VIVE Focus Vision - HTC prezentuje profesjonalne gogle XR przeznaczone również dla graczy PC
Rynek gogli VR i rozszerzonej rzeczywistości niedługo wzbogaci się o kolejne, ciekawe urządzenie. Firma HTC przedstawiła właśnie HTC VIVE Focus Vision - profesjonalny zestaw XR współpracujący z grami VR.

Wbrew temu, co widać po ruchach dużych wydawców gier, branża VR to dość prężnie rozwijający się dział technologii. Gogle VR, a teraz już najczęściej XR, czyli rzeczywistości rozszerzonej, są powszechnie używane w branży przemysłowej. Wykorzystują je firmy lotnicze i budowlane, jak Boeing, Lockheed Martin, Skanska. Są też nieodłączonym narzędziem treningowym, m.in. dla strażaków i żołnierzy.
Firma HTC od dawna ma w swoim portfolio całą gamę gogli VR, w tym znane graczom HTC VIVE oraz przeznaczone na rynek profesjonalny HTC VIVE Focus. Ich najnowszy produkt, VIVE Focus Vision, łączy zalety obu serii i jest przeznaczony zarówno dla użytkowników gier PCVR, jak i do zastosowań profesjonalnych.

HTC VIVE Focus Vision to gogle rozszerzonej rzeczywistości, w których elementy świata wirtualnego mogą być nakładane na ten realny, widoczny dzięki kolorowym kamerom stereoskopowym. Gogle działają bezprzewodowo, ale za pomocą opcjonalnego zestawu będzie można je podłączyć do komputera kablem DisplayPort, aby zapewnić bezstratną jakość obrazu.
Główne cechy HTC VIVE Focus Vision to:
- rozdzielczość 5K (2448 x 2448 na jednk oko)
- FOV 120 stopni;
- odświeżanie 90 Hz, do końca 2024 ma być wprowadzone 120 Hz w trybie DisplayPort;
- procesor Qualcomm Snapdragon XR2
- 12 GB RAM
- 128 GB na dane, do 2 TB z kartą microSD
- bateria zapewniająca do 2 godzin działania
- automatyczna regulacja IPD;
- funkcja śledzenia gałek ocznych;
- dwie kolorowe kamery 16 Mpix transmitujące obraz rozszerzonej rzeczywistości;
- czujnik podczerwieni dla lepszego śledzenia rąk w warunkach słabego oświetlenia.


Na specjalnej prezentacji inżynierowie z HTC podkreślali, że ich sprzęt powinni docenić “hardcorowi” gracze PCVR, czyli głównie fani simracingu i symulatorów lotniczych. To właśnie tam gogle VR stają się powoli obowiązkowym elementem zestawu, podobnie jak joystick lub kierownica, ale równie dobrze spiszą się w produkcjach typu Into the Radius 2. Vision Focus nie jest konkurencją dla Questa 3 czy PSVR2, a raczej dla szturmem zdobywającego rynek Pimaxa Crystal oraz również mającego korzenie na rynku profesjonalnym Varjo Aero.
Z myślą o graczach przygotowano ofertę przedpremierową, w której do zamówienia oferowany jest za darmo pakiet gier PCVR oraz zestaw DisplayPort, kosztujący osobno 899 zł. Przedsprzedaż HTC VIVE Focus Vision w cenie 5299 zł rozpocznie się 18 września, a promocja potrwa do 17 października.
Komentarze czytelników
zanonimizowany1404295 Centurion
Gównianie fresnele
"Lenses: The Vive Focus Vision uses Fresnel lenses, a common choice in VR headsets. These lenses offer advantages like lightweight design and lower manufacturing costs, allowing for a wider field of view. However, they can introduce some visual artifacts like "god rays" and may contribute to eye fatigue during prolonged use. Compared to aspherical or pancake lenses found in some other high-end headsets, Fresnel lenses generally offer moderate image quality but maintain a good balance of cost and performance."
Źródło:
vr-wave.store/blogs/virtual-reality-prescription-lenses/htc-vive-focus-vision-hands-on-review-of-the-new-xr-headset
DM Legend

No dobra ale jaka będzie ta prawdziwa cena ?
5300 - masz podaną. A po promocji 5300 + 900, jeśli z kablem DP
To nie jest alternatywa dla Questa, tylko dla Pimaxa i Varjo. Pimaxa testowałem niedawno i nawet w wersji Light to ogromny i niewygodny kloc. Pytanie, czy Vision będą wygodne i czemu ten Display Port Kit ma jakiś konwerter, sto kabelków, zasilacz - i czy to wszystko będzie potrzebne, czy może tylko kabel.
Szkoda, że HP się wycofało, bo Reverb G2 do teraz jest niepokonany w kwestii lekkości, wygody, prostoty połączenia i jakości kolorów.
maciell Senator

Nigdzie nie pisza jaki typ soczewek. Jak nie pancake to ja dziekuje.
https://www.vive.com/us/product/vive-focus-vision/specs/ - pisza 2 x lcd jakby byl pancake to by sie pewnie chwalili.
Jedyne co wzbudza moja zazdrosc to sledzenie oczu i displayport. Tego mi brakuje w Quest 3. Zwlaszcza sledzenie oczu to bylby duzy boost do wydajnosci na kompie. Gpu renderuje w najlepszej jakosci tylko rzeczy na ktore patrzysz, a nie caly fov. DCS by duzo zyskal bo inaczej to niestety pomimo posiadania komputera z NASA i tak trzeba schodzic z ustawieniami. No i dlatego niestety do multi nadal mam 42 cali nalesnika + track ir. No, ale Falcon BMS/IL -2 hula jak milo. No, ale F-14 i lotniskowiec to zabija kompa w VR w DCS :-(. Nawet z 4090 trzeba isc na kompromisy.
kaersol Centurion
Oj może być ciekawie. Gogle które są bezprzewodowe a jednocześnie z możliwością podpięcia display port ( tego mi najbardziej brakuje w quest 3. ) różnica między dobrym kablem USB, a Displayportem jest nadal ogromną.
turbom Chorąży
No dobra ale jaka będzie ta prawdziwa cena ? i czy w końcu zniknie pikseloza w grach ze steama ?