Ubisoft o lootboksach: "Gdyby gracze ich nie kupowali, nie byłyby dodawane do gier"

Firma Ubisoft wypowiedziała się na temat kontrowersji wokół mikrotransakcji w grze Trials Rising. Oprócz deklaracji o niezobowiązującym charakterze lootboksów firma potwierdziła, że ich obecność w jej tytułach wynika z generowanego przez nie zysku.

Jakub Błażewicz

Trials Rising to pierwsza gra z serii, w której znajdziemy mikropłatności. - Ubisoft o lootboksach – "gdyby gracze ich nie kupowali, nie byłyby dodawane do gier" - wiadomość - 2018-11-14
Trials Rising to pierwsza gra z serii, w której znajdziemy mikropłatności.

Od długiego czasu kwestia lootboksów wywołuje sporo emocji. Już sama informacja o ich obecności w grze może spotkać się z żywymi reakcjami fanów. Tak też się stało we wrześniu, kiedy to firma Ubisoft ogłosiła, że w Trials Rising znajdą się Gear Crates – skrzynki z dodatkowymi przedmiotami, które będzie można zdobyć nie tylko za wirtualną walutę, lecz także za pieniądze.

Dlaczego piszemy o tym teraz? Otóż pracownik Ubisoftu odpowiedział dziś w jednym z wątków na Steamie poświęconych tej kwestii (dzięki DSOGaming). W tekście znalazły się typowe zapewnienia o czysto kosmetycznym charakterze przedmiotów zdobywanych z Gear Crates i opcjonalności ich zakupu, ale w trzecim akapicie twórca zdobył się na zadziwiającą szczerość. Jak stwierdził, osoby wydające więcej na ich gry (czytaj: korzystający z mikropłatności) zapewniają „zwiększony zysk” i gdyby gracze nie kupowali lootboksów, to nie pojawiłyby się one w kolejnych tytułach.

Ubisoft próbował uzasadnić obecność lootboksów w nowym Trials. - Ubisoft o lootboksach – "gdyby gracze ich nie kupowali, nie byłyby dodawane do gier" - wiadomość - 2018-11-14
Ubisoft próbował uzasadnić obecność lootboksów w nowym Trials.

Fakt, że obecność mikrotransakcji – w tym skrzynek – wynika z ich opłacalności dla twórców, nie jest zaskakujący. Od dłuższego czasu wymieniane są one w raportach największych wydawców jako istotne źródło przychodów. Jednak sprawozdania finansowe to jedno, a oficjalne de facto potwierdzenie tego przed społecznością graczy to drugie. Jakkolwiek pracownik podkreślił, że dodatkowe środki mogą zostać wykorzystane przy produkcji kolejnych tytułów, to jest ogromną rzadkością, by ktoś w rozmowie z fanami podał zyski z lootboksów jako przyczynę ich implementacji w grach.

Trials Rising

Trials Rising

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 26 lutego 2019

Informacje o Grze
6.1

Gracze

6.3

Steam

8.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

41

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Zręcznościowe
2018-11-15
07:33

lee32147 Konsul

Gdyby nie dodali lootboxów to nikt by ich nie kupował.

Komentarz: lee32147
2018-11-15
07:38

mdradekk Konsul

A dlaczego kupują? Bo są leniwi. A dlaczego są leniwi? Bo mają możliwość osiągnięcia celu szybciej. Bo mają świadomość, że ktoś gdzieś to zrobił wcześniej niż oni - dlaczego mają być "gorsi"? Dlaczego "janusz" nie kupi telewizora w lokalnym sklepiku z elektroniką, tylko w molochu z włączonymi "niskimi" cenami? Bo "janusza" rozleniwiła perspektywa zrobienia wszystkiego za niego - on tylko klika "kup". Takie mamy czasy. Jeśli ktoś jest gotów na coś wydać kasę to ktoś inny mu to umożliwi. A że "zwykły" gracz na tym cierpi, bo ma trudniej, czy lokalny sprzedawca bo ma mniej klientów...smutne ale prawdziwe.

Komentarz: mdradekk
2018-11-15
10:55

zanonimizowany1204223 Generał

Gdyby słońce nie świeciło to byłoby ciemno.
Oczywista oczywistość.
I zwalanie winy jeden na drugiego nic nie da. Winni są wszyscy. Gracze bo to kupują, twórcy gier bo to robią.
O ileż przyjemniej by się grało jakby płonący koń czy jakaś zbroja leżała w skrzynce w piramidzie w Origins zamiast rzadkiego złoża surowców do zakupu ekwipunku?
O ileż przyjemniej by działał Fortnite, gdyby skórki były dostępne np. za 10, 20, 50 czy 100 wygranych meczy? Wtedy skórka za tysiąc meczy by coś mówiła innym graczom... Coś więcej niż "wydałem 20$ na skin w grze haha takim mądry".
Reklamy czy wsparcie w stylu Patronite by niejedną grę utrzymało. Albo abonament.
Rynek mobilny byłby całkowicie inny.
Ale nie...
Lecz nie kłóćcie się. Winne są obie strony i tyle na temat.

Komentarz: zanonimizowany1204223
2018-11-15
12:14

Gibsonn Generał

Co wy za bzdury wypisujecie? Owszem to jest prawda ale TYLKO gdy to dotyczy osob DOROSLYCH i odpowiedzialnych. Wiecie co oznacza naklejka 16 lub 18 lat w sklepach z grami? NIC. Pozniej taki 12 latek grajac w gre gdzie na okolo wszyscy wszystko juz maja w grze..tez by chcial to miec...i tu zaczyna sie PROBLEM!!!!!! a chciwe corpo tylko czeka na takich jak oni. Powiecie...ooo gdzie sa rodzice, a jak maja rodzicow idiotow to co wtedy?
Do tego dochodza rozne choroby i uzaleznienia hazardowe, alkoholizm..problemow jest wiele... ;)
Zadam wam jedno proste pytanie: zabronic uposledzonym grac w gry czy zlikwidowac lootboxy???
Postawmy w szkolach podstawowych automaty z prezerwatywami i karteczke: nie uzywasz...to nie kupuj..

Komentarz: Gibsonn
2018-11-15
12:40

ARNOOLD Pretorianin

ARNOOLD
😍

Gdyby Entelarmer się nie urodził nie było by tego newsa.
Gdyby deszcz nie padał nie było by mokro.
Gdyby nie było alkoholu nie było by alkoholików.
Gdyby nie było narkotyków nie było by narkomanów.
Gdyby nie było bocianów nie było by dzieci.

Komentarz: ARNOOLD

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl