Po 12 latach, twórcy tego MMO przyznają się do błędu. „Odbyło się to kosztem czegoś znacznie ważniejszego niż pieniądze”

Prezes Jon „Mod North” Bellamy dotrzymał słowa: gracze mogą zagłosować, by Jagex na zawsze usunął z RuneScape znienawidzone mikrotransakcje.

Jakub Błażewicz

Po 12 latach, twórcy tego MMO przyznają się do błędu. „Odbyło się to kosztem czegoś znacznie ważniejszego niż pieniądze”, źródło grafiki: Jagex..
Po 12 latach, twórcy tego MMO przyznają się do błędu. „Odbyło się to kosztem czegoś znacznie ważniejszego niż pieniądze” Źródło: Jagex..

Twórcy RuneScape dotrzymali słowa i zapowiedzieli, że usuną mikrotransakcje z gry – o ile gracze tłumnie poprą tę decyzję.

Bądźmy szczerzy: kiedy nowy prezes i pracownicy studia Jagex mówili o możliwości przebudowy mikrotransakcji i darmowej zawartości, wielu fanów nie wierzyło ani w przyszłość „trzeciego” RuneScape’a, ani w jej twórców. Dla nich wszelkie nieformalne obietnice i pompatyczne zapewnienia od Jona „Mod North” Bellamy’ego, jakoby „krótkoterminowe bóle” (tj. niższe przychody) miały być warte „naprawienia” gry, były typową i nic nie wartą „korporacyjną” gadką.

Cóż, ci pesymiści musieli przeżyć mały szok, gdy zobaczyli najnowze ogłoszenie dewelopera.

Armia graczy „skasuje” mikrotransakcje w RuneScape 3

Dla przypomnienia: Bellamy wspominał, że wiele osób wyrażało gotowość dania szansy RuneScape 3 (czyli „nowemu” RS) – pod warunkiem, że twórcy „nieco ograniczą” mikropłatności w grze. Takie opinie przełożyły się na tygodniowe testy, w ramach których wyłączono system łowcy skarbów (Treasure Hunter). Za krótko, zdaniem graczy, ale można było to uznać za znak dobrej woli ze strony Jagexa.

Jednakże teraz studio stawia sprawę jasno: jest ono gotowe „skasować” mikrotransakcje z Treasure Hunter… pod warunkiem, że w ciągu 2 tygodni (tj. do 12 listopada) 100 tysięcy graczy poprze taką decyzję.

Chociaż systemy te [Treasure Hunter i inne mikropłatności – przyp. red.] pomogły sfinansować grę, odbyło się to kosztem czegoś znacznie ważniejszego: integralności naszych światów. Niniejsze głosowanie ma na celu naprawienie tej sytuacji i podjęcie kroków w kierunku tworzenia doświadczeń, które będą sprawiedliwe, satysfakcjonujące i trwałe.

Co bardziej cyniczni użytkownicy mogliby uznać ten cel za niemożliwy do osiągnięcia. Jednakże rzut oka na oficjalną stronę głosowania pokazuje, że w ciągu mniej niż 24 godzin już ponad 80 tysięcy osób poparło tę inicjatywę. Nie żeby było to zaskoczeniem: pamiętajmy, że klasyczna wersja RuneScape’a cieszy się ogromną popularnością, a głównym powodem niechęci do „trójki” są właśnie mikropłatności.

Warto przy tym dodać, że usunięcie Łowcy Skarbów to tylko jedna z obietnic twórców. Jeśli gracze dopną swego, deweloperzy zobowiązują się również przygotować „mapę drogową” dotyczącą „integralności” R3, tj. przedstawiającą plany uporania się z kluczowymi problemami gry. Ponadto dodadzą oni do gry opcje związane z widocznością przedmiotów kosmetycznych oraz wezmą na celownik jeszcze dwie mikrotransakcje, które zostaną usunięte za sprzedaży.

Szczegóły inicjatywy omówił sam Bellamy w materiale, który możecie obejrzeć poniżej.

Żeby nie było, część graczy nadal nie dowierza nowemu prezesowi Jagexa. Niemniej wyraźnie widać, że filmik i cała akcja ociepliły jego wizerunek – i przede wszystkim pokazały, że studio faktycznie zamierza „naprawić” R3. Niektórzy fani serii marzą już o kolejnych zmianach, dzięki którym wreszcie będą mogli rozważyć przesiadkę na Old School RuneScape.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
RuneScape

RuneScape

PC
po premierze

Data wydania: 18 kwietnia 2016

Informacje o Grze
8.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

4. sezon Wiedźmina „marnuje ogromny potencjał świata Sapkowskiego” w odsłonie z najpoważniejszą zmianą

Następny
4. sezon Wiedźmina „marnuje ogromny potencjał świata Sapkowskiego” w odsłonie z najpoważniejszą zmianą

Ta gra Star Wars ma już 17 lat, a wciąż imponuje graczom technologią. Dla wielu fanów to prawdziwy klasyk

Poprzedni
Ta gra Star Wars ma już 17 lat, a wciąż imponuje graczom technologią. Dla wielu fanów to prawdziwy klasyk

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl