report japoński koncern planuje ujawnić urządzenie VR jeszcze w tym roku, jak również dodać wsparcie tej technologii do wybranych tytułów ekskluzywnych.

Wsparcie dla Steam Workshop w Two Point Hospital, nowe gogle VR od HP i inne wieści

AlexB, 7 lutego 2019, 16:05

Dziś piszemy o dodaniu wsparcia dla Steam Workshop w Two Point Hospital, nowych goglach VR od HP oraz sześciu grach, które zapowie Daedalic Entertainment w najbliższych tygodniach. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

Sprzedaż urządzeń VR dla komputerów PC przekroczyła 4 miliony egzemplarzy

Frozen, 7 stycznia 2019, 14:30

Podczas konferencji na targach CES 2019 Nvidia podała informację o łącznej sprzedaży gogli wirtualnej rzeczywistości przeznaczonych dla komputerów osobistych.

W 2018 roku PlayStation VR sprzedało się w 1,3 mln egzemplarzy

Aquma, 5 grudnia 2018, 11:01

Firma SuperData przedstawiła statystyki dotyczące sprzedaży zestawów do wirtualnej rzeczywistości. Prym nadal wiodą gogle stworzone przez Sony, czyli PlayStation VR. Oculus Rift i HTC Vive są daleko w tyle, wyprzedzane również przez sprzęt do urządzeń mobilnych.

Valve samodzielnie pracuje nad nowym zestawem wirtualnej rzeczywistości?

Jakub Mirowski, 12 listopada 2018, 12:52

W sieci ukazały się zdjęcia przedstawiające prototypowe zestawy wirtualnej rzeczywistości z logo Valve Software. Firma co prawda nie potwierdziła, że pracuje nad nowymi goglami, ale są przesłanki, by podejrzewać, iż fotografie są autentyczne.

Oculus Rift 2 skasowany?

Adrian Werner, 23 października 2018, 12:55

Z firmy Facebook odszedł jeden ze współzałożycieli Oculusa. Przy okazji pojawiły się doniesienia, że zaprzestano prac nad goglami Oculus Rift 2.

Poznajcie Oculus Quest – samowystarczalne gogle VR

Vergil, 27 września 2018, 20:29

Zaprezentowano Oculus Quest – autonomiczne gogle, które nie wymagają do działania żadnych zewnętrznych urządzeń. Pakiet obejmujący również dwa kontrolery Oculus Touch zadebiutuje wiosną 2019 roku, a jego cena nie przyprawia o zawrót głowy.

PlayStation VR olbrzymim sukcesem Sony

Vergil, 16 sierpnia 2018, 18:30

Sony Interactive Entertainment poinformowało, że sprzedaż PlayStation VR przekroczyła kolejną barierę. Jak się okazuje, gogle trafiły już w ręce ponad trzech milionów graczy z całego świata.

Zdaniem HTC, wieści o śmierci VR są mocno przesadzone

Adrian Werner, 27 lipca 2018, 16:30

Firma HTC postanowiła uspokoić graczy obawiających się o przyszłość rynku VR. Koncern zdradził, że gogle Vive sprzedają się obecnie szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, a cały segment rozwija się stabilnie.

Nadchodzi kres VR? Nie będzie wsparcia dla gogli do Xboxa One

ElMundo, 21 czerwca 2018, 11:15

Zaskakujące informacje docierają do nas prosto z centrali Microsoftu – gigant z Redmond porzuca plany wsparcia dla headsetów obsługujących wirtualną rzeczywistość na konsolach Xbox.

CCP Games rezygnuje z tworzenia gier dedykowanych VR

Aquma, 13 kwietnia 2018, 10:20

Studio CCP Games potwierdziło swój brak zainteresowania tworzeniem kolejnych produkcji wspierających technologię wirtualnej rzeczywistości. Przyczyną jest wciąż niewystarczająco rozwinięty rynek.

PlayStation VR od jutra w nowej, niższej cenie

Aquma, 28 marca 2018, 13:45

Firma Sony Interactive Entertainment poinformowała, że gogle rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR od jutra będą dostępne w nowej, niższej o 25% cenie.

HTC Vive Pro w przedsprzedaży, gogle HTC Vive przecenione

ElMundo, 19 marca 2018, 21:31

HTC nie ustaje w wysiłkach mających na celu podbicie rynku wirtualnej rzeczywistości. Do przedsprzedaży trafiła właśnie najnowsza odsłona gogli VR firmy – HTC Vive Pro – z kolei HTC Vive doczekało się obniżki ceny.

Usterka uniemożliwiła korzystanie z gogli Oculus Rift na całym świecie

AlexB, 8 marca 2018, 09:55

Wczoraj wieczorem doszło do globalnej awarii gogli wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift. Jak się okazało, winowajcą jest nieaktualny certyfikat jednego z plików oprogramowania. Na szczęście problem został już rozwiązany.

Nintendo nie jest zainteresowane technologią VR oraz 4K

Ender, 14 stycznia 2018, 18:10

Przedstawiciel Nintendo potwierdził, że gigant z Kioto nie jest zainteresowany technologią wirtualnej rzeczywistości ani wsparciem dla ekranów 4K. Spółka opiera bowiem swoją strategię na podążaniu własną ścieżką i oferowaniu graczom unikalnych rozwiązań, które niekoniecznie odpowiadają najnowszym trendom.

HTC zapowiada Vive Pro – ulepszoną wersję gogli VR

Vergil, 9 stycznia 2018, 15:25

Firma HTC postanowiła uporać się z największymi bolączkami swoich gogli rzeczywistości wirtualnej. Na tegorocznym CES producent zapowiedział nie tylko nową wersję swojego sprzętu, lecz także adapter, który pozwoli na bezprzewodową rozgrywkę.

Biblioteka gier na PlayStation VR powiększy się o 80% do końca roku

AlexB, 9 stycznia 2018, 10:35

Firma Sony zapowiedziała, że do końca 2018 roku ma zamiar wydać około 130 nowych gier przeznaczonych na PlayStation VR. Tym samym biblioteka tytułów przeznaczonych na to urządzenie wzrośnie o 80% w stosunku do obecnego stanu.

Prezes Paradox Interactive o rynku gier – dalszy nacisk graczy na wydawców oraz stagnacja VR i AR w 2018 roku

Entelarmer, 20 grudnia 2017, 11:40

Fredrik Wester ze studia Paradox Interactive podzielił się swoimi przewidywaniami dotyczącymi sytuacji na rynku gier w 2018 roku. Według niego gracze będą dalej sprzeciwiali się skrajnej monetyzacji oraz agresywnemu zbieraniu danych przez wydawców, natomiast nie doczekamy się przełomu w segmencie rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej.

PlayStation VR na PlayStation Experience 2017 - zapowiedziano nowe gry

Góral, 9 grudnia 2017, 13:57

Podczas imprezy PlayStation Experience 2017 doczekaliśmy się zapowiedzi kilku projektów na PlayStation VR, m.in. doświadczenia opartego na The Last Guardian i strzelanki Firewall Zero Hour. Ponadto dowiedzieliśmy się o nadchodzącej aktualizacji gry WipEout: Omega Collection.

Wirtualna rzeczywistość na The Game Awards 2017

Vergil, 8 grudnia 2017, 05:34

Na tegorocznym The Game Awards nie mogło zabraknąć produkcji opracowanych z myślą o zestawach wirtualnej rzeczywistości. Twórcy Job Simulatora zapowiedzieli Vacation Simulator, ponadto dowiedzieliśmy się, że znane z pecetów Accounting trafi na PlayStation 4.

Ponad 70 milionów PlayStation 4 w rękach graczy

Ender, 7 grudnia 2017, 19:42

Firma Sony ogłosiła, że do graczy trafiło w sumie ponad 70 milionów egzemplarzy konsoli PlayStation 4. Świetnie radzić mają sobie także okulary PlayStation VR, które kupić miało już ponad dwa miliony osób.

W minionym kwartale sprzedaż urządzeń VR przekroczyła milion egzemplarzy

Adrian Werner, 28 listopada 2017, 10:09

Urządzenia VR radzą sobie coraz lepiej na rynku. W ubiegłym kwartale ich sprzedaż po raz pierwszy przekroczyła milion egzemplarzy. Najlepiej poradziło sobie PlayStation VR.

Twórcy EVE Online rezygnują z tworzenia gier VR

Vergil, 31 października 2017, 19:09

Firma CCP oficjalnie wycofuje się z tworzenia gier przeznaczonych na zestawy wirtualnej rzeczywistości i likwiduje dwa studia dedykowane VR-owi. Islandzcy deweloperzy nie widzą w tym segmencie rynku pola do dalszych inwestycji. Przy okazji zapewniono, że strzelanka Project Nova nadal jest w produkcji.

