mikropłatności - newsy i ciekawostki (7)
Fortnite - 68,8% graczy korzysta z mikropłatności
Adrian Werner, 27 czerwca 2018, 13:59
Ukazał się ciekawy raport grupy analitycznej LendEDU. Wynika z niego, że 68,8% grających w Fortnite: Battle Royale skorzystało z mikropłatności, a średnia suma wydana w sklepiku to 84,67 dolarów.
PUBG - debiut nowej mapy i Event Passa
Miłosz Szubert, 22 czerwca 2018, 18:05
Nadeszły spore nowości w grze Playerunknown's Battlegrounds. W tytule zadebiutowała kolejna mapa, Sanhok, oraz tzw. Event Pass, dający dostęp do ekskluzywnych przedmiotów kosmetycznych poprzez wykonywanie zadań. Ta druga nowość wzbudziła spore kontrowersje.
Warner Bros. stawia na gry jako usługi
Jakub Błażewicz, 20 czerwca 2018, 19:57
Serwis Venture Beat opublikował wywiad z prezesem Warner Bros. Interactive Entertainment. W trakcie rozmowy David Haddad oznajmił, że firma coraz bardziej skupia się na traktowaniu gier jako usługi w imię długotrwałego zaangażowania graczy.
Fallout 76 bez trybu offline - nowe informacje o grze
Jakub Mirowski, 14 czerwca 2018, 11:37
W materiale, który pojawił się na kanale Noclip na YouTube, firma Bethesda Softworks potwierdziła, że Fallout 76 nie będzie mieć ani trybu offline, ani prywatnych serwerów, a w grze pojawią się mikrotransakcje.
Badacz udowadnia, że sprzedawanie kart FIFA 18 FUT to zdzierstwo
Bartosz Świątek, 1 czerwca 2018, 13:04
Pracownik Uniwersytetu z Bergen i norweskiego Narodowego Centrum Prac Badawczych nad Grami i Hazardem przeanalizował opłacalność kupowania paczek z kartami w FIF-ie 18. Niepokojące wyniki swojego badania opublikował na GREF 2018 - konferencji zrzeszającej osoby zajmujące się regulacjami hazardowymi w Europie.
Star Citizen otrzymał DLC warte… 100 tys. złotych
Bartosz Świątek, 29 maja 2018, 12:02
Twórcy Star Citizen pobili kolejny rekord. Tym razem zaoferowali graczom paczkę statków kosmicznych i przedmiotów wartą – przynajmniej w ich mniemaniu – przeszło 100 tys. złotych.
WoT – problemy z czołgami posiadającymi preferencyjny dobór drużyn
Łukasz Mitka, 28 maja 2018, 13:00
Sytuację w World of Tanks można opisać mianem sinusoidy – jak tylko pojawi się jakiś pozytywny aspekt w rozgrywce, od razu towarzyszy mu też niemiła niespodzianka. Tym razem kością niezgody są plany odnośnie pojazdów Premium z preferencyjnym doborem drużyn. Jedno jest pewne – społeczność gry już dawno nie była tak mocno poruszona propozycją zmian.
Battlefield 5 bez lootboksów wpływających na rozgrywkę
Adrian Werner, 24 maja 2018, 08:59
Firma Electronic Arts poinformowała, że w Battlefield V nie znajdziemy żadnych lootboksów z przedmiotami wpływającymi na rozgrywkę. Możliwe nawet, że w grze nie pojawią się żadne skrzynki, nawet te z elementami czysto kosmetycznymi.
EA nie zrezygnuje z lootboksów
Krystian Pieniążek, 10 maja 2018, 16:13
Electronic Arts nie zamierza zrezygnować z lootboksów w swoich przyszłych produkcjach. Jak mówi prezes Andrew Wilson, firma ma w planach implementację tego typu rozwiązań „w sposób przejrzysty, przyjemny, uczciwy i zrównoważony”.
Wczoraj nastąpił koniec mikropłatności w Middle-earth: Shadow of War
Bartosz Świątek, 9 maja 2018, 10:17
Gra Śródziemie: Cień wojny doczekała się wczoraj sporej aktualizacji, usprawniającej wiele elementów rozgrywki i wyłączającej możliwość kupowania złota. Zmiana ma związek z planowanym, całkowitym wyłączeniem mikropłatności. Równocześnie zadebiutował duży dodatek Desolation of Mordor.
Złoto w WoW bardziej wartościowe od waluty Wenezueli
Miłosz Szubert, 8 maja 2018, 12:50
Specjaliści z portalu Fortune obliczyli, że złoto w grze World of Warcraft ma obecnie siedmiokrotnie większą wartość niż boliwar – jednostka monetarna w Wenezueli. W tym południowoamerykańskim kraju panuje obecnie inflacja.
Twórcy State of Decay 2 omawiają mikropłatności, Xbox Game Pass i kooperację
Jakub Mirowski, 6 maja 2018, 10:32
W wywiadzie z serwisem MCV Richard Foge ze studia Undead Labs opowiedział, dlaczego w przypadku State of Decay 2 twórcy nie zdecydowali się na zaimplementowanie takich elementów jak mikropłatności, lootboksy czy tryb battle royale.
World of Tanks - patch 1.0.1 z włoskimi czołgami i dużą zmianą w ekonomii
Adrian Werner, 4 maja 2018, 15:23
Ukazała się aktualizacja 1.0.1 do World of Tanks. Patch przynosi m.in. włoską linię czołgów, powrót mapy Prowincja w ulepszonej formie oraz usunięcie opcji kupowania amunicji premium za złoto. Do tego w poniedziałek ma ruszyć nowy event.
Harry Potter Hogwarts Mystery – tańsze mikrotransakcje dla wybranych
Jakub Błażewicz, 2 maja 2018, 16:18
Serwis Eurogamer doniósł o tymczasowym obniżeniu cen mikrotransakcji w grze Harry Potter i tajemnica Hogwartu (Hogwarts Mystery). Promocje nie objęły wszystkich, a gracze donoszą o różnicach w ofertach na różnych kontach.
Werdykt belgijskiej komisji - do 1,6 mln kary za lootboxy
Krzysztof Sobiepan, 25 kwietnia 2018, 15:44
Kolejny kraj wkracza na wojenną ścieżkę z płatnymi skrzynkami. Belgijska komisja zakończyła badanie 4 tytułów z tym systemem nagród i wykryła w większości z nich nielegalne elementy gier hazardowych. Odpowiedzialne firmy wzywane są do debat nad usunięciem tych elementów z produkcji pod groźbą dużych kar finansowych.
StarCraft 2 – płatne mody w Salonie Gier
Krzysztof Sobiepan, 24 kwietnia 2018, 11:38
Firma Blizzard ogłosiła inicjatywę Salonu Gier Premium w StarCraft 2, gdzie we współpracy z popularnymi twórcami modów zamierza sprzedawać stworzone od podstaw mapy i nowe tryby, dzieląc się zyskiem z ich autorami. Na początek zaprezentowano dwie modyfikacje – fabularne ARK Star oraz taktyczne Direct Strike.
Holandia idzie na wojnę z lootboksami
Krystian Pieniążek, 19 kwietnia 2018, 16:20
Holenderski urząd do spraw hazardu dał ultimatum twórcom wybranych gier z lootboksami, które naruszają tamtejsze prawo hazardowe. Jeśli autorzy tych produkcji nie wprowadzą stosownych zmian, będą musieli liczyć się z karami finansowymi lub możliwością zakazu ich sprzedaży.