Dwa nowe hełmy VR od HTC jeszcze w tym roku?

godrikus, 20 października 2017, 20:18

Wygląda na to, że rozwój technologii wirtualnej rzeczywistości wcale nie zwalnia, a wręcz przyspiesza. Całkiem możliwe, że do końca roku ujrzymy aż dwa nowe hełmy VR od firmy HTC.

PlayStation VR - nowe wyniki sprzedaży i nadchodzące gry

Góral, 15 października 2017, 11:05

Rok temu na rynku ukazały się gogle rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. W związku z tym firma Sony pochwaliła się wynikami sprzedaży (ponad milion nabytych egzemplarzy) oraz opublikowała listę nadchodzących gier.

PlayStation VR - wkrótce debiut nowego modelu

Góral, 2 października 2017, 15:34

Firma Sony zapowiedziała nowy model gogli rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Sprzęt oferować ma nieco zmienioną obudowę ze zintegrowanym kablem słuchawkowym oraz nową jednostkę obliczeniową.

Windows Mixed Reality – znamy ceny zestawów oraz pierwsze gry i aplikacje

Vergil, 29 sierpnia 2017, 17:26

Jesienią na rynku zestawów rzeczywistości wirtualnej zadebiutuje nowy gracz. Microsoft wystartuje bowiem z inicjatywą Windows Mixed Reality, w ramach której na sklepowych półkach wylądują gogle opracowane przez firmy Acer, Dell, Lenovo i HP. Na liście tytułów wspierających sprzęt widnieją m.in. Minecraft, SUPERHOT VR, ARK Park i tajemnicze Halo.

KFC szkoli pracowników w dziwacznej i nieco strasznej minigrze na Oculus Rifta

Góral, 24 sierpnia 2017, 11:51

Popularna sieć fast foodów KFC zaczęła szkolić swoich pracowników w minigrze przeznaczonej na Oculus Rifta. Podczas zabawy trafiają oni do zamkniętego pomieszczenia, w którym szalony Harland Sanders tłumaczy, jak należy smażyć kurczaki.

VR Challenger League - nadciąga nowa liga e-sportowa, której finały odbędą się w Polsce

Góral, 12 czerwca 2017, 20:06

Firma Intel poinformowała na konferencji PC Gaming Show, że wraz z Oculusem i ESL zorganizuje VR Challenger League - pierwszą e-sportową ligę przeznaczoną dla gier VR. Finały rozgrywek odbędą się podczas kolejnej imprezy IEM w Katowicach.

Samsung i Sony liderami rynku VR - raport za pierwszy kwartał 2017 roku

Entelarmer, 5 czerwca 2017, 09:28

Firma IDC opublikowała raport na temat rynku VR i AR w pierwszym kwartale 2017 roku. Spośród zestawów rzeczywistości wirtualnej najlepiej poradziły sobie produkty firm Samsung oraz Sony, które stanowiły ponad 40% wszystkich sprzedanych urządzeń.

Vive - zapowiedziano samodzielne gogle VR

Góral, 18 maja 2017, 09:27

HTC zapowiedziało nowe gogle rzeczywistości wirtualnej, które w odróżnieniu od HTC Vive będą w pełni samodzielne i pozbawione jakichkolwiek kabli.

ZeniMax Media idzie na wojnę z Samsungiem

Góral, 16 maja 2017, 09:31

Po wygranej batalii sądowej z Oculus VR, firma ZeniMax Media złożyła pozew przeciwko Samsungowi, który sprzedaje gogle Gear VR napędzane technologią Oculusa.

Gry VR na licencji Marvela w planach

AlexB, 8 maja 2017, 15:06

Jay Ong, jedna z osób odpowiedzialnych za nadzór nad grami w Marvel Entertainment, zapowiedział, że wkrótce możemy spodziewać się produkcji przeznaczonych na sprzęty obsługujące VR, których akcja rozgrywa się w popularnym komiksowym uniwersum. Niestety, nie zdradził więcej szczegółów na ten temat.

Oculus VR zamyka wytwórnię Oculus Story Studio

AlexB, 5 maja 2017, 17:12

Firma Oculus VR zamyka Oculus Story Studio – wytwórnię filmową zajmującą się kreowaniem eksperymentalnych animacji wykorzystujących rzeczywistość wirtualną. Stworzyła ona między innymi krótkometrażową produkcję Henry, która zdobyła prestiżową nagrodę Emmy.

Mocno zmalało zainteresowanie inwestorów firmami VR i AR

Adrian Werner, 23 kwietnia 2017, 12:01

Branża wirtualnej rzeczywistości ma spore problemy z rozwojem. Kolejnym tego przykładem stał się spadek zainteresowania inwestorów start-upami z branży VR i AR. W ubiegłym kwartale wsparli oni firmy tego typu kwotą pięciokrotnie mniejszą niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Ma to dużo wspólnego z rozczarowaniem produktami firm Oculus VR i Magic Leap.

Sansar - nowy projekt twórców Second Life

AlexB, 8 marca 2017, 10:40

Twórcy Second Life ze studia Linden Lab pracują nad kolejnym projektem. Jest nim Sansar, rozbudowane narzędzie umożliwiające budowanie swoich własnych przestrzeni społecznych wykorzystujących rzeczywistość wirtualną.

Valve pokazało gogle VR tworzone wraz z LG

Góral, 2 marca 2017, 12:14

Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami, firma Valve pokazała nowe gogle rzeczywistości wirtualnej, tym razem tworzone we współpracy z LG. Sprzęt nie zapowiada się na żadną rewolucję, ale posiadać ma ciekawą funkcję, pozwalającą na unoszenie elementu z ekranem w górę, bez ściągania z głowy całych gogli.

Microsoft i Acer ogłaszają gogle "zmiksowanej" rzeczywistości

Movis, 2 marca 2017, 10:40

Na konferencji GDC 2017 firma Microsoft ogłosiła projekt Acer Windows Mixed Reality, prezentując jednocześnie gogle rozszerzonej rzeczywistości. Inicjatywa jest jeszcze we wczesnym stadium, ale niedługo chętni deweloperzy będą mogli zacząć testować produkt.

Valve zaprezentuje w tym tygodniu nowy headset VR

Vergil, 27 lutego 2017, 20:22

Valve przechodzi do kolejnego etapu swojej VR-owej ofensywy. Firma zapowiedziała, że wespół z południowokoreańskim LG jeszcze w tym tygodniu zaprezentuje światu nowe gogle wirtualnej rzeczywistości.

Sprzedaż PlayStation VR zbliża się do miliona sztuk

Movis, 27 lutego 2017, 09:04

Jednostki PlayStation VR zagościły już w domach 915 tysięcy graczy - oświadczył dyrektor Sony Interactive Entertainment Andrew House w wywiadzie dla serwisu The New York Times. Japońska firma jest na dobrej drodze do spełnienia swoich rynkowych celów.

ZeniMax Media składa kolejny pozew przeciwko Oculus VR

Góral, 26 lutego 2017, 11:37

Całkiem niedawno, po kilkuletniej sądowej batalii, koncern ZeniMax Media wygrał sprawę z Oculus VR, otrzymując pół miliarda dolarów odszkodowania. Firma złożyła jednak kolejny pozew, który może mieć wpływ na gry sprzedawane na gogle Oculus Rift i Samsung Gear VR.

Valve pracuje nad trzema grami VR

Jakub Mirowski, 10 lutego 2017, 10:46

Gabe Newell, dyrektor firmy Valve, ujawnił, że jego przedsiębiorstwo ma zamiar skupić się w najbliższym czasie na rozwoju technologii wirtualnej rzeczywistości - rozpoczynając od wydania trzech pełnoprawnych gier na HTC Vive.

W 2016 r. urządzenia VR rozeszły się w 6,3 mln egzemplarzy

Adrian Werner, 2 lutego 2017, 12:10

Analitycy z firmy Super Data opublikowali raport z wynikami rynku urządzeń do wirtualnej rzeczywistości za zeszły rok. Wynika z niego, że największą popularnością cieszy się Samsung Gear VR. Na drugim miejscu znalazło się PlayStation VR.

Oculus VR przegrało sprawę i musi zapłacić 500 mln dolarów odszkodowania firmie Zenimax Media

Góral, 2 lutego 2017, 09:46

Koncern ZeniMax Media wygrał toczącą się od kilku lat sprawę z Oculus VR. Sąd nakazał twórcom zestawu Oculus Rift zapłatę 500 milionów dolarów odszkodowania. Niewykluczone jednak, że to dopiero początek problemów firmy.

Badania dla GDC 2017 - PC wciąż najchętniej wybieraną przez producentów gier platformą

AlexB, 13 stycznia 2017, 17:55

Według badania przeprowadzonego na potrzeby tegorocznego Game Developers Conference, producenci gier wciąż najczęściej wybierają komputery osobiste jako jedną z docelowych platform dla swoich tytułów. Na pecety stawia aż 53% deweloperów. Ciekawe są też dane dotyczące popularności wirtualnej rzeczywistości.