Postępy w produkcji Wasteland 3, Ubisoft na E3 2018 i inne wieści
Krzysztof Sobiepan, 18 kwietnia 2018, 12:17
Dziś piszemy o postępach w tworzeniu gry Wasteland 3, zastanawiamy się, co pokaże firma Ubisoft na targach E3 2018, i przypatrujemy najnowszej aktualizacji PUBG ze skórką na patelnię i nową płatną skrzynką Equinox. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
W 2022 roku na lootboksy i hazard skórkami gracze wydadzą 50 mld dolarów
Jakub Mirowski, 18 kwietnia 2018, 10:21
Według firmy analitycznej Juniper Research wydatki graczy na lootboksy oraz hazard skórkami będą stopniowo wzrastać. W 2022 roku miłośnicy interaktywnej rozrywki na całym świecie przeznaczą na te elementy jakoby ponad 50 miliardów dolarów.
EA o mikropłatnościach w Star Wars Battlefront 2 – „pomyliliśmy się”
Jakub Błażewicz, 17 kwietnia 2018, 11:00
Serwis The Verge przeprowadził wywiad z Patrickiem Söderlundem z firmy Electronic Arts w sprawie zeszłorocznej afery wokół Star Wars: Battlefront II. Przedstawiciel wydawcy przyznał się do błędu, jakim był poprzedni system mikropłatności w tej produkcji, i zapewnił, że wyciągnięto wnioski z tej kompromitacji.
Star Wars Battlefront II - powrót Endoru oraz mikrotransakcji
Jakub Błażewicz, 13 kwietnia 2018, 19:48
Firma Electronic Arts zapowiedziała kolejną aktualizację dla gry Star Wars: Battlefront II. Wraz z nią tymczasowo pojawi się nowy tryb zabawy oraz powrócą mikrotransakcje, aczkolwiek w nieco odmiennej formie. Uaktualnienie ukaże się 18 kwietnia.
Polski rząd zainteresował się lootboksami
Kamil Zwijacz, 10 kwietnia 2018, 20:08
Jak dowiedziała się Rzeczpospolita, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przygląda się sprawie lootboksów i hazardu w grach wideo. Resort ma też przeprowadzić konsultacje z branżą i podjąć ewentualne decyzje w sprawie znienawidzonych przez wielu skrzynek.
Nexon ukarany za lootboxy w Korei Południowej
Radosław Kowalczyk, 10 kwietnia 2018, 11:04
Nagonka na mikropłatności trwa w najlepsze. Południowokoreańska Komisja ds. Sprawiedliwego Handlu postanowiła ukarać finansowo aż trzy firmy za nieuczciwe praktyki związane z lootboxami. Najwięcej zapłaci znany wydawca, firma Nexon, za grę Sudden Attack, łagodniej potraktowane zostały Netmarble i Nextfloor.
Śródziemie: Cień Wojny – koniec mikrotransakcji
Jakub Błażewicz, 3 kwietnia 2018, 12:00
Studio Monolith zapowiedziało usunięcie sklepu z gry Śródziemie: Cień Wojny. Od 17 lipca gracze nie będą mogli kupować skrzyń wojennych oraz złota, które swego czasu wywołały burzę wśród graczy. Ponadto twórcy zamierzają nieco zmodyfkować rozgrywkę w najbliższych miesiącach za sprawą szeregu darmowych aktualizacji.
PUBG dodaje skórki na broń oraz skrzynki Triumph i Raider. Co z blokadą regionalną?
Krzysztof Sobiepan, 27 marca 2018, 11:09
PUBG Corp. dodaje do swojej strzelanki Playerunknown's Battlegrounds kolejne przedmioty kosmetyczne. Tym razem padło na skórki do broni, przypominające nieco te z CS:GO. Dostępne są one w nowych skrzynkach Triumph i Raider. Zmieniono także działanie systemu lootboxów, a do tego autorzy zaczęli przychylać się do wprowadzenia blokady regionalnej dla Chin.
Star Wars Battlefront 2 bez mikropłatności zapewniających przewagę
Adrian Werner, 16 marca 2018, 16:20
Firma Electronic Arts ujawniła zmiany, jakie wkrótce zajdą w systemie rozwoju i wirtualnej ekonomii Star Wars: Battlefront 2. Powrócą mikropłatności, ale tylko dla przedmiotów kosmetycznych. Podobnie będzie z kontrowersyjnymi lootboksami – zdobędziemy je tylko poprzez rozgrywkę.
State of Decay 2 bez mikropłatności
Kamil Zwijacz, 10 marca 2018, 09:16
Twórcy gry State of Decay 2 odpowiadali podczas niedawnej transmisji na pytania fanów. Wśród nich pojawił się wątek mikropłatności. Deweloperzy nie planują tego typu systemu, ale niewykluczone, że po premierze doczekamy się dodatków w stylu tych, które otrzymała pierwsza cześć.
Nowy Battlefield wyłącznie z kosmetycznymi mikropłatnościami?
Bartosz Świątek, 5 marca 2018, 09:42
Zgodnie z informacjami, do których dotarł serwis Kotaku, kolejna część serii Battlefield ma oferować możliwość kupowania wyłącznie przedmiotów kosmetycznych. Nie ma jednak pewności, czy plany nie zostaną jeszcze zmienione.
Far Cry 5 bez lootboxów, za to z mikropłatnościami
Michał Kułakowski, 3 marca 2018, 18:24
Chociaż Far Cry 5 nie będzie oferować graczom skrzynek z losowo przyznawanym lootem, twórcy zaimplementowali w grze mikrotransakcje, za które kupimy przedmioty kosmetyczne, „premiowe” pojazdy, broń i ubrania. Dzięki wczesnym wersjom tytułu poznaliśmy także ustawienia graficzne na PC oraz zobaczyliśmy nowy półgodzinny zapis rozgrywki.
ESRB zabiera stanowczy głos w sprawie mikropłatności i lootboksów
Krystian Pieniążek, 27 lutego 2018, 18:10
Organizacja ESRB przyglądała się tematowi mikropłatności (a co za tym idzie – również lootboksów) i postanowiła podjąć kroki mające na celu poinformowanie graczy o tym, czy dana produkcja zawiera tego typu elementy.
LoL – Riot Games spowiada się z lootboxów
Krzysztof Sobiepan, 23 lutego 2018, 13:07
Autorzy League of Legends podzielili się z fanami tabelami procentowymi dropów ze swoich skrzynek Hextech i nadchodzącej Doskonałej Skrzyni. Dodatkowo zaprezentowali kilka ciekawych zasad, które naginają twarde liczby… na korzyść graczy.
Koniec pay-to-win w Paladins – Hi-Rez rezygnuje z kontrowersyjnego systemu kart
Jakub Błażewicz, 23 lutego 2018, 11:00
Chris Larons ze studia Hi-Rez poinformował o planowanych zmianach w Paladins. W najbliższym czasie twórcy zrezygnują z kontrowersyjnego systemu Cards Unbound, który zdaniem wielu promował graczy skłonnych wydać pieniądze na skrzynki z kartami. Poznaliśmy też plany rozwoju gry w dalszej perspektywie, w tym zamiar usamodzielnienia trybu battle royale - Paladins: Battlegrounds.
Troy Baker w Death Stranding, Burnout Paradise Remastered bez mikropłatności i inne wieści
Kamil Zwijacz, 22 lutego 2018, 17:42
Dziś piszemy o Emily O'Brien i Troyu Bakerze w Death Stranding, braku mikropłatności w Burnout Paradise Remastered i aktualizacji Warcrafta III. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
W Metal Gear Survive trzeba zapłacić za dodatkowe miejsce na save
Krystian Pieniążek, 22 lutego 2018, 16:36
Firma Konami uzbierała już całkiem sporo minusów nawet u najbardziej oddanych miłośników swojej twórczości. Coraz więcej wskazuje jednak na to, że po premierze Metal Gear Survive gracze będą mieli o niej jeszcze gorsze zdanie. Wydawca postanowił bowiem sięgnąć do ich portfeli w kontrowersyjny sposób.
PUBG – nowe skrzynki Militia i Fever
Krzysztof Sobiepan, 22 lutego 2018, 11:37
Strzelanka Playerunknown's Battlegrounds od dzisiaj może pochwalić się nowymi dodatkami kosmetycznymi. Twórcy dołączyli bowiem do gry dwie skrzynki – Militia i Fever. Najbardziej ekstrawaganckie kostiumy znów cechuje ogromnie niska szansa na ich zdobycie, a parę zmian trafiło też do samego systemu otrzymywania łupów.
Cyberpunk 2077 bez lootboksów – autorzy chcą grać z fanami w otwarte karty
Krystian Pieniążek, 15 lutego 2018, 18:28
Marcin Iwiński, czyli prezes studia CD Projekt RED, został zapytany o swój stosunek do skrzyń z zawartością, na których większość graczy nie zostawia suchej nitki. Na szczęście Cyberpunk 2077 nie doczeka się tego typu rozwiązań, gdyż zespół jest zdeterminowany, by dostarczyć dokładnie taką produkcję, na jaką czekają fani jego twórczości.
Sea of Thieves bez lootboksów i elementów pay-to-win
Krystian Pieniążek, 13 lutego 2018, 19:04
Elementy pay-to-win zaczynają nieśmiało wkradać się do produkcji z segmentu AAA. Na szczęście ominą Sea of Thieves, podobnie jak lootboksy – o ile w grze pojawią się mikrotransakcje, o tyle za prawdziwe pieniądze kupimy wyłącznie elementy kosmetyczne.
Ubisoft stawia na mikropłatności i ceni pecetowców; Assassin’s Creed Origins dużym sukcesem
Bartosz Świątek, 13 lutego 2018, 14:01
Przygotowany przez firmę Ubisoft raport za trzeci kwartał roku fiskalnego 2018 rzuca trochę światła na trendy na rynku i pośród graczy. Dokument pozwala też przewidzieć kolejne kroki francuskiego giganta - w skrócie: większy nacisk na rynek PC... i mikropłatności.
Lootboxy jak alkohol? Hawaje z propozycją nowych praw
Krzysztof Sobiepan, 13 lutego 2018, 09:41
Izba Reprezentantów i Senat stanu Hawaje debatują na temat czterech nowych projektów prawnych, biorących na cel gry z losowymi mikropłatnościami. Jeśli ustawy wejdą w życie, wydawcy będą musieli dodatkowo oznaczać swoje produkty i zdradzać rachunki prawdopodobieństwa, a tytuły z systemami pseudohazardowymi kupią jedynie pełnoletni gracze.
Activision Blizzard - ogromne przychody z mikropłatności
Jakub Błażewicz, 9 lutego 2018, 11:10
Firma Activision Blizzard udostępniła podsumowanie finansowe za 2017 rok oraz jego ostatni kwartał. Firma odnotowała ponad 7 miliardów dolarów przychodu, z czego 4 miliardy przypadły na sprzedaż cyfrową z poziomu gry (głównie mikropłatności).
Szwecja chce delegalizacji lootboxów, PUBG traci graczy i inne wieści
Krzysztof Sobiepan, 8 lutego 2018, 18:21
Dziś piszemy o szwedzkim ministrze, który dąży do delegalizacji lootboxów w 2019 roku, pierwszym spadku średniej liczby graczy w strzelance PUBG, drugiej zbiórce pieniędzy na grę The Good Life i samotnej aktualizacji do Red Faction Guerrilla po roku ciszy. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
90 milionów egzemplarzy GTA V w sklepach; mikrotransakcje żyłą złota Take-Two Interactive
Jakub Mirowski, 8 lutego 2018, 09:34
Firma Take-Two Interactive podzieliła się informacjami na temat zarobków w trzecim kwartale roku fiskalnego 2018. Za niemal jedną trzecią jej przychodów odpowiadają mikrotransakcje, w większości pochodzące z GTA Online. Sukces odniosły też sportowe gry WWE 2K18 i NBA 2K18.
Niemcy kolejnym krajem, który weźmie lootboksy pod lupę
Jakub Mirowski, 7 lutego 2018, 09:49
Jak donosi portal Welt, niemiecka Komisja ds. Ochrony Młodzieży przyjrzy się problemowi lootboksów w grach wideo. Jeśli zadecyduje, że skrzynki z losową zawartością noszą cechy hazardu, wydawców mogą czekać kary pieniężne lub ograniczenia dystrybucji.
60 tysięcy dolarów za skórkę w CS: GO
Miłosz Szubert, 1 lutego 2018, 12:40
Mamy kolejny dowód na to, że dla kolekcjonerów rzadkich przedmiotów w grze Counter-Strike: Global Offensive cena nie gra roli. Jeden z nich nabył wyjątkową skórkę za ponad 60 tysięcy dolarów.
Wyniki finansowe EA w 2017 roku; firma „wierzy w mikropłatności”
Bartosz Świątek, 31 stycznia 2018, 12:40
Dzięki poznanemu właśnie raportowi finansowemu możemy ocenić kondycję Electronic Arts w 2017 roku. Wydawniczy gigant zarobił w tym czasie na sprzedaży gier i usług sieciowych rekordowe 3,375 miliarda dolarów – o 18% więcej niż rok wcześniej. Jest to zasługa m.in. serii The Sims, FIFA i Madden NFL.
Star Wars Battlefront 2 - sprzedaż poniżej oczekiwań. Wkrótce do gry powrócą mikropłatności
Adrian Werner, 31 stycznia 2018, 09:30
Firma Electronic Arts zdradziła, że gra Star Wars: Battlefront 2 rozeszła się w 7 milionach egzemplarzy. Wynik ten jest niższy niż prognozy wydawcy. Ponadto poinformowano, że mikropłatności powrócą do tej produkcji w najbliższych miesiącach.
Metal Gear Survive - start bety, nowe gameplaye i wymagania sprzętowe
Kamil Zwijacz, 18 stycznia 2018, 15:35
Rozpoczęły się otwarte beta-testy gry Metal Gear Survive. Dodatkowo doczekaliśmy się wysypu materiałów wideo oraz wymagań sprzętowych PC-towej wersji. Wyszło też na jaw, że gra zaoferuje mikropłatności i będzie żądała stałego połączenia z internetem.
Nowa aktualizacja PUBG 1.0 na PC i zmiany w systemie skrzynek [Aktualizacja: patch na publicznych serwerach]
Miłosz Szubert, 11 stycznia 2018, 11:00
Na serwerach gry Playerunknown's Battlegrounds pojawiła się druga aktualizacja pełnej wersji tytułu na PC. Prócz likwidacji kilku bugów i dalszej optymalizacji wprowadza ona również nowy system skrzynek, który zahacza o mikropłatności.
Overwatch - start profesjonalnej ligi, płatne skórki i patch 2.28
Miłosz Szubert, 10 stycznia 2018, 13:15
Z okazji oficjalnego startu Overwatch League firma Blizzard przygotowała nową aktualizację do gry z sygnaturą 2.28. Ponadto wprowadziła możliwość kupna za prawdziwe pieniądze (wymieniane na tzw. League Tokens) skórek postaci w barwach poszczególnych e-sportowych drużyn.
PUBG – 80 lat grindu na rzadkie przedmioty? Analizujemy lootboxy
Krzysztof Sobiepan, 10 stycznia 2018, 13:09
Strzelanka PUBG testuje nowe skrzynki z przedmiotami kosmetycznymi, a my obliczamy ile czasu i pieniędzy trzeba poświęcić na najrzadsze zdobycze. Jak Wam brzmi… 80 lat? Ewentualnie 5 lat i dopłata 5,5 tys. złotych? Dodatkowo prezentujemy, jak sensacja Steama wypada wobec najbliższej lootboxowej konkurencji